Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRE] Opinie o silniku 2.0 TDI BRE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Mam pytanie do znawców tematu, których tu nie brakuje.

Jakie są Wasze opinie na temat sinika 2.0 TDI BRE?Czy są to udane jednostki napędowe? Na co zwrócić szczególną uwagę? Czego się spodziewać (obawiać)? Co jest zaletą a co wadą? itp.

Za wszystkie informację będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Opublikowano

http://vwszrot.pl/ Jak audi to tylko do 2004 roku a jak vw to do B5FL Tych nowszych w życiu bym nie kupił, ani szału nie robią te silniki a awaryjnosć jest powalająca. Kupiłbym np accorda 2,2 i-ctdi jeden z najlepszych diesli na świecie fabrycznie bardzo zdławiony po chipie ma ok 200km chociaż w serii

wszystkie VAG-i ogladają bagażnik :hi:

Opublikowano

Michalutp masz jakieś większe doświadczenie z 2.0 TDI czy tylko coś słyszałeś z przekazu?

Galeon masz już A4 BRE czy planujesz zakup?

Opublikowano

Doświadczenie?-hmm?,można powiedzieć że jakies tam jest .Przejechałem moją A4B7 Avant (2006r.) z tym sinikiem 20 tys w ciągu 6 m-cy (jak narazie bez żadnych niespodzianek,co więcej można powiedzieć ,iż z osiągów i spalania ok 6l/100km jestem zadowolony).Kupiłem ją przy oryginalnym przebiegu 180 tys na 100% (bezwypadkowa, do końca serwisowana u Niemców).Przy temp. -17 C pali na dotyk.Jedyną wadą jak dotąd (dla mnie) jest zużywanie oleju od wymiany do wymiany ok 0,7-1.0 l na ok 15-18 tys km.Ale podobno te silniki tak mają.Byłem trochę zaskoczony tym faktem ,gdyż w poprzednim dieslu, miałem silnik" isuzu " i tam nigdy nie dolewałem ani kropli-nie było takiej potrzeby.

Nie moge nigdzie znależć info nt. tych silnkiów więc będę zobowiązany za każdą opinię ,sugestię,wskazówkę.

Opublikowano

Galeon o doświadczenia pytałem Michalutp :wink4:

Forum to jest pełne uwag na temat BRE. Generalnie najsłabszym elementem tego motoru jest rozwiązanie napędu pompy oleju z zabierakiem. Inne wady są mniej bolesne i da się z nimi żyć.

Opublikowano

Nie mam żadnego większego dośw z nimi, i nie zamierzam mieć....wystarczy co poczytam na kilkunastu forach polskich i zagranicznych :) Nie zamierzam kupować auta za ponad 60 tys i martwić się o jakiś zabierak, PD czy DPF. To jest nowe auto klasy wyzszej które ma jeździć. Gratuluje Ci bezawaryjności ale chyba nie powiesz że te konstrukcje to Niemiecka precyzja i solidnośc :hi: Ja nerwowy? nie skądże, chociaż ostatnio mam alergie na ludzi którzy uważają vag za bustwo, chociaż sam mam AFN :rolleyes:

Opublikowano

Opinie o precyzji i solidności niemieckiej (przynajmniej jeśli chodzi o auta) to już historia moim zdaniem.[br]Dopisany: 29 Grudzień 2009, 21:18_________________________________________________jaro4444-co miałeś na mysli mówiąc "Generalnie najsłabszym elementem tego motoru jest rozwiązanie napędu pompy oleju z zabierakiem"?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kupiłem ją przy oryginalnym przebiegu 180 tys na 100% (bezwypadkowa, do końca serwisowana u Niemców).Przy temp. -17 C pali na dotyk.Jedyną wadą jak dotąd (dla mnie) jest zużywanie oleju od wymiany do wymiany ok 0,7-1.0 l na ok 15-18 tys km.

i ty to nazywasz zuzyciem przy takim przebigu :polew: ludzie maja auta o przebiegu 20 tys.ktore biora po litr na 2, 3 tys. :wink4:

Opublikowano

turdzi - ale chyba nie powiesz, że zużycie oleju na poziomie po litr na 2, 3 tys. jest normalne i mieści sie w granicach wytyczonych przez producenta?

Opublikowano

Kolego Galeon czy naprawdę masz problem ze zrozumieniem tekstu pisanego?

Zapytanie o doświadczenia z 2.0 TDI kierowałem do Michalutp.

Do Ciebie kierowałem pytanie czy posiadasz już tego BRE czy dopiero masz go zamiar zakupić. Skoro już masz BRE to poczytaj o "wałkach wyrównoważających" i "zabieraku pompy oleju".

Michalutp proponowałbym dzielić się własnymi doświadczeniami, a nie tym co jedna pani drugiej pani powidziała/napisała.

Co do Accorda 2,2 diesla to dokąd chodzi jest fajnym motorem o potęznym potencjale mechanicznym pod modyfikacje, ale znam parę wypadków gdzie z silnika zrobiła się kupa złomu po ok 120 kkm. Poza tym motory 2,2 mają chyba układy wtryskowe Denso (a na pewno ECU) i nie chce tego nikt za bardzo modyfikować. Do niedawna można było zmodyfikować program tylko i wyłącznie wprowadzając to ECU w stan awaryjny. Czasem nie podnosiły się po takiej operacji...

Generalnie dzisiejsze diesle z Euro IV generują kupę problemów dla posiadaczy związanych z osprzętem ekologicznym. DPF, oleje low saps, skomplikowane EGR wszystko to niestety jest cholernie awaryjne. Skończyły się już proste traktory takie jak AFN (też mający parę błędów konstrukcyjnych). Dziś świeży wóz = problemy z osprzętem.

Michalutp muszę jednak przyznać, że na dziś po analizie stosunku "zalety wozu/koszt zakupu" poważnie zastanowiłbym się nad najnowszym Citroenem C5 albo Alfą 159 JTDM.

Praktycznie wszystkie TDI 2.0 16V zużywają olej. Znam Passaty BMR wciągające 2,5 l oleju na 3 kkm. Mój dłubnięty silnik zużywa ok. 0,8- 1l na 10 kkm (bańka 5l Motula 5W40 505.01 wystarcza na wymianę i dolewki na dystansie 10 kkm).

Opublikowano
Alfą 159 JTDM.

Alfy to sliczne i wdzieczne samochody i kazdy fan motoryzacji powinien ja miec ........ ale tylko raz i nigdy wiecej :wink4::)

Opublikowano

...czytam wasze komentarze i jestem zaniepokojony. Myslalem ze silniki 2.0 tdi 140 koni od 2006 roku juz nie byly tak awaryjne jak osławione BLB... Brat ma A3 sportback 2006 2.0 tdi (oznaczenie BMM na 90%) i oleju praktycznie nic nie łyka, wujek ma passata z 2007 tez 140 kucy i nic nie łyka (wczesniej mial a4 blb i sporo brało)... Chce kupic A4 z silnikiem nowszym niz BLB - wiec moze oswieccie mnie - co tam jeszcze jest nie "tegos"?? Moze lepiej bym poyslal o innym autku ?

Opublikowano

może nie zacznę na temat ale nie mogę się powstrzymać... generalnie lubię czytać posty merytoryczne, czyli większość powyższych (proszę zwrócić uwagę na słowo "większość"), niestety część osób tutaj goszczących myśli, że jak sobie poczyta postów na forum to już jest omnibusem i może innym świadczyć doradztwem - radziłbym aby w danych tematach wypowiadali się ludzie, którzy przynajmniej raz na żywo widzieli dany model/silnik czy co tam innego.... innym ja dziękuję za opinię :hi:, bo tak naprawdę sprzedają mi opinię wyrażoną przez kogoś.

a wracając do tematu: mam ten silnik, zużycie oleju u mnie to jakieś 0,6l na 10000km, więc chyba nie jest takie złe, jak na razie mam go 1,5 roku i nic się nie działo, wiadomo, że słaby jego punkt to zabierak pompy oleju, ale jak ktoś o tym wie to zmieni przy rozrządzie (lub skontroluje), na szczęście ma już koła zębate. Przy okazji mam pytanie: na jakim poziomie utrzymywać poziom oleju sprawdzając na bagnecie? Na max, na min, na środku? Chociaż na "min" to raczej się nie da, bo się świeci zaraz kontrolka od poziomu oleju :)

Opublikowano

tk :good: ja tez uzytkuje 2,0 tdi od 2 lat jest po chipie i jakos daje rade, co do zużycia oleju to na początku jak kupiłem to coś tam auto brało miedzy przegladami, po zmianie na inny olej, wymiane pompek razem z gumkami auto przestało brać olej i zrobilem jakies 40 tys i nie dolewam miedzy wymianami oleju nic. Kolega Diman tez ma BLB po chipie i daje rade, zawsze sie nabijamy na spotach z tego gadania o 2,0 tdi.

Najlepsze są wypowiedzi kogos kto nie uzytkował ani nawet nie widział 2,0

Opublikowano

Koledzy: blaster99 ,tk i MAJKI_3646 wprowadzili odrobinę optymizmu dla wszystkich obecnych i przyszłych posiadaczy 2.0 TDI.

Po niektórych postach ,co niektórzy- mniej odporni na sugestie "szczęśliwi posiadacze" mogliby się zastanawiać nad pozbyciem wymarzonego ale kłopotliwego "cukiereczka".Dobrze więc ,że na forum nie dominuje tylko krytyka typu "wszystko czego ja nie mam jest do lipy" .Tak jak powiedział -tk-proszę o rzetelne oceny tego silnika ,poparte własnym doswiadczeniem a nie zasłyszane na zasadzie-jedna pani powiedziała drugiej pani że szwagier stryjka z drugiego małżeństwa itp.itd......

Opublikowano

Galeon zanim zaczniesz za bardzo optymistycznie patrzeć na silniki 2.0 TDI uświadom sobie następujący podział:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

To takie małe wyjaśnienie by wszystkiego nie wrzucać do jednego wora z napisem "2.0 TDI"

Swoją drogą nie rozumiem po co VW produkuje na raz kilkadziesiąt różnych motorów o bardzo podobnych parametrach. Kiedyś robili jednego AFN i było całkiem OK.

Opublikowano

Super opis.

Tak nawiasem mówiąc wygląda jak znak "UWAGA NADJEŻDŻA POCIĄG". Tyle zniszczeń.

Idę pogłaskać mojego AVG...

Opublikowano

Rookie na AVG też bym znalazł trochę "haków" ale dziś daruję mu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...