Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


kred

WAHACZE W NASZYCH A4  

740 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tu się mylisz. Każda, przypominam, KAŻDA część montowana teraz (po wyjściu z fabryki) to ZAMIENNIK. Zrób 300k na lemforderze za 1800 zł, w tedy poprę Twoje zdanie.

Nie zauważasz jednej bardzo ważnej rzeczy : kiedyś robili materiały po to, aby trwały jak najdłużej, żeby się wybić, że to trwałe, dobre, i polata przez lata. Teraz jak już zdanie się wyrobiło, że faktycznie tak było, to budżet na dokładnie taką samą część został okrojony, bo po co tyle przepłacać, jak można zrobić taniej? No i co by w tym był za zysk, gdyby jedna część była sprzedawana co 15 lat? Podam na najprostszym przykładzie pralek. Kiedyś stare pralki (te co stały pionowo) były z takich materiałów produkowane, że działają do dzisiaj. Kup teraz pralkę, ile wytrzyma ta z najwyższej półki? 7-8 lat max? Jak po 3 latach programator nie dupnie to będzie cud, myślisz, że z czymś innym jest inaczej? Robienie trwałych części jest NIE EKONOMICZNE w dzisiejszych czasach.

Widziałeś pralkę stojącą poziomo? :decayed: Do rzeczy... Smiem twierdzić że auto zrobiłoby 300tyś na wahaczach lema tylko musiałoby być nowe :wink: Wiesz o czym mówię? Na zużycie zawieszenia wpływa bardzo dużo innych elementów w aucie które często zostają stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się mylisz. Każda, przypominam, KAŻDA część montowana teraz (po wyjściu z fabryki) to ZAMIENNIK. Zrób 300k na lemforderze za 1800 zł, w tedy poprę Twoje zdanie.

Nie zauważasz jednej bardzo ważnej rzeczy : kiedyś robili materiały po to, aby trwały jak najdłużej, żeby się wybić, że to trwałe, dobre, i polata przez lata. Teraz jak już zdanie się wyrobiło, że faktycznie tak było, to budżet na dokładnie taką samą część został okrojony, bo po co tyle przepłacać, jak można zrobić taniej? No i co by w tym był za zysk, gdyby jedna część była sprzedawana co 15 lat? Podam na najprostszym przykładzie pralek. Kiedyś stare pralki (te co stały pionowo) były z takich materiałów produkowane, że działają do dzisiaj. Kup teraz pralkę, ile wytrzyma ta z najwyższej półki? 7-8 lat max? Jak po 3 latach programator nie dupnie to będzie cud, myślisz, że z czymś innym jest inaczej? Robienie trwałych części jest NIE EKONOMICZNE w dzisiejszych czasach.

Widziałeś pralkę stojącą poziomo? :decayed: Do rzeczy... Smiem twierdzić że auto zrobiłoby 300tyś na wahaczach lema tylko musiałoby być nowe :wink: Wiesz o czym mówię? Na zużycie zawieszenia wpływa bardzo dużo innych elementów w aucie które często zostają stare.
Te co wrzucało się pranie od góry :P o te : Pralka_Frania_-_producent_Swiatowit.jpg

A co do zawieszenia.. jestem święcie przekonany, że jakbyś całe podwozie wymienił na nowe (co równa sie z kosztem kupna drugiego takiego auta), to lemy kupione teraz nawet 100k nie wytrzymają, taka prawda niestety. Wierz mi, firmy specjalnie produkują części gorszej jakości (chodzi tu o gumy, bo alu w każdych z nich nie ma prawa pęknąć) tylko po to żeby móc na tym zarabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja mam założonego LEMa w 2010 lub 2011, ale narazie mam 80tkm zrobione. W tym czasie wymieniłem jedną końcówkę (pękła guma) i dwa dolne proste wahacze, ale z tego względu, bo mam zawias a raczej hamulce 320 z b6 włożone do b5. Narazie wszystko inne jest sztywne.

oraz znalezine w innym wątku wpis użytkownika 2shrek o wahaczach SKV:

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/353896-wahacze-skv-germany-test-lista-testerow-zamknieta/page-29#entry4996749

ja w sumie tak jak skopiowaliście wyżej aktualnie mam zrobione 90tyś km przez 2 lata, jeździłem 90% po drogach miejskich i 10% po autostradzie i co ważne jeszcze mam obniżone auto o 30mm bo założyłem niższe springi Eibach felgi aktualnie 16" 205/55 i wszystko jest w porządku, nie miałem jak na razie żadnych problemów z prowadzeniem się samochodu oraz na przeglądzie miesiąc temu nic nie wyszło wszystko tak jak by było wczoraj założone

Czyli co SKV wytrzymalsze od LMO? Pewnie, że tak nie jest tylko tak wyszlo, sami widzicie jednak, że jedne i drugie potrafią się spieprzyć a wszystko zależy pewnie od stylu jazdy. Mając na uwagę, że jedne kosztują 420zł a drugie 1420 stosunek jakości do ceny każdy może przeliczyć sobie sam.

Czytaj ze zrozumieniem, gdzie napisałem, że zawias mi klękł?!

1. Pekła guma, ale z tego względu że jeździłem na glebie -100 a teraz mam air ride'a. Tak od tego 2010 roku jeździłem cały czas na gwincie i narazie mam 80tkm

2. Dwa dolne wymieniłem, bo zwrotnice mam z b6 a co za tym idzie inne są proste dolne wahacze. Bo zakładałem hamulce 320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat na rynku pojawiają się rzeczy z których zadowolony ma być tylko pierwszy właściciel... Polecam obejrzeć ten dokument, rozjaśnia wiele aspektów.

https://m.youtube.com/watch?v=96GFI6Mk7kE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny przykład rozważań, zgodzę się z kolegą w 100%. Niestety ekonomia wzięła górę nad rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Powoli będę przymierzał się do wymiany zawieszenia, ponieważ na przeglądzie wyszły 2 wahacze do roboty z prawej strony, co potwierdził mechanik.

Jako że robię auto dla siebie, nie na handel, to zamierzam wymienić cały komplet zawiechy.

Z tego co czytałem, to wiadomo... Lemforder i Febi stoją najwyżej jakościowo, ale i ceny oryginałów zaczynają się od (praktycznie) tysiaka w górę... Zaraz po zawieszeniach w/w firm stoją SKV i Master Sport. Ludzie robią na nich spore przebiegi i są zadowoleni.

Chciałbym zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami tych dwóch firm, albo czy jeździ na takim zawieszeniu i czy może podzielić się opinią?

UWAGA! ZA TEKSTY TYPU: "Kup lemfordera/ febi, a nie kombinujesz" Z GÓRY DZIĘKUJĘ!

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez mefjiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla siebie to bierz Lema. Jest drogi ale warto , poza tym lepszego niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla siebie to bierz Lema. Jest drogi ale warto , poza tym lepszego niema.

Witam.

Powoli będę przymierzał się do wymiany zawieszenia, ponieważ na przeglądzie wyszły 2 wahacze do roboty z prawej strony, co potwierdził mechanik.

Jako że robię auto dla siebie, nie na handel, to zamierzam wymienić cały komplet zawiechy.

Z tego co czytałem, to wiadomo... Lemforder i Febi stoją najwyżej jakościowo, ale i ceny oryginałów zaczynają się od (praktycznie) tysiaka w górę... Zaraz po zawieszeniach w/w firm stoją SKV i Master Sport. Ludzie robią na nich spore przebiegi i są zadowoleni.

Chciałbym zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami tych dwóch firm, albo czy jeździ na takim zawieszeniu i czy może podzielić się opinią?

UWAGA! ZA TEKSTY TYPU: "Kup lemfordera/ febi, a nie kombinujesz" Z GÓRY DZIĘKUJĘ!

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/6901-jakiej-firmy-wahacze-polecacie/

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/316780-jakie-tanie-wahacze-polecacie/

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/353896-wahacze-skv-germany-test-lista-testerow-zamknieta/page-35?hl=wahacze%20skv%20germany

Ogarnij te tematy i znajdziesz na pewno zawieche odpowiednia dla siebie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel85 dzięki za podpowiedź. Oczytałem się tematów w nocy ze 4 godziny, z tego co wyczytałem, to poza Febim i Lemforderem właśnie MS i SKV są ok- nie rozlecą się po kilku tysiącach km i nie kosztują 1000 albo lepiej.

Zależało by mi na opinii kogoś, kto nie zrobi danej firmie reklamy, a trochę km już zrobił na którymś z kompletów.

Jak dla siebie to bierz Lema. Jest drogi ale warto , poza tym lepszego niema.

Napisałem coś wyżej na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Napisałem coś wyżej na ten temat.

Kup Lemfordera, a nie kombinujesz :kox:

Sam napisałeś, że do zrobienia są tylko 2 wahacze, więc gdzie ceny niby przekraczają 1tys. ?


SKV i Master Sport. Ludzie robią na nich spore przebiegi i są zadowoleni

Jedni robią inni nie robią, to trochę loteria jednak. Praktycznie kilka ostatnich stron jest na temat SKV i MS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kup Lemfordera, a nie kombinujesz

Sam napisałeś, że do zrobienia są tylko 2 wahacze, więc gdzie ceny niby przekraczają 1tys. ?

Lemforder/ Febi trochę drogi.

Są do zrobienia 2 wahacze z prawej strony, ale jak wahacze, to i gumy + łączniki przydało by się zrobić (tu lepiej L+P), a że zawieszenie jeszcze ori, to nie wiadomo ile km zrobi reszta, skoro dwie części już padają, i czy nie zainwestuję teraz kilka stów w 30% części z zawiechy, a za rok będę musiał robić resztę, dlatego wolę zrobić całość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel85 dzięki za podpowiedź. Oczytałem się tematów w nocy ze 4 godziny, z tego co wyczytałem, to poza Febim i Lemforderem właśnie MS i SKV są ok- nie rozlecą się po kilku tysiącach km i nie kosztują 1000 albo lepiej.

Zależało by mi na opinii kogoś, kto nie zrobi danej firmie reklamy, a trochę km już zrobił na którymś z kompletów.

Jak dla siebie to bierz Lema. Jest drogi ale warto , poza tym lepszego niema.

Napisałem coś wyżej na ten temat.

Właśnie dla takich osób zrobiliśmy wątek o naszych wahaczach marki SKV, gdzie wypowiadać będą się ludzie którzy faktycznie posiadają nasze wahacze, a nie ludzie zatrudnieni do pisania laurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel85 dzięki za podpowiedź. Oczytałem się tematów w nocy ze 4 godziny, z tego co wyczytałem, to poza Febim i Lemforderem właśnie MS i SKV są ok- nie rozlecą się po kilku tysiącach km i nie kosztują 1000 albo lepiej.

Zależało by mi na opinii kogoś, kto nie zrobi danej firmie reklamy, a trochę km już zrobił na którymś z kompletów.

Jak dla siebie to bierz Lema. Jest drogi ale warto , poza tym lepszego niema.

Napisałem coś wyżej na ten temat.

to cos źle czytałeś bo febi szału nie robi strata kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Powoli będę przymierzał się do wymiany zawieszenia, ponieważ na przeglądzie wyszły 2 wahacze do roboty z prawej strony, co potwierdził mechanik.

Jako że robię auto dla siebie, nie na handel, to zamierzam wymienić cały komplet zawiechy.

Z tego co czytałem, to wiadomo... Lemforder i Febi stoją najwyżej jakościowo, ale i ceny oryginałów zaczynają się od (praktycznie) tysiaka w górę... Zaraz po zawieszeniach w/w firm stoją SKV i Master Sport. Ludzie robią na nich spore przebiegi i są zadowoleni.

Chciałbym zapytać czy ktoś miał do czynienia z zawieszeniami tych dwóch firm, albo czy jeździ na takim zawieszeniu i czy może podzielić się opinią?

UWAGA! ZA TEKSTY TYPU: "Kup lemfordera/ febi, a nie kombinujesz" Z GÓRY DZIĘKUJĘ!

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym resztę, a raczej powiedzieć mechanikowi żeby sprawdził resztę wahaczy, z jakiej w ogóle one są firmy. Jak mają oooo

To nie wymieniaj, a wymień tylko te górne razem z drążkami, tak co by za następnym razem zbieżności nie robić. Możesz kupić cały zestaw, a potem w razie potrzeby zaniesiesz mechanikowi i na pewno mniej policzy Ci za wymiany dolnych, jak górnych (przy dolnych nie trzeba amorów zdejmować)

Osobiście polecam Ci SKV, sam zrobiłem na nim (już na ten moment) 8k km i wszystko bez żadnych luzów cichutko pracuje jak trzeba, jak za tą cenę to można wg. mnie brać w ślepo.

Poprzednio miałem MSy, wytrzymały max 3 miesiące (ok 2k km) i dolne wahacze były w takim stanie, że furgon mojego dziadka ma mniejsze luzy w piastach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Osobiście polecam Ci SKV, sam zrobiłem na nim (już na ten moment) 8k km i wszystko bez żadnych luzów cichutko pracuje jak trzeba, jak za tą cenę to można wg. mnie brać w ślepo.
Poprzednio miałem MSy, wytrzymały max 3 miesiące (ok 2k km) i dolne wahacze były w takim stanie, że furgon mojego dziadka ma mniejsze luzy w piastach.

Zrobisz 30,40tys km i dopiero wtedybędzie można mówić o trwałości. 8tys to jest nic, czasem trzaskam tyle w dwa miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...