Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 3 godziny temu, Airawata napisał: Poczytałem o resecie modułu ale nic nie znalazłem takiej informacji że coś takiego jest możliwe. adaptacje kanał 6, zapisujesz 0 i dajesz save.
Airawata Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Opublikowano 23 Sierpnia 2022 7 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał: adaptacje kanał 6, zapisujesz 0 i dajesz save. Wykonałem adaptacje i nie pomogła. Zamieniłem buzery miejscami nadal nie było poprawy. Wykonałem ponowną adaptacje z zamienionymi miejscami buzerami i wszystko zaczęło działać. Dla spokoju ponownie zamieniłem buzery miejscami (w tym momencie były w swoich miejscach pierwotnych) i nadal wszystko działa. Oby tak zostało. Niestety powód takiej sytuacji nie został odkryty mimo usunięcia problemu. Dzięki za rady. Pozdrawiam.
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Opublikowano 24 Sierpnia 2022 (edytowane) Panowie to ponownie ja ;( Niestety w dalszym ciągu czekam na „nowy moduł” (idzie od poniedziałku), ale że nie mogę spać po nocach to kminie co by jeszcze sprawdzić, aby to PDC w końcu ruszyło Dla przypomnienia to wyskakują mi dwa błędy: 01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 009 - Open or Short to Ground 01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 002 - Lower Limit Exceeded Co zrobiłem do tej pory: Przedzwoniłem wszystkie możliwe kable oraz 8 czujników w celu znalezienia zwarcia – zwarcia brak. Wiązki zderzaka przód jak i tył kupiłem używane, ale też je sprawdziłem pod względem zwarć (brak zwarć) i poprawności połączeń (jest raczej OK) - narysowałem takie coś: 3. Wiązkę z wnętrza auta miałem od @kaju – sprawdziłem 5 razy jej podłączenie wg zaleceń @kaju – jest OK (prócz wcześniej opisywanego błędu podłączenia głośniczka, ale to jest raczej małe piwo) Na jakim jestem etapie: 1. Działają oba głośniki, bez problemów łączę się z modułem PDC 2. PDC zgłasza błąd długim piskiem i migającą kontrolką na przycisku PDC - zarówno na wiązce idącej do przedniego jak i tylnego zderzaka nie ma zasilania (pin 1 wtyczki czujników) 3. Przeszukałem Internety w kwestii błędów wskazanych przez VCDS - piszą o tym problemie na forum skody, audi, vw, ale wątek w większości przypadków kończy się na niczym, choć są wyjątki - na forum A6Klub użytkownik @hugo911 uporał się z tematem (źródło: Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Informacje A6KLUB.PL Forum Audi A6, A7 „Ponieważ nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na mój problem to i ja dorzucę trochę informacji na temat poniższych błędów. Może komuś się przyda w przyszłości. 01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 009 - Open or Short to Ground 01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 002 - Lower Limit Exceeded Dość długo się męczyłem z tym problemem ale ostatecznie udało mi się go rozwiązać. Wg mojej obserwacji błędy te występują gdy moduł nie wystawia napięcia na czujniki - u mnie i przednie i tylne nie miały zasilania (pomiary również to potwierdzały). Mogą być 2 przyczyny. 1. wiązka albo któryś z czujników robi zwarcie. 2. Uszkodzony moduł. U mnie okazało się że uszkodzona jest wiązka przedniego zderzaka i prawdopodobnie przez to padł również moduł. Na moje nieszczęście jak kupiłem nowy moduł to nie sprawdziłem dobrze wiązki i zaraz po podłączeniu padł drugi. Dopiero to zmotywowało mnie do ściągnięcia przedniego i tylego zderzaka i sprawdzania krok po kroku. W tylnej wiązce wszystko grało ale po tym co zobaczyłem w przedniej wiązce i tak postanowiłem ją rozizolować, sprawdzić wszystkie przewody i stan pinów - nie tylko miernikiem ale też wizualnie oraz zaizolować ponownie. Sednem sprawy okazała się wiązka przednia gdzie jest jest zrobiony wspólny plus i wspólna masa. Wielcy inżynierowie z Ingolstadt postanowili że na tych kablach gdzie jest rozdzielony z jednego kabla na wszystkie czujniki + i -, na gołe niepocynowane przewody zacisną sobie tylko miedzianą tulejkę i zaizolują parcianką. Efekt po kilku latach eksploatacji przewody zgniły robiąc zwarcie również do kabli sygnałowych. Zrobiłem u siebie nową wiązkę (przewody wspólne pocynowane, zlutowane ze sobą i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi) przy czym celem dodatkowego zabezpieczenia do głównej wtyczki przy lewym przednim błotniku napchałem również wazeliny technicznej (ponieważ w starej wiązce były już lekko zaśniedziałe styki) Po nabyciu trzeciego modułu oraz kilku nowych czujników porobiłem testy na wpiętych wiązkach do modułu ale wypiętych wszystkich czujnikach. W takim przypadku moduł zwraca błędy konkretnie odnoszące się do czujników a nie do ich zasilania. Np. przy wypiętych wszystkich przednich czujnikach mamy błąd 02069 - Front Parking Aid Sensors 011 - Open Circuit Jak tylko którykolwiek z czujników przednich wpiąłem w wiązkę to już otrzymałem błędy mówiące o otwartym obwodzie pozostałych czujników których brakowało. Na koniec dodam ze trzeba uważać na czujniki aby nie wpiąć na za długo uszkodzonego (takiego ze zwarciem wewnętrznym) ponieważ moduł może tego nie wytrzymać. Ja specjalnie podpiąłem jeden taki czujnik na ok 5s i moduł od razu się wyłączył (wygenerował 2 błędy jak na początku opisu) ale po odpięciu czujnika i zastąpieniu go sprawnym ożył samoczynnie bez problemu. Pomocna była informacja na Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM Tak więc @hugo911 miał identyczne objawy jak u mnie tzn. brak zasilania na tylne i przednie czujniki, ale u niego przednia wiązka robiła zwarcie, a u mnie wiązkę pomierzyłem i jest ok. (choć ją chyba jeszcze rozizoluje dla świętego spokoju). Na forum passata podobny problem został opisany i rozwiązał go użytkownik @nTomek (źródło: Czujniki parkowania z przodu i z tyłu padły - strona 3 - Elektryka, oświetlenie - Passat Forum FORUM.VW-PASSAT.PL Znalazł on bezpiecznik (podobno resetowalny), który u niego był przepalony i po jego wymianie temat się rozwiązał, niestety w module audi „na oko” nie mogę znaleźć takiego bezpiecznika i elektronik ze mnie żaden. Na koniec zabrałem się jeszcze za swój moduł i posprawdzałem przejścia między wtyczką 16pin(zasilającą) a wtyczkami 12pin i wyszło mi coś takiego: Pinout wtyczki 16 pin: W dniu 26.08.2010 o 12:22, street23player napisał: WTYCZKA 16 PINOWA http://images40.fotosik.pl/275/835856b7a2aba5fem.jpg PIN Funkcja Kolor ============================= 1 - (+12V) (15) zasilanie modułu - czarno/żółty (sw/ge) 2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br) 3 - 4 - 5 - (AHK) HAK - szaro/czerwony (gr/ro) 6 - (RF)- wsteczny bieg, sygnał +12V aktywuje moduł- niebiesko/czerwony (bl/ro) 7 - 8 - (MASSE) Masa - brązowy (br) 9 - 10- Zasilanie Głośnika - biało/czerwony (ws/ro) 11- 12- (DIAG.)Diagnostyka (K-line) - szaro/zielony (gr/gn) 13- 14- 15- 16- Jak widać przejścia masy z wtyczki 16pin (pin 8 - masa) są ok., ale nie znalazłem żadnego przejścia zasilania, które miałoby zasilać czujniki. Wychodzi, że we wtyczce 16pin pinów z „+” są dwa: pin 1 i pin6 (który mnie nie interesuje bo sygnał wstecznego realizuje u mnie CAN – i działa), a w moim module jest przejście z pin1 (16pinowa wtyka) do pinu 4 (12pinowa brązowa wtyka – czujniki przód ), który wg opisu Barta powinien odpowiadać za !!masę!! głośnika ;( I teraz czy jest ktoś mądry, który może odpowiedzieć mi na pytanie, czy między wtyczką 16pin, a wtyczkami 12pin powinno być przejście „zasilania”, czy po prostu go tu nie znajdę bo jest to elektronika i na „sucho” bez zasilenia modułu tego nie jestem wstanie sprawdzić i dla czego u mnie jest to przejście z pinu 1 na pin4 - masa głośniczka?? Sorry że taki esej, ale już mi ręce opadają ;( Edytowane 24 Sierpnia 2022 przez Lukasz_mk2
Banan Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 (edytowane) Jak dla mnie któryś z czujników jest strzelony i może robić zwarcie - ostatnio z 12 sztuk które miałem pod ręką tylko 4 sztuki byly sprawne i dodatkowo dwa moduły spalone albo spalily się w trakcie manewrów , sprawdź też piny we wtyczkach od czujników bo mogą być skorodowane/zaśniedziałe. Bezpiecznik w module to ten zielony w lewej dolnej części pcb Edytowane 25 Sierpnia 2022 przez Banan
Lukasz_mk2 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Teraz, Banan napisał: Jak dla mnie któryś z czujników jest strzelony , bezpiecznik w module to ten zielony w lewej dolnej części pcb Ale podłączałem już do modułu same wiązki od zderzaków bez czujników i na kostkach od poszczególnych czujników w ogóle nie ma zasilania - zasilanie nie wychodzi z modułu pdc. A co z możliwością sprawdzenia przejść w module?? - jestem wstanie zrobić to "na stole"??
Banan Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Bez schematu modulu cieżko będzie to rozgryźć , co do próby bez czujników wydaje mi się że wtedy moduł nie da zasilania ze względu na ich brak
Lukasz_mk2 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 Opublikowano 25 Sierpnia 2022 23 minuty temu, Banan napisał: Bez schematu modulu cieżko będzie to rozgryźć , co do próby bez czujników wydaje mi się że wtedy moduł nie da zasilania ze względu na ich brak No nic czekam na nowy moduł, sprawdzę pierw na stole, czy ma przejścia "+" z kostki 16pin na kostki 12pin i będę dalej drążył temat - póki co na szczęście audi jest już moim hobbistycznym samochodem, który jak stoi to stoi i nic się nie dzieje
Lukasz_mk2 Opublikowano 17 Września 2022 Opublikowano 17 Września 2022 To znowu ja, wróciłem z wakacji, doszedł nowy moduł i teraz sprawy się mają następująco: Stary moduł był rzeczywiście zepsuty. Podłączając nowy, pokazuje mi błędy czujników, których zakupiłem 8 z czego 3 działają (nie wywala od nich błędów), ale w blokach pomiarowych wszystkie wartości to 255cm, nawet przy tych czujnikach bez błędu - tak ma być, czy jednak dobre czujniki powinny już coś pokazywać, czy wszystkie czujniki muszą być sprawne, aby te wartości były prawidłowe??
kaju Opublikowano 18 Września 2022 Opublikowano 18 Września 2022 15 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał: To znowu ja, wróciłem z wakacji, doszedł nowy moduł i teraz sprawy się mają następująco: Stary moduł był rzeczywiście zepsuty. Podłączając nowy, pokazuje mi błędy czujników, których zakupiłem 8 z czego 3 działają (nie wywala od nich błędów), ale w blokach pomiarowych wszystkie wartości to 255cm, nawet przy tych czujnikach bez błędu - tak ma być, czy jednak dobre czujniki powinny już coś pokazywać, czy wszystkie czujniki muszą być sprawne, aby te wartości były prawidłowe?? Kojarzę, że właśnie tak się zachowuje moduł, kiedy jeden czujnik jest strzelony, że odetnie całą sekcje. Czujniki ori, czy zamienniki? Bo z tymi drugimi to też jest droga przez mękę...
Lukasz_mk2 Opublikowano 18 Września 2022 Opublikowano 18 Września 2022 Godzinę temu, kaju napisał: Kojarzę, że właśnie tak się zachowuje moduł, kiedy jeden czujnik jest strzelony, że odetnie całą sekcje. Czujniki ori, czy zamienniki? Bo z tymi drugimi to też jest droga przez mękę... Mam w sumie 8 czujników Ori i jeden zamiennik, 3 czujniki Ori nie zgłaszają błędów, zamienniki też błędu nie zgłasza, ale jego kupiłem nadmiarowo i ostatecznie nie będę go zakładał. Na FB zgłosiły mi się dwie osoby co pomóc mają Ori czujniki na sprzedaż, naradzie czekam na konkrety
Lukasz_mk2 Opublikowano 20 Września 2022 Opublikowano 20 Września 2022 Witam ponownie, "nowe" czujniki już dotarły i wszystko działa ?? Półki co, to tylko tylny zderzak z czujnikami leży w bagażniku, przednie czujniki leżą na fotelu kierowcy, a przedni zderzak pod czujniki czeka na malowanie w piwnicy, ale jest progress ? Dziękuję wszystkim za pomoc. Do kolegi @kaju - wiązki są ok ? Info dla innych: jak czujniki "brzęczą" to wcale nie oznacza, że są sprawne.
kaju Opublikowano 21 Września 2022 Opublikowano 21 Września 2022 18 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał: Witam ponownie, "nowe" czujniki już dotarły i wszystko działa ?? Półki co, to tylko tylny zderzak z czujnikami leży w bagażniku, przednie czujniki leżą na fotelu kierowcy, a przedni zderzak pod czujniki czeka na malowanie w piwnicy, ale jest progress ? Dziękuję wszystkim za pomoc. Do kolegi @kaju - wiązki są ok ? Info dla innych: jak czujniki "brzęczą" to wcale nie oznacza, że są sprawne. Ciesze się, że temat jest opanowany. Nie raz i nie osiem powtarzałem, że zamienniki są siusiaka warte... jednemu zadziała i podziała nawet rok, większość nie wytrzymuje pół roku, a zdarzają się i takie, że upalają moduły - w A6 C6 to po prostu notoryczne było, ze trzy zęby na tym zżarłem przy C6... Reasumując: otwieraj szampana
QuikSilver Opublikowano 30 Września 2022 Opublikowano 30 Września 2022 (edytowane) koledzy, chce wykorzystać szanse bo maluje tylny zderzak i bede montowac pdc na tyl, mam trche gratow to je wykorzystam, moduł i wiązkę mam z b7 8E0919283D chce go podlaczyc do b6 koste w module mam obsadzona tak; pin 1 +12 pin 2 głosnik pin 3 staly plus pin 4 pusty pin 5 pusty pin 6 pusty pin 7 can pomaranczowy brazowy pin 8 masa pin 9 pusty pin 10 głosnik pin 11 pusty pin 12 linia k zielony niebieski pin 13 pusty pin 14 can pomaranczowo brazowy pin 15 pusty pin 16 pusty i teraz najważniejsze pytanie czy zastosowac modul z b6 i nie podlaczac pinow 7 i 14 z canem, a podlaczyc pin 6 od wstecznego, do przodu auta zostanie tylko pociągnąć pin 12 linie k, czy niezaleznie od modulu czy to b6 b7 trzeba ciagnac cany do przodu. drugie pytanie czy bedzie jakas wizualizacja parktronica na rnse. Edytowane 30 Września 2022 przez QuikSilver edycja tresci
Lukasz_mk2 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 (edytowane) Panowie postęp moich prac zbliżył się do końca, a przynamniej tak miało być, a wyszło inaczej. Tylny zderzak założony, przedni oddany do malowania - założony razem z wymianą przednich błotników. Auto odebrane wczoraj późnym wieczorem i ZONK - PDC piszczy i tyle ;( Po podpięciu pod VCDS takie błędy: Czy idzie ten czujnik wymienić bez ściągania zderzaka????? Edytowane 10 Grudnia 2022 przez Lukasz_mk2
Muskel1 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Zderzak musisz zrzucić. Gdzieś masz uszkodzenie wiązki.
Lukasz_mk2 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 wiązkę w zderzaku miałem nową, sam ją robiłem z nowych przewodów i nowych pinów. Przed izolacją jeszcze ją mierzyłem. Wiązkę od/do modułu też miałem nową. Jedyna wiązka która była stara to z tylnego zderzaka, ale wychodzi na to że z tylnymi czujnikami wszystko jest ok. Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie problem z modułem. Bo jak wszystko miałem na wierzchu tzn. moduł i kable to też raz mi wyszedł taki błąd na starej wiązce ze zderzaka przedniego, ale właśnie po tym incydencie podmieniłem czujniki na inne "nowe" (używane), zrobiłem całą nową wiązkę i przed złożeniem wszystkiego było git. Tylko to już byłby w sumie drugi moduł, bo pierwszy w ogóle nie widział czujników tak jak to opisywałem we wcześniejszych postach.
Muskel1 Opublikowano 10 Grudnia 2022 Opublikowano 10 Grudnia 2022 11 minut temu, Lukasz_mk2 napisał(a): Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie problem z modułem. Też jedna z możliwości ale to musiałbyś mieć pecha aby trafić 2 x na uszkodzony sterownik. Chociaż ludzie sprzedają wszystko, byle pieniądze zagarnąć i komuś bubla wcisnąć, tak że wykluczyć tego jako przyczyny nie można.
Lukasz_mk2 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Opublikowano 28 Grudnia 2022 W dniu 10.12.2022 o 17:10, Muskel1 napisał(a): Zderzak musisz zrzucić. Gdzieś masz uszkodzenie wiązki. @Muskel1miałeś rację dziś wziąłem się za wymianę czujnika i przy odłączaniu wtyczki od rzekomo uszkodzonego czujnika jeden z przewodów został mi w ręce Poprawiłem przewody (dałem nowy pin) i jest teraz git, wszystko działa! Na przyszłość zostały mi jeszcze czujniki, które zakupiłem myśląc, że to właśnie wina czujnika.
Muskel1 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Opublikowano 28 Grudnia 2022 Godzinę temu, Lukasz_mk2 napisał(a): @Muskel1miałeś rację dziś wziąłem się za wymianę czujnika i przy odłączaniu wtyczki od rzekomo uszkodzonego czujnika jeden z przewodów został mi w ręce Poprawiłem przewody (dałem nowy pin) i jest teraz git, wszystko działa! Na przyszłość zostały mi jeszcze czujniki, które zakupiłem myśląc, że to właśnie wina czujnika. Może się przydadzą kiedyś
xXPiotrekXx19 Opublikowano 18 Lutego 2023 Opublikowano 18 Lutego 2023 Witam mam a4 b7 gdzie wcześniej były czujniki tylko na tył później dołożyłem przód na ori częściach i wiązkach ktore zakupiłem lecz teraz mam problem tego typu że nie mogę się połączyć przez vcds z modułem wychodzi brak komunikacji kupiłem drugi modol i to samo . W aucie jakis czas temu był problem z szyna can ponieważ mechanik który robił coś przy ECU nie skręcił dokładnie obudowy i woda lala się do środka auta i kable przy komforcie bylt zaśniedziałe i miałem problem z jednoprzewodowym działaniem can . Po odizolowaniu wszystkich połączeń kabli wyciąłem i zlutowałem na nowo co naprawiło problem z pracą jednoprzewodowa ale łączności z pdc nie mam . Z wszystkimi modułami łącze się bez problemu jedynie moduły drzwi nie ale.podobniez w b7 nie było bezpośredniej łączności z drzwiami . Proszę również o informację co.do opisu kostki 16 pin w pdc bo przestał działać.calkowicie kodul i w kostce 16 pin na 1 pinie jest zasilanie po zapłonie i zasilanie ginie po wyjęciu kluczyka a zaś na pinie 3 nienma zasilania jak podam na krótko to modul działa i nie wiem co jest nie tak proszę o info czy mam wsadzić jakąś nową wiazke zasilająca i nie bawić się w szukanie czy jak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się