Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gerex.pl

sklepopon.com

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wszystkie opony maja po 8,2mm i sie zastanawiam czy nie dac gy na przod?

Opublikowano

A do Q nie zalecają przypadkiem 4 identycznych opon ?

Opublikowano

Wrecz sa wskazane 4 identyczne opony ale kubus juz dokonal zakupu, chyba, ze sprzeda jedna pare i dokupi dwie oponki ug badz fuldy.

Wracajac do ostatniego pytania kubusia zawsze kola mozesz przelozyc z przodu na tyl lub odwronie.

Opublikowano

byla naprawde dobra cena za opony z felami dlatego wzialem...

Opublikowano
Wracajac do ostatniego pytania kubusia zawsze kola mozesz przelozyc z przodu na tyl lub odwronie.

Dokładnie, sam przetestuj które dać na przód, a które na tył. Opony i tak mają odpowiednio wysoki bieżnik to z przyczepnością nie powinno być problemu.

Opublikowano

Dzisiaj pierwszy test autostradą na Continental TS 850 i powiem że ciche i auto prowadzi się lepiej niż na letnich Dunlop Sport Bluresponse. Jeżdżę na 195/65/15 letnie i zimowe. Zobaczymy jak będzie gdy Królewna Śnieżka dmuchnie.

Opublikowano

Chociażby testy ADAC, skoro wiesz lepiej, to po co ta dyskusja. Ja mam swoje zdanie.

można prosić jakiś link do takich testó ADAC?

byla naprawde dobra cena za opony z felami dlatego wzialem...

nie zdziw się gdy będzie ci świrował ABS, ESP, EDS, a co za tym idzie napęd będzie musiał dużo więcej się "napracować" by zniwelować różnice przyczepności w oponach

Opublikowano

Widze fachowo podeszli do sprawy. :wink:

Wystarczy popatrzeć które rozwiązanie ma wiecej wad (opony lepsze z tyłu) a późniejsze wnioski. Jedyny plus zakładania opon lepszych z tyłu to zmniejszona nadsterowność "zarzucanie tyłem". A to że się uparli na ten wniosek to tylko taki że uderzenia boczne sa bardziej niebezpieczne i przy nadsterowności łatwiej o takie zderzenie. Nie patrzy jednak nikt na to że choćby droga hamowania jest dłuższa.

Wady montowania lepszych opon z tyłu

  • mniejsza przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej stabilne hamowanie na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni,
  • mniejsza przyczepność na starcie na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej komfortowa jazda w zakrętach,
  • gorsze przyśpieszenie w zakręcie,
  • mniejsza odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost,
  • uczucie "zarzucania" auta na suchej nawierzchni.

Wady montowania lepszych opon z przodu

  • słabsze hamowanie w zakręcie na mokrej nawierzchni,
  • niska odporność na aquaplaning w łukach i podczas zakrętów,
  • mocniejsze "zarzucanie" auta na mokrej nawierzchni,
  • gorsze hamowanie w ostrych zakrętach.

Biorąc pod uwagę zdrowy rozsądek podczas jazdy bardziej bałbym się używania gorszych opon z przodu no chyba że ktoś bije rekordy prędkości w zakrętach zimą.

A pod jednym wnioskiem podpisuję się dwoma rękami:

"Z tych powodów ÖAMTC zaleca, by odpuścić sobie kombinację z dwiema nowymi i dwiema gorszymi oponami. Gdy opony są znacznie zużyte zdecydowanie warto zakupić cztery nowe opony, gdyż zakup dwóch będzie mijał się z celem jakim jest bezpieczeństwo jazdy."

Opublikowano

Panowie odbieram 21.11 samochód z salonu na letnich 225/40/18 i mam zamiar zamówić zimowe opony na te felgi. Pojawia się pytanie czy przetrwam polską zimę i drogi na 18 calowych felgach? Jeżdżę na takim profilu od 4 lat i nigdy nie uszkodziłem felgi, ani opony :) ale nigdy nie próbowałem jazdy na 18stkach zimą :( niech ktoś powie z doświadczenia jak to wygląda. Pozdrawiam

Opublikowano

Ja na Twoim miejscu zakupiłbym drugi kpl. felg (niekoniecznie alu) + opony zimowe, ale 16" lub 17". Koła wymieniam sam (co drugi rok w wulkanizacji w celu wyważenia) nie lubię stać w kolejkach na wymianę opon po pierwszych opadach śniegu. Takie jest moje zdanie, ale każdy ma prawo robić jak chce :wink:

Opublikowano

Widze fachowo podeszli do sprawy. :wink:

Wystarczy popatrzeć które rozwiązanie ma wiecej wad (opony lepsze z tyłu) a późniejsze wnioski. Jedyny plus zakładania opon lepszych z tyłu to zmniejszona nadsterowność "zarzucanie tyłem". A to że się uparli na ten wniosek to tylko taki że uderzenia boczne sa bardziej niebezpieczne i przy nadsterowności łatwiej o takie zderzenie. Nie patrzy jednak nikt na to że choćby droga hamowania jest dłuższa.

Wady montowania lepszych opon z tyłu

  • mniejsza przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej stabilne hamowanie na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni,
  • mniejsza przyczepność na starcie na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej komfortowa jazda w zakrętach,
  • gorsze przyśpieszenie w zakręcie,
  • mniejsza odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost,
  • uczucie "zarzucania" auta na suchej nawierzchni.

Wady montowania lepszych opon z przodu

  • słabsze hamowanie w zakręcie na mokrej nawierzchni,
  • niska odporność na aquaplaning w łukach i podczas zakrętów,
  • mocniejsze "zarzucanie" auta na mokrej nawierzchni,
  • gorsze hamowanie w ostrych zakrętach.

Biorąc pod uwagę zdrowy rozsądek podczas jazdy bardziej bałbym się używania gorszych opon z przodu no chyba że ktoś bije rekordy prędkości w zakrętach zimą.

oczywiście,ale jeśli jest napęd na przód.

Quattro zachowuje się trochę inaczej i podczas ostrego przyspieszania przypomina bardziej auto z napędem na tył .

Fuldy zużywają się trochę szybciej,a Goodyeary z każdym rokiem twardnieją więc zakładał bym je na bardziej obciążoną oś,a Fuldy mniej...

Opublikowano

Widze fachowo podeszli do sprawy. :wink:

Wystarczy popatrzeć które rozwiązanie ma wiecej wad (opony lepsze z tyłu) a późniejsze wnioski. Jedyny plus zakładania opon lepszych z tyłu to zmniejszona nadsterowność "zarzucanie tyłem". A to że się uparli na ten wniosek to tylko taki że uderzenia boczne sa bardziej niebezpieczne i przy nadsterowności łatwiej o takie zderzenie. Nie patrzy jednak nikt na to że choćby droga hamowania jest dłuższa.

Wady montowania lepszych opon z tyłu

  • mniejsza przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej stabilne hamowanie na mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni,
  • mniejsza przyczepność na starcie na mokrej i suchej nawierzchni,
  • mniej komfortowa jazda w zakrętach,
  • gorsze przyśpieszenie w zakręcie,
  • mniejsza odporność na aquaplaning podczas jazdy na wprost,
  • uczucie "zarzucania" auta na suchej nawierzchni.

Wady montowania lepszych opon z przodu

  • słabsze hamowanie w zakręcie na mokrej nawierzchni,
  • niska odporność na aquaplaning w łukach i podczas zakrętów,
  • mocniejsze "zarzucanie" auta na mokrej nawierzchni,
  • gorsze hamowanie w ostrych zakrętach.

Biorąc pod uwagę zdrowy rozsądek podczas jazdy bardziej bałbym się używania gorszych opon z przodu no chyba że ktoś bije rekordy prędkości w zakrętach zimą.

oczywiście,ale jeśli jest napęd na przód.

Quattro zachowuje się trochę inaczej i podczas ostrego przyspieszania przypomina bardziej auto z napędem na tył .

Fuldy zużywają się trochę szybciej,a Goodyeary z każdym rokiem twardnieją więc zakładał bym je na bardziej obciążoną oś,a Fuldy mniej...

Zgadza się ale mimo wszystko podsterowny przód to pewny wylot z drogi co w naszych Q jest dość częste połączone z ciężkimi silnikami umieszczonymi mocno z przodu a tył zawsze można skontrować i napęd Q o ile z głowa się obchodzi wyprowadzi z takiego poślizgu.

Opublikowano

Od wczoraj mam założone zimówki. Zakupiłem Sava Eskimo S3+ w rozmiarze 195/65 R15 w miejsce już zużytych Kleberów Krisalp. Teraz testuję. Na plus można uznać, że są ciche. Trochę miękkie, ale jeździ się za to wygodnie. Nie jechałem póki co szybciej niż 120, więc nie wiem jak zachowają się przy większej prędkości. Jak na razie nie wyczułem różnicy do Kleberów. Stosunek ocen użytkowników do ceny opon mnie skusił. Zobaczymy jak dalej.

Opublikowano
(..)Trochę miękkie(..)

A jakie mają być opony zimowe, twarde? :naughty:

Opublikowano

DĘBICA

Olej Dębice weź Uniroyal MS plus 77. Będziesz dziękował jak koledzy będą z powodu guzów te Dennice wywalac. ;-)

Wszyscy w rodzinie mamy jeszcze wersje 66 i wszyscy kupią kiedyś 77 lub dozyja juz 88.;-)

Sony Xperia Tapatalk 4.

Niestety muszę potwierdzić, moje Dębki dostały bąbli a o gwarancji zapomnij :facepalm:

Opublikowano

Ja jeżdżę na Michelin Alpin A4 195/65/15 i polecam je z całego serca :) Genialna trakcja i bardzo niska ścieralność!

Opublikowano

Zakupiłem Continental TS 850 205/55/16 jak na razie jest ok nawet przy większych prędkościach sa ciche bez zadnych oznak pływania itd.Zobaczymy jak spadnie pierwszy snieg.

Pozdrawiam:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...