Fido Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 1. czy dobrze myśle żeby na to założyć 215/50/17? jeśli nie to jaki rozmiar? Tak,dobrze myślisz. A czy w tej kwocie coś znajdziesz ciekawego to musisz dobrze poszukać.
vagatrotter Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Niektórzy chcą kupowac opony 18" zimowe za 1200 zł (nie lepiej 16 cali?). Albo do rocznego A4 B8 zakładać Dębicę i to zaraz po tym jak już ją wszyscy odradzali. Jakże to skomentować?... Opinie jakie pamiętam o Dębica Frigo 2 były takie: Na śniegu całkiem dobra, na mokrym asfalcie słabiutka. Mieć kasę na B8 i rozważać zakup Dębicy? Opony 18" za 1200zł? Ludzie, ogarnijcie się
tomasz102 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Nokian WR D4 - ktoś ma już założoną tą oponę i może coś więcej napisać jak się sprawdza ?
omzig Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Nokian WR D4 - ktoś ma już założoną tą oponę i może coś więcej napisać jak się sprawdza ? Zerknij w listopadową gazetkę Auto Motor i Sport, jest tam test opon zimowych w rozmiarze 225/50/17... Nokian WR D4, Pirelli Sottozero 3, Goodyear Ultragrip Performance gen 1, Continental Wintercontact TS 850, Dunlop Winter Sport 5 i inne... Edytowane 17 Października 2015 przez omzig
nitroo Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 A coś więcej o wynikach możesz napisać o tych wynikach?
omzig Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Tzn które miejsce jaka opona? Czy wady i zalety? Bo to będzie troche pisania...
Krumak Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Nokian WR D4 - ktoś ma już założoną tą oponę i może coś więcej napisać jak się sprawdza ? Za bardzo nie było jeszcze warunków zimowych aby w pełni ją sprawdzić, ale jest to mega cicha opona.
pafcio87 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Wg GTÜ: 1. Conti TS850 2. Goodyear UG Performance Gen-1 3. Dunlop Winter Sport 5 4. Nokian WR D4 5. Michelin Alpin 5 6. Pirelli Sottozero 3 Wysłane z mojego Avanta ;-)
tomasz102 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Tzn które miejsce jaka opona? Czy wady i zalety? Bo to będzie troche pisania... Napisz chociaż, które miejsca jeśli możesz
omzig Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Dobra, no problem, zaczynam pisanie. Klasyfikacja opon zimowych w rozmiarze 225/50/17 wg czasopisma Auto Motor i Sport na rok 2015: OPONY BARDZO POLECANE 1. Goodyear UltraGrip Performance gen 1 Zalety: bezpośrednia reakcja na ruchy kierownicą, duża precyzja prowadzenia. Dobra trakcja na każdej nawierzchni, odporna na aquaplaning, bardzo niskie szumy i opory toczenia. Wady: odczuwalny wpływ zmiany obciążenia kół na prowadzenie podczas jazdy po śniegu. Gorsza podczas hamowania na śniegu. 2. Pirelli SottoZero 3 Zalety: bezpośrednia reakcja na ruchy kierownicą, dobre trzymanie poprzeczne na śniegu, duża stabilność. Bardzo dobre hamowanie na suchym i mokrym. Niski opór toczenia. Wady: niezbyt dobre trzymanie poprzeczne na mokrej nawierzchni oraz podczas aquaplaningu. Wysokie szumy toczenia. 3. Dunlop Winter Sport 5 Zalety: stabilna, łatwa do opanowania i precyzyjna podczas jazdy po śniegu, na mokrej oraz suchej drodze. Dobra w aquaplaningu, duże rezerwy bezpieczeństwa. Bardzo dobra trakcja na śniegu. Wady: minimalne niedostatki podczas hamowania na śniegu. Podwyższone szumy toczenia. OPONY POLECANE: 4. Continental WinterContact TS 850 Zalety: Bardzo bezpieczna i precyzyjna na mokrej nawierzchni, duże rezerwy podczas aquaplaningu, krótka droga hamowania na sniegu. Dobra na suchej nawierzchni. Niskie szumy i opory toczenia. Wady: Niewielkie niedomogi w kategorii trzymania bocznego i prowadzenia na ośnieżonej drodze. 5. Nokian WR D4 Zalety: Bardzo dobre hamowanie, dobra trakcja i słabe reakcje na zmiany obciążenia podczas jazdy po śniegu. Małe opory toczenia, Dobre zachowanie na mokrej drodze. Wady: Nieco słabsze trzymanie poprzeczne na śniegu, stąd pewnie niedomogi w prowadzeniu. Lekka skłonność do nadsterowności na suchym asfalcie. OPONY WARUNKOWO POLECANE 6. Gt Radial Champiro Winter Pro HP 7. Yokohama W.Drive V905 8. Bridgestone Blizzak LM 32 S 9. Falken HS 449 EuroWinter 10. Cooper WeatherMaster SA2 Edytowane 17 Października 2015 przez omzig
tomasz102 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Dzięki za poświęcony czas na napisanie tego postu. Continental nie znalazł się w czołówce, a nokian ma skłonności do nadsterowności na suchym. Wiadomo takie testy zależą od osoby która go przeprowadza. Dalej ta opona ciekawi mnie
omzig Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Testy zależą od wszystkiego tak naprawdę. To co wyżej napisałem daje jakiś tam punkt zaczepienia w wyborze odpowiednich zimówek. Ja je kupiłem, ale w rozmiarze 205/55/16... Niestety jeszcze nie testowałem, bo pogoda w uja wali.
nitroo Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Czyli i tak Nokian wygrywa według tych opinii.
omzig Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Czyli i tak Nokian wygrywa według tych opinii. Jeśli chodzi o śnieg i mokrą nawierzchnię to jes of kors. Edytowane 17 Października 2015 przez omzig
Kriss1322 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 U mnie też zawitały jednak wr d4 205/55/16 91H lecz koła jeszcze nie na aucie tak więc jeszcze wstępnej opini nie ma. Długo myślałem co kupić ostatecznie prócz opinii na forum odwiedziłem kilka punktów z oponami oraz wymianą opon, wszędzie też jak i tu polecano zakup wr d4. Zobaczymy jakie będą Pozdro
countryFan Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) A ja kupiłem sobie dziś Sava Eskimo S3+, podobno jazda jak na kolcach polecał majster z warsztatu zobaczymy A opinie raczej zaliczają się do tych bardzo dobrych Dają radę, miałem je przez dwa sezony w poprzednim aucie (Astra H) i dojeżdżałem na nich na górny parking Kotelnicy (górna stacja Pasieki) po nieodśnieżonej drodze -> muszą być dobre - gdyby nie to, że miałem metalową płytę pod silnikiem to bym w życiu nie zaryzykował jazdy w takich warunkach A propos: Panowie powiedzcie mi czy 215/55R16 to nie za szerokie opony na zimę do B7 (trafiają mi się takie w dobrych pieniądzach) - jeżdżę sporo tras więc będą ok, gorzej że też jeżdżę na narty i tam by się przydały węższe np 205/55R16. Oczywiście widzę, że ludzie tu piszą o 225 i nawet szerszych ale... Edytowane 19 Października 2015 przez countryFan
Rotor Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ach te testy... "Dobre zachowanie na mokrej drodze" i jednocześnie "Lekka skłonność do nadsterowności na suchym asfalcie". Na mokrym dobrze na suchym gorzej, rozumiecie coś z tego? Nawet jeśli to jest jakiś nadmierny skrót myślowy, to kogo obchodzi lekka nadsterowność na suchym asfalcie w warunkach zimowych? Na suchym poradzimy sobie na każdych w miarę przyzwoitych oponach. Opisy nic nie mówią, trzeba by zajrzeć do konkretnych wyników typu droga hamowania na mokrym suchym i na śniegu. Poza tym kiedyś czytałem z nudów w poczekalni test małych suvów czy terenówek. No i wygrała w nim Dacia duster bo miała najniższą cenę i najdłuższą gwarancję... countryFan Jeśli będą tańsze niż 205/55R16 to czemu nie
countryFan Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ach te testy... "Dobre zachowanie na mokrej drodze" i jednocześnie "Lekka skłonność do nadsterowności na suchym asfalcie". Na mokrym dobrze na suchym gorzej, rozumiecie coś z tego? Nawet jeśli to jest jakiś nadmierny skrót myślowy, to kogo obchodzi lekka nadsterowność na suchym asfalcie w warunkach zimowych? Na suchym poradzimy sobie na każdych w miarę przyzwoitych oponach. Opisy nic nie mówią, trzeba by zajrzeć do konkretnych wyników typu droga hamowania na mokrym suchym i na śniegu. Poza tym kiedyś czytałem z nudów w poczekalni test małych suvów czy terenówek. No i wygrała w nim Dacia duster bo miała najniższą cenę i najdłuższą gwarancję... countryFan Jeśli będą tańsze niż 205/55R16 to czemu nie Co do testów sie zgadzam, wystarczy wziąć dodać poszczególne oceny istotne dla nas samych (olewając np opory toczenia lub ścieralność) i zobaczyć jak zmieni się ranking - dlatego to wszystko jest subiektywne. Co do rozmiaru 205/55R16 vs. 215/55R16 zastanawiałem się jak one na A4 zachowują się na typowym śniegu lub błocie pośniegowym. Wiadomo, że A4 jest ciężkie (moje auto z 2 osobami, 2 laptopami i skrzynką narzędziową ważyło na wadze 1800kg) więc nie powinno być źle, ale nie chciałbym żeby się okazało, że nie podjadę na byle parking pod stokiem narciarskim bo potrzebuję łańcuchów (wiem, wiem brak Q )
omzig Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Opisy nic nie mówią, trzeba by zajrzeć do konkretnych wyników typu droga hamowania na mokrym suchym i na śniegu. Dlatego dałem tylko opis i odesłałem do zajrzenia w czasopismo Auto Motor i Sport, tam jest zdecydowanie więcej.
guerrero Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Jeżeli chodzi o Nokiany to wszyscy polecają wr d4, a co sądzicie o wr a3? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się