Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kto wie czemu nie moge zakodowac sterownika airbag?

mam wyłacznik na 4 przewody instalacja od strony samochodu ma tylko2 przewody pod airbag a nie 3 biało fioletowy i brazowy masa wszystko podłaczona org wiazka schowka włacznik działa swieci sie na zegarach wyskakuje airbag a kotrolka wyłacznika w lampce podsufitki pali sie cały czas nie zaleznie czy właczony czy wyłaczony airbag

nie moge zmienic 4 bita z0 na 1 ktos wie jak temu zaradzic?

Jakiego programu używasz do łączenia. Jeśli to VAG-COM 3.11 to nie zakodujesz modułu airbag. Zainstaluj darmowego vcds lite i spróbuj

Opublikowano

Jakiego programu używasz do łączenia. Jeśli to VAG-COM 3.11 to nie zakodujesz modułu airbag. Zainstaluj darmowego vcds lite i spróbuj

ani na 409 ani na vcds lite nie chce :kwasny:

Opublikowano

musi byc lepszy interfejs minimum 704.1

Opublikowano

musi byc lepszy interfejs minimum 704.1

ale kazdy tak ma czy tylko ci co maja tak jak ja (2 przewody zamiast 3)?

Opublikowano

Koledzy właśnie zamontowałem stacyjkę nowego typu, czyli od 2003 roku. Ku mojemu zdziwieniu, mimo że kluczyk pasuje do nowszej stacyjki okazało się że moje autko powinno mieć starą stacyjkę. Ale nie o tym, kluczyk pasuje do nowszej i wszystko śmiga. Co się okazało w moim aucie czyli do 2003 wiązka do lampki w podsufitce i kable do modułu poduszek były przygotowane fabrycznie. :kox: Wiec jeśli macie auto do 2003 i macie zamiar zabrać się do rozbierania tunelu sprawdźcie najpierw czy nie macie kabelka zielono żółtego i czarnego w wiązce pod sufitem. Bo wydaje mi się że będzie. :wink:

Opublikowano (edytowane)

WITAM mam problem z podłączeniem dezaktywacji poduszki airbag chodzi mi o podłączenie stacyjki jestem w pierwszym przedziale vin czyli stacyjka podświetlana piny 1 i 2 wiadomo podświetlenie 3 i 4 sterowanie stacyjką . W moim przypadku ze sterownika airbag wychodzi jeden przewód fiolet z białym a drugiego fioletowego z żółtym nie ma zamiast niego jest brąz ( masa) (zapewne off i on działa na zasadzie oporności którą zmienia stacyjka w zależności od położenia kluczyka)

wtyczka_e_ska_obsadzona.jpg

teraz pytanie czy ktoś jest w stanie (z mojego przedziału vin) rozebrać swoją stacyjke i zrobić foto bodź podpiąć miernik i podać mi wartości off i on

p_ytka_airbag_off.jpg
.

kolega wczesniej miał taki przypadek ponoć zmienił oporniki (ALE NIE PAMIETA JAKIE) mój sterownik daje sie programować.

Dodam jeszcze że jak podłącze zgodnie z tym jak jest w wątku w pozycji OFF błędu nie ma led sie świeci ze poducha wyłączona jak dam na ON led nie gaśnie i w zegarach zapala sie błąd poduszki

Edytowane przez witek1234
Opublikowano

Problem w tym, że dla Twojego przedziału VIN w instalacji jest tylko jeden kabelek między przełącznikiem a airbagiem.

Potrzebny jest przełącznik w odpowiedniej wersji lub dołożyłbym drugi kabelek do sterownika airbag i sprawdził czy wtedy układ zadziała.

Opublikowano (edytowane)

Problem w tym, że dla Twojego przedziału VIN w instalacji jest tylko jeden kabelek między przełącznikiem a airbagiem.

Potrzebny jest przełącznik w odpowiedniej wersji lub dołożyłbym drugi kabelek do sterownika airbag i sprawdził czy wtedy układ zadziała.

Dokładnie jest tak jak piszesz jest tylko jeden kabelek (fioet/biały) w Twojej instalacji jest 2 kabeki na włączenie i wyłączenie , a u mnie jest to sterowane opornością wiec jak by ktoś rozebrał włącznik z mojego przedziału vin i zobaczył lub pokazał co tam siedzi :) to przecież można zrobić taką oporność jak trzeba BO STACYJEK JUZ MAM 3 SZTUKI

.

w końcu doszedłem co i jak :)

p_yta_OK.jpg

foto płytki która jest orginalnie dla tych co mają w instalacji jeden przewód z modułu airbag

podłączenie:

pin 1 w kostce przełącznika -->pin 2 lampki schowka

pin 2 w kostce przełącznika -->pin 1 lampki schowka (jak damy na pin7 w kostce 12pin podświetlenie stacyjki nie zniknie po zamknieciu schowka )

pin 3 w kostce przełącznika-->pin 5 w kostce "12"

pin 4 w kostce przełącznika-->pin 6 w kostce ''12''

tak mam podłączone i system działa prawidłowo

jak ktoś ma stacyjke z posta wczesniej wystarczy zmienić oporność .

Ci co mają 2 kabelki z modułu airbag w wiązce schowka mogą rónież założyć starszą podświetlaną stacyjke ( trzeba pilnikiem dorobić bębenek pod swój klucz) i mieć taką płytke:

p_ytka_airbag_off.jpg

Edytowane przez witek1234
Opublikowano

No i gitara. W wolnej chwili przerobię pierwszy post i zrobi się tam trochę porządku (za dużo niewiadomych przy starszej wersji sterownika airbag).

Opublikowano

Sprawdzałem w etce numer przełącznika dla modelu B7 2007.

Ten przełącznik w pierwszym poście ma numer 5P0 919 237 B, a w etce sugerują wersję z końcówką "C" 5P0 919 237 C. Jest między tym jakaś różnica?

Chyba, że źle czytam etkę i końcówka C jest do modelu B8.

614_capture.png

Opublikowano

Pisze ci : 5P0 919 237 B zamieniono na 5P0 919 237 C

Opublikowano

mam pytanie mianowicie chciałbym zmienić kodowanie a nie mogę się dostać do modułu bo blokuje mnie security access code, to jest jakiś uniwersalny czy trzeba to jakoś ściągnąć inaczej??

Opublikowano

mam pytanie mianowicie chciałbym zmienić kodowanie a nie mogę się dostać do modułu bo blokuje mnie security access code, to jest jakiś uniwersalny czy trzeba to jakoś ściągnąć inaczej??

Z jakiego programu korzystasz? Zmiana kodowania sterownika Airbag w B6 nie jest blokowana przez Security Code...

Opublikowano (edytowane)

korzystam z VAGA 311.2 u mnie jest blokowany to czyżby wina programu??

Edytowane przez mody86
Opublikowano

korzystam z VAGA 311.2 u mnie jest blokowany to czyżby wina programu??

Możliwe. Spróbuj czymś z zakresu 704.1 lub wyżej.
Opublikowano (edytowane)

Panowie Ci którzy mają problem taki jak Kolega Witek ze stacyjkami można podmienić rezystory.(zamiast szukać kolejnych stacyjek)

Zamiast tych rezystorów wystarczy podlutować analogicznie do poprzedniego zdjęcia o odpowiednio większej wartości

Czyli mając VIN z pierwszego wypustu i pociągniętą już instalację do lampki i sterownika jednocześnie nie fortunnie mając taką stacyjkę jak poniżej

Zamieniamy pierwszy rezystor 100 omowy (ten z napisem 1000) na 200 om. Drugi rezystor 100 omowy zamieniamy na rezystor 402 omowy - nie wszędzie można go dostać więc w moim przypadku zapiołem dwa 200 omowe w szereg i system działa jak ta lala.

p_ytka_airbag_off.jpg

Jeszcze jedno pytanie do osób które już mają to uruchomione.

Czy lampka informująca o wyłączeniu poduszki powinna się zapalać na ON czy na OFF w stacyjce?

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie do osób które już mają to uruchomione.

Czy lampka informująca o wyłączeniu poduszki powinna się zapalać na ON czy na OFF w stacyjce?

Po stacyjce jest test więc kontrolka zapali się na chwilę po czym powinna zgasnąć (świeci się na stałe gdy przełącznik jest w pozcycji ON).

Opublikowano

Panowie planuję zrobić ten mod (przy okazji wymiany schowka i dekorów) i mam pytanie czy oprócz części wymienionych w pierwszym poście czyli stacyjki, pinów i przycisków potrzeba coś jeszcze? Czy przycisk kupuje się razem z przewodem czy trzeba kabelek dokupić ? Jeśli tak to jaki ? Z góry dzięki za info.

Opublikowano (edytowane)

Zależy który rocznik i czy B6 czy B7

W B6 do połowy 2002 r. potrzebna jest inna lampka oświetlenia nad głową z kontrolką lub sama zaślepka z lampką którą da się podmienić, stacyjka i wiązka schowka.+ kodowanie i to wsio

W B6 po 2002 roku i w B7 potrzebna jest lampka sygnalizacyjna obok włącznika esp - nie jest to przycisk tylko lampka, diodowa informująca o stanie systemu i nie kupuje się jej z gotowymi przewodami je trzeba zrobić jeśli niema podwieszonych gdzieś z tyłu

(wtyczka często już jest z wiazką gdzieś podczepiona z tyłu , jeśli nie ma trzeba ją dociągnąć- zrobić wg. opisu)

Tak samo dociągnąć - zrobić wiązkę do sterownika

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Zależy który rocznik i czy B6 czy B7

W B6 do połowy 2002 r. potrzebna jest inna lampka oświetlenia nad głową z kontrolką lub sama zaślepka z lampką którą da się podmienić, stacyjka i wiązka schowka.+ kodowanie i to wsio

W B6 po 2002 roku i w B7 potrzebna jest lampka sygnalizacyjna obok włącznika esp - nie jest to przycisk tylko lampka, diodowa informująca o stanie systemu i nie kupuje się jej z gotowymi przewodami je trzeba zrobić jeśli niema podwieszonych gdzieś z tyłu

(wtyczka często już jest z wiazką gdzieś podczepiona z tyłu , jeśli nie ma trzeba ją dociągnąć- zrobić wg. opisu)

Tak samo dociągnąć - zrobić wiązkę do sterownika

Dzięki bardzo. Ja mam 10.2004 więc u mnie lampka nad radiem. A jakie kabelki trzeba dokupić ? Jakieś specjalne ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...