Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zwykłe cienkie przewody ze sklepu elektrycznego zakończasz go pinami o numerach które Bart podał na pierwszej stronie i wpinasz w odpowiednie miejsce we wtyczce

Opublikowano

No takich zwykłych przewodów to nie radzę... Coś lepszego (a już broń Boże głośnikowe).

Opublikowano

Dziś spotkała mnie miła niespodzianka podczas instalacji wyłącznika poduszki. Otóż przy okazji instalacji Bose postanowiłem skorzystać z okazji i podłączyć odpowiedni przewód do sterownika airbag aby w przyszłości móc zainstalować wyłącznik poduszki. Założyłem bose i brałem się właśnie za przewód do lampki informującej o wyłączeniu poduszki, wypiąłem kostkę ze sterownika airbag i zabrałem się za wpięcie wcześniej przygotowanego przewodu i nagle wielkie zdziwienie, okazało się że pin 60 w sterowniku airbag mam już obsadzony, po dokładnym sprawdzeniu okazało się że mam przygotowaną instalację pod kontrolkę wyłączonej poduszki. Za schowkiem na karty była gotowa wtyczka z podłączonymi przewodami. Dobrze że ściągałem tunel do montażu wiązki bose bo jak bym go demontował tylko żeby zamontować wyłącznik airbag to bym się wkurzył że tyle niepotrzebnej roboty.

Tak więc zanim zaczniecie rozbierać tunel by podłączyć kontrolkę sprawdzicie czy instalacja nie jest przygotowana. Mój samochód to B7 MY 2007 i w schowku wystarczyło dołożyć wyłącznik i 3 przewody w wiązce schowka, podpiąć kontrolkę wyłączonej poduszki do gotowej wtyczki i wyłącznik airbag gotowy.

Myślę że warto podpiąć to info do pierwszego posta gdyż wielu osobom może to ułatwić tego moda. Z gotową wiązką pod lampkę wykonanie tej modyfikacji to maks. 2 godziny no i nie trzeba rozbierać tunelu a to bardzo upraszcza sprawę.

Ja by ktoś potrzebował to zostały mi przewody FLRY w kolorze czarnym i zielono-czarnym z fabrycznymi pinami i wtyczka do kontrolki airabag. Mogę to oddać po cenie zakupu, przewody maja już przylutowane piny z ASO.


Koledzy mam mały problem.

Po wczorajszej modernizacji- podłączeniu wyłącznika airbag dziś mam problem. Podłączyłem kontrolkę airbag off ale nie założyłem jeszcze schowka z wyłącznikiem i nie wykonałem żadnego kodowania. Dziś po podłączeniu aku świeci się czerwona kontrolka airbag na zegarach i nie wiem czy przyczyną jest to że podłączyłem sama lampkę a nie podłączyłem wyłącznika i nie zrobiłem kodowania czy też mam się martwić że cos uszkodziłem przy tej robocie?

Opublikowano

Nie uszkodziłeś jeśli podepniesz cokolwiek czy stacyjkę czy lampke - diodę osobno dostaniesz byka na zegarach musi być kompletny system.

Nie martw się nic nie uszkodziłeś

Opublikowano

dzięki :hi:
teraz spokojnie mogę iść spać a w poniedziałek dokończę moda i zakoduję wszystko jak należy

Opublikowano

poda ktoś numer ESP z chromem i prawej zaślpeki tej przy awaryjce z chromem?

Opublikowano (edytowane)

Mam VCDS-a 12.12 (nie lite) i nie mogę zmienić kodowania w sterowniku poduszek, za każdym razem kodowanie zostaje odrzucone. Czytam, że VAG-COM 704.1 lub lepszy ogarnie ten sterownik... a z tego co się orientuję to VCDS jest następcą VAG-COM-a...

W ogóle pomocnik kodowania podpowiada tylko dwa ciągi cyfr - jedną dla EU druga dla US lecz żadna nie wchodzi.

Mam cabrio co jeździło kiedyś w kraju Wujka Sama, a sterownik AIRBAG ma 8H0 na początku numeru nie 8E0 - czy te wersje mają blokadę i trzeba wpisać jakiś kod w Security Access?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Jak myślicie, podejdą te instalacje p&p? ;)

http://allegro.pl/show_item.php?item=5039785962

są sznase że podejdzie do modelu wyprodukowanego po 06.2002. Pewności jednak nie mam, wyglada podobnie, pytanie tylko czy długości przewdów są takie same.

Ale tak naprawdę przerobienie tej wiązki w schowku to najmniejszy problem, przeciągasz2 przewody od wyłącznika do gniazda i gotowe.

Opublikowano (edytowane)

W takim razie zaryzykuję, ostatnion wrzucalem podsufitke z pakietem swiatla + wiazka, może u mnie pójdzie gładko ;) ponieważ lampa podsufitki ma sygnalizator air bag'a ktory ... Dziala :)

Wysłane z mojego GT-N5100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez kaned84
Opublikowano

jak masz już lampke to dołozysz wiązkę w schowku i powinno działać. Ten schowek to praca max na godzinę .

Opublikowano

poda ktoś numer ESP z chromem i prawej zaślpeki tej przy awaryjce z chromem?

???

Opublikowano

Problem w tym, że dla Twojego przedziału VIN w instalacji jest tylko jeden kabelek między przełącznikiem a airbagiem.

Potrzebny jest przełącznik w odpowiedniej wersji lub dołożyłbym drugi kabelek do sterownika airbag i sprawdził czy wtedy układ zadziała.

Dokładnie jest tak jak piszesz jest tylko jeden kabelek (fioet/biały) w Twojej instalacji jest 2 kabeki na włączenie i wyłączenie , a u mnie jest to sterowane opornością wiec jak by ktoś rozebrał włącznik z mojego przedziału vin i zobaczył lub pokazał co tam siedzi :) to przecież można zrobić taką oporność jak trzeba BO STACYJEK JUZ MAM 3 SZTUKI

.

w końcu doszedłem co i jak :)

p_yta_OK.jpg

foto płytki która jest orginalnie dla tych co mają w instalacji jeden przewód z modułu airbag

podłączenie:

pin 1 w kostce przełącznika -->pin 2 lampki schowka

pin 2 w kostce przełącznika -->pin 1 lampki schowka (jak damy na pin7 w kostce 12pin podświetlenie stacyjki nie zniknie po zamknieciu schowka )

pin 3 w kostce przełącznika-->pin 5 w kostce "12"

pin 4 w kostce przełącznika-->pin 6 w kostce ''12''

tak mam podłączone i system działa prawidłowo

jak ktoś ma stacyjke z posta wczesniej wystarczy zmienić oporność .

Ci co mają 2 kabelki z modułu airbag w wiązce schowka mogą rónież założyć starszą podświetlaną stacyjke ( trzeba pilnikiem dorobić bębenek pod swój klucz) i mieć taką płytke:

p_ytka_airbag_off.jpg

Witam. W dniu dzisiejszym podszedlem do montazu wylacznika u znajomego w b6 z 2002r. Niestety zonk. Instalacja oryginalna za schowkiem przystosowana pod 3 kable sterujace (masa- braz, 81-fiolet/bialy, 83- fiolet/zolty.

Mam wlacznik taki jak wyzej w poscie o nabitych trzech numerach: 4B0 919 237 / 4D0 919 237 / 8E0 919 237. Niestety on ma 4 piny a nie 5. Probowalem na rozne sposoby podlaczyc uzywajac tylko jednego kabla (fioletowo bialy) ale niestety to nie dziala. Wnioskujac z tych wszystkich postow to nr wlacznika 8E0 919 237 a wlacznika 8E0 919 237 5PR rozni sie znaczaco swoja budowa i przystosowany jest pod zupelnie inna instalacje. Prosze o potwierdzenie mojej tezy i czy ktos posiada na sprzedaz wlacznik na 5 pinow z metalowa wkladka.

Opublikowano

Z metalową wkładką tez może nie działać- były chyba dwie wersję

Różnią się rezystancją na wyjściu, ale można to ogarnąć poprzez zmianę rezystorów SMD u mnie zadziałało.

Z którego roku/miesiąca masz auto?

Opublikowano

Jak myślicie, podejdą te instalacje p&p? ;)

http://allegro.pl/show_item.php?item=5039785962

są sznase że podejdzie do modelu wyprodukowanego po 06.2002. Pewności jednak nie mam, wyglada podobnie, pytanie tylko czy długości przewdów są takie same.

Ale tak naprawdę przerobienie tej wiązki w schowku to najmniejszy problem, przeciągasz2 przewody od wyłącznika do gniazda i gotowe.

Więc, wiązka jest, ale nie pasuje (długość kabli), jak przełożę pin'y do mojej obecnej instalcji z wiązka do wtyczki będzie okej :D, także połowa sukcesu jest ;)

Opublikowano

W ASO podajac nr nadwozia podja mi wylacznik o nr 8E0 919 237 bez koncowki 5PR i taki znajomy kupil ale nie pasuje bo ma 4 piny a nie 5. Moje pytanie jest takie. Co oznacza koncowka 5PR? jest to koncowka wylacznika ktory ma 5 pinow czy oznacza to np kolor obudowy bo gdzies spotkalem sie z opisem SOUL (BLACK). Bo sam juz nie wiem czy nie szukac wylacznika o nr bez tej koncowki czyli 8E0 919 237 ale majacy 5 pinow.

Opublikowano

5PR TO KOD KOLORU

Opublikowano

Mam date prod 04.2002 ale lampke podsufitki mam bez kontrolki. W koncu niewiem jakia potrzebuje stacyjke, czy ktos zmienil lampke czy cos zle rozumiem.

Wysłane za pomocą Commodore 64

Opublikowano

Jeśli masz 04.2002 to

1

W Twoim aucie instalacja informująca o wyłączeniu poduszki powinna być w lampce (i na 99% jest tam dociągnięta)

2 Potrzebujesz panel lampki z diodami Airbag OFF wystarczy ze kupisz taką lampkę z takimi diodami i plastikiem wymontujesz tą lampkę sygnalizacyjną i wepniesz ją do swojej lampki w suficie w odpowiednie miejsce które jest już tam przygotowane- tak jak wspomniałem wcześniej instalacja powinna już być w lampce dociągnięta więc nic tam więcej nie trzeba.

3 Dokładasz odpowiednia stacyjkę do schowka z tym może być loteria bo w tym roczniku u siebie posługiwałem się numeracją z forum i okazało się że stacyjka nie działała do końca prawidłowo.

W jednym położeniu było ok a po przekręceniu stacyjki wywalany był błąd na zegarach co oznaczało że stacyjka na jednej z pozycji miała nie właściwą rezystancję.

Wystarczyło dobrać odpowiednie rezystory SMD w samej stacyjce i cały system zaczął działać nie potrzeba było dociągać dodatkowych przewodów do sterownika ponieważ w pierwszych modelach z 2002 roku te instalacje już były na pokładzie

Oczywiście potrzeba uzupełnić przewody okablowania schowka lub kupić całą wiązkę schowka z już obsadzonymi pinami od stacyjki

W Twoim roczniku nie trzeba zdejmować tunelu itp. większość rzeczy masz już zrobionych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...