Bart-S Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Opublikowano 14 Marca 2013 Wiem, że to jest o B6, ale o B7 jeszcze nie powstał. Większość jest jasna, ale jak się nie zapytam to nie będę pewny. Pacjent B7'ka który chciałby mieć dezaktywację poduchy. Poszperałem mu w kiszkach i znalazłem: Niebieska wtyczka 4D0 971 636 D Trzeba było zdemontować wizytownik i była przyklejona wysoko za nim. http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a93d4cc00830.jpg Potem poszperałem w schowku i wtyka do schowka wygląda tak: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/672df4136eba.jpg Czy ona już ma uzupełnione te piny co trzeba ? I teraz pytanie jak mam to zrobić ? 1. kontrolkę "pass air bag off" Podpinam do niebieskiej 2. "stacyjkę" muszę pociągnąć z instalacją trzech kabli do wtyczki schowka i podłączam do wtyczki instalacji auta. 3. odpalam VCDS i zmieniam 0030612 na 0031612 ???? http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3d64688dff1f.jpg 4. Co z bezpiecznikiem, skoro jest instalacja: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/04a4dbc256f4.jpg Czy to już wszystko, powinno chodzić jak fabryka nakazuje ??? 1, 2 i 3 = TAK. Ale o co Ci chodzi z bezpiecznikiem to nie wiem - przecież w instalacji wyłącznika poduszki nie ma typowego zasilania
MAT1000 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Zmylił mnie ten post: Jeśli chodzi o przełącznik to kluczykiem da się przekręcić i ustawić na ON lub OFF..Czujnik zapięcia pasów mam.. (( tzn. mam nadzieje, że pytasz o ten czujnik czy ktoś siedzi czy nie )) Może źle zapytałem, nie o pin'y w ledzie mi chodziło tylko o piny w stacyjce, ale jak teraz mówisz o bezpieczniku to sprawdziłem no i ... chyba nie mam http://s2.postimage.org/nIEbS.jpg ale chyba nie ma wiekszego problemu żeby wstawić bezp. i podpiąć? i jaki tam powinien być 10A? no i apropo kodowania też chciałem się spytać jak to trzeba ustawić? Dzieki Bart-S za odpowiedź i utwierdzenie mnie w tym co chce zrobić Zostało mi zdobyć stacyjkę, kostkę i piny. Kabelki 0,3mm wystarczą ?
Dranek Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 WitamZmuszony koniecznością a inspirowany tym wątkiem, po kilkukrotnym jego przeczytaniu wziąłem się do pracy. Moja audiczka wyprodukowana była w czerwcu 02, sprawdziłem wiązkę dachową i piny 4 oraz 7 okazały się podłączone, czyli wystarczy podpiąć kontrolkę dezaktywacji poduszki (kabelki czerwony i zielony na zdjęciu kilka postów powyżej). Jeśli chodzi o wiązkę schowka są tam jedynie cztery przewody z czego dwa od oświetlenia schowka, tak się składa że włącznik który kupiłem jest 5cio pinowy, jednak obsługiwane są tylko cztery piny. Po dokładnym obejrzeniu wyłącznika 8E0 919 237 5PR okazało się że są tam dwa niezależne obwody i tak: Podświetlanie wyłącznika to jeden obwód: pin nr1 - zasilanie podświetlania pin nr2 - masa zasilania Dezaktywacja poduszki to drugi obwód: pin nr3 - pin nr4 - Obwód ten podaje sterownikowi airbaga dwie oporności, jedną gdy jest załączony drugą gdy jest wyłączony, czyli nigdy nie ma tam pełnego zamknięcia czy też otwarcia. Wczoraj robiłem przymiarkę i prowizorycznie wszystko podłączyłem, jako że moja instalacja jest przygotowana by kontrolkę dezaktywacji poduszki zainstalować w podsufitce zamówiłem w ASO "przesłonę dla pojazdów z możliwością wył. poduszki pasażera" 8E0 947 126 A do tego podłączę trzy diody na pasku, wczorajszy test przebiegał z diodami podłączonymi wiszącymi luźno Teraz pora na wyłącznik, w wiązce schowka mam obsadzone piny 4,5,6,7 gdzie 4 to zasilanie a 7 to masa podświetlania zostały mi piny 5 i 6 które podłączyłem kolejno do pinów 3 i 4 w wyłączniku. Vagiem 3.11 przekodowałem wartość w sterowniku airbaga z 0010602 na 0011602. Po zamknięciu obwodu wyłącznika diody w podsufitce świecą się czerwonym kolorem, myślę więc że wszystko działa. Dodam że przy próbie odłączenia diód czy też wyłącznika wyskakuje od razu błąd, co również sugeruje poprawność pracy układu. Postaram się wrzucić foty z instalacji, ale to dopiero jak przyjdzie bębenek wyłącznika. Wiem, że cytuję posta z 2011r., ale mam taki sam włącznik co ratyn. Kupiłem wyłącznik z wtyczką od B6 <2002r, podświetlany i wychodzą z niego tylko 4 piny, oczywiście wtyczka na też tylko 4 kabelki. Nie ma pinu nr 5. Czy ktoś może potwierdzić czy dobrze zrozumiałem opis podłączenia podany przez cytowanego kolegę: 1 pin włącznika - do pinu nr 4 wiązki zasilanie podświetlenia 2 pin włącznika - do pinu nr 7 wiązki masa podświetlenia 3 pin włącznika - do pinu nr 5 wiązki 4 pin włącznika - do pinu nr 6 wiązki Kłuci się to z tym co napisał Bart w pierwszym poście, ale tam jest opis do włącznika 5pinowego, a ja mam włącznik 4pinowy. Proszę o poradę kogoś kto to ogarnia, wolę nie podpinać bez potwierdzenia.
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 WitamZmuszony koniecznością a inspirowany tym wątkiem, po kilkukrotnym jego przeczytaniu wziąłem się do pracy. Moja audiczka wyprodukowana była w czerwcu 02, sprawdziłem wiązkę dachową i piny 4 oraz 7 okazały się podłączone, czyli wystarczy podpiąć kontrolkę dezaktywacji poduszki (kabelki czerwony i zielony na zdjęciu kilka postów powyżej). Jeśli chodzi o wiązkę schowka są tam jedynie cztery przewody z czego dwa od oświetlenia schowka, tak się składa że włącznik który kupiłem jest 5cio pinowy, jednak obsługiwane są tylko cztery piny. Po dokładnym obejrzeniu wyłącznika 8E0 919 237 5PR okazało się że są tam dwa niezależne obwody i tak: Podświetlanie wyłącznika to jeden obwód: pin nr1 - zasilanie podświetlania pin nr2 - masa zasilania Dezaktywacja poduszki to drugi obwód: pin nr3 - pin nr4 - Obwód ten podaje sterownikowi airbaga dwie oporności, jedną gdy jest załączony drugą gdy jest wyłączony, czyli nigdy nie ma tam pełnego zamknięcia czy też otwarcia. Wczoraj robiłem przymiarkę i prowizorycznie wszystko podłączyłem, jako że moja instalacja jest przygotowana by kontrolkę dezaktywacji poduszki zainstalować w podsufitce zamówiłem w ASO "przesłonę dla pojazdów z możliwością wył. poduszki pasażera" 8E0 947 126 A do tego podłączę trzy diody na pasku, wczorajszy test przebiegał z diodami podłączonymi wiszącymi luźno Teraz pora na wyłącznik, w wiązce schowka mam obsadzone piny 4,5,6,7 gdzie 4 to zasilanie a 7 to masa podświetlania zostały mi piny 5 i 6 które podłączyłem kolejno do pinów 3 i 4 w wyłączniku. Vagiem 3.11 przekodowałem wartość w sterowniku airbaga z 0010602 na 0011602. Po zamknięciu obwodu wyłącznika diody w podsufitce świecą się czerwonym kolorem, myślę więc że wszystko działa. Dodam że przy próbie odłączenia diód czy też wyłącznika wyskakuje od razu błąd, co również sugeruje poprawność pracy układu. Postaram się wrzucić foty z instalacji, ale to dopiero jak przyjdzie bębenek wyłącznika. Wiem, że cytuję posta z 2011r., ale mam taki sam włącznik co ratyn. Kupiłem wyłącznik z wtyczką od B6 <2002r, podświetlany i wychodzą z niego tylko 4 piny, oczywiście wtyczka na też tylko 4 kabelki. Nie ma pinu nr 5. Czy ktoś może potwierdzić czy dobrze zrozumiałem opis podłączenia podany przez cytowanego kolegę: 1 pin włącznika - do pinu nr 4 wiązki zasilanie podświetlenia 2 pin włącznika - do pinu nr 7 wiązki masa podświetlenia 3 pin włącznika - do pinu nr 5 wiązki 4 pin włącznika - do pinu nr 6 wiązki Kłuci się to z tym co napisał Bart w pierwszym poście, ale tam jest opis do włącznika 5pinowego, a ja mam włącznik 4pinowy. Proszę o poradę kogoś kto to ogarnia, wolę nie podpinać bez potwierdzenia. Kostki mają też coś takiego jak "puste piny" - to że widzisz tylko 4 nie znaczy, że kostka jest 4-pinowa. Odczytaj numerację przy pinach - są wybite gdzieś na kostce.
Dranek Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Najlepiej będzie widać na zdjęciu o co mi chodzi. Zdjęcie 1 to są piny które wystają z włącznika, widać ich numerację i ilość. Zdjęcie 2 to kostka którą wpinamy we włącznik i też wszystko widać. Da radę coś z tego zrobić?
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Najlepiej będzie widać na zdjęciu o co mi chodzi. Zdjęcie 1 to są piny które wystają z włącznika, widać ich numerację i ilość. Zdjęcie 2 to kostka którą wpinamy we włącznik i też wszystko widać.http://img560.imageshack.us/img560/986/wcznik.jpg http://img838.imageshack.us/img838/5483/kostkanl.jpg Da radę coś z tego zrobić? Z podanych zdjęć wynika, że przełącznik dla tej kostki obsługiwany jest tylko jednym sygnałem (pin 3 - fioletowo/biały). Pin 4 to masa przełącznika... Pin 1 to zasilanie iluminacji a pin 2 to masa iluminacji.
Dranek Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Dzięki Bart za odpowiedź. Czyli mogę to podłączyć według schematu który podałem wcześniej, czy nie? 1 pin włącznika - do pinu nr 4 wiązki zasilanie podświetlenia 2 pin włącznika - do pinu nr 7 wiązki masa podświetlenia Podejrzewam, że można to zmostkować z lampką podświetlenia schowka według tego co napisałeś w 1 poście ( pin 2 lampki to zasilanie – pin 1 to masa ) 3 pin włącznika - do pinu nr 5 wiązki 4 pin włącznika - do pinu nr 6 wiązki Tylko co do drugiej części czyli pinu 3 i 4 mam wątpliwości. Skoro pin 3 jest tym sterującym to nie można go podłączyć do pinu 5 wiązki schowka, bo z tego co wyczytałem powinna być tam masa. Jak możesz to napisz mi Bart do jakich pinów w wiązce schowka mam podłączyć te nieszczęsne piny 3 i 4.
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Dzięki Bart za odpowiedź. Czyli mogę to podłączyć według schematu który podałem wcześniej, czy nie?1 pin włącznika - do pinu nr 4 wiązki zasilanie podświetlenia 2 pin włącznika - do pinu nr 7 wiązki masa podświetlenia Podejrzewam, że można to zmostkować z lampką podświetlenia schowka według tego co napisałeś w 1 poście ( pin 2 lampki to zasilanie – pin 1 to masa ) 3 pin włącznika - do pinu nr 5 wiązki 4 pin włącznika - do pinu nr 6 wiązki Tylko co do drugiej części czyli pinu 3 i 4 mam wątpliwości. Skoro pin 3 jest tym sterującym to nie można go podłączyć do pinu 5 wiązki schowka, bo z tego co wyczytałem powinna być tam masa. Jak możesz to napisz mi Bart do jakich pinów w wiązce schowka mam podłączyć te nieszczęsne piny 3 i 4. Pin 3 do pinu 6 (po drugiej stronie kostki 12 pin powinien być przewód fioletowo/biały). Pin 4 do pinu 5 (po drugiej stronie kostki 12 pin powinien być przewód brązowy).
Dranek Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Ok. Wszystko jasne. Jutro podłączam i dam znać jaki efekt. Dzięki Bartek ---------- Post dopisany 29-03-2013 at 11:53 ---------- Poprzedni post napisany 27-03-2013 at 20:00 ---------- Witam. Jednak rozpiska którą podał ratyn była prawidłowa. Podłączyłem tak jak podałeś wyżej i nie szło zakodować, zamieniłem miejscami piny i dopiero poszło. Podaje niżej rozpiskę podłączenia dla wyłącznika i kostki czteropinowej: 1 pin wyłącznika - do pinu nr 4 wiązki lub mostek z pinem 2 lampki podświetlenia schowka - jest to zasilanie podświetlenia wyłącznika 2 pin wyłącznika - do pinu nr 7 wiązki lub mostek z pinem 1 lampki podświetlenia - jest to masa podświetlenia wyłącznika 3 pin wyłącznika - do pinu nr 5 wiązki 4 pin wyłącznika - do pinu nr 6 wiązki
MAT1000 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Dzięki Bart-S za podpowiedzi. Wszystko popodpinałem, zakodowałem i działa
Bart-S Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 Dzięki Bart-S za podpowiedzi. Wszystko popodpinałem, zakodowałem i działa
A4_Dominik_WAW Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Mam do Was pytanie czy przełącznik 4B0 919 237 zastępuje 8E0919237 ? tutaj jest potwierdzenie ale chce się upewnić. Wyraźnie widać numery trzech części także powinien w sumie pasować. Przełącznik poduszek AIRBAG Audi A6 C5 4B0919237 (3293323861) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Bart-S Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Mam do Was pytanie czy przełącznik 4B0 919 237 zastępuje 8E0919237 ?tutaj jest potwierdzenie ale chce się upewnić. Wyraźnie widać numery trzech części także powinien w sumie pasować. Przełącznik poduszek AIRBAG Audi A6 C5 4B0919237 (3293323861) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Zastępuje lub to to samo dla kilku innych modeli Audi....
neopeter Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Dzięki Bart-S za super instrukcję 2 godzinki i sprawa załatwiona Mam tylko jedno pytanie, czy stacyjka airbag (rok 2004) jest podświetlana ?? Jeżli tak to rozbieram schowek i podłączam się do iluminacji zmieniarki
Bart-S Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Dzięki Bart-S za super instrukcję 2 godzinki i sprawa załatwiona Mam tylko jedno pytanie, czy stacyjka airbag (rok 2004) jest podświetlana ?? Jeżli tak to rozbieram schowek i podłączam się do iluminacji zmieniarki Jak masz przełącznik z plastikowym bębenkiem to nie - jak jest "chromowany" to raczej tak. Zobacz kostkę - jak masz brązową 5-pin to jest iluminacja.
bobikos Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dzięki Bart-S za super instrukcję 2 godzinki i sprawa załatwiona Mam tylko jedno pytanie, czy stacyjka airbag (rok 2004) jest podświetlana ?? Jeżli tak to rozbieram schowek i podłączam się do iluminacji zmieniarki Podłączasz się kolego do oświetlenia schowka a nie zmieniarki. Tak jest na schematach.
asgaard Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 Mam pytanko, bo nie wiem czy części mi dojdą do końca tygodnia, a muszę wyłączyć poduszkę pasażera, czy jak rozepnę fizycznie poduszkę pasażera, to na zegarach jest osobna kontrolka mówiąca o awarii poduszki, czy fis będzie cały czas na czerwono nadawał, ze poduszka się zepsuła w miejscu gdzie normalnie radio wyświetla?
sgx Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Będzie się cały czas na czerwono świecić kontrolka Airbaga - jak masz kabel później sobie skasujesz
asgaard Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 ale rozumiem, że to osobna kontrolka? czy na fis tak jak np brak płynu spryskiwaczy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się