Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczna nagrzewnica w TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

nie mam dostępu do VAG'a... wszystkie warunki spełnione, już były wyżej opisane i pisałem że u mnie się załącza, ale przy minus 7 stopniach wydaje się że powinna grzać lepiej ;]

Edytowane przez jaś-u
Opublikowano

Dlaczego ci się tak wydaje? Bo ludzie pisza, ze zaraz im cieplytkue leci ? Mi tez nie leci od razu cieple ale czuc wyraźnie, ze zaczyna grzac grzałka bi na cieplo z silnika za wczescie. Z reszta, ludzie na tym forum czasami pier**la za przeproszeniem jak potluczeni. Jeden czuje, ze coś tam grzeje a drugi na to samo sadzi farmazony, ze na gorące powietrze z kratek zaraz po odpaleniu. Z dystansem di tego co ludzie tu pisza.

Opublikowano

musze Ci polać porządnego kielicha za to :grin: ale z drugiej strony jak z 10 luda tak pisajo... oks, dzięki za info.

Opublikowano

A ja tam nienarzekam na ogrzewanie w mojej asi grzeje super , zreszta audice maja dobre ogrzewania..pzdr.

Opublikowano (edytowane)

A u mnie grzałka się nie włącza. Odpalam auto przy -5 i nic. Podpiąłem vag-a i w grupie 16 w drugim okienku mam takie wskazanie: 10000001 czyli temperatura zasysanego powietrza jest za wysoka i dlatego się nie włącza grzałka. W trzecim okienku 00. Ale jak to możliwe jeśli jest -5 na zewnątrz a silnik jest zimny? Po kilkunastu minutach pracy silnika wartość w grupie 7 w trzecim okienku temperatura zasysanego powietrza wynosi 19 stopni A żeby grzałka się załączyła temp nie może przekraczać +5 (nie jestem pewny czy to odpowiednie okienko) Czy możliwe, że czujnik jest uszkodzony? Jeśli tak to gdzie go znajdę?

bl016a.jpg

Edytowane przez martin0485
Opublikowano

Działa, fajny bajer, ale jeden minus, auto jest słabsze

Działa to tylko na samej opcji auto, jak włącze auto econ to już chyba nie.

Opublikowano

U mnie nadal nie działa, pomimo spełnienia wszystkiego ale...

Tam gdzie wszyscy macie 10000000 czyli osiem cyfr, ja mam 1000000 czyli siedem... dodam że w testach wykonawczych załącza oba przekaźniki.

Ktoś ma jakieś sugestie??


Panowie, czy ktoś wie w jaki sposób sprawdzić komunikacje pomiędzy sterownikiem silnika a klimatronikiem?

Sprawa wygląda tak: klimatronik w bloku 016 pokazuje że nagrzewnica włączona czyli ON, a w bloku 016 w sterowniku silnika jest 1000000 i potem 00

poniżej zamieszczam zdjęcia z obu sterowników, łącze się po kkl ale z tego co wiem to komunikacja pomiędzy silnikiem a klimatronikiem jest po CAN, stąd moje podejrzenia braku komunikacji.


f2cb8a586699a8ed35ffabb32f2a8441.jpg
bfa786e358ba99cbeca325c1dc03acb2.jpg
Opublikowano (edytowane)

Ale jakby nie było komunikacji can to, raczej miałbyś błędy z tym związane w sterowniku silnika. ;-)

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano

Z licznikiem, abs pewnie tak. A z klimą to pewne?

Wysłane z taboreta G3

Opublikowano (edytowane)

Komunikacja między sterownikiem silnika, a klimą idzie przez licznik. ;-)

W tym przypadku licznik pełni funkcję gateway.

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano

No dobra. To jak dagnozować? Gdzie szukać przyczyny?

Wysłane z taboreta G3

Opublikowano (edytowane)

Ja zazwyczaj na zimnym silniku wgl nie odpalam klimatronika (no chyba ze szyby zaparują) żeby wskazówka od temp. silnika szybciej wskoczyła.

Po odpaleniu tego elektrycznego ogrzewania samochód będzie w końcu szybciej czy wolniej się nagrzewał ? Skoro ciągnie około 1000w to na pewno spalanie wzrośnie? Więc na krótki dystans jazdy nie ma sensu włączać tego dodatkowego ogrzewania....

Czy przy trybie econ i temperaturze LO powietrze pobierane jest z podwórka czy z schłodzone klimy ? Temperatura na podwórku 10stopni C.

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Ja zazwyczaj na zimnym silniku wgl nie odpalam klimatronika (no chyba ze szyby zaparują) żeby wskazówka od temp. silnika szybciej wskoczyła.

Po odpaleniu tego elektrycznego ogrzewania samochód będzie w końcu szybciej czy wolniej się nagrzewał ? Skoro ciągnie około 1000w to na pewno spalanie wzrośnie? Więc na krótki dystans jazdy nie ma sensu włączać tego dodatkowego ogrzewania....

Czy przy trybie econ i temperaturze LO powietrze pobierane jest z podwórka czy z schłodzone klimy ? Temperatura na podwórku 10stopni C.

Po odpaleniu nagrzewnicy, silnik i samochód nagrzewa się szybciej. Spalanie może i minimalnie rośnie, ale kto by się tym przejmował. Na krótkich dystansach tym bardzie potrzeba by silnik się nagrzał, bo nie dogrzany może w lecie różne figle pokazać np. przeładowanie turbo (przez nagar gromadzony przy nie używaniu na zimnym dużych obrotów).

Klima nigdy nie działa w trybie ECON, tak samo nagrzewnica która jest elementem klimy w zimie. Powietrze pobierane jest zawsze z zewnątrz (chyba że włączysz obieg zamknięty to wtedy nie).

Właściwie to już koniec sezonu na ten temat :wink:

Opublikowano

Zrobiło się ciepło a u mnie temat nagrzewnicy powraca ponieważ grzeje ona niezależnie od tego jaka jest temperatura na zewnątrz. +20 stopni a ona załącza się w najlepsze. Nie reaguje też na sygnały z klimatronika. Econ wciśnięty a ona grzeje. Nawet całkowite wyłączenie klimatronika nic nie daje. Oczywiście wyłącza się po osiągnięciu przez silnik 90 stopni.

Czy koledzy którzy mieli podobny problem rozwiązali go?

Opublikowano

połowicznie... przekaźniki do zimy leżakują w garażu :wink:

Opublikowano

Witam, może ktoś napisać gdzie jest, jak ją znaleźć w aucie? Mam co prawda benzyniaka ale takie coś na zimę byłoby fajne, może mam miejscena nią puste gdzie mógłbym ją zamontować?

Opublikowano

pPanowie odgrzeje trochę kotleta, a mianowicie jak to jest musi być w kodach 7E6 czy nie bo jakoś wyłączyłme ECON i nie poczułem falowania obrotów ani nic z tych rzeczy ??

Ja nie ma w kodach wyposażenia 7E6, a nagrzewnica jest w samochodzie.

Sprawdzałem fizycznie.

Opublikowano

Jak to jest z jazdą na opcji auto - włączonej pompie klimatyzacji, a zimą elektryczną nagrzewnicą szybkim nagrzewaniem w środku? Auto więcej pali, czy w tych nowych samochodach (a4 b7) jest to tak zrobione, że zalecane tak jeździć?

Opublikowano

Nie rozumiem Cię, albo sam nie wiesz, o co pytasz. Włączasz na Auto i tyle. Nic Cię więcej nie interesuje. Klima i tak nie będzie działać w tych temperaturach, więc?

Opublikowano

Możliwe żeby w a4 na belgie 1.9tdi BRB nie było auxiliary heater(jeżeli to jest określenie nagrzewnicy elektrycznej) ? Bo DPF fabrycznie nie ma, w kodach też elekt. grzałki nie ma, więc wszystko możliwe że jej nie ma. Pytaine zasadnicze, czy idzie to dołożyć? Czy prościej kupić szczelną chłodnice spalin przy egr (stara sie rozszczelniła :X)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...