Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę kupić w dobrej cenie BPW z uszkodzonym napędem walków,pozniej przykryc go głowicą z 1.9.

Po co skoro BPW mają identyczną głowicę jak 1,9 TDI PD?

łatwiej wywalić tylko zębatkę z zału i przełożyć pompę oleju od 1,9 TDI o mocy 130 i więcej KM. Wał BPW ma 8 przeciwciężarów i przeróbka na zwykłą pompę to pikuś, Pan Pikuś ;)

Opublikowano

BPW ma inny walek rozrzadu,wiec taniej wychodzi kupic glowice z takim walkiem jak ma byc niz pozniej szukac samego walka.

Opublikowano

Przeczytałem ten wątek, zdawało mi się, bardzo dokładnie... jednak moja wiedza techniczna jest minimalna, więc powiedzcie mi:

Szukając teraz autka B7 mam śmiało kupować 2.0 TDI i udać się do słynnego "Rogala", żeby mi go przerobił i będzie miodzio... czy jednak szukać 1,9 TDI ... Bo już mam taki mętlik w głowie, że naprawdę nie wiem .... Przepraszam, jeśli gdzieś na forum jest podobny temat, ale jednoznacznie, jak krowa na rowie, nikt mi tego nie wytłumaczył .... Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem czy akurat rogak ci go przerobi ale szukaj 2.0 , wywal walki , wywal dwumas i bedziesz bardzo zadowolony a usterkowosc nie bedzie wieksza niz 1.9

Opublikowano

Witam czy znacie jakiegoś magika który wywali mi wałki i dwumas w BNA na terenie opolszczyzny/ śląska? Ponieważ wątek się rozrósł, tak że go nie ogarniam zapytam ile by to mogło kosztować konkretnie w moim silniku? Najlepiej szukam smechanika, który załatwi sprawę od a do z czyli części itp. Ja oddaje auto - przyjeżdżam, płacę i jest ok, a nie tam allegro, e-baye i rok czasu na gromadzenie części.

Opublikowano

Witam czy znacie jakiegoś magika który wywali mi wałki i dwumas w BNA na terenie opolszczyzny/ śląska? Ponieważ wątek się rozrósł, tak że go nie ogarniam zapytam ile by to mogło kosztować konkretnie w moim silniku? Najlepiej szukam smechanika, który załatwi sprawę od a do z czyli części itp. Ja oddaje auto - przyjeżdżam, płacę i jest ok, a nie tam allegro, e-baye i rok czasu na gromadzenie części.

Jakie rok czasu na szukanie? :polew:

Idziesz do ASO, kładziesz na stół ok 1100 zł i masz części na jutro (wszystko fabrycznie nowe).

Zapytaj w Dynosofcie, są z Wrocka i masz blisko.

Opublikowano

Witam , jestem świeżo po SWAPIE , z silnika BLB na osprzęt dołu silnika BKD bez wymiany wału,

wszystko zostało przeprowadzone tak jak opisał (jaro4444)

w moim przypadku wiozłem się za to ,ponieważ zaciekawił mnie szelest w misie olejowej, miałem do wymiany rozrząd i stwierdziłem że tam zajrzę, po rozkręceniu, pasa przedniego rozrządu ,misy itp. ujrzałem urwaną łyżwę napinacza łańcuszka pompy olejowej, byłem w szoku parę dni wcześniej zrobiłem na tym szeleszczącym łańcuszku dosyć dużą trasę i miejscami jechałem ponad 200km/h :)

po odkręceniu zespołu wałków wyrównoważających stwierdziłem że są w bardzo dobrej kondycji

zero luzów, imbus w bardzo dobrym stanie ,ale mniejsza z tym wiozłem się za wymianę i wywalenie tego feleru ponieważ jeszcze chce pojeździć tym samochodzikiem.

zacząłem kompletować części do SWAPU:

* 038 115 105 B Pompa oleju z rozbitego silnika vw 1.9tdi 130km 2004r za 80zł

wystarczyło lekko przerobić, podciąć smoka, pod szlifować w misie od blb jedno żebro,

jak i również delikatnie pod szlifować miejsce na nową zębatkę(23zęby).

*W ASO kupiłem

1.038115121A Kółko łańcucha 1szt.cena 75zł

2.06A105209B Koło wału korbowego 1szt.cena 60zł

3.038115230A Łańcuch 1szt.cena 108zł

4.038115130 Napinacz 1szt.cena 21 zł

5.038103623 Element blok.(uspokajacz oleju) 1szt.cena 85zł

6.N90704007 Śruby 3szt. cena 4zł

7.N0122345 Podkładki pod śruby 3szt. cena 1zł

8.038103085E Uszczelka wału 1sz.cena 82zł (ja kupiłem w sklepie mot.za 30zł)

9.Będziecie jeszcze musieli zorganizować sobie śrubkę M10 (łeb imbusowy) do zaślepienia otworu w bloku(tak jak to opisał JARO)

wymieniłem jeszcze rozrząd itp. Napisze dla zainteresowanych

1Filtr oleju 15zł

2Akra do mycia silnika 8zł

3MOBIL1 5w30 Pompowtrys. 128zł

4Dirko do uszczelnienia misy 18zł

5.Rolka do rozrządu(mała) 53zł Firma INA

6.Napinacz do rozrządu 145zł Firmy INA

7.Rolka do rozrządu (duża) 68 zł Firmy INA

8.Pasek rozrządu 158zł firmy ContiTech

9.Pasek klinowy 65zł firmy ContiTech

10.napinacz paska 149zł Firmy INA

11.Rolka paska 98zł firmy INA

12.pompa wody 148zł firmy RUVILLE

13.filtr paliwa 80zł firmy MANN

14.filtr kabinowy 35 zł firmy FILTRON

15.filtr powietrza 35zł firmy FILTRON

16.płyn chłodniczy Koncentrat 75zł firmy FEBI nr01381

17.płyn do wspomagania kier. 25zł firmy FEBI nr06162 zielony

18.Napełnienie klimy z odgrzybieniem 160zł

ceny po rabacie dla mnie od zaprzyjaźnionego sklepu

Cały zabieg przeprowadziłem samodzielnie, powiem tak jest to do zrobienia bez większych problemów, wystarczy myśleć logicznie i się nie spieszysz , miałem kupić blokady do rozrządu ale obeszło się bez, jestem początkującym w mechanice ponieważ jestem świeżo po szkole i nie mam większego doświadczenia, ale dałem rady ,wrażenia z jazdy i kultury pracy silnika nie do opisania

w razie jakiś pytań proszę na priv

Pozdrawiam i wielkie dzięki dla (JARO4444)

Opublikowano

witam .pozdrawiam wszystkich forumowiczow,po przeczytaniu wszystkich postow dotyczacych pompy olejowej szczegolne uznanie dla Jaro4444,nie jestem mechanikiem ale mam jakies pojecie w tej dziedzinie ,prosze o weryfikacje mojej wymiany paska rozrzadu w mojej A4 2.0 TDI B7 2004 r silniczek BLB z milazem 150 tys,reszte niebede komentowal bo wiadomo o co chodzi,zabralem sie do wymiany rozdrzadu metoda garazowa bo ,niestety tu w Anglii uslugi maja z kosmosu wziete a i z wykonaniem niema ich za co chwalic a tym bardziej za pomyslowosc,jestem na takim etapie ze jutro mam zamiar podnies silnik i odkrecic miske ,zeby sie dostac do tej nieszczesnej pompy i tu mam pytanie do fachowca Jaro4444 :hi:jezeli okaze sie ze kola sa zjechane,to bede sie opieral na propozycjii Jaro4444 na wymiane pompy jak wyzej, tu moje pytanie czy ta pompa ma mocowanie takie same jak pompa z imbusikiem? i tylko zaslepienie tej magistrali oleju oraz podszlifowanie miski jest wszystkim w tej przerobce? ale jesli beda kola w miare wygladaly to mysle wymienic tylko imbusik i moze rozejzec sie za drugim silnikiem zeby niewchodzic w koszty, nadmieniam ze autko jest na odpowiednich olejch i plynach i jezdzi na odpowiednim dislu SHELL,wspomne jeszcze ze po odkreceniu weza od chlodnicy interkolera wycieklo mi z 20 gram oleju co to oznacza?

Opublikowano

wspomne jeszcze ze po odkreceniu weza od chlodnicy interkolera wycieklo mi z 20 gram oleju co to oznacza?

Pompę od BKD montuje się na 3 śruby, w otworach po wałkach więc jest P&P. Zaślepisz otwór, podszlifujesz miskę i wszystko ok. Ważne by nie uszkodzić wału przy zdejmowaniu starego kółka.

Olej tam jest zawsze - z turbiny i odmy.

Opublikowano

dzieki Jaro4444 za info wlasnie mam wszystko odkryte ,zeby na duzej zebatce sa wielkosci 3-4 mln na malej tak samo,jeszcze zerkne na ten imbusik :shocked:i mam pytanie bo ktos pisal ze cala operacja kosztowala go 3000zl,jak to rozumiec :shocked:to ile kosztuje pompa do BKD bo przypuszczam ze to jest najdrozsza czesc? i gdzie albo jak trzeba podszlifowac to miejsce na zebatke pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Kolego wszelkie informacje są zawarte w tym temacie, wystarczy poczytać dokładnie i ze zrozumieniem, a wszystko się dowiesz, m.in. dowiesz się, że żadnego miejsca pod zębatkę się nie szlifuje. A kolejne wałkowanie tematu robi tylko bałagan w temacie.

Opublikowano

Witam, jestem kolejnym zadowolonym użytkownikiem A4, który skorzystał ze SWAPU autorstwa jaro4444 oraz zaprzyjaźnionego warsztatu Pana Jarka.

Teraz jeżdżę bez obaw o zatarcie silnika. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc jaro4444. Sorki za offtop

Opublikowano

prosilbym aby osoby, ktore usunely walki i zastosowaly patent JARO4444, sie pochwalily przebiegami i wrazeniami z eksploatacj i silnikow :):good:

Opublikowano

Musashi określ jeszcze jaką metodą -z wymianą wału czy z pozostawieniem wału BLB i pokrewnych. :gwizdanie:

Opublikowano

witam :hi:

Ja na przełomie kwietnia i maja wywaliłem wałki metodą >wał BKD, pompa oleju BKD,Uspokajacz oleju bodajże z AJM, miska BKE, pompę BKD kupiłem z allegro > po zamontowaniu i odpaleniu niskie ciśnienie oleju(dużo nerwów i stresu :wallbash: )zamówiłem nową z serwisu zamontowane, odpalone i dalej niskie cisnienie :shocked::wallbash:> dopiero po konsultacjach z "Jaro 4444" i po jego przemyśleniach i analizach otrzymałem od niego info iż nieszczęsne wałki są dodatkowo smarowane i należy zaślepić dziurę w bloku, po tym zabiegu ciśnienie wzorowe :notworthy: oczywiście wszystkie uszczelniacze, śruby, panewki itd. wedle przepisu jaro4444. aaaaa dodam jeszcze że wymieniałem przy okazji dwumas i komplet sprzęgło. Nie powiem za ile bo to pieniądze wyrzucone w błoto :kwasny:

Wrażenia po.....

>Wymiana dwumasu nic nie pomogła> dalej nieznacznie na jałowym szarpnie od czasu do czasu budą (chyba tak musi być, już się przyzwyczaiłem)

>minimalnie większa wibracja samym silnikiem, w kabinie nie odczuwalne (P.S. korekcje pompek w normie :decayed: )

> po za tym od tego czasu zrobione około 10 kkm i wszystko ok bez zmian

P.S. wielkie podziękowania dla "Jaro4444" za cierpliwe odbieranie moich telefonów i spokojne kierowanie moimi poczynaniami z BLB.>WIELKI SZACUN !!!!!!!!!!! :hi:

Opublikowano

Musashi określ jeszcze jaką metodą -z wymianą wału czy z pozostawieniem wału BLB i pokrewnych. :gwizdanie:

sadze, ze istotne sa wszystkie recenzje wraz z opisem zakresu zmian.

ze wzgledow praktyczno finansowych oczywiscie pozostawienie zamontowanego fabrycznie walu jest bardziej kuszace.

Opublikowano

Witam. W sierpniu wyrzuciłem wałki wyrównoważające w zaprzyjażnionym warsztacie pod Warszawą w wariancie z pozostawieniem wału korbowego z BLB. Od tej pory zrobiłem 8 kkm i zaobserwowałem minimalnie większą wibrację zimnego silnika (na ciepłym nieodczuwalną) oraz spadek zużycia paliwa 0,2-0,3 l/100 km. Nieznaczne drgania na jałowym i poszarpywanie budą jak były przed zmianą tak i pozostały. Chociaż wałki, zabierak, napinacz, łańcuch były w dobrym stanie (przebieg 180 kkm) to jestem zadowolony z moda, bo nie jeżdżę z bombą zegarową w bagażniku, która może wybuchnąć w najmniej korzystnym momencie. Dzięki jaro4444 za wkład intelektualny i pomoc forumowiczom w rozwój "bolidów" z Ingolstadt.

Opublikowano

Witam w temacie...

Z racji faktu, że moja BLB przekroczyła granicę 200kkm rozważam wykonanie modzika opisanego w poście.

Mam jednak pewne wątpliwości. Kiedy kupiłem autko z Niemiec 2 lata temu miało nalatane 150kkm (przebieg wiarygodny) jak zawsze w nowokupionym aucie wymieniam rozrząd. Majster, który mi to robił, zasygnalizował, że była zdejmowana miska olejowa (ślady silikonu). zaznaczam, że wtdy nie miałem zielonego pojęcia o wadach tych silników polegających na tych nieszczęsnych wałkach. Przypuszczam więc, że za zachodnią granicą mogło być coś przy tym dłubane. Teraz do brzegu... czy możliwe jest skontrolowanie stanu tych wałków bez "zrzucania" rozrządu np. przez zdjęcie miski olejowej?? czy trzeba zdemontować wszystko tak jak do wymiany rozrządu??

Opublikowano

jakie auto, jaki miesiac produkcji

.... i uzupelnij z laski swojej profil :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...