Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

napisz czy wszystko pasowało.. Jak Ci się powiedzie to zamawiam i robimy u ojca wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek odebrałem swoją kabinę od P.Jarka z Sulejówka. Jedyna zauważalna różnica to taka , że jest trochę głośniejszy pow.2,5 k obr. Na budziku miałem 202 k.km i okazało się, że na razie można było jeszcze jeździć bo napęd nie wykazywał jeszcze śladów zużycia.

Ps. Thx Jaro4444 za kontakt do P.Jarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leonikers porób zdjęcia jak będziesz miał możliwość. Zdjęć nigdy za mało.

No i czekam na info czy wszystko pasowało z listy części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniejszy tzn. więcej decybeli :gwizdanie: I nie jest to tylko moje wrażenie , ale zauważyła to również moja żona , która jest pewna , że wymieniany był tylko rozrząd... Ale nie ma się czego obawiać , stwierdziłem że głośniejszy a to nie znaczy że głośny :decayed:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 będzie w szoku...też mam ochotę przejść na napęd z 1.9 tdi....

1. Znów pajacujesz i trolujesz, a nawet nie doczytałeś i nie wiesz, że napęd oraz pompa pochodzą z 2.0 TDI BKD.

2. W szoku nie będzie bo od dawna pisałem, że w zakresie ok 1600-1800 jest inna częstotliwość drgań układu napędowego - zamiast powolnych "pływających" występują nieco wyższej częstotliwości - takie jak np. są normalne w 1,9 TDI AWX. Osobą nieprzyzwyczajonym może się wydawać, że jest głośniej. Po prostu jest inaczej. Na niskich obrotach i jałowych jest bez porównania ciszej. Motor charakteryzuje się wyższą dynamiką - łatwiej wchodzi na obroty.

3. Zamiast wątpiwej jakości regeneracji, w praktycznie tej samej cenie, masz zestaw fabrycznie nowych i oryginalnych części pochodzących z ASO...

4. Przy tej metodzie nigdy już nie wystąpi problem zabieraka, bo go poprostu nie ma...

Więc Kolega niech dalej "promocyjnie" goli jeleni, a tu jest darmowy przepis na pozbycie się problemu nękającego genetycznie motory 2.0 TDI w A4, A6, Passatach, Superbach i Sharanach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Od dłuższego czasu czytałem ten wątek i wreszcie zdecydowałem się na SWAP mojego BLB u pana Jarka w Sulejówku.

Autko pracuje bez zarzutu. Jestem zadowolony i co najważniejsze spokojny.

Gratulacje dla warsztatu i wielkie dzięki dla Jaro4444 za podpowiedzi i konsultacje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powodzenie tej operacji jest 100% i czy podpinka pod komp jest nieunikniona??? oraz czy jeśli wezmę zestawik jaki gdzieś tam widzę na allegro (wał, pompa, łańcuch i napinacz) to czy np w silniku BMP będzie wszystko pasować???

Obecnie napierdziela mi wał lub panewki, rozbieram w środę (dziś piątek) więc po określeniu co naparza w silniku (bo nawet serwis nie dał jednoznacznej odpowiedzi) będziemy wymieniać konkretną rzecz, ale korzystając z rozbiórki silnika chciałbym wymienić w/w wał na ewentualnie proponowane rozwiązanie, bo dlaczego nie, skoro wał jest ten sam tylko różni się ta pompa, która jak widzę nie powinna mieć znaczenia w pracy silnika???. Pytanie czy ciśnienie oleju będzie ok??? Bardzo proszę o szybką odpowiedź:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napiszesz jaki masz konkretnie motor i co planujesz to odpowiem. Bo to co do tej pory napisałeś to bełkot, a dane z profilu są o kant d... potłuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dożuce swoje 3 grosze :)

Właśnie jestem w trakcie przerabiania następnego BLB :) tymrazem chyba pękł napinacz bo aż urwało łańcuszek :evil:

Jeżeli ktoś już jeździł dłużej na świecącej kontrolce ( oba moje przypatki to właśnie po takich mordercach :) ) to przeważnie są jeszcze do wymiany panewki wałków rozrządu, lubi się zacierać turbina i zmniejsza się wydajność pompy tandemowej ( po trzech szybkich naciśnięciach twardnieje pedał hamulca )

ps: nawet w takich trudnych przypadkach nie zaciera przeważnie wału na panewkach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powodzenie tej operacji jest 100% i czy podpinka pod komp jest nieunikniona??? oraz czy jeśli wezmę zestawik jaki gdzieś tam widzę na allegro (wał, pompa, łańcuch i napinacz) to czy np w silniku BMP będzie wszystko pasować???

Obecnie napierdziela mi wał lub panewki, rozbieram w środę (dziś piątek) więc po określeniu co naparza w silniku (bo nawet serwis nie dał jednoznacznej odpowiedzi) będziemy wymieniać konkretną rzecz, ale korzystając z rozbiórki silnika chciałbym wymienić w/w wał na ewentualnie proponowane rozwiązanie, bo dlaczego nie, skoro wał jest ten sam tylko różni się ta pompa, która jak widzę nie powinna mieć znaczenia w pracy silnika???. Pytanie czy ciśnienie oleju będzie ok??? Bardzo proszę o szybką odpowiedź:)

Zdecydowanie musisz przeczytać cały wątek , wtedy będziesz wiedział co i jak. Sorry ale to nie jest złośliwe . Zapoznaj się z wątkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leonikers

więc tak... po zakupie mojego złoma B7 2.0TDI byłem przekonany że to wszystko co piszecie złego o 2.0 mnie nie dotyczy, cieszyłem się 2 miesiące.

Auto: Audi A4 B7 2.0TDI BPW

Objawy: paliwo w oleju, nieregularne szarpnięcia na biegu jałowym, głośna praca silnika

Wg. ASO: Do wymiany wałek rozrządu, panewki, szklanki, oringi na pompowtryskiwaczach

SPOKO

Kupiłem wszystkie części + nowy rozrząd, wszystko nowe ASO poza wałkiem którego cena to 2k więc kupiłem używkę ale w bardzo dobrym stanie po małym przelocie, wstawiam do zaprzyjaźnionego warsztatu na robotę.

Po tygodniu i udanej wymianie tego wszystkiego okazuje się że po wymianie nie ma ciśnienia oleju, zapaliła się kontrolka

Oczywiście padło na pompę oleju

Myślę sobie, kur.. ale trudno i tak miałem zamiar w niedługim czasie zrobić patent Jaro4444 z likwidacją wałków itp to przy okazji zrobię

Telefony do Jaro4444 kompletowanie części wszystkich w ASO, zakończone powodzeniem po kolejnym tygodniu

Mechanik zabiera się do rozkręcania fury, i jakie zdziwienie kiedy po rozebraniu okazuje się że.... ten patent zastosował ktoś przede mną... cała noc przemyśleń.. o co chodzi?

Kolejne konsultacje z Jaro i pada decyzja żeby założyć nową pompę która różniła się numerem z moją nową nabytą

SUPER! Po założeniu nowej pompy i wymianie napinacza na nowy (bo ktoś stary źle założył) wszystko cyka jak należy

Ale..

Po 2 dniach od wyjechania z warsztatu samochodem jak telepało po rozgrzaniu tak telepie teraz czy na zimnym czy na ciepłym

RĘCE MI OPADAJĄ

Czytam to forum to znowu mówią że może dwumas, może pompowtryskiwacz

Nie wiem, nie znam się kompletnie ma mechanice, to jedyne co udało mi się wczoraj sczytać po podłączeniu pod VAG odnośnie wtrysków

imag0390zmianarozmiaru.jpg

Co z nich wynika bo ja nie mam pojęcia

REASUMUJĄC:

Wywaliłem jak dla mnie dużo kasy, wymienilem cos co już miałem, zostało mi połowa nowych części (do srzedania komuś kto chce zrobić przeróbkę za grosze oddam), a telepka na wolnych jak była tak jest. Fakt kultura pracy inna, ciszej chodzi. Ale telepie, i najgorzej ze nie ma u Nas takiego mechanika który wiedziałby co to jest nie wymieniając wszystkiego metodą prób i błędów.

Powiem szczerze że chyba ostatnią deską ratunku jesteście wy.

Liczę na pomoc

i podziękowania w stronę Jaro4444 który pomógł mi dobrać części i odbierał moje telefony czasem nawet z pytaniem o pierdoły

Jeśłi ktoś będzie robił taką przeróbkę to oferuję części na sprzedaż,

ceny takie jakie sam zapłaciłem (mialem 13-15% rabatu w ASO)

Pokryje wysyłkę po prostu chce odzyskać chociaż parę zł

Smok 06B 115 251 40,00 zł

Łańcuch 038 115 230 A 90,00 zł

kółko na wał 06A 105 209 B 60,00 zł

uszczelniacz wału przód 038 103 085 E 60,00 zł

Pompa moja stara (używka) 038 115 105 B 100,00 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że chyba ostatnią deską ratunku jesteście wy.

Liczę na pomoc

Sprawdź szczelność powietrza doładowanego. Czyli szczelność układu od turbiny do intrcoolera i do kolektora wlotowego. Jak układ nieszczelny, to może szarpać. Nieraz pęknięte są przewody gumowe, nie trzymają opaski lub pęknięty intercooler.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś bez wałków więc podwyższone ryzyko przeciążenia dwumasu. Ciekawe ile przejechałeś km po wywaleniu wałków.

A jak mierzyłeś kąt skręcenie wału i amplitudę jego drgań, że doszedłeś do tak wiekopomnych wniosków? :polew:

Przypomnę tylko, że wałki są napędzane z przodu wału korbowego i wytwarzają moment żyroskopowy stabilizujący silnik (teoretycznie), a nie wpływają na kąt skręcenia wału i amplitudę jego drgań. Rolę tłumika drgań skrętnych wału z przodu pełni koło pasowe napędu paska multiklinowego osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leonikers

jaro4444, co byś teraz poradził jeśli po likwidacji wałków, przerobieniu pompy oleju dalej występują drgania na wolnych obrotach? poprawiłem link w poście powyżej, logi z wtrysków wydają się nie być najgorsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...