Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po rozmowie z jaro4444 są do sprawdzenia dwie rzeczy> najpierw w podstawie filtra oleju zaworki >ponoć mogą być zapchane z połamanego ślizgu napinacza, a druga to pompa oleju do sprawdzenia( może niedziałać lub przysłano nie od BKD ( niestety nie sprawdziłem jej nr. części, żeby mieć pewność że jest to pompa od BKD)

Może pomoże Ci zrozumieć gdzie i czego szukać:

Układ smarowania 2.0 TDI PD 16V:

09b2c8e095434a17m.jpg

Układ smarowania 2.0 TDI CR (praktycznie identyczny w bloku jak PD):

ae6c758b968a82e6m.jpg

Zdjęcia z forum Mastersa.

Ja podejrzewam u Ciebie problem z zaworem bezpieczeństwa albo regulacyjnym. Ewentualnie niesprawną pompę oleju.

Opublikowano

Koszta (wg. slepu internetowego Gajos, części nowe z ASO):

- kółko 06A105209B - 61 zł,

- łańcuszek 038115230A - 110 zł,

- napinacz 038115130 - 22 zł,

- pompa 03G115105 - 715 zł (nowy oryginł można kupić z Allegro za 250-300 zł),

- uspokajacz oleju 038103623 - 86 zł,

- uszczelniacz przedni wału 038103085E - 74 zł (z zamiennika ok. 40-45 zł),

- smoki, śruby, uszczelka smoka, ... - niech będzie 100 zł.

Do tego rozbocizna i tubka silikonu do michy i w drogę ;)

Czyli taki zestaw + palnik żeby rozgrzać koło i wpasować na wał, wystarczy żeby nie było niespodzianek z brakiem ciśnienia oleju...? głównie chodzi mi o tą nieszczęsną zębatkę na wale, która u mnie po 200kkm się kończy :kwasny:

sdc109531280x768.jpg

Opublikowano

jaro4444 [/b] a powiedz mi tak szczerze jak myslisz ktory wal bedzie lepszy ? te z 8 przeciwciężarami, czy ten z 4 przeciwciężarami ? Jakies takie mam wrazenie ze mimo wszystko ten z 8 bedzie sie chanrakteryzowal lepsza kultura pracy ale moge sie mylic?

jaro4444 a co z tym , jestes w stanie sie jakos do tego ustosunkowac ? [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 13:13_________________________________________________Czy ewentulanie ktos mi jest w stanie powiedziec od jakiego rocznika BKD ma 4 przciwciezary i jaki nr. ma ten wal z 8 przeciwciezarami.

Opublikowano

l_53A.jpg

zdjęcia przed założeniem miski.....

z tego co widzę to pompa ma zębatkie na 23 zęby>czyli chyba jest odpowiednia :mysli:

MKEzA.jpg

Opublikowano

jaro4444 - a co z BPW? Da się zostawić stary wał?

Tak

z tego co widzę to pompa ma zębatkie na 23 zęby>czyli chyba jest odpowiednia

Możliwe, że tak. Wydaje mi się, że masz po prostu problem z którymś ze wskazanych zaworów, a najprawdopodobniej z tym w pompie, co znajduje się w nadlewie z dwoma otworami (zawór bezpieczeństwa).[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 13:46_________________________________________________

Czy ewentulanie ktos mi jest w stanie powiedziec od jakiego rocznika BKD ma 4 przciwciezary i jaki nr. ma ten wal z 8 przeciwciezarami

To zależy od nadwozia gdzie był montowany.

Generalnie AZV i BKD mają wały 038105021R lub 038105021AA, BMM 038105021AA, a BMN 038105021AB. Później wszystkie te motory mają już 038105021AB.

Wydaje mi się, że nie powinno być tak naprawdę różnic w odczuciu kierowcy. Co innego wewnętrzne siły w wale (momenty gnące działające na czopy łożysk głównych), co innego zewnętrzne drgania przekazywane przez cały układ korbowo - tłokowy.

Opublikowano

jaro4444 - a jak w przypadku BPW będzie ze smokiem i miską? Skoro BPW to jest prawie taki jak np. AWX to może P&P? Wywalenie wałków z BPW skutkuje "powstaniem" silnika który w zasadzie niczym się nie różni od 1.9 TDI i to jest świetna wiadomość.

Opublikowano

jaro4444 - a jak w przypadku BPW będzie ze smokiem i miską? Skoro BPW to jest prawie taki jak np. AWX to może P&P? Wywalenie wałków z BPW skutkuje "powstaniem" silnika który w zasadzie niczym się nie różni od 1.9 TDI i to jest świetna wiadomość.

Jak masz chęć to kupisz miskę od 1,9 PD + smok 1,9 PD (wszystkich 1,9 z nadwozi B6 i B7) i masz wszystko P&P. Można też zostawić Twoją miskę i sprawdzić jak do niej pasuje smok AWX/BRB, ewentualnie go minimalnie podciąć. Wówczas na pewno dobrze wskazuje bagnet i czujnik poziomu oleju.

Wzdłużny 2.0 TDI 8V bez wałków był produkowany i nazywał się BGW (BHW), montowany był w Passacie B5FL i miał 136 KM. Mechanicznie bardzo dobry motor.

Opublikowano

No wreszcie jest odpowiedź na moje pytanie jak i za ile wywalić wałki, (zawarte w wątku http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_po_co_walki_wyrownowazajace_moje_zdanie-t80635.0.html ). :tongue4:

Jaro4444 jesteś wirtuozem mechaniki :notworthy: szacun i pozdrowionka :>

Opublikowano

Istnieje możliwość pozostawienia dotychczas posiadanego wału, zdjęcia przedniej zębatki balansującej (lub koła zębatego w nowszych silnikach) i założenie na ich miejsce na gorąco zębatki sztywnej napędzającej pompę olejową (pasuje z każdego motoru 1,9 TDI PD i VP typów AGR, ALH, AHF i ASV).

Minimalizuje to ilość wymienianych elementów do:

- zębatki,

- łańcuszka,

- napinacza,

- pompy oleju z kołem napędowym,

- smoka,

- uspokajacza oleju.

Podczas tego zabiegu istnieje duże ryzyko porysowania czopu wału tam gdzie współpracuje z simeringiem przednim. Dlatego można podjąć takie próby mając wał na samochodzie, ale bez gwarancji powodzenia operacji.

Jaro4444 ta zębtka balansująca występuje tylko w BLB?? jak tak, to dlaczego z tego zrezygnowali skoro inne zębatki zakłada się na sztywno??

Opublikowano

Jaro4444[/b] ta zębtka balansująca występuje tylko w BLB?? jak tak, to dlaczego z tego zrezygnowali skoro inne zębatki zakłada się na sztywno??

nie do konca wiem co masz na mysli ale obciazenie na zebatkie jest inne w przypadku samej pomy a inne jak napedza ona ciezki uklad walkow i jeszcze pompe , do tego napinacz ktory tez libi sprawic psikus , innymi slowy zrezygnowali bo rozwiazanie bardzo zawodne.......

Opublikowano

Zębatka balansująca występuje w każdym motorze z łańcuszkowym napędem wałków wyrównoważających.

Opublikowano

Jaro4444[/b] ta zębtka balansująca występuje tylko w BLB?? jak tak, to dlaczego z tego zrezygnowali skoro inne zębatki zakłada się na sztywno??

nie do konca wiem co masz na mysli ale obciazenie na zebatkie jest inne w przypadku samej pomy a inne jak napedza ona ciezki uklad walkow i jeszcze pompe , do tego napinacz ktory tez libi sprawic psikus , innymi slowy zrezygnowali bo rozwiazanie bardzo zawodne.......

Chodziło mi o zębatkę na wale korbowym, która w moim przypadku długo nie pociągnie...

Zębatka balansująca występuje w każdym motorze z łańcuszkowym napędem wałków wyrównoważających.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Koszta (wg. slepu internetowego Gajos, części nowe z ASO):

- kółko 06A105209B - 61 zł,

Czyli ta zębatka jest również balansująca i poza ryzykiem porysowania czopu wału niema innego ryzyka. Pytam bo mam namiary na zakład gdzie składają "reperują" na ciepło skrzynie biegów do audi i przypuszczam że z wałem też by dali sobie radę.

Opublikowano

Jaro4444[/b] ta zębtka balansująca występuje tylko w BLB?? jak tak, to dlaczego z tego zrezygnowali skoro inne zębatki zakłada się na sztywno??

nie do konca wiem co masz na mysli ale obciazenie na zebatkie jest inne w przypadku samej pomy a inne jak napedza ona ciezki uklad walkow i jeszcze pompe , do tego napinacz ktory tez libi sprawic psikus , innymi slowy zrezygnowali bo rozwiazanie bardzo zawodne.......

Chodziło mi o zębatkę na wale korbowym, która w moim przypadku długo nie pociągnie...

Zębatka balansująca występuje w każdym motorze z łańcuszkowym napędem wałków wyrównoważających.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Koszta (wg. slepu internetowego Gajos, części nowe z ASO):

- kółko 06A105209B - 61 zł,

Czyli ta zębatka jest również balansująca i poza ryzykiem porysowania czopu wału niema innego ryzyka. Pytam bo mam namiary na zakład gdzie składają "reperują" na ciepło skrzynie biegów do audi i przypuszczam że z wałem też by dali sobie radę.

Tyle ze ETKA tego kolka wogole nie widzi :mysli:

Opublikowano

Czyli ta zębatka jest również balansująca i poza ryzykiem porysowania czopu wału niema innego ryzyka. Pytam bo mam namiary na zakład gdzie składają "reperują" na ciepło skrzynie biegów do audi i przypuszczam że z wałem też by dali sobie radę.

Tomek widzę, że nic nie kumasz :wink4:

Procedura jest taka - ściągasz z wału zębatkę balansującą, zakładasz w to miejsce na gorąco zwykłą, sztywną i małą zębatkę 06A105209B, wywalasz wałki balansujące, zakładasz zwyką pompę oleju i wszystkie inne potrzebne graty i w drogę.

Paweł szukaj dokładniej np. w AWX ;)

Opublikowano

Czyli ta zębatka jest również balansująca i poza ryzykiem porysowania czopu wału niema innego ryzyka. Pytam bo mam namiary na zakład gdzie składają "reperują" na ciepło skrzynie biegów do audi i przypuszczam że z wałem też by dali sobie radę.

Tomek widzę, że nic nie kumasz :wink4:

Procedura jest taka - ściągasz z wału zębatkę balansującą, zakładasz w to miejsce na gorąco zwykłą, sztywną i małą zębatkę 06A105209B, wywalasz wałki balansujące, zakładasz zwyką pompę oleju i wszystkie inne potrzebne graty i w drogę.

No to teraz mnie oświeciłeś :decayed::notworthy:

Opublikowano

:slina: Jaro , zazdroszcze wiedzy :).Ktos napisal ze to kosztuje(mniej nizASO!)-ok ,ale frajda z grzebania bezcenna :tongue4:

Szacuneczek

Opublikowano

jaro4444 witam mam problem z moim BLB a mianowicie na zimnym silniku odpala od 1-go kopniecia ale gdy sie rozgrzeje muszę go pokręcić i ma nierówne obroty na biegu jałowym. Czy może byc to wina pompy olejowej i tego że się nie napełniają kasetony?

Opublikowano

jaro4444 witam mam problem z moim BLB a mianowicie na zimnym silniku odpala od 1-go kopniecia ale gdy sie rozgrzeje muszę go pokręcić i ma nierówne obroty na biegu jałowym. Czy może byc to wina pompy olejowej i tego że się nie napełniają kasetony?

Jakie kasetony? :shocked:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...