Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz pompę na jedną zębatkę (z łańcuszkiem) to jeszcze gorzej, jak masz części to zmieniaj na 1.9 i masz święty spokój, a pompę z 2.0 możesz nawet uszkodzą sprzedać do regeneracji.

---------- Post dopisany at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany at 09:28 ----------

Przede wszystkim poczytaj wątek, wszystko jest wałkowane kilka razy.

Opublikowano

Co ty mowisz? Zebatka gorsza od lancuszka? Czy ty maz wogole pojecie o czym piszesz? A co sie zuzyje w zebatce? Na pewno jest bezawaryjny ten naped.

Wiesniak, wyciagaj jeden walek wal do regeneracji niech zregeneruja gniazdo i dawaj dluzszy imbus. Bedzie wieczne. Tez mam BPW na zebatkach i to przewazylo o takiej decyzji.

T-ROX... JAK MASZ UDZIELAC TAKICH ODPOWIEDZI NIE WYPOWIADAJ SIE WCALE...

Opublikowano

Zaraz zaraz, chyba się nie zrozumieliśmy, wyżej kolega napisał że ma napęd "na zębatkę", jedną? wynikałoby że chodzi o łańcuszek z zębatką/kółkiem na wale... bo jak chodzi o koła zębate... jest ich kilka, więc wiesniak, powinien sprostować o co mu chodziło.

Ja wypowiadałem się o kółku z łańcuszkiem, dlatego pisałem że jest gorsze, koła zębate są dużo lepsze bo przynajmniej napęd jest niezawodny, ale i tak pompa dalej ma wadę konstrukcyjną, więc z 1.9tdi i tak lepsza, kilkanaście postów wcześniej w tym temacie też o tym pisałem, możesz sobie sprawdzić, tu jest tylko zwykłe nieporozumienie.

Człowieku bez nerwów, agresora za szybko łapiesz...

---------- Post dopisany at 10:47 ---------- Poprzedni post napisany at 10:46 ----------

Zrobiłem edycję wcześniejszego postu, żeby nie było więcej nieporozumień.

Opublikowano

Hm... napisal ze pacjent 2007r 11/2006 to ja juz wiem ze naped na kola zebate bo od 10/2005 wychodzily juz na zebatkach :)

Czy agresor? meczy mnie czytanie tekstow na tym forum typu : przeczytaj caly watek!

Takie cos mozna komus napisac jak ma watek 2 strony a nie 50 i wiecej. To jest forum wlasnie do zadawania pytan. Gdyby bylo by inaczej watek bylby zamkniety. A skoro pyta to pewnie nawet nie wie jak ten modul wyglada :) bo ja kiedys tez zadawalem pytania...

Opublikowano

Oj, nie napisałem żeby przeczytał "cały" wątek, ale żeby go chociaż trochę poczytał, bo wystarczy przejrzeć 3 strony wstecz i już są odpowiedzi, nawet zdjęcia pompy i dokładna odpowiedź że tak wyglądają koła zębate. :wink:

BTW. Zarzucasz mi, że wmawiam komuś aby przejrzał wątek i mówisz że to złe, a kilka postów wcześniej, odpowiadasz że gdyby przeczytał wątek ty by wiedział :naughty: , cytat Twojego postu #1090

w tym watku duzo o tym bylo, ale po co czytac
Opublikowano

No jezeli strona wczesniej jest taka odpowiedz to czasami tak wypisze ;) ale nie robmy juz ot w temacie :)

Opublikowano

Panowie bez spiny... Ja kupiłem nowy silnik i miał napęd pompy na kołach zębatych... wywaliłem to w piździeć i założyłem pompę z 1.9 na łańcuchu i wiecie co?! silnik chodzi i nic się nie dzieje. Więc forma swapa dowolna. A wałki trochę ważą i trzeba siły żeby wprawić je w ruch, dlatego założę się że moja padlina dużo lepiej wkręca się na obroty niż silnik w wałkami :decayed:

Opublikowano
Panowie bez spiny... Ja kupiłem nowy silnik i miał napęd pompy na kołach zębatych... wywaliłem to w piździeć i założyłem pompę z 1.9 na łańcuchu i wiecie co?! silnik chodzi i nic się nie dzieje. Więc forma swapa dowolna. A wałki trochę ważą i trzeba siły żeby wprawić je w ruch, dlatego założę się że moja padlina dużo lepiej wkręca się na obroty niż silnik w wałkami :decayed:

Moduł ważył 9kg+kola zębate. Walki w 2.0 PD to był trochę taki "kwiatek do kożucha".

Nie ma żadnej różnicy w komforcie oprócz może bardzo niewielkiego drżenia kierownicy w pewnym zakresie obrotów. Auto po wywaleniu AWM faktycznie lepiej reagowało na pedał gazu.

Opublikowano

dobra, obralem takowy plan:

* jesli otwor w walku jest wyrobiony to zakladam pompe 1,9

* jesli otwor w walku jest OK to gnam do ASO po pompe "G" i dlugi pret szeciokatny.

pozdrawiam :-)

Wysłane z mojego SHV-E210K przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A jak umieścisz "długi pręt" do wałka przystosowanego na "krótki pręt"??

NIE KUPUJ pompy z serwisu za ok 800zł-swoją masz sprawną!

Opublikowano

Aby zalozyc dlugi pret musisz miec przerobione gniazdo. Zglos sie do futurum, ogarnie Ci temat ;)

Opublikowano

Witam do kiedy zakladali te wadliwe zestawy? gdzies tu czytalem, ze chyba 20.09.2009 ale nie chce kolegi w blad wprowadzac..

Opublikowano

Witam kupiłem sobie walki wyrównawcze i imbuls mam silnik 2.0 tdi kod bpw z listopada 2006 i o ile wiem nie ma tam napędu przez łańcuch tylko przez koła zębate mam dwóch mechaników do których zazwyczaj jeżdżę i tak pierwszy z nich powiedział ze mój VIN nie jest objęty akcja serwisową pompy oleju i on mi tego nie zrobi bo nie widzi potrzeby wymiany dobrych części hmm pomyślałem spoko nie chce zarobić ok drugi z mechaników stwierdził że mi wymieni walki i imbuls w pompie ale jest bardzo dużo roboty trzeba rozrząd ściągać i wymiana potrwa dwa dni koszta to 1000zl za głowę się złapałem 1000zl za samą robocizne części przecież mam więc zwracam się do was o pomoc

Pytanko dla wtajemniczonych ile jest rzeczywiście roboty przy wymianie tych wałków , co trzeba rozebrać i ile to może potrwać. Znacie jakiś dobry warsztat na Śląsku najlepiej okolice sosnowiec dąbrowa Będzin który by mi to wymienił

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Witam kupiłem sobie walki wyrównawcze i imbuls mam silnik 2.0 tdi kod bpw z listopada 2006 i o ile wiem nie ma tam napędu przez łańcuch tylko przez koła zębate mam dwóch mechaników do których zazwyczaj jeżdżę i tak pierwszy z nich powiedział ze mój VIN nie jest objęty akcja serwisową pompy oleju i on mi tego nie zrobi bo nie widzi potrzeby wymiany dobrych części hmm pomyślałem spoko nie chce zarobić ok drugi z mechaników stwierdził że mi wymieni walki i imbuls w pompie ale jest bardzo dużo roboty trzeba rozrząd ściągać i wymiana potrwa dwa dni koszta to 1000zl za głowę się złapałem 1000zl za samą robocizne części przecież mam więc zwracam się do was o pomoc

Pytanko dla wtajemniczonych ile jest rzeczywiście roboty przy wymianie tych wałków , co trzeba rozebrać i ile to może potrwać. Znacie jakiś dobry warsztat na Śląsku najlepiej okolice sosnowiec dąbrowa Będzin który by mi to wymienił

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Poprawione wałki?

Trzeba rozebrać cały przód + zdjąć rozrząd + rozebrać sanki (ustawić geometrię) lub podnieść silnik żeby zdjąć miskę. Ponad jeden dzień roboty... Najlepiej taki zabieg przeprowadzić podczas wymiany rozrządu, bo i tak musisz założyć nowy pasek.

W Orzeszu mam znajomego który to zrobi.

Opublikowano
Witam kupiłem sobie walki wyrównawcze i imbuls mam silnik 2.0 tdi kod bpw z listopada 2006 i o ile wiem nie ma tam napędu przez łańcuch tylko przez koła zębate mam dwóch mechaników do których zazwyczaj jeżdżę i tak pierwszy z nich powiedział ze mój VIN nie jest objęty akcja serwisową pompy oleju i on mi tego nie zrobi bo nie widzi potrzeby wymiany dobrych części hmm pomyślałem spoko nie chce zarobić ok drugi z mechaników stwierdził że mi wymieni walki i imbuls w pompie ale jest bardzo dużo roboty trzeba rozrząd ściągać i wymiana potrwa dwa dni koszta to 1000zl za głowę się złapałem 1000zl za samą robocizne części przecież mam więc zwracam się do was o pomoc

Pytanko dla wtajemniczonych ile jest rzeczywiście roboty przy wymianie tych wałków , co trzeba rozebrać i ile to może potrwać. Znacie jakiś dobry warsztat na Śląsku najlepiej okolice sosnowiec dąbrowa Będzin który by mi to wymienił

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Poprawione wałki?

Trzeba rozebrać cały przód + zdjąć rozrząd + rozebrać sanki (ustawić geometrię) lub podnieść silnik żeby zdjąć miskę. Ponad jeden dzień roboty... Najlepiej taki zabieg przeprowadzić podczas wymiany rozrządu, bo i tak musisz założyć nowy pasek.

W Orzeszu mam znajomego który to zrobi.

Co Wy tu za głupoty wypisujecie??

Jaka geometria?,jaki rozrząd trzeba rozpinać?- i Ty kolego jesteś VIPEM na forum??

Koszt wymiany wałków to max 450 zł w Trójmieście(4 godziny roboty w audi)

Opublikowano

A tak mi sie wydawalo ze rozrzadu nie ruszalismy jak robilem pompe ;) przod tez nie rozkrecany. Poduszki silnika, silnik w gore, stabilizator z miska w dol i walki na wierzchu ;)

Opublikowano

To w końcu jak to wygląda panowie bo jak wymiana taka droga to rezygnuje z wymiany tak do 550zl jeszcze ok powyżej nie wymieniam bo nie mam tylu wolnych funduszy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Za 1000 zł u nas masz zrobione wszystko (naprawa wałka plus wymiana)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...