Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Siema>Panowie mam małe pytanko posiadam audi z silnikem 2.0tdi felerne blb,i chce sprawdzic jak wygl ada imbus w pompie olejowej,i tu mam dylemat co zrobić jesli gniazdo i imbus bedą wytarte trzeba wymienić na nowe to wiadomo,ale na co zwrucić jeszcze uwagę. Dodam jeszcze ze ma nalatane 200 tys chyba

Edytowane przez okidoki81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego okidoki81
Zapoznaj się z tym wątkiem - myśle ze jest wyczerpujący
Skup się może na początku na materiale z narracją to jest dokładnie materiał z BLB

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/323190-wymiana-walkow-wyrownowazajacych-zmiana-typu-napedu-pompy-oleju-lancuch-kola-zebate-20tdi-blb/?view=getnewpost

Napewno musisz zwrócić uwagę na gniazdo w walkach po założeniu nowego zabieraka czy nie występują w nim luzy.

Następnie musisz ocenić stan napinacza i jego okładzin - powierzchnie ślizgowe oraz tłoczek.

Koła zębate stan ich wytarcia oraz stan łańcuszka -były ponoć takie co się naciągały ale tego faktu nie potwierdzę.

Sprawdzenie gniazda w pompie olejowej.
Poszukaj ewentualnych śladów od zmielonych/wytartych elementów takie tez mogą występować sprawdź sitko w smoku oleju.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez zarowka79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła wymiana na pompę od 1.9 wydaje mi się że najlepsze wyjście.

Dokładnie,sam zmieniłem i jest spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole niech mi trzęsie budą niż gdzieś na trasie dzwonić po lawete ;) Chociaz u mnie nie jest jakoś mega odczuwalne Drganie... Dla mnie jest Okej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy pózniej i tak zadzwonisz jak będzie sie tak trzęsło to coś w końcu sie wytrzesie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

:grin: Ciekawa teoria haha

Edytowane przez bartekzks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku BLB nie zauważyłeś trzęsienia ?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No to sam już nie wiem ten silnik trzęsie sie od nowości żeby nie wiem co to będzie trzęsło wymieniłem walki z łańcuszka na koła zębate

Wymieniłem dwumasa, wtryski

Ten silnik zawsze będzie sie trzęsł i nie ma na to mocnych i niech mi nikt nie mówi ze nimi nie trzęsie bo to znaczy ze nie mieli innych silników taki już jest :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym nie trzęsie innym trzęsie - uważam że to zależy tylko i wyłącznie od wrażliwości siedzącego za kierownicą.

Robiłem parę swapów na 1.9 i każdy wchodził w wibracje.

Dwóch klientów po około 2 miesiącach stwierdziło jednak że jeszcze raz zapłacą i wrócą do zregenerowanych wałków wyrównoważających.

Inni jeżdżą i chwalą że nic nie wibruje mimo że ja wyczuwałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim rzuca można w tym silniku wszystko wymienić i dalej będzie rzucał ;)

Zacytuje pana z ASO

Tak wiem rozumiem Pana rozczarowanie, przecież to Audi a tu taka klapa - no taki silnik co by pan nie robił będzie trzęsło - wtedy mu nie wierzyłem - teraz kiedy sam wszystko zrobiłem - dalej trzęsie jak w zajechanym Ursusie :D nie ma co sie przejmować jeździć aż sie znudzi aż wreszcie kupić coś z normalnym silnikiem. 1.9 były o niebo lepsze pod względem równości pracy silnika 2.0 BLB wole nie mowić ale jak już kręci to ładnie zasysa i nie powiem napełnia sie dużo lepiej od 8 zaworów

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy pózniej i tak zadzwonisz jak będzie sie tak trzęsło to coś w końcu sie wytrzesie :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie straszcie ludzi takimi tekstami. Jeżdżę już kilka lat - około 90k po kastracji i nic w tym silniku nie trzęsie przy w/w obrotach. Mam jeszcze jedno auto 1,9 tdi grupy VAG i nie jest to pierwsze takie auto. Jeżeli silnik ma ok. 200k to kultura pracy bedzie zawsze drażniła przewrażliwionych. Dla nadwrażliwych proponuję zainteresować się zakupem nowego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tu całkowicie zgadzam sie z przedmówca. Albo człowiek przywyknie i jeśli nikt nie ma choroby lokomocyjnej jeździć albo wymienić silnik na inny.

Ja jakoś przywykłem. Poważnie mówiąc czasami pasażerowie maja nudności albo nawet wymiotują i to nie jest żart - mowię całkowicie poważnie. Ten silnik nie wzbudza poczucia komfortu całkowicie i nie chodzi tu o przewrażliwienie. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu.

Są dni kiedy ten silnik pracuje znośnie - zależność temperatury - jak sie domyślam. Lecz są dni kiedy ma sie wrażenie, ze ten silnik zaraz wyskoczy z pod maski albo coś sie urwie albo ze zaraz zgaśnie. Na odczytach w Vcds wszystko ok. Wtryski, ustawienie rozrządu, napięcie, świece, spalanie. Nie trzeba sie niczym przejmować tylko jeździć i wozić ze sobą aviomarin dla pasażerów :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że chcę tu coś Wam wcisnąć. Robię swapy oraz regenerację wałków więc mnie "wsio ryba".

Piszę tylko o odczuciach klientów.

Skoro klientowi po swapie nie trzęsie - ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec do rzeczy

Walki czy nie walki - otóż co byście nie zakładali -nawet nie marzcie o zlikwidowaniu trzesiawki w tym silniku

Była i będzie cokolwiek byście nie robili. Walki na kołach usuną typowy metaliczny hałas na spodzie silnika spowodowany luzami na łańcuszku. Zabierak i pompa i regeneracja tegoż poprzez odpowiednie spojenie walka i jego gniazda w połączeniu z lepszym zabierakiem aż w końcu.... Delete i powrót do starego napędu ... Dwie możliwości - z wymiana wału bądź bez ...

To nadal nie chodzi o te wibracje, które mogą być spowodowane ruchem wału ... To są nieokreślone w czasie bujnięcie silnika nie koniecznie spowodowane - uszkodzeniami wtrysków, koła dwumasowego oraz innych elementow budowy silnika. Na to może mieć wpływ nawet błędne sterowanie silnikiem.... Tak ecu kontrola pracy silnika - nie mowie o błędnym programie być może i sam program tez - tego nie potwierdze ... Mowię o złej konstrukcji hardware ecu. Niektóre dane oraz ich przepływ w tym sterowniku biorąc pod uwagę korekty oprogramowania w ASO - czytaj ostatnia deska ratunku - pozostawiają wiele do życzenia.

Podsumowując - ja tez sobie wmawiałem - tak wmawialem - za każdym razem - po wymianie wtrysków, następnie po wymianie koła dwumasowego, potem po zrobieniu wirusa, dalej sobie wmawialem potem po wymianie wałków .....

Powodzenia

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez zarowka79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walki czy nie walki - otóż co byście nie zakładali -nawet nie marzcie o zlikwidowaniu trzesiawki w tym silniku

Bo Twoja trzęsiawka jak to określasz nie tym była spowodowana.

To są nieokreślone w czasie bujnięcie silnika nie koniecznie spowodowane - uszkodzeniami wtrysków, koła dwumasowego oraz innych elementow budowy silnika.

I takie bujnięcia spotykane są w 2.0

Na to może mieć wpływ nawet błędne sterowanie silnikiem

I tu dochodzimy do sedna sprawy.

Na Twoją i nie tylko trzęsiawkę wpływ może mieć wiele czynników.

Podam Ci tylko najczęściej występujące.

Synchronizacja wałków rozrządu, uszkodzony EGR.

Przyznaję Ci rację. Ten silnik ma wiele wad ale jest do ogarnięcia i po zrobieniu chodzi jak zegarek - nic nie trzęsie, oczywiście pomijamy fakt że to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wymieniony - synchronizacja wałków pod Vcds aktualnie -1.0 tak najmniej buja zakres od -6 do 6 było na 0 kiedy ustawiałem po znakach jak założyłem nowy rozrząd doszedłem do -4 ale na -1 wydaje sie być dobrze tylko teraz kolejny problem jak mniej buja to cieżko pali po postoju w upalne dni jak nie sraczka to urok

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na - około 1,5 do 2,5 stopnia u mnie wszystkie 2.0 chodzą ok. Oczywiście zdarzają się jakieś wyjątki i wtedy okazuje się że np. +1 jest ok, ale to raczej rzadkość.

Sprawdziłbym ciśnienie na pompie tandemowej.

Często gdy jest zajechana nie radzi sobie z ciepłym paliwem.

Powinno tam być ciśnienie zależne od obrotów ale z tego co pamiętam przy rozruchu minimum 1 bar, 4000 obr. około 7-10 bar.

Oczywiście pompa w baku, sitko, filtr paliwa, króciec na filtrze paliwa, filtr dobrego producenta (nie Filtron) itp mają być ok.

Wiem że można zmienić dawki startowe, oszukać czujnik temperatury by zawsze załączały się świece żarowe - to rozwiąże problem ale nie usterkę.

Nie idź tą drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z ta pompa to może trafiłeś podczas wymiany filtra paliwa po awarii turbo w filtrze paliwo miało powiem z deka niewłaściwy kolor

Co do rozrządu to sprawdzę bo na plusie wydawał mi sie bardziej mulowaty jakby reakcja po czasie kiedy wciskałem gaz ale zobaczę

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...