Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Im więcej tym lepiej znasz to powiedzenie Clarksona z TopGear?

Oczywiście rozmawiamy o tym czy 2.0TDI czy 3.0TDI.

Przy wadach obydwu silnikach i tak lepsze 3.0 a koszty napraw zależne są od tego co kupisz i w jakim stanie.

stanu bez demontazu nie oceni, jezeli sie okaze ze trafi koniecznosc wymiany rozrzadu, z automatu konieczna jest wymiana hydrauliki zaworow, nie wiadomo czy cos jeszcze sie nie wyskoczy. 10 peknie.

jezeli przebieg powyzej 300 kkm, dodatkowo do wymiany beda wytryskiwacze, kolejny wydatek.

do tego koszty eksploatacji, zuzycie paliwa. ubezpieczenie,

w 2.0 tdi, 16V, zrobi naped pompy, rozrzad i ew. regeneracje wtrysków, do tego korekcje mocy.

Opublikowano

Panowie.

Czy ktoś z Was ma namiary na warsztat jaro444? Chciałbym do niego swojego BMM na przeróbkę. Podrzuci ktoś chociaż tel. na priw?

Będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Jaro4444 nie prowadzi warsztatu... ale może jakiś polecić, napisz PW do niego, sam poda do siebie namiary :decayed:

Opublikowano

Tak czy inaczej 3.0 jak do tej pory w kosztach rozrządu, wtrysków jest drogie.

2.0 po zrobieniu wszystkiego co zalecane dużo tańsze.

Fun z 3.0 większy niż z 2.0 ale to już kwestia stanu zakupu.

Opublikowano

Cześć,

Mam nadzieję nie że nie będzie to zaśmiecanie obecnego wątku ale mam następujący dylemat / problem związany ze swapem pompy. Wydaje mi się że będzie to pomocne dla innych osób szukających zestawu na swap.

Kilka dni temu zamówiłem przez internet komplet nowej oryginalnej pompy 1.9 TDI na swap. Po rozpakowaniu przesyłki zostałem nieco zaskoczony wyglądem i oznaczeniami pompy.

Kilka faktów:

- Na zębatym kole pompy jest napis: "FEINTOOL 0381151210"

- Na korpusie pompy jest mały znaczek WV oraz Audi z numerem 1447

- Na korpusie pompy jest napis: "SHW DUOC" a w innym miejscu, głęboko w zagłębieniu jest słabo widoczny numer: "11355-02 05-11"

- Na korpusie pompy NIGDZIE NIE MA numeru pompy: "03G115105" ani żadnych innych oznaczeń poza trzema wymienionymi wyżej

(Poniżej załączam 7 zdjęć, zrobione przez grubą folię ponieważ nie chciałem jej rozpakowywać).

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/

Czy jest to oryginalna pompa z Audi? Czy to normalne że nie nigdzie na pompie nie ma numeru 03G115105?

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/1.jpg

1.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/2.jpg

2.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/3.jpg

3.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/4.jpg

4.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/5.jpg

5.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/6.jpg

6.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/7.jpg

7.jpg

-- KONIEC --

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem kółko chińczyk.

Jest o tym np.: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=454379

Dasz radę zrobić zdjęcie od strony jak na tym zdjęciu to będzie wiadomo "co to" wyprodukowało:

oil_pump2.png

SHW robi niby pompy dla VW ale trzeba mieć widok na cały dekiel. Może to jakaś "regenerowana"?

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano

Niestety nie jestem w stanie zrobić takiego zdjęcia ponieważ jak wnioskuję jest to część pod kołem zębatym które jest już założone na pompę a ja nie chcę ani rozpakowywać ani rozbierać tej pompy.

Wg sprzedawcy pompa miała być oryginalna i nowa, identyczna jaką bym dostał z ASO.

Moje dodatkowe obawy wiążą się z tym że pompa przyszła zapakowana tylko w grubą folię ale bez oryginalnego pudełka oraz bez żadnej naklejki producenta z numerem części itp.

Opublikowano (edytowane)

Witam Panów

Małe pytanko. Czy wymiana "imbusika" na pompie oleju wystarczy a raczej zapewni mnie na jakies 10 tys. km. O co chodzi? A mianowicie o to że w weekend wracam do prcy do belgii i nie zdarzę zrobić swapa pompy. A w belgii tego nie zrobie poniewaz za duze koszta. Czy jak wymienie ten imbus na orginalny za 23zl to zrobie na nim bez obaw przynajmniej te 10tkm?

Dane auta w avatarze

Edytowane przez Goldenu
Opublikowano

Imbus to nie wszystko - co z tego że wlozysz nowy imbus jak gniazdo w walku będzie wyrobione...

Ja bym swapa nie robił - zdemontować moduł i wysłać go do którejś z firm regenerujących, złożyć to jak ma być i więcej tam nie zaglądać

Potem będziesz się borykal że wibracje na karoserii albo że brak.cisnienia na wysokich rpm - walki łagodzą ta prace silnika...

Opublikowano

Czegoś nie rozumiem na innym forum jest opisany dokładny problem z walkami.autorem jest Piero i tam pisze wyraźnie cytuję."

Silniki BRE i BRD które były montowane nieco później nie mają już wałków wyrównoważających, nadal jednak pozostaje problem zabieraka" może ktoś mi to wyjaśnić?

Opublikowano

Poszukaj w necie zdjęć filmów i wszystko Ci to wyjaśni...

Wal korbowy napędza walki wyrownowazajace za pośrednictwem -łańcucha w pierwszych 2,0 potem przeszli na kola zębate gdzie w jednym i drugim przypadku w jednym z wałków jest gniazdo zabieraka/imbusa/ołówka,który to napędza pompę oleju.

Jeśli nie ma wałków wyrownowazajacych jak np.w silniku BMM np w Skodzie Octavii ,vw golf V -gdzie napęd jest łańcuchowy na zwykłej pompie oleju jak w pierwszych tdi PD.

A jeśli chodzi o BRD to na 101% są walki.

Opublikowano

Tzn - powinny być chyba, że "nasi już tam byli" ;)

Opublikowano

A jak ma się sprawa z BRE bo akurat o ten silnik mi chodzi tak samo jak BRD?

Opublikowano (edytowane)

W A4 wszystkie silniki mają walki...

Powiem Ci tak -osobiście miałem okazję jeździć 2.0 po swapie na pompę 1,9 - dostał bym chyba szału.no niewygodne uczucie jak nie wiem co... Moje zdanie - przeróbka zabieraka niech wałki będą i więcej tam nie zaglądać

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci tak -osobiście miałem okazję jeździć 2.0 po swapie na pompę 1,9 - dostał bym chyba szału.no niewygodne uczucie jak nie wiem co... Moje zdanie - przeróbka zabieraka niech wałki będą i więcej tam nie zaglądać

Soto, przyzwyczaiłeś się do komfortu :P

Ja na co dzień jeżdżę dookoła komina A2-ką z 1,4 TDI.

Tam to dopiero niekorzystnie wychodzi porównanie z czterocylindrowym PD-kiem a już z takim z wałkami wyrównoważającymi to kosmos różnica :decayed:

Ale zapewniam Was że idzie się przyzwyczaić a nawet polubić tego trzycylindrowego grzechotnika , także i w A4 myślę że jest to do zaakceptowania brak wałków po pewnym czasie :whistling::)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Firmową Cordobe mam warczącą trzepiącą więc też wiem jak to jest i mi to nie przeszkadza bo wiem że cuda się nie zrobi i taka konstrukcja ale mając A4 z 07r i jak miał bym mieczem sam efekt to pierdziele dziękuję... Dlatego u siebie też będę wałek zmieniał...nie wiem kiedy ale muszę znaleźć czas i się tym zająć bo coś zaczęło się to zjeżdżać...

Opublikowano

Imbus to nie wszystko - co z tego że wlozysz nowy imbus jak gniazdo w walku będzie wyrobione...

Ja bym swapa nie robił - zdemontować moduł i wysłać go do którejś z firm regenerujących, złożyć to jak ma być i więcej tam nie zaglądać

Potem będziesz się borykal że wibracje na karoserii albo że brak.cisnienia na wysokich rpm - walki łagodzą ta prace silnika...

Masz racje :) Pytałem znajomego i on rowniez to stwierdzil... Koszt regeneracji klasuje sie od 600 do max 1000 zł takze kosmosu nie ma a i glowa spokojna :)

Dzieki za info :)

Opublikowano

Zastanawia mnie jedna rzecz moze ktos bedzie wiedzial. Auto passat b6 silnik bmr 2.0tdi 170km. Jestem po wymianie pompy z 1.9.

 Dokladnie na taki zestaw jak na zdjeciu. 

Nie pasowala miska byla doslownie 1cm za plytka i blokowala o kolo zebate w pompie. Zalozylem ta od 1.9.

Nie zwrocilem uwagi na wysokosc bagnetu wzgledem tego smoka co zasysa olej z miski nie wiem czy  dobrze pokazuje stan oleju bo moze koniec tej rurki z pompy co zasysa olej jest umiejscowiony wyzej niz stary. Wlalem 4L i bylo malo to dolalem jeszcze 1L i jest troszke ponad maximum a ta miska jest glebsza i wiecej oleju wchodzi.  Sprawdzal ktos jaka jest roznica w wysokosci starego a nowego smoka? NIe chce zeby np sie okazalo ze jest mniej zanurzony.  Czy bagnet pokazuje poprawnie i jeszcze jedno jak to sie ma to czujnika poziomu w misce ?

pompa.jpg

Opublikowano
5 godzin temu, dynio665 napisał:

Zastanawia mnie jedna rzecz moze ktos bedzie wiedzial. Auto passat b6 silnik bmr 2.0tdi 170km. Jestem po wymianie pompy z 1.9.

 Dokladnie na taki zestaw jak na zdjeciu. 

Nie pasowala miska byla doslownie 1cm za plytka i blokowala o kolo zebate w pompie. Zalozylem ta od 1.9.

Nie zwrocilem uwagi na wysokosc bagnetu wzgledem tego smoka co zasysa olej z miski nie wiem czy  dobrze pokazuje stan oleju bo moze koniec tej rurki z pompy co zasysa olej jest umiejscowiony wyzej niz stary. Wlalem 4L i bylo malo to dolalem jeszcze 1L i jest troszke ponad maximum a ta miska jest glebsza i wiecej oleju wchodzi.  Sprawdzal ktos jaka jest roznica w wysokosci starego a nowego smoka? NIe chce zeby np sie okazalo ze jest mniej zanurzony.  Czy bagnet pokazuje poprawnie i jeszcze jedno jak to sie ma to czujnika poziomu w misce ?

 

Tak to jest jak nie czyta pierwszych stron i robi wszystko na pałę, a potem nie wie że należy przyciąć smok lub wymienić bagnet z rurką...

Opublikowano

Czytalem. W takim razie jest bardziej zanurzony pod lustrem oleju i nie ma wielkiej koniecznosci obcinania? Poprostu jest wiekszy bufor oleju ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...