Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bixenon Xenon od A do Z


poziek

Rekomendowane odpowiedzi

Co znaczy pomęczony? Jest temat na forum z przeróbka z halogen na xenon. Do wymiany lampy, przetwornice i okablowanie.Od połowy 2006 były oferowane za dopłatą (w pakiecie s-line) lampy z białymi kierunkami. W wersji S i RS wstawiane jako standard.

Dzięki za odpowiedź. Chodziło mi o mod BIXENON na BIXENON SKRĘTNY. Czy warto? Jakie przeróbki. czy to przerost formy nad treścią. Może kto posiada Bixenon skrętny się wypowie czy to fajna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Twoje pytanie jest zrozumiałe więc nie ma co wykrzykiwać ( pisanie słow duzą literą). Napisałem Ci powyżej, że bez przeróbek kabli sie nie obejdzie. Przede wszystkim potrzebujesz 2 przetwornice skrętne, sterownik samopoziomowania dla lamp skrętnych oraz ciągnięcie Canów od tego sterownika do lamp bo sterowanie w skrętnych jest po Canach. Po odpowiednim podłączeniu i po przepinaniu pinów w kostkach pozostaje jeszcze zakodować odpowiednio. Jak dla mnie szkoda zachodu, chyba że sam jesteś w stanie to ogarnąć bo tanie to nie będzie.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Twoje pytanie jest zrozumiałe więc nie ma co wykrzykiwać ( pisanie słow duzą literą). Napisałem Ci powyżej, że bez przeróbek kabli sie nie obejdzie. Przede wszystkim potrzebujesz 2 przetwornice skrętne, sterownik samopoziomowania dla lamp skrętnych oraz ciągnięcie Canów od tego sterownika do lamp bo sterowanie w skrętnych jest po Canach. Po odpowiednim podłączeniu i po przepinaniu pinów w kostkach pozostaje jeszcze zakodować odpowiednio. Jak dla mnie szkoda zachodu, chyba że sam jesteś w stanie to ogarnąć bo tanie to nie będzie.

Dziękuje pięknie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję porady. Mam w A4 B6 bixenon, w ubiegłym roku zmieniłem odbłyśniki i soczewki na te z A4B8, zamontowane zostały na adapterach.

Do tego nowe żarniki.

Aktualnie chyba zaczyna umierać jedna przetwornica i zastanawiam się czy:

1. regenerować (jak tak to gdzie szybko to ogarną)

2. wywalić te przetwornice które mam i kupić inne pod d1s (jakie i ewentualnie gdzie)

3. wywalić przetwornice oraz żarniki i przejść na jakieś inne, mniej awaryjne.


Widzę, że ludziska często wymieniają przetwornicę po przetwornicy (valeo), dla mnie bez sensu.

Jak najskuteczniej rozwiązać ten problem przy zachowaniu jakiegoś umiaru w wydatkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić na przetwornicę japońskiej produkcji, taka nawet od chińskich żarników nie wysiądzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koito - jakiś dokładnie model?

Jest gdzieś może opis przejścia na przetwornice Koito, tak żebym mógł się zorientować czego potrzebuję i jaki jest zakres przeróbek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Po prostu większy otwór w lampie na przetwornicę, a reszta to to samo. Koito D4S z Toyoty bodajże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z podłączeniem? Proste czy skomplikowane (w sensie kabelkologii)?

Sterowanie przysłoną w bixenonie chyba jest przez przetwornicę, w takiej kioto będzie to działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pinami od przetwornicy wpiąłem w ori przewód do żarówek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z podłączeniem? Proste czy skomplikowane (w sensie kabelkologii)?

Sterowanie przysłoną w bixenonie chyba jest przez przetwornicę, w takiej kioto będzie to działać?

Nie ma żadnej filozofii. Do przetwornicy musisz podać 12V, a do palnika masz już gotowe podejście z przetwornicy.

W bixenonie B6 przesłona jest zasilana z H7, a nie przez przetwornicę.

Edytowane przez Lukasz_N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po wymianie H7 na bixenon lewą lampą świeci normalnie, a prawa gaśnie co jakiś czas.. oczywiście FIS wyrzuca błąd, ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu dalej przez chwilę świeci.. ktoś miał coś takiego? Problem zarnik? A może przetwornica?

A może powodem jest mniejszy przekrój kabla na tym jednym pinie? Chociaż pin kupiony w ASO.. W lewej lampie, wszystkie kupione na Wolumen'ie, większy przekrój i wszystko dziala normalnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik mam to samo...

żeby się upewnić zamień palniki stronami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, może w weekend sprawdzę na nowych już zarnikach.. wolałem zapytać, niż ściągać zderzak i nic nie naprawić :)

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma regoly jak dlugo nowe zarniki dzialaja. U jednych krocej u innych dluzej. Wszystko zalezy w jakim stopniu przetwornice zuzyte, ile godzin roboczych bo jeden za dnia jezdzi na DRL inny z koleji na xenonie. Fakt jest, Problem jest znany i wiele razy omawiany. jedyne sluszne i jednoznaczne rozwiazanie to wymiana przetwornic na poprawiaon. Uwierz mi kolego bo dlugo przed Toba bawilem sie w wymiane zarnikow w B7.

czy ktos podzieli sie nr owych poprawionych przetwornic? :) trzeba cos specjalnie rezac czy podejdzie do OEMowych bixow b7?

Dzieki!

Edytowane przez luiggi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer części się nie zmienił czyli dla nie skrętnych w B7 jest:

AL 1 307 329 115

Audi 8E0 907 391 B

Ważna jest data produkcji na naklejce.

Żadnych przeróbek nie musisz wykonywać bo to te same przetwornice tylko że z polepszonym hardware.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem przymiarkę przetwornicy Koito D2S pod ori dekiel. Da się to ogarnąć, ale trzeba ciać i później to uszczelniać... niestety.

Ma ktoś może fotki z montażu takich Koito u siebie w bixie?

Ewentualnie jakich innych przetwornic szukać, raz żeby były mniejsze gabarytowo, a dwa najlepiej gdyby były hermetycznie zamknięte :-) Da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie coś sobie załóż, ja mam taka przetworke i palnik u siebie w b5

https://hidretrofit.pl/sklep/przetwornice-d3s-keboda-osram-d3s-66340-hbi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zabrałem się za czyszczenie soczewki i polerke reflektorów w moich bixenonach, ku mojemu zdziwieniu coś było pomodzone bo widać jakieś przeróbki i żarnik jaki mam to d4s a przetwornica widać że zmieniana , może ktoś powiedzieć co to ktoś zrobił?? Czy to jakaś przeróbka na coś lepszego ?? Dodam że bixenon jest połączony z zwykłymi długimi i długie są mega mocne co mi odpowiada . Soczewka jest jakby nierozbieralna tzn raczej nie do oddzielenia od całej obudowy metalowej, jakby wtłoczona .

4keprgce.jpg

t6vfqnq3.jpg

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...