aramir Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 coż może w takim razie ktoś sie zdecyduje i zaleje Long Lifa Castrola 0w30 Jeśli chodzi o filtr to na allegro pełno jest takich rzekomo org. http://allegro.pl/item1103364160_filtr_oryginalny_audi_80_b4_a4_a6_a8_passat_b5_b6.html http://allegro.pl/item1140867241_org_filtr_oleju_audi_a4_b5_tt_1_6_1_8.html[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 07:57_________________________________________________swoją drogą skocze dzisiaj na sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ... . [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 08:47_________________________________________________ciśnienie sprawdzone i jest oki ... chłopaki jak później uruchomiłem silnik to stwierdzili, że można spokojnie szklankę postawić , tak równiutko pracuje i abym d*py nie zawracal hehe.... a co do oleju to 1L na 3tys. to stwierdzili ze nie ma co sie przejmować ...
tigy Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 aramir - a jak końcówka wydechu -czysta czy w środku jest sadza ?
aramir Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 lekka sadza jest, ale to normalne ... w poprzednim aucie czyli honda civic`u tez miałem, a oleju nie brał wcale ....[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 13:21_________________________________________________tigy - sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ???
tigy Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 jeszcze nie - ale chodzi jak ta lala na jałowym - można w bierki na nim grać ale przy okazji sprawdzę póki co testuję nowy olej ! dam znać bo jadę w trasę jedna drugą i powiem co to dało
uris Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Ostatnio zrobiłem mała trasę około 1500km i dolałem około 0,5L .Olej Midland 10W40 .
Wandej Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 mówicie że powinien być książkowo 0w30?? To teraz chyba zaleje i ja takiego motula bo widzę że jest 8100 x-lite to może się zlikwiduje te klekotanie które niestety i mojej jednostki nie omineło Chociaż pamiętam że chwile jeździłem na oleju zalanym w niemczech i nie było tego... Ciekawe co to był za olej P.S wczoraj zajrzałem ile jest oleju bo już chyba z miesiąc się tym nie interesowałem 100% stanu
akism Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Do tego silnika tylko pełny syntetyk,żaden mineralny czy półsyntetyk.
rafal9226 Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Mi również wywala błąd katalizatora co 500km, rura odymiona.Spalanie oleju motul 10w40 0,7/1200km w trasie .Pytanie do kolegi tigy czy poradziłes sobie z błędem kata i ile może kosztować ori kat
tigy Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Opublikowano 14 Lipca 2010 kat padł, padła też mi sonda pierwsza 5 - pinowa, sonde wymieniłem a kat dalej błedy walił ... kata mam Bosala - coś za 800 zł ... :/ co do oleju - Valvoline MaxLife 10W-40 od dzisiaj - mam już ponad 200 kkm i czas był już ku temu, zwłaszcza że w niemczech leją nawet minerala :/ ... a co do kata - może padł od oleju .. powiem jutro po ogledzinach [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:05_________________________________________________a więc ... prawdopodobnie kupiłem auto gdzie kata wrzucono już używanego ... stąd szybko się zapchał - jest zabity ... (kurcze a tak ładnie jezdził mimo to) - montują do kupy .. heheh, odbieram po południu i zobaczemy co dalej - dzisiaj sprawdzane 20 min po wyłaczeniu silnika - max olej. Testujemy ...
aramir Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 kat padł, padła też mi sonda pierwsza 5 - pinowa, sonde wymieniłem a kat dalej błedy walił ... kata mam Bosala - coś za 800 zł ... :/ co do oleju - Valvoline MaxLife 10W-40 od dzisiaj - mam już ponad 200 kkm i czas był już ku temu, zwłaszcza że w niemczech leją nawet minerala :/ ... a co do kata - może padł od oleju .. powiem jutro po ogledzinach [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:05_________________________________________________a więc ... prawdopodobnie kupiłem auto gdzie kata wrzucono już używanego ... stąd szybko się zapchał - jest zabity ... (kurcze a tak ładnie jezdził mimo to) - montują do kupy .. heheh, odbieram po południu i zobaczemy co dalej - dzisiaj sprawdzane 20 min po wyłaczeniu silnika - max olej. Testujemy ... Testuj testuj Tigy trzymamy za ciebie kciuki ...
tigy Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Opublikowano 14 Lipca 2010 więc - kat był już przypchany - teraz to żywczyk się zrobił - chodzi lżej i żwawo wchodzi na obroty - lekko i dynamicznie - znaczna różnica - a sądziłem że łądnie chodzi, teraz to śmiga zdemontowany cały wydech, now uszczelniacze, uszczelki itd - zobaczymy co dalej - póki co super. Nie ma lekkiej dziurki przy zmianie biegów - a była przy zmianie na niskich obrotach, po zmianie oleju - na drugi dzien mniej slyszalne klekotanie - w razie poprawy - dam znać, w sobotę jadę w trasę - zobaczę jak olej
akism Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Po czym poznać ,że katalizator zapchany?Jakie jest antidotum,zakup nowego?
tigy Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Opublikowano 15 Lipca 2010 u mnie były błedy - jakoś na vagu 16804 - teraz też wiem że lekkie mulenie - z niskich obrotów ruszając - moc powinna być już od 1000 obr - przy większych przypchaniach - większe zużycie paliwa, przegrzewaie itd - poznać przyczynę usterki można wyciągając go - organoleptycznie potwierdzając uszkodzenie - zapchanie lub ukruszenie, wytopienie ... można kupić od patentowego rozwiazania z rurką - poprzez zamienniki itd..[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 06:01_________________________________________________hey - potwierdzam .. po zmianie oleju - po dwóch dniach ustąpiło praktycznie całkowicie klekotanie przy rozruchu ! :notworthy:
gregorypeck Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 u mnie tez po wymianie oleju ustąpilo klekotanie ale za pare dni niestety wrocilo
tigy Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 aha - no nic czeka mnie sporo km - zobacze jak trasa, błedy i olej ... dam znać w nowym tygodniu w tej kwestii - póki co chodzi jak ta lala może przegrzewający się katalizator dogrzewał silnik ? dodatkowe opory wydechu itd ...[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 10:01_________________________________________________Panowie - póki co przejechane prawie 800 km ... i ... 1. Już po 600 - 650 km wskakiwała mi kontrolka poziomu oleju ... dolewka na poziome 0,3 l ... przejechane więcej, z większą prędkością i nic ... nie zjadło oleju !! sprawdzę dokładnie co i jak - sprawdziłem rano - max poziom, czyli tyle ile było od zalania nowego oleju ... nic nie ubyło .. ? 2. Znaczący wzrost momentu na niskich obrotach, żwawy silnik, dynamiczniejszy - mniejsze zużycie paliwa ok 50 - 80 km na zbiorniku. 3. Nie zamula na długiej trasie (po 3 godzinach jazdy potrafił robić wrażenie że nie ma dalej ochoty jezdzić ) 4. Zobaczymy jak dalej się potoczy los ALT'ka Przypomnę, wymiana sondy, kata i oleju na półsyntetyk.
aramir Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Tigy rozumiem ze zrobiłeś 800km i nic nie dolałeś , ale dlaczego w taki sposób sprawdzasz olej ... Olej sprawdzamy po przykładowo 10min po wyłączeniu silnika .... jaki wówczas masz wynik ... PS. A i przypomnij mi jaki olej 10w40 wlewasz , jakiej marki ... i jeszcze jedno ile dałeś za kata ??
gregorypeck Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Tigy - jak z tym klekotaniem? wrócilo?
tigy Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 Hey - nie miałem jak sprawdzić na równej powierzchni po 15 min - staram się sprawdzać zawsze w tym samym miejscu - garaż - dzisiaj po treningu zajrzę do autka, powiem jak po 15 min wygląda, tak czy inaczej - po 600 - 650 mrygneła mi kontrolka wczesniej - teraz nic a jak wspomniałem na chłodnum silniku max na bagnecie .. http://habi.pl/a100-valvoline-maxlife-10w-40 - a za kata z Bosala 800 zł - a strego nie chcą kupić bo podobno tylko ALt mają katy nie z ceramiki tylko jakieś stali ... wiecie coś o tym >?< Klekotanie jak pisałem zmniejszyło się i wygłuszło ale całkowicie nei przeszło -i tak jest cały czas - nie zmniejsza się bardziej póki co ani nie wraca do klekotania jak wczesniej. Teraz jest całkiem fajnie
Mirasalo Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam kolegow. Posiadam tez tego nieszczesnego ALT, przejechane prawie 200tys. przebieg oryginalny. Jezdze na Motulu 8100 x-lite 5W40 pelen syntetyk. Rano na zimnym silniku wystepuje klekotanie tak okolo 2s, na cieplym jeszcze nie klekocze. Bierze mi oleju okolo 0,3L na 1000km, a jezdze w cyklu mieszanym i miasto i trasy po 1200km praktycznie bez gaszenia silnika. Zastanawiam sie nad wymiana uszczelniaczy na zaworach tylko jestem ciekawy czy to cokolwiek pomoze, bo wiadomo koszt nie jest maly a jakby efekt mialbyc zerowy to szkoda pieniedzy w bloto wyrzucac. Czy ktokolwiek robil ten zabieg i moglby sie podzielic opinia jaki efekt to przynioslo?
Przemo1979 Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam Poczytajcie moje posty dotyczące brania oleju. Ja już od dawna jestem po zabiegu wymiany uszczelniaczy i ....pierścieni (oryginalne były nieco dziwne, ale jak poczytacie to się dowiecie) Auto brało mi już w pewnym momencie 1l na 1000km (czasem 1l na 100!!). Najpierw wymieniłem same uszczelniacze, niestety nic to nie dało - a dodam że oryginalne były miękkie. Wymiana zupełnie nic nie pomogła. Dopiero wymiana pierścieni na Gates (chyba, nie pamiętam już firmy - ale dobre i świadomie NIE ORYGINALNE ). Znikanie oleju ustało ;P Oczywiście na 10000 km dolewam jakieś 0,8L. Nadmienię że wcześniej stosowałem syntetyk i tylko Castrol, raz mobil. Przejechałem już ze 30000km. Mimo wszystko mi również samochód dziwnie się odpala.... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=57135.msg1259036#msg1259036 PS. Koniecznie potrzebuję schemat przewodów podciśnienia (trójnik itp. - sami wiecie). Gdzie co i do czego ma być podłączone. Sprawa naprawdę wagi państwowej....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się