Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRD] Telepanie przy odpalaniu delikatnie przerywa jak zimny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko,

Ostatnio mi sie nasilil dziwny problem , mianowicie jak odpalam auto po dluzszym postoju to podczas odpalania zatelepie mocno silinikiem , auto odpala od razu od tzw. kopa ale ma to takie zatelepanie. Dzieje sie tak po dluzszym postoju po nocy lub po 8 godzinach stania jak jestem w pracy.Jak jest ciepy to tego nie ma.Poza tym zatelepaniem silnik pracuje od razu rowno , obroty stale ......tylko to zatelepanie.

No i pytanie co to ? Czy nie byla by to swieca żarowa ? ale zeby pdala w dwuletnim aucie po 70 tys. bo tyle ma auto ? Jakies pomysly ?

Opublikowano

Świece bym wykluczył bo przy tych temp. to chyba nawet się nie załącza.

Opublikowano

hmm :mysli:

Opublikowano

swiece nie dzialaja w tych temperaturach.

pojawilo sie nagle czy od zawsze?

Opublikowano

Jest jakiś info na desce? Ja miałem coś podobnego ale było również mrugający sygnał na desce „świeca żarowa”. Byłem u mechanika i wymienili mi wczoraj, Klapę Regulującą. A na VAGu miałem błąd „Motor for Intake Manifold Flap(V157)”.

Odpaliłem silnik bez problemu a jak zgasiłem było drganie i więcej zaczął palić.

Opublikowano

swiece nie dzialaja w tych temperaturach.

pojawilo sie nagle czy od zawsze?

A wiec tak , auto na noc jest w podziemnym garazu i temp. tam jest ok 13-14 stopmi.Kontrolka swiec zapala sie przy starcie na tak samo glugi okres jak na 20 stopniowym mrozie ( wiec chyba rano dzialaja te swiece ) , nie jestem w stanie powiedziec kiedy sie to pojawilo ale wiem ze od jakiegos pol roku mialem tak raz na...... nie wiem 20 , 30 startow , no moze raz w miesiacu .... ostatnio sie nasililo i przy kazdym zimnym starcie zatelepie.

Dzis jednak zrobilem maly test ,wlaczylem i wylaczylem 3 razy stacyjke czekajac az kontrolka swiec zgasnie i ........odpalil normalnie bez zatelepania :mysli: wiec moze jednak swieczki ? Co myslicie ?

Opublikowano

Świece bym wykluczył , mam 3 przepalone i auto odpala od strzała , nic nie telepie.

U mnie telepanie występowało na zimnym silniku przed wymianą sprzęgła i dwumasu.

Spróbuj jeszcze wyłączyć klimę przed odpaleniem , ciekawe czy też zatelepie.

Opublikowano

W B7 jak miałem spaloną świeczke to VAG to wykazał. :shocked:

Opublikowano

Sprawdz czujnik temperatury skoro świece się grzeją tak długo.

u mnie co prawda nie telepało ale tez długo grzało świeczki, okazało sie że przy faktycznych 7 stopniach komp widział -10 stopni.

pozdrawiam!

Opublikowano

W B7 jak miałem spaloną świeczke to VAG to wykazał. :shocked:

nie mam VAGa

Sprawdz czujnik temperatury skoro świece się grzeją tak długo.

no dlugo nie dlugo , noramlnie siwca jak cieply to gasnie po 0,5 sek a jak zimny to moze z sek , dwie poswieca nie dluzej.

A gdzie jest ten czujnik ?

Opublikowano

Witam.U mnie nieprawidłowe działanie czujnika temperatury zasygnalizowała pomarańczowa kontrolka silnika. Przerabiałem to przed tygodniem, rzeczywiście po wymianie czujnika silnik startuje "równiej".

Opublikowano

I see , no u mne na desce czysto

Opublikowano

Kontrolka zapalała się w warunkach wysokich temp. i gasła w chłodnych porach. Oczywiście po podłączeniu kompa widoczny był błąd związany z czujnikiem temp. cieczy chłodzacej. Czujnik znajduje się po środku silnika od strony ścianki wydzielającej kabinę od komory silnika.

Opublikowano

z tym że błąd na desce pokaże dopiero jak bedzie zwarcie albo inne zakłócenie połączenia czujnika z komputerem. to czy dobre wartości pokazuje czujnik musimy sprawdzić podpinając Vaga i porównując temperatury G2/G62 na ciepłym oraz na zimnym porównując temperaturami z innych czujników, np. powietrza czy paliwa.

pozdrawiam!

Opublikowano

No tylko do tego potrzeba miec VAG[br]Dopisany: 01 Lipiec 2010, 14:41_________________________________________________A wiec tak zauwazylem jeszcze jedna rzecz , jak jest zimny to delikatnie przerywa w niskim zakresie obrotow , tak ok 1600 , jak sie operuje delikatnie gazem np: jadac wkorku na 2 biegu przy tych obratach dotykajac delikatnie gaz czyc takie chwilowe zawachanie , tak jak by przerywal lub sie zalewal :mysli: jak sie wcisniemocniej to tegonie ma tak samo jak jest juz cieply to tez niema tego problemu.

Auto za 1,5 tyg. idzie na serwis filtr paliwa ma juz 25 tys ( wierzac oczywiscie serwisowi ze o wymienil przy 50 tys. ) reszta filtrow to samo.

Zasanawiam sie tylko czy to np: nie pompa tandem, bo wiem zebyly przypadki ze przez ta pompe byl jakis przeciek uszczelka i olej dostawal sie do paliwa , jak i paliwo do oleju , ale z drugiej strony pompa jest w miare nowa ja wymienialem w zeszlm roku czyli 25tys,. temu.[br]Dopisany: 03 Lipiec 2010, 15:08_________________________________________________nikt , nic ?[br]Dopisany: 04 Lipiec 2010, 10:30_________________________________________________A wiec zeby blo dla potomnych , przyczyna tego telepania na zimnym przy starcie bylo padniete kolo dwumasowe.Wymienilem na jednomas i jak reka odjal.

Opublikowano

No ja stawialem na Wtryski. Miales je juz czyszczone, albo wymieniane?

Dziwi mnie to ze wlasnie dwumas u ciebie objawial swoj defekt kiedy auto bylo "zimne".

Sa jednomasy do BRD? Jakie sa plusy zalozenia jednomasu?

Opublikowano
No ja stawialem na Wtryski. Miales je juz czyszczone, albo wymieniane?

wtryski byly wykluczone bo sa nowe.

turdzi ile dałeś za ten jednomas i jak ogólnie odczucie w porównaniu do dwumasu ??

ciezko mowic o kosztach bo musialem zainwestowac w dwumas zeby kupic na wzor + dorpbienie jednomasy wiec wyszlo tyle ile kupno nowego dwumasu.

Rozwazanie ma jeszcze choroby wieku dziecieciego i musze dopracwac tarcze , bo uzylem orginalu LUK z 4 sprezynami i wzystko cacy tylko uklad jest za bardzo spiety i na biegu jalowym na luzie bez wcisnietego sprzegla delikatne wibracje z silnika przechodza na walek atakujacy w skrzyni i ten sobie dzwoni.

Musze dorobic jeszcze raz tarcze z 6 sprzezynami tak aby bylo wieksze tlumienie.

Na razie auto pali na dotyk , i w jezdzie po miescie do 4 biegu brak jakichkolwiek wibracji + blyskawiczna reakcja na gaz ( wydaje sie ze auto jest o wiele zrywniejsze bo nie ma tego opoznienia zwiazanego z praca dwumasy)

Jutro bedize pierwasza autostradowa trasa wiec zdam relacje jak jest na wyzszych biegach 5 i 6.

Opublikowano

witaj, co do tego wachnięcia przy niskich obrotach to u mnie to samo, sprawa dzieja sie na 2 i 3 biegu jak delikatnie daje gazu, między 1500 a 2000 obr jakby delikatne kichniecie- ja (i myśle że ty też) podejrzewam EGR, znajomy w serwise już sprawdza za ile może mi załatwic nowy i jak wymienie to dam znać, pozdrawiam

Opublikowano

szczerze to ja nie wiem czy wszstkie te objawy to nie byl wlasnie dwumas u mnie bo na razie wszystko ustapilo , ale jest 35 C wiec to teznie jest bez znaczenia.[br]Dopisany: 16 Lipiec 2010, 22:46_________________________________________________

Jutro bedize pierwasza autostradowa trasa wiec zdam relacje jak jest na wyzszych biegach 5 i 6.

no i przelecialem szybko krakow-katowice tam i z powrotem bylo po drodze are przyspieszen z pelnym butem , polecialem nawet chwile 230 km/h i nic , przedtem to odpolowy drogi po takich przyspieszeniach jechal bym jak na jajowatych kolach.

Za chwile jade do czestochowy gdzie bedzie wiecej wyprzedania , a potem do warszawy wiecmysle ze taki dystans da juz dobry poglada.Jak na razie poza tym nieszczesnym grzechoczacym walkiem same plusy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...