Bart-S Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Tumoroł Bądź pewny, że tego ASO nie popuszczę [br]Dopisany: 01 Grudzień 2011, 21:26_________________________________________________Przy mierzeniu ciągłości obwodu, o ile pamiętam, miernik nie dawał znać sygnałem dźwiękowym, więc szyba kaput, tak? Dokładnie. Więc nie ma co tłumaczyć się, że nie wiadomo jaka ma być oporność obwodu szyby...
MrWho Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam A wiec tak dla pocieszenia Tam pod peszelkiem i pod termokurczem na śrubki przykręcony jest bezpiecznik ( może ktoś wie jaki? ), u mnie okazało się, że jest zwarcie na module ( Jest ktoś w stanie sprawdzić, czy ma zwarcie czy nie? ) Tak czy owak moduł jest zalany gumą w środku, jeżeli dostanie się jakimś cudem tam woda, nie ma szans na naprawę, nie da się wyciągnąć ze środka tych bebechów [br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 18:33_________________________________________________UPDATE: Czy ktoś może sprawdzić mi w etce jakie moduły będą kompatybilne? Mam 8E0 907 133 E z tego co widzę może być też 8E0 907 133 A ( czyli taki co siedzi w A8 ??? ) do A będzie potrzebna jeszcze dodatkowa wtyczka bo u mnie wszystkie kable wychodzą z komputera bez wtyczek. Lepiej nowszy moduł? Czy taki sam? Może ktoś ma pomysł co doszczelnić w nim, żeby woda go nie zalała?
Bart-S Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 A wiec tak dla pocieszenia Tam pod peszelkiem i pod termokurczem na śrubki przykręcony jest bezpiecznik ( może ktoś wie jaki? ), u mnie okazało się, że jest zwarcie na module ( Jest ktoś w stanie sprawdzić, czy ma zwarcie czy nie? ) Tak czy owak moduł jest zalany gumą w środku, jeżeli dostanie się jakimś cudem tam woda, nie ma szans na naprawę, nie da się wyciągnąć ze środka tych bebechów Pokaż na foto o jaki element Ci chodzi... Ja u siebie wywaliłem przetwornicę i zasiliłem ją z innego źródła (13V). Do tego podałem 6V na obwód sterujący imitując tym samym sygnał załączający ogrzewanie - poszedł taki prąd, że potopiło mi oporniki, które założyłem w zastępstwie grzanej szyby (testy w domu, wypalony dywan, wpierdal od żony itd. ). No ale po tym wiem już, że przetwornik jest OK - wiązka elektryczna też sprawdzona więc został mi tylko sterownik klimy... UPDATE: Czy ktoś może sprawdzić mi w etce jakie moduły będą kompatybilne? Mam 8E0 907 133 E z tego co widzę może być też 8E0 907 133 A ( czyli taki co siedzi w A8 ??? ) do A będzie potrzebna jeszcze dodatkowa wtyczka bo u mnie wszystkie kable wychodzą z komputera bez wtyczek. Lepiej nowszy moduł? Czy taki sam? Może ktoś ma pomysł co doszczelnić w nim, żeby woda go nie zalała? Chłopaki instalowali właśnie moduł z A8 - ja uparłem się na wersję z B6 no i mam za swoje. Do swapa będziesz potrzebował wtyczek, które masz wraz z pinami wyszczególnione w pierwszym poście.
MrWho Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Chodzi mi o to czarne z prawej strony kółka, ja miałem to w czarnym peszlu. Jak zacząłem mierzyć prąd, to za tym 'czymś' nie miałem już napięcia. Po rozcięciu okazało się, że jest to bezpiecznik . I tak pomiędzy czerwonym a czarnym mam zwarcie. A tak być niestety nie może po mojemu Jak masz przetwornice w domu, możesz sprawdzić pomiędzy czerwonym a czarnym ( te co idą do aku ) jaki masz opór ? [br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 20:07_________________________________________________Aaa jeszcze jedno... Nie wiem jak przy how to z pierwszego posta, ale jak patrzyłem na sterowniki z A8 ( te z końcówka A ) one nie mają owego bezpiecznika... widać, że kable ( oba czerwone ) lecą aż do aku... czyli ten bezpiecznik, który jest pod taką plastikową klapką ( ten co jest na klemie + ) trzeba pewnie za niego podkręcić kabel, a nie tak jak w pierwszym poście... bo wtedy nie ma żadnego bezpiecznika.... lub też może idzie tam inny plastik na 2 bezpieczniki... tego nie wiem
wrclaguna Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Tak zgadza sie ja pozniej zabezpieczenie to przerabiłem u siebie .
MrWho Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Możesz przybliżyć co zrobileś? W sensie dodałeś bezpiecznik pod ten plastik? Nie wiem dokładnie od czego ten bezpiecznik jest... ale czy to jest bezpiecznik 150A który leci na główny plus + do całego osprzętu samochodu(chodzi mi o ten który nie jest zaznaczony na schemacie, a jest na kablu ) ? Bo mi się wydaje, że ja kabel do osprzętu mam przykręcony za tym 150A ( na co wskazuje schemat ) natomiast do sterownika miałem przykręcony obok ( na 200% fabrycznie tak było bo widać, że nie ruszane było nic ) i niby na schemacie jest to kabel równoległy za 150A... jednak miałem wrażenie, że jest to przed... Jak będę zakładał nowy moduł to to dokładniej sprawdzę i napisze... Czy może ktoś podać jakiej wartości powinien być ten bezpiecznik od samego grzania?
wrclaguna Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Opublikowano 16 Marca 2012 Schemat bo gdzies znikąl z pierwszego postu
MrWho Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Chłopaki, możecie mi zmierzyć ten żółto/biały przewód odpięty od instalacji i potem po podpięciu i w czasie grzania szyby? Wymieniłem moduł... dorobiłem wiązkę... podłączyłem all i ciągle mam błąd Wykluczyłem Bart'a problem, tj. urwany cienki przewodzik. Wbiłem się igłą przy samym module, napięcia dochodzą masa też. I ciągle błąd przerwanego obwodu. W żółto/biały ( ten co idzie do climatronic'a ) jak odłączę wtyczkę to mam napięcie jak na aku. Przy wyłączonym aucie około 12,7 przy włączonym ponad 13V.... jak podpinam wtyczkę to mam na kablu 0,45V :/ Czyli gdzieś napięcie raptem spier.... Poprzedni moduł zalała woda i najprawdopodobniej się skopcił bo spalił bezpiecznik 40A i miał zwarcie pomiędzy masą a +, więc . Rozkroiłem go flexem. Ale jest zalany w plastiku jak będę miał czas to rozdłubie go i zrobie foty dla potomnych Chyba, że ktoś już dysponuje takimi. Może ktoś zmierzyć napięcia na żółto/białym?
Bart-S Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 U mnie jest 3V (bez błędu). Podłączyłem przetwornik napięcia z A8 i wywaliło mi otwarty obwód Czary z mleka...
MrWho Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 wrclaguna - możesz napisać jakkie napięcie u Ciebie jest przed i po podłączeniu? Wydaje mi się, że problem u mnie i u Bartka jest climatronic od B6 a u ciebie od B7 i tak myślę, że temu u mnie wywala błąd... może się okazać że od A8 działa tylko z B7...
_Bartek_ Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Olał temat, ma już B8 Od wczoraj mam nową szybkę. Oporność 2,9 Ohm. Dobra? Nie sprawdzałem jeszcze błędów, ale nie powinno być. Szybka ma jeszcze bardziej intensywniejszy fioletowy kolor niż poprzednia, co mnie baaaaardzo cieszy ---------- Post dopisany 19-05-2012 at 10:52 ---------- Poprzedni post napisany 17-05-2012 at 19:14 ---------- Jednak nadal nie jest ok :/ Błąd jak był, tak jest... Co za shit...
Bart-S Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 U mnie to samo - nowa szyba (też intensywniejszy kolor, fajnie wygląda). Jak już wcześniej wspominałem - założyłem tak jak Grześ przetwornik napięcia z A8... Wywala mi błąd... Wiązka elektryczna sprawdzona - wszystko OK więc zostaje mi znów podmiana przetwornicy. Mam jeszcze jedną od B6, muszę tylko ogarnąć jej okablowanie (ucięte ) i będzie koleny test. Martwi mnie tylko to, że na "E", którą kupiłem od Wąskiego, klima nie sypie błędem ale ogrzewanie zimą się nie włączało.
wladi Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Tak czytam o tej grzanej szybie i zastanawiam się że gdyby zbiła mi się szyba przednia:naughty: to czy potem mógłbym wziąć z ubezpieczenia taka grzaną? Wiadomo że jeszcze kilka gratów jest potrzebnych ale czy ja się jakoś inaczej montuje?
Bart-S Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Montażem się nie różni - do odpalenia potrzebny jest przetrownik napięcia montowany na podszybiu oraz dorobienie wiązki elektrycznej między przetwornikiem a panelem klimy (generalnie proste rezanko). Problem dotyczy cen - nowa grzana szyba dostępna tylko w ASO i trzeba położyć ponad 3000zł (ubezpieczyciel tego nie łyknie).
wladi Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Montażem się nie różni - do odpalenia potrzebny jest przetrownik napięcia montowany na podszybiu oraz dorobienie wiązki elektrycznej między przetwornikiem a panelem klimy (generalnie proste rezanko).Problem dotyczy cen - nowa grzana szyba dostępna tylko w ASO i trzeba położyć ponad 3000zł (ubezpieczyciel tego nie łyknie). To nigdzie się nie dostanie takiej szyby? Firmy które montują napewno nie będą miały? A np. gdzieś na aukcji się nie kupi?
Bart-S Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Może uda Ci się trafić używkę - nowa tylko w ASO (Securit robi ją wyłącznie na zamówienie dla VAG). Nieźle na tym wychodzą bo skoro udało mi się dorwać oryginalną szybę z logiem Audi w firmie "szybiarskiej" za 700zł a w ASO wołają chyba 3200zł - to zobacz jaka przebitka (a przecież na tych 700zł też coś musieli zarobić). Przy czym mój przypadek to pojedynczy strzał - szyba zalegała na magazynie od 2001r.
wladi Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Oki, dzięki Bartek a powiedz jeszcze jak np. chciałbym wyrezać dodatkowo do tego co mam czyli clh i drl czujnik deszczu to oprócz szyby, lustra muszę też wymienić mce bo mam F?
Bart-S Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Grzana szyba nie wychodziła w B7 zatem nie podejdzie pod czujnik deszczu... Zatem taki montaż będzie wymagał modyfikacji uchwytu - ja bałbym się odwalać taki custom w szybie za ponad 3 klocki.
wladi Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Nie nie:grin: ja mam na myśli zwykła tylko że musiałbym założyć od B7 żeby mieć czujnik deszczu tak? No i czy mce bym musiał zmieniać?
Bart-S Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Da się zaaplikować czujnik deszczu do szyby z B6 ale wymaga to przerobienia uchwytu (no i MCE z B7 potrzebny aby czujnik deszczu zadziałał). Natomiast jeśli o ogrzewaną szybę chodzi to nie ma nic wspólnego z MCE - ogrzewaniem steruje panel klimy a z tego co wiem, każdy pochodzący z B6 da się pod tę funkcję zakodować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się