Miszka82 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Taki błąd mi dziś wywaliło - po skasowaniu powraca w momencie gdy wrzucam na D na w innych pozycjach błąd się nie pojawia, skasuję i znów jak daję na D to wywala, na Fisie PRND w negatywie i brak możliwości zmiany biegów ręcznie. Auto normalnie jeździ jak do tej pory. Doczytałem, że to może być jakiś magnes ale nic więcej - pomoże ktoś ? 1 Fault Found 18161- Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal P1753 - 35-00 - - Spróbuj wymienić płytkę pod wybierakiem. dzięki za odpowiedź jest jakiś nr tej płytki czy z każdego automatu podejdzie ? jak to wygląda ? mogę jeszcze dodać, że przez ostatnich kilka dni nie wywalało błędu i wszystko było ok, dziś znów wyskoczył
Bart-S Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Opublikowano 28 Marca 2015 Zrób zdjęcie swojego wybieraka i podeślij. Do tego dołącz VIN.
Roki371 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Witam. Czy jest możliwe, żeby audi A4 B7 cabrio 1.8 turbo z 2006 roku miało 6-scio stopniowego multitronica ? Dodam że samochód jest ściągnięty z USA. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Stevenbt Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam, posiadam Audi a4 b6 1.9tdi 130km z 11/2003 r z multitronikiem, ostatnio jak sie zagrzała skrzynia to niekiedy lekko szarpie podczas ruszania lub podczas przyśpieszania z niskich obrotów jak się lekko naciśnie gaz, nie występuje to zawsze ale jednak, zrobiłem adaptacje bo rzeczywiście była wysypana i problem w się zmniejszył, ale ideału ciągle nie ma, nie wiem niestety kiedy był robiony jakikolwiek serwis tej skrzyni, obecnie ma przejechane (niby) prawie 190k. VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E2 910 155 B - z numeru wynika że jest to 7 lamelkowa skrzynia Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3271 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 04940 Logi: Grupa 6) P / 0.470A / 0.255A / 0.005A 10) 0.270A / ADP. OK / 78C / 15.0Nm 11) 0.250A / ADP. OK / 78C / 15.0Nm 12) 0.715A / 0.555A / 0.270A / 14) 0.270A / 0.555A / 0.250A / 0.725A 15) 0.125A / 0.890A / 1.7bar / 1.6bar 16) 12.27 / 1.99 / 106.0 / 11.91 18) 3.3bar / 15.0Nm / 1.7bar / 0.250A 21) 4.0Nm / 4.0Nm / 396.0 Nm / 100.0 25)7.0 bar/ 45% / 0.460A / 0.025A 26) / 13.80V / 3.3bar / 1.8bar 45) 1.80bar / 4.60bar / 1.99 / 12.27 65) 0.0 / 0.0 Logi robiłem na rozgrzanej skrzyni w pozycji P, jeśli są potrzebne jeszcze jakieś inne do analizy to podeśle, jednak czy na podstawie tych zapisów można stwierdzić że jest wszystko ok? Warto zmienić olej i oba filtry czy tylko ten zewnętrzny? Dzwoniłem do pobliskiego serwisu skrzyń automatycznych i opisałem objawy, jeden Pan stwierdził że już skrzynia jest na wykończeniu i wymiany oleju itp nic nie dają i żeby zbierać na remont a w drugim serwisie gość sobie kazuje 300zł za sprawdzenie skrzyni
Vanzz3 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 (edytowane) Jakie są mniej więcej koszta adaptacji skrzyni multitronic? Audi A4 B7 2005r 2.0tdi PS: I czy kogoś z województwa śląskiego polecacie do wykonania takiego zabiegu? Edytowane 7 Kwietnia 2015 przez Vanzz3
Stevenbt Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Moim zdaniem koszt takiego zabiegu nie powinien przekroczyć 70zl, każdy z odpowiednim kablem powinien Ci to zrobić, ja robiłem sam ale mam b6 a kabla do b7 nie mam bo tam już trzeba inny. Ze Śląska to najlepszy jest Sservis aczkolwiek sama adaptacje zrobi Ci byle kto bo to filozofii nie ma. Bart-s mógłbyś odpisać coś na temat mojej skrzyni? Bo niestety mam odczucie ze się szarpanie powiększa, nie ma falowania itp ale wczoraj na mocno rozgrzanej skrzyni podczas zjezdzania ze skrzyżowania juz tak mocnej zadrgał...
Paolo1988 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Ludzie czytam i czytam i nie mogę znaleźć procedury adaptacji multitronica. Mam problem z nim i wygląda on tak że jak jadę to tak jakby wciskało się lekko sprzęgło i puszczało i tak w kółko. Zero błędów.
Stevenbt Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/ <---tutaj masz opisaną procedurę adaptacji w spoilerze, czyli zachowuje się tak jakby falowały obroty przy około 70km/h?
Paolo1988 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Być może jest to w granicach 70km/h w każdym bądź razie 6 bieg wirtualny nie całe 2 tyś chyba 1.800 obrotów Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez Paolo1988
Stevenbt Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Kiedy był zmieniany olej w skrzyni i przez kogo? Jaki przebieg?
Paolo1988 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie wiem kiedy był zmieniany ale dzisiaj zmieniałem sam, jestem mechanikiem z wysokim stażem i bardzo cenionym i w sumie nie jedno dsg uratowałem ale z tym multi się zaczynam zastanawiac. Olej zmieniałem dzisiaj i był na prawdę słaby. Bardzo ciemny raczej nie wymieniany długo.Przebieg 207 tyś potwierdzony tifem. Dodam że jeździłem dzisiaj i mam lekkie szarpnięcie w granicach 30km i falowanie zależne poniżej 2 tyś obrotów na godzinę. Zero błędów w autocomie napięcia blisko 300ma. Czytam i czytam na różnych forach i ludzie mają identyczne problemy i jak niby już jest u mechanika i mają odebrać auto i napisać co było przyczyną to nie odpisują żałosne. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez Paolo1988
Stevenbt Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Jaki olej wlałeś? Do multi musi być specjalny olej najlepiej z aso, numer takiego oleju jest też w encyklopedii, wymienia się też filtr, ale jak wymiana oleju nic nie pomogła to najprawdopodobniej skrzynia na stół niestety... Chociaż ja znawca nie jestem, najlepiej jakby się Bart-s wypowiedział ale jakoś ostatnio nie jest aktywny
Paolo1988 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Pisałem do niego priv i na razie zero odzewu. Olej hmm nie chce mi się wierzyć że ma takie znaczenie chociażby w grupie Vag do dsg też nie lałem oryginału i chula pięknie a drugie.gdyż przed wymianą było tak samo a nawet trochę gorzej. Olej który zalałem jest zamiennikiem i posiada te same numery. Jest to Valvoline Max Life CVT. Zastanawiam się właśnie czy nie jest któryś filtr przytkany ale do tego trzeba skrzynię wyciągnąć. Ale bardziej mi to śmierdzi wykończonym łańcuchem Nie wierzę żeby nikt nie miał takich samych przyczyn jak ja. Pomoże ktoś czy słabo ? Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez Paolo1988
Stevenbt Opublikowano 1 Maja 2015 Opublikowano 1 Maja 2015 Witam serdecznie, jak pisałem mój problem z multitronikiem polegał na tym że na zagrzanej skrzyni przy ~1500 obr/min były odczuwalne drgania podczas przyśpieszania, raz mocniej raz wcale ale z czasem się nasilało. Oto co zrobiłem, umówiłem się na diagnostykę skrzyni w ponoć najlepszym w Polsce serwisem od multitronica "Sserwis" Jan Sopa, przyjechałem na miejsce i specjalista Pan Janusz wziął moje auto pod lupe, tzn pod komputer, mnie zaprosił do poczekalni, po jakimś czasie przyszedł i oznajmił że skrzynia nadaje się do remontu ponieważ traci ciśnienie i coś więcej może powiedzieć jak ją rozbierze, ale w najlepszym przypadku kosz naprawy to 3500zł (zamurowało mnie) a w najgorszym... 7000zł... Dał mi czas na zastanowienie się co robić, jednakże i tak na razie nie mam takiej gotówki a samochód i tak chce sprzedać postanowiłem tego nie robić i jego radą było aby jeżdzić na tipie i zmieniać biegi powyżej 2 tys obrotów, tak wróciłem do domu. Zacząłem grzebać w necie za innym sposobem uleczenia skrzyni chociaż chwilowo, natrafiłem na specyfik do automatycznych skrzyń biegów (również multi) firmy Xado, po przeczytaniu raczej pozytywnych opini na temat tego dodatku i rozmowie telefonicznej ze sprzedawcą który po zapoznaniu się z moją sprawą stwierdził, że "2 strzykawki powinny załatwić sprawę" zdecydowałem się na zakup, dziś zabrałem się za wlanie tego do skrzyni, postępowałem zgodnie z instrukcją serwisową, rozgrzałem trochę skrzynię (ok. 27C) i odkeciłem śrubę kontrolną z której nie powinno za dużo wypłynąć a tu zaskoczenie, zaczęło się lać dość sporo, ulałem z pół litra i bałem się wylewać dalej, myślałem że coś zle robie, no ale nic, lałem dalej i wylałem około 2l płynu!! odpaliłem auto i czekałem aż ze wzrostem temp zacznię się wylewać, dość długo się nie lało chyba dlatego że zgasiłem silnik i troche za dużo wyciekło, powinno się to robić na odpalonym, ale gdzieś przy 40C zaczeło się wylewać czyli stan dobry, dolałem też specyfik Xado i tyle. Pojechałem na jazdę próbną i szok, skrzynia o wiele lepiej pracuje, może jej nie rozgrzałem do 70C ale czuć znaczną poprawę póki co nie było żadnych drgań, napisze coś więcej jak pojade w trasę. Ogólnie Sserwis myślę że powinien sprawdzić poziom oleju a nie samym komputerem, no ale cóż, trzeba uważać u kogo się wymienia olej bo to nie jest takie łatwe. Pozdrawiam
soul87 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Panowie, pacjent 2.4 v6 z multi .... skrzynia nie ma żadnych błędów, po rozgrzaniu .. na każdym biegu , podczas jazdy bez obciazenia lub z obciazeniem wiekszym, zawsze ponizej 2000rpm skrzynia podszarpuje, na chwile zwiekszaja sie obroty i spadaja, tak co 5-10 sekund, powyzej 2000rpm objawy znikaja... sugestie od czego zaczac?
kacper33 Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Witam wszystkich mam problem,skrzynia multitronic generuje 2 błędy proszę o pomoc w ich rozpoznaniu 18265-Load Signal Error Message From ECU 18162-Tiptronic Up Switch (F189) Open or Short to Plus. Nie mogę nigdzie znaleźć za co odpowiadają.Pozdrawiam
Fr0styyy. Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Bartku, od jakiś kilku dni zauważyłem dziwną pracę skrzyni, nie wiem, czy mam się niepokoić ale lepiej zapytać. Objawy są takie, że bardzo długo schodzi z obrotów np. przy wyprzedzaniu 50->70km/h, dużo czasu zajmuje skrzyni zejście z 3,5-4k obr/min na 1500. Poza tym jadąc np. przy 50km/h ze wzniesienia (jest taka ulica w mieście gdzie dosyć długo jedzie się w dół) obroty rosną jakbym miał wbitą trójkę, nawet do 2 tyś obr gdzie normalnie przy takim zjeździe jest ok 1500-1200. Tak to wygląda w akcji: Edytowane 17 Maja 2015 przez Fr0styyy.
Roki371 Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 Witam podepnę sie do tematu. Mam problem z multironikiem i chyba jesteś jedyna osoba znająca sie najlepeij w tym temacie na forum. Objawy sa takie czasami po 20 kilometrach czasami po 100 a czasami w ogóle nagle zaczynaja migac kontrolki biegów i samochod nie gasnie ale nie reaguje na gaz i nie widzi skrzyni. Po zatrzymaniu sie w pierwszej fazie po dodawaniu gazu do konca obroty oscyluja w przediale do 1 tys. i nie reaguje na dodawanie gazu. Po kilkukrotnym gaszeniu odpalaniu ruszaniu lewarkiem samochod zaczyna reagowac na gaz i po 6 tys obrotow nagle powoli rusza najlepiej jak stoi z gorki pozniej skrzynia zaskakuje i samochod jezdzi jakby nigdy nic. W komputerze wyswietla sie błąd P1757 kod usterki 18165000 Zasilanie napieciowe Przerwa TBD oraz P1786 sygnal swiatel przerwa kod 18194000. Czy to wina sterownika czy gdzies indziej lezy przyczyna. Będe wdzieczny za odpowiedz mieszkam w Bieszczadach wszedzie mam daleko i nie wiem gdzie się udać i czy elektromechanik nie bylby tego w stanie zrobić. Z góry dziekuje za odpowiedz
Bart-S Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 ...troszkę czasu mnie tu nie było. Wybaczcie - na głowie miałem rozwód. Powoli się zbieram do kupy. W najbliższych dniach udzielę odpowiedzi na zamieszczone pytania... Pamiętajcie, że w encyklopedii macie numer telefonu do mnie - tak najłatwiej się ze mną skontaktować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się