Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim przypadku baniak 5L prawie 4L do silnika reszta zostaje moze nie na dolewki bo w normie sie trzyma. tak ze po 4 wymianach 5 gratis hehe

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A co sądzicie o oleju Mobil Super 3000 XE 5W30 dla silnika 1.9TDI AHF Mobil Super 3000 XE 5W-30 ? Pytam bo obecnie na takim jeżdżę.... Czy może według specyfikacji na karcie lepszy Motul X-cess 8100 5W40 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323967709 ???

Papier wszystko przyjmie ..

Opublikowano

Koledzy co mi polecicie latam na castrol magnat.10w 40 juz 2 wymiany teraz sie zastanawiam nad przejsciem na 5w tylko jaki i najwazniejsze czy ktos z Was tak zrobil i mial jakies problemy z rozszczelnieniem

Czy warto ?

nalatane mam270k a ile naprawde ???? niby z ks sie zgadza

Prosze o odp.Pozdro

Opublikowano

Ja po kupnie auta zrobiłem płukankę i zalałem 5W40 a niedawno przy kolejnej zmieniłem na 0W40. Na liczniku 270 tys.... Silnik się nie rozszczelnił albo tak szybko jeżdżę że wydmuc**je wszystkie wycieki :)

Opublikowano

The a4 - ja przeszedlem z 10w40 (a byc moze nawet 15w40 tam byl lany!) na 5w40 i zadnych rozszczelnien nie stwierdzilem. Przed wczoraj drugi raz juz lalem 5w40, a na dodatek zrobilem plukanke przed wymiana. Nic zlego sie nie dzieje :)

Opublikowano

jak się ma sprawa przejścia z oleju longlife na normalny syntetyk??

Opublikowano

normalnie - zaczynasz zmieniac co 12 - 15 tys olej. a czy bedziesz lac 505.01 5W-40 czy zostaniesz przy 507.00 5W-30 - to juz twoja sprawa.

Opublikowano
No ale temu 5W40 co lałeś to ponoć daleko do tych full syntetyków na estrach. Millers to ponoć też wysoka półka więc ciekawy jestem jak u Ciebie wypadnie.

Ja zalałem tego 0W30(głównie po dobrych recenzjach Endriuu) do jetty 1.9 na PD tyle że przesiadka była z serwisowego Castrola więc różnicę widzę sporą, bo na Castrolu dużo bardziej twardo silnik chodził pomimo że tylko 40 tys. km na nim zrobił i teraz olej nie znika póki co tak jak Castrol zobaczymy jak będzie zimą. Zmienić go mam zamiar po 15 tys.km a nie po 10 tys. lub roku czasu więc zobaczymy czy warty tej ceny.

Ja też na pewno dam znać jak wypadnie Millers, profilaktycznie zamówiłem 6L :wink:

Więc tak, po pierwszym zalaniu Millersa zrobiłem 13500km i dolałem raptem 1L, więc pozytywnie. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze na PD, więc miałem możliwość zajrzeć czy nie ma jakiegoś syfu w głowicy i tak jak myślałem, było czyściutko :wink: Więc znów ostatnio zalałem Millersa ale zrobiłem 5100km i zapaliła się kontrolka od niskiego stanu oleju, tylko przyznam że ostatnio miałem kilka szybszych tras, a wiem że jak się upala to i olej się szybciej traci. Ogólnie jestem zadowolony z oleju i stosunku jakości do ceny. W przyszłym tyg. sprawdzę dolot czy mi już turbinka nie puszcza za dużo:decayed:

Opublikowano

Podobno Motul robi oleje HC czyli nie pełne syntetyki. JAKI OLEJ DO SILNIKA - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

"I jeszcze kilka informacji, ...

Mobil odszedł od PAO czyli od olejów pełno syntetycznych (nie jestem pewien jak obecnie wyglada sprawa z ESP ) na rzecz baz HC IIIgr. + gas to liquid

Więc już raczej nie robi olejów pełno syntetycznych.

Motul X-Cess to olej HC który nazywa się 100% synthetic.

Jocker: podaj jakie olej Cie interesują bo i motul ma coś w swojej ofercie z oleju syntetycznego ..

Midland kiedys był marką mającą dużo współnego z Quakerem ,teraz to chyba spółka z Panolin .

Oleje na pewno będące lepszą lalternatywą dla Castrola.

Ale info ze strony dystrybutora:

http://www.midland.pl/index.php?product_id...rt&Itemid=4

Mówi o oleju syntetycznym ..

Karta informacyjna co innego ..

CYTAT

Mieszanina niŜej wymienionych olejów mineralnych – zawartość 60-90%

Destylaty cięŜkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa); Olej bazowy –

niespecyfikowany

Do mocno pałowanych diesli polecam oleje syntetyczne a nie HC czy mineralne, oleje syntetyczne wytrzymują dużo, dużo wiecej ale kosztują nieco wiecej niz popularne HC czy półsyntetyki :-)

Kowalski: Masz zacne auta daj im dobre syntetyki bo piszesz że lubisz przepalić silniki :-)

Rodzi sie pytanie ....czy nie warto dac kilka złotych więcej za olej syntetyczny w ciągu roku ?

bezduszny: 1.0 VVT-I postała dzis na świeżym powietrzu w temp. 0-3st.C i rozruch...na zimno łanucha nie słychać po zakręceniu rozrusznikiem co było do tej pory standardem przez pierwsze 1-2sek.

Chyba szwagrowi do Opla 1.4 Twin port coś takiego spróbuję zalac bo u niego łancuch warczy przez 2-3sek przy rozruchu

Widać że olej baaaardzo szybko dosmarował wszystko."

Tak wiec przy następnej wymianie zalewam Millersa :)

Opublikowano

maju DJ - dzisiaj nikt nie produkuje olejow 100% PAO - wszystko to HC z PAO lub HC+ z PAO lub estrami. MIllers to rowniez oleje z HC. taka prawda i nie ma w tym nic zlego.

Teraz oleje oparte o PAO mają procentowy udział HC jako nośnik różnych dodatków, które w samym PAO pozostają trudnorozpuszczalne. Tak więc HC+PAO są lepsze choćby z tego powodu. Do tego dochodzą uszczelki - na samym PAO twardniały i poprawiono więc skład poprzez dodanie do PAO procentowej części HC z dodatkami zwiększającymi odporności na zużycie itd.

No i teraz wiadomo...jedna firma doda 5% PAO inna 70% PAO - obie nazwą swoje oleje full syntetykami...do tego dojdą dodatki w ilości większej lub mniejszej...

Więc nie ma co się obawiać olejów HC + PAO. (zresztą na rynku innych "full syntetyków" nie dostaniemy za "normalne" pieniądze).

Opublikowano

Tommy i sowa ogolnie do wszystkich czy przy przejsciu z 10 na 5 w musze robic plukanie i czym jak itp

Sorry za ot ale z praktyki panowie prosze odp bo takie sa cenne

Pozdro

jaki olej kupic tylko nie reklamowany a dobry i zimowy

Opublikowano

przeczytaj dwie, trzy strony wstecz i bedziesz wszystko wiedział

Opublikowano

The a4 - zrob plukanke i kup olej 0W-40 np. Motul X-max lub Millers XFS 0W-40 lub LM Synthoil Energy 0W-40 ale tego ciezko dostac.

Opublikowano
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
Opublikowano

do smarowania zawiasów drzwi od chlewa lub obory to owszem

Opublikowano
do smarowania zawiasów drzwi od chlewa lub obory to owszem

:decayed::grin:

Opublikowano

temp. płyniecia -21 stopni

porazka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...