Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Co wobec tego znaczy podział na stronie Motula:

- 100% Syntetyczny

- Mineralny

- Syntetyczny

- Technosynthese

Pomijając mineralny czym różnią się pozostałe?

Podział na stronie Liqui Moly:

- Syntetyczne

- Technologia syntetyczna

- Półsyntetyczne

- Mineralne

Czym się różnią dwa pierwsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko producent wie czym sie roznia.

Sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 20/80. Olej w dzisiejszych czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu).

Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą.

Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (udowodniłem to w tym wątku) nie ma rewelacyjnych.

Pisalem wielekrotnie, ze prawdziwy ortodoks olejowy nie uzna PAO za syntetyka - chciaz zgodnie z przytoczona przeze mnie wyzej definicją - oczywiscie nim jest - jak HC.PAO to m.in. ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu czyli po prostu alkenów - produktów krakingu frakcji ropy naftowej.

Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki , która podnosi znacznie jakość owych HC. Wymieszanie PAO z dodatkami to niezwykle energochłonny i kosztowny proces, dodanie HC pomaga wszystko zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę. PAO się ciężko miesza po prostu.Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO oraz wymogami niektórych producentów np. VAG. Zresztą jakość końcowego produktu dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA, LM, Millersa, Amsoila to nie dotyczy.

Tazke nie dramatyzujmy - zalewajmy porzadny olej z odpowiednią normą i śpijmy spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAO wytwarzane jest również z gazu ziemnego :wink: a największa różnica między HC a PAO jest taka, że baza PAO jest dużo bardziej wytrzymała w stosunku do HC i jak np. produkt nowy HC nie odbiega sowomi właściwościami od PAO to po przebiegu 10kkm różnica jest dość spora......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znawców rynku olejowego.

Jakie mamy dostęne oficjalnie w Polsce PEŁNE syntetyki 5W40?

Czy należy do nich Castrol Edge?

Czy Mobil nie ma żadnego?

Dzisiaj nie ma pełnych syntetyków. Każdy olej ma w sobie HC. Tylko kwestia czy 20%(nie w tym nic złego, a wręcz jest to wskazane), czy 80%(nie muszę mówić jakie to dziadostwo). Dlatego warto stosować oleje premium takie jak: Motul, Liqui Moly, Millers, Amsoil. Nie stosować z kolei masoowki -tam zawsze jakość jest najniższa.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

W takim razie, po obecnej zimie, wracam z Mobila 1 New Life Turbo Diesel 0w40 na Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanko, znam miejsce gdzie wymieniają olej kompletnie - w warsztacie przy sklepie, jak w wielu punktach i kiedyś tam wymieniałem w mercedesie olej, no obsługa itp wszystko ok, tylko wtedy nie zwracałem uwagi na specyfikacje itp, teraz jak muszę wymienić olej a nie mam czasu samemu to zrobić to bym się tam wybrał, ale wiem, że leją olej z beczek i mam wątpliwości czy napewno odpowiedni olej mi zaleją. czy może lepiej poprosić o olej w bańce i kazać im wymienić? oczywiście jestem przy tej wymianie i mam wszystko na papierku ;)

(wymiana w 1.9 tdi 1Z)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej samemu kupić olej i jechać do nich zapłacic pare groszy żeby wymienili albo kupic u nich z półki w bańce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to też o tym wspomniałem. i może tak zrobię, żeby jeździć ze spokojną głową :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i słusznie. Choćby nie wiem jak zaufany był warsztat to nie zaufałbym temu co mają tych beczkach. No może do jakiegoś starego ursusa c360 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli według waszej rozpiski na górze właściciele np audi a4 b8 nie maja innej możliwości jak lać oleje typu long life, jakby się chciało robić wymiany co 15 tyś specjalnie przystosowanym do tego oleju to nie ma takiej opcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normę 507.00 musi spełniać a markę wybierz sobie według uznania, obojętnie czy jest napisane na nim longlife czy nie to i tak lepiej jest go wymieniać co 15 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil czy Castrol? 10w40 z normą 505.00 - do 1.9 tdi 1Z ?

Kolega z choinki się urwał ?? Jak wół pisze na samej górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil czy Castrol? 10w40 z normą 505.00 - do 1.9 tdi 1Z ?

Kolega z choinki się urwał ?? Jak wół pisze na samej górze

no, z samego czubka :)

chciałem tylko się dowiedzieć, która firma z tych dwóch. Ale już i tak nieważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka to Ci robi roznice?

Boisz sie ze sie "rozszczelni" ? :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...