Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mozesz ale lepsza lepkosc to 5w40 do Ciebie

wysłane z prodiża

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jaki olej na wymianę do AWX a4 b6 2002 200k , był Valvoline durablend 5w40, można lać Valvoline Synpower MST C3 5W40 ? 

U mnie po wymianie na Valvoline Synpower MST C3 5W40 przestała chrobotać tubina. To dobrze czy źle? [emoji15]
Opublikowano

Koledzy wiem, że było milion razy ale jestem zielony w tych tematach.

Proszę doradźcie bardzo dobry olej do B8 2013 DPF 140k przebiegu. Rozważałem wstępnie Motul / Valvoline / Millers 5w30

W  książce serwisowej mam takie wpisy :            000777016 / M.ÖL 5W-30 / 5.00 l

Opublikowano (edytowane)

Koledzy a jaki olej lepszy do 2,7 TDI DPF ,  X- Clean czy Specific ? Kupilem  A6 z takim silnikiem i pierwszy raz bede mial fure z DPF , do mojej A4 tankowałem Specific .

BTW Moja A4 do sprzedania( niestety) - bardzooo zadbana + stan skrzyni potwierdzony przez Bart-S

Edytowane przez Maszczu
Opublikowano

koledzy niestety oleje do dpfow to nie sa dobre oleje. 5w30 low/midsaps to oleje ze slabymi parametrami, ekologiczne ktore chronia dpf. ciezko tu cos doradzic bo i tak nie bedzie pełnej ochrony.
ja byn bral z marek Motul (tu specific 507.00), millers z nanodrivem. liqui moly niestety z seria top tec nie popisuje sie tutaj. szybko degraduja te oleje. valvo synpowet 5w30 sa dobre.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Jakiś czas temu kupiłem Liqui Moly 5W 40 - 4100.
Będzie okej jak nim zaleje silnik, czy lepiej kupić ten polecany motul ?

SGS7EDGE TAPATALK

Opublikowano

jak masz na polce to zalewaj. zawsze to lepiej niz castrol. nastepnym razem zalejesz motul

wysłane z prodiża

Opublikowano
2 minuty temu, Caporeira napisał:

Jakiś czas temu kupiłem Liqui Moly 5W 40 - 4100.
 

Olej HC, technologia syntetyczna.

Dobra jakość w przystępnej cenie.

Polecam, często go używałem.

Opublikowano

Szybko traci właściwości, po 8k km już słychać wszystko spod maski.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
15 godzin temu, Maszczu napisał:

Koledzy a jaki olej lepszy do 2,7 TDI DPF ,  X- Clean czy Specific ? Kupilem  A6 z takim silnikiem i pierwszy raz bede mial fure z DPF , do mojej A4 tankowałem Specific .

BTW Moja A4 do sprzedania( niestety) - bardzooo zadbana + stan skrzyni potwierdzony przez Bart-S

Zdecydowałem się na Motula. Sprawdziłem na ich stronie i do CJCD z DPF  pełen syntetyk 5W30 Specyfic albo X-Clean+ 8100. Dzwoniłem do wsparcia technicznego i dowiedziałem się, że Specyfic jest przewidziany dla grupy VAG, natomiast X-Clean+ to produkt uniwersalny. Pan przekonywał mnie, że różnią się składem i nie jest to tylko inna etykieta. Ile w tym prawdy nie wiem, ale przetestuję tego Specyfica i dam znać.

Opublikowano
14 minut temu, rafaell68 napisał:

Zdecydowałem się na Motula. Sprawdziłem na ich stronie i do CJCD z DPF  pełen syntetyk 5W30 Specyfic albo X-Clean+ 8100. Dzwoniłem do wsparcia technicznego i dowiedziałem się, że Specyfic jest przewidziany dla grupy VAG, natomiast X-Clean+ to produkt uniwersalny. Pan przekonywał mnie, że różnią się składem i nie jest to tylko inna etykieta. Ile w tym prawdy nie wiem, ale przetestuję tego Specyfica i dam znać.

w taki razie ja tez będę dalej lał Specifica , w mojej A4 spisuje sie perfekcyjnie , silnik chodzi cicho nie bierze nawet grama :)

Opublikowano (edytowane)

Witam , posiadam od niedawna audi a4 b7 Brb bez pdf , chciałem zmienić olej i teraz zaczyna się zabawa ponieważ przegrzebalem rachunki i okazuje się że był dolewany olej  elf evolution sxr odpowiadający normom A3/B4  czyli dla VW jest 502 00 i 505 00 . Wczedniejsze 2 serwisy  był lany SHELL HELIX ULTRA VR

 

Według zaleceń powinien być 505.01 

 

Według was co powinienem zrobić jak podmienić oleje z czy zrobic plukanke przed zmiana oleju przejechane 270 000. z góry dziękuję .

Edytowane przez Ditomee
Opublikowano

Jak silnik normalnie jezdzi i nie bierze oleju to szkoda kasy na plukanki. Zalej motula z normą dla pd i jezdzij bez obaw że cos się stanie.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak jak już wyżej napisano, zalej go olejem z normą 505.01 i nie myśl o tym więcej.

Opublikowano

Niby dlaczego szkoda kasy na płukankę? To koszt rzędu 20-25 zł. Nie zaszkodzi zrobić. Ja płuczę co wymianę.

 

 

Opublikowano

A ostatnio jeden mechanik polecał mi Lotos 505.01 made in USA, twierdził też że wiele marek robi już podobne oleje i tak naprawdę teraz tylko po specyfikacji lać olej, żeby był odpowiedni do DPF a inny do PD i benzyny.

Prawda to jest?

 

 

 

 

Opublikowano

Żadne płukanki nie zastąpią regularnej wymiany oleju silnikowego dobrej jakości.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bogus096 napisał:

Żadne płukanki nie zastąpią regularnej wymiany oleju silnikowego dobrej jakości.

Płukanka nie ma za zadanie zastąpić Ci oleju tylko ma utrzymać czystość w kanałach zasilających silnik w olej

Edytowane przez Dev
Opublikowano
6 minut temu, Dev napisał:

Płukanka nie ma za zadanie zastąpić Ci oleju tylko ma utrzymać czystość w kanałach zasilających silnik w olej

Nie napisałem że ma zastąpić olej, jeżeli kupujesz auto z większym przebiegiem i nie masz pewności jak poprzedni właściciel dbał o silnik to płukanką możemy zrobić sobie krzywdę. Wtedy według mnie lepiej wymienić olej i przejechać na nim tylko połowę normalnego dystansu do wymiany.Najwięcej osadów i zanieczyszczeń odkłada się pod koniec okresu przewidzianego na eksploatację oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...