Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Olej 505.01 - z normą ACEA C3 do filtrów cząstek stałych... moim zdaniem - bez sensu. Gdyby miał lepkość 5w30 - pewnie spełniałby wymagania 504.00/507.00, z kolei oryginalny 505.01 nie musiał być C3, więc ni w ...... ni w oko....

ściema ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/oleje_dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_lotos_do_samochodow_osobowych/oleje_silnikowe_lotos/549_lotos_traffic_pro_505_01_sm_cf_sae_5w40_z_formula_thermal_control czyli nic ciekawego nikt nie powie na temat tego oleju? :mysli: ...szkoda bo polecam zajrzeć w kartę PDS :kox:olej pierwszej klasy i bije większość renomowanych marek na głowę. NOACK na poziomie 7,4 to naprawdę porządny wynik powyżej dobrego, CCS ( Lepkość strukturalna) przy -30 C z wynikiem 5240 ( dla oleju o lepkości 5W/40) to także ponad przecietny wynik gwarantujący dobre smarowanie nawet przy bardzo niskich temeraturach. Temeratura zapłanu 242C i temp. płyniecia -39 - także lepiej niż dobre (tylko nie piszcie, że za niska i Castrol ma wyższą bo tak naprawdę liczy się CCS). Zresztą kupując Castrola płacicie kosmiczny :angry: haracz wszelkim pośrednikom i ASO. ( tak naprawdę 4/5 L tego oleju kosztuje ... śmieszne $ a reszta to kasa na pokrycie opłat marketingowych i na zyski dla chciwych dystrybutorów). Lotos Trafic Pro 505.01 to jeden z lepszych ( a prawdopodobnie jeden z najlepszych polskich olejów specjalnie opracowanych dla jednostek TDI wyposażonych w pompowtryskiwacze !!!). C3 - czyli obniżony poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych”) sprawia, że turbina będzie lepiej chroniona od wszelkich nagarów i tym podobnych"syfów" a syndrom zacierających się łopatek w turbine ze zmienną geometrią (i nie tylko) powinien być znacznie zredukowany, nie wspomnę o lepszej ochronie przed zanieczyszczeniami samego silnika. TBN na poziomie 7 da radę w połączeniu z C3 niskim NOACKIEM i wysokim HTHS. Niski NOACK zapewnia czystą odmę. Coś więcej chcieć od tego oleju? http://allegro.pl/lotos-traffic-pro-505-01-5w-40-i1795379033.html śmiem zaryzykować, że za tą cenę 119 zł /4L - LEPSZEGO NIE DOSTANIECIE (napewno lepszy od Mobila 1 czy Castrola Edge o Magnatecu nie wspomne nawet - a że POLSKI ??? to tylko się cieszyć!!! :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/oleje_dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_lotos_do_samochodow_osobowych/oleje_silnikowe_lotos/549_lotos_traffic_pro_505_01_sm_cf_sae_5w40_z_formula_thermal_control czyli nic ciekawego nikt nie powie na temat tego oleju? :mysli: ...szkoda bo polecam zajrzeć w kartę PDS :kox:olej pierwszej klasy i bije większość renomowanych marek na głowę. NOACK na poziomie 7,4 to naprawdę porządny wynik powyżej dobrego, CCS ( Lepkość strukturalna) przy -30 C z wynikiem 5240 ( dla oleju o lepkości 5W/40) to także ponad przecietny wynik gwarantujący dobre smarowanie nawet przy bardzo niskich temeraturach. Temeratura zapłanu 242C i temp. płyniecia -39 - także lepiej niż dobre (tylko nie piszcie, że za niska i Castrol ma wyższą bo tak naprawdę liczy się CCS). Zresztą kupując Castrola płacicie kosmiczny :angry: haracz wszelkim pośrednikom i ASO. ( tak naprawdę 4/5 L tego oleju kosztuje ... śmieszne $ a reszta to kasa na pokrycie opłat marketingowych i na zyski dla chciwych dystrybutorów). Lotos Trafic Pro 505.01 to jeden z lepszych ( a prawdopodobnie jeden z najlepszych polskich olejów specjalnie opracowanych dla jednostek TDI wyposażonych w pompowtryskiwacze !!!). C3 - czyli obniżony poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych”) sprawia, że turbina będzie lepiej chroniona od wszelkich nagarów i tym podobnych"syfów" a syndrom zacierających się łopatek w turbine ze zmienną geometrią (i nie tylko) powinien być znacznie zredukowany, nie wspomnę o lepszej ochronie przed zanieczyszczeniami samego silnika. TBN na poziomie 7 da radę w połączeniu z C3 niskim NOACKIEM i wysokim HTHS. Niski NOACK zapewnia czystą odmę. Coś więcej chcieć od tego oleju? http://allegro.pl/lotos-traffic-pro-505-01-5w-40-i1795379033.html śmiem zaryzykować, że za tą cenę 119 zł /4L - LEPSZEGO NIE DOSTANIECIE (napewno lepszy od Mobila 1 czy Castrola Edge o Magnatecu nie wspomne nawet - a że POLSKI ??? to tylko się cieszyć!!! :cool1:

Pytanie powstaje jeszcze takie jak dlugo potrafi utrzymac te parametry. Motul X-clean po 15tysiacach wyglada tak jak wlany swiezy polsyntetyk ktory pracowal 5 minut na wolnych obrotach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-clean po 15tysiacach wyglada tak jak wlany swiezy polsyntetyk ktory pracowal 5 minut na wolnych obrotach
chcesz powiedzieć, że słabo odbiera zanieczyszczenia? bo jesli sugerujesz się tylko kolorem przepracowanego oleju - to na to wygląda...a kolor oleju ma tu drugorzędne znaczenie. Liczy się zdolność oleju do oczyszczania. TBN - Wartości początkowej TBN nie traktował bym aż tak poważnie. Ważniejsze jest utrzymanie zdolności oczyszczania w trakcie pracy oleju (TBN retaining).

Tz. że może się okazać jak w przypadku Motula, że olej szybko tracił swoje właściwości.

Tak naprawdę TYLKO profesjonalne, pełne badanie przepracowanego oleju może określić jego jakość. Jednak pod względem parametrów widać, że w/w Lotos Trafic Pro jest lepszy niż Motul X-clean :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, że słabo odbiera zanieczyszczenia? bo jesli sugerujesz się tylko kolorem przepracowanego oleju - to na to wygląda...

Chce powiedziec ze po 3ciej wymianie juz tak przeczyscil silnik z poprzednich "olejow" ze nie ma co wiecej czyscic i dlatego ma taka barwe. I nie generuje tyle sadzy wiec czemu ma byc czarny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyscil silnik z poprzednich "olejow" ze nie ma co wiecej czyscic i dlatego ma taka barwe. I nie generuje tyle sadzy wiec czemu ma byc czarny?
soryyy ale masz "diesla" i to 1,9 TDI ... akurat ta jednostka nie należy do tych nowoczesny "eko" To że poprzednie oleje mogły wyczyścić wewnątrz silnik (Motul, Shell ładnie czyszczą) nie oznacza, że w Twoim silniku nie powstają dalej nagary a mikro drobinki sadzy nie krążą w silniku. Olej w dieslu i to zwłaszcza w 1,9 TDI będzie czarny/brazowo miodowy i to już nawet po 200/300 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem w swoim AHU z wlanego według karteczki w serwisie Castrola 10w40 na Mobil 1 0w40 Turbo Diesel, po ok. 150 km przejechanych od wymiany brak wycieków, silnik pracuje, nie zatarł się, olej czysty, cena też do zniesienia za 4 l zapłaciłem 130 zł. Na razie jest git :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyscil silnik z poprzednich "olejow" ze nie ma co wiecej czyscic i dlatego ma taka barwe. I nie generuje tyle sadzy wiec czemu ma byc czarny?
soryyy ale masz "diesla" i to 1,9 TDI ... akurat ta jednostka nie należy do tych nowoczesny "eko" To że poprzednie oleje mogły wyczyścić wewnątrz silnik (Motul, Shell ładnie czyszczą) nie oznacza, że w Twoim silniku nie powstają dalej nagary a mikro drobinki sadzy nie krążą w silniku. Olej w dieslu i to zwłaszcza w 1,9 TDI będzie czarny/brazowo miodowy i to już nawet po 200/300 km.

Przez chwile myslalem zeby wytrzec bagnet chusteczka i pokazac ci kolor mojego oleju ale stwierdzilem ze to idiotyczny pomysl. Wiec prosze Cie nie wmawiaj mi rzeczy jaki jest olej w moim silniku i lej sobie dalej Lotosa bo jest najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie napisał, że Lotos Trafic Pro jest najlepszy ale w porównaniu z wieloma markowymi olejami wcale nie wypada słabiej i nie ma czym się wstydzić.

Nikt tez Tobie niczego nie wmawia i nie wiem czemu sie 'unosisz' od razu. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę w kwestii wyboru oleju.

Audi A4 B5 Avant, rok 2000, 1.9 TDI AJM, przebieg 199000

Według karteczki pod maską teraz jest zalany MOTUL SPECIFIC 504 00-507 00 Vollsynthetisch SAE 5W-30.

Jaki teraz będzie najlepszy olej na wymianę dla tego silnika? W dalszym ciągu zalać MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30 czy może MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 lub MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 a może jeszcze coś innego?

Będę wszięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOTUL SPECIFIC VW 505.01 albo jeszcze lepiej MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 , nie ma potrzeby zalewać [AJM'a] oliwą spełniającą normę VW 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...