Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za radę. A czy nie będzie żadnego złego wpływu zmiana teraz na olej o niższej normie?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

gdzie kupiłeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie jaki olej zalac.

Mam A4 AWX 1.9TDI 130KM przebieg 230tys.km

Autko całe zycie jeździ na Castrolu 5W-40 wymiany co max 15tys. rocznie robie ok 30tys.

Wcześniej autko mniej brało oleju a teraz bierze w okolicach litra na wymiane.

Silniczek ładnie pracuje turbinta także, EGR sie pocił wiec został zaślepiony.

Niepokoją mnie takie duże dolewki, obiło mi sie o uszy zeby przejśc na polsyntetyc...

na kolejną wymiane olej juz mam, ale to nie problem zmienic na inny...

z góry dziki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

jacek83 co to za dźwięk był/jest?

U mnie pojawiło się takie zgrzytanie, ale ostatnio po wyczyszczeniu N75 dźwięk znikł i nie wiem do końca co było jego przyczyną :mysli:

Też mam zalany Motul Specific 505.01 , ale nie chcę mi się wierzyć, że olej może powodować taki dźwięk :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są opinie fachowców na temat oleju do 2.0 TDI PD w których usunięto DPF, czy lepiej pozostać przy 5W30 504/507 czy lepszy będzie 5W40 505.01?

moze byc 505.01 moze byc 507.00[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2011, 20:40_________________________________________________

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

a wiekszosc tutaj na motulu jezdzi... :cool1: samobojcy jedni :decayed:[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2011, 20:42_________________________________________________

Koledzy podpowiedzcie jaki olej zalac.

Mam A4 AWX 1.9TDI 130KM przebieg 230tys.km

Autko całe zycie jeździ na Castrolu 5W-40 wymiany co max 15tys. rocznie robie ok 30tys.

Wcześniej autko mniej brało oleju a teraz bierze w okolicach litra na wymiane.

Silniczek ładnie pracuje turbinta także, EGR sie pocił wiec został zaślepiony.

Niepokoją mnie takie duże dolewki, obiło mi sie o uszy zeby przejśc na polsyntetyc...

na kolejną wymiane olej juz mam, ale to nie problem zmienic na inny...

z góry dziki za pomoc

sprawdz cz nie ma wyciekow,

spróbuj motula 505.01,

jezeli zuzycie nie spadnie trzeba zajrzec do dolotu czy nie ma tam duzych ilosci oleju,

jezeli w normie, tzn nie wyleje sie z niego duzo oleju do wymiany uszczelniacze prowadnic zaworow, jezeli w dolocie duzo oleju tzn ze powoli konczy sie turbinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jaki olej do a4 b7 2.7tdi 2006 rok ? Myślałem o MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 ale z tego co wyczytałem na motul.fr to nie ma on norm 507.00 tylko 505.00 ? Jest spora różnica między jego ceną a specyfic 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cz nie ma wyciekow,

spróbuj motula 505.01,

jezeli zuzycie nie spadnie trzeba zajrzec do dolotu czy nie ma tam duzych ilosci oleju,

jezeli w normie, tzn nie wyleje sie z niego duzo oleju do wymiany uszczelniacze prowadnic zaworow, jezeli w dolocie duzo oleju tzn ze powoli konczy sie turbinka.

Dolot cały czyściłem, egr zaslepiony podcisnienie odpiete. Zawsze cos oleju jest w dolocie jak zauwazyłem, ale jak sciagnalem osłone silnika to widac ze z dolu intercoolera sie leje;p a wszystko szczelne. turbo ladnie pracuje rowno pompuje 1,4bara grzybek chodzi, nie swista...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jaki olej do a4 b7 2.7tdi 2006 rok ? Myślałem o MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 ale z tego co wyczytałem na motul.fr to nie ma on norm 507.00 tylko 505.00 ? Jest spora różnica między jego ceną a specyfic 507.00

mieszasz kolego

http://www.motul.de/pl/en/products/55

ma naturalnie normy 507.00, najprawdopodobniej patrzyłeś na x-clean 5W30 a nie x-clean+[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2011, 00:07_________________________________________________

Ja mam pytanie z innej beczki, czy to prawda że ostatnio oleje Motul podrożały?

Kupowałem w sklepie w Łodzi i podnieśli już cene o 15zł za bańkę x-cessa.

Chociaż kupiłem jeszcze po starej cenie ale na allegro już wystawione po 145zł.

od 1 sierpnia jest nowy cennik. wszystko się zgadza.

Jeśli do tego dodasz euro które poszło do góry a na podstawie którego przeliczane są ceny dla dystrybutorów to chyba te 15zł przebolejesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

jacek83 co to za dźwięk był/jest?

U mnie pojawiło się takie zgrzytanie, ale ostatnio po wyczyszczeniu N75 dźwięk znikł i nie wiem do końca co było jego przyczyną :mysli:

Też mam zalany Motul Specific 505.01 , ale nie chcę mi się wierzyć, że olej może powodować taki dźwięk :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.0;highlight=dziwny+d%BCwi%EAk+przy+zmianie+bieg%F3w U mnie jest właśnie taki dźwięk...a u Ciebie jaki był przed przeczyszczeniem N75[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 14:29_________________________________________________

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

gdzie kupiłeś?

od Dzika z forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

jacek83 co to za dźwięk był/jest?

U mnie pojawiło się takie zgrzytanie, ale ostatnio po wyczyszczeniu N75 dźwięk znikł i nie wiem do końca co było jego przyczyną :mysli:

Też mam zalany Motul Specific 505.01 , ale nie chcę mi się wierzyć, że olej może powodować taki dźwięk :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=17053.0;highlight=dziwny+d%BCwi%EAk+przy+zmianie+bieg%F3w U mnie jest właśnie taki dźwięk...a u Ciebie jaki był przed przeczyszczeniem N75[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 14:29_________________________________________________

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

gdzie kupiłeś?

od Dzika z forum

Od Dzika z forum też kupowałem Motul Specyfic 505,01 z przeznaczeniem dla octavi z silnikiem AXR na pompowtryskiwaczach i nie ma żadnych problemów w eksploatacji tego silnika na tej oliwie. W porównaniu z Mobilem ESP kultura pracy silnika jest bardzo dobra ale ten silnik ma oryginalny przebieg 90 tkm. Niestety pierwsza wymiana oleju po zakupie pokazuje dopiero kondycję silnika w kupionym samochodzie i jak ma już luzy to żadnym olejem się tego nie skasuje. Myślę, że takie wpisy nie lej tego oleju lub innego nic nie wnoszą do tego wątku i wprowadzają zamieszanie. Używane auta, które kupujemy mają już znaczne przebiegi a jeszcze jak silnik miał wymianę oleju robiona co 30 tkm to może się okazać, że jest on już w znacznym stopniu zużyty. Oczywiście przy zakupie silnik pracował idealnie ale jest on do tego odpowiednio przygotowany przez sprzedającego i to powinno dotrzeć do kupujących zwłaszcza gdy była to jeszcze okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

Jacek

przykro mi że masz silnik w niezbyt dobrej kondycji. Zalałeś jeden z najlepszych o ile nie najlepszy produkt do swojego silnika. Nie możesz oczerniać oleju z uwagi na to że być może kupiłeś autko od handlarza po przebiegu baardzo wysokim i podpicowanym do sprzedaży. Jeśli olej uważasz że jest w jakikolwiek sposób podejrzany, zlej mi proszę kilkaset ml i wysyłamy do motula byś usłyszał co nieco na temat swojego autka.

Po wnikliwej analizie oleju jesteś w stanie określić co dzieję się z silnikiem etc.

MASZ MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z ANALIZY GDY MASZ JAKIEKOLWIEK WĄTPLIWOŚCI CO DO OLEJU, ODEŚLIJ MI ODESSANY OLEJ Z SILNIKA + BAŃKĘ i działamy. Nie zachowuj się jednak jak dziecko i nie pisz że coś jest be gdy masz najprawdopodobniej zamęczony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną

motula leję ja i wszyscy znajomi z TDIkami i wszyscy są zadowoleni.... kupiłeś trupa to sie męcz a nie zwalasz na olej :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tutaj specyfikacje pewnego oleju:

Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC (mm2/s, cSt) 14,2

Wskaźnik lepkości, min 96

Temperatura płynięcia, max (ºC) -24

Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 270

TBN, min (mg KOH/g) 6,5

Klasa lepkości SAE 30

Klasa lepkości SAE 40

Klasa lepkości SAE 50

Klasa jakości API CC

nazwy na razie nie zdradzę ale czy

ktos moze cos powiedziec na jego temat, bo bardzo jestem ciekaw :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, ja wiem!!! :kox:

Doktor Car Spec był wlany do tego autka i no cóż Motul mu go wyczyścił :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lej Motul Specyfic 505,01

Ja go zalałem i mam same problemy z turbiną (dziwny dźwięk przy wysprzęglaniu ), spadek mocy, silnik chodzi głośniej :thumbdown:!!!

Przed wymianą wszystko było cacy :evil:

Ja wiem, ja wiem!!! :kox:

Doktor Car Spec był wlany do tego autka i no cóż Motul mu go wyczyścił :sick3:

:oklaski:

wygrales, darmowy jednorazowy bilet na przejad srodkiem komunikacji miejskiej, dowolnej linii, w dowolnym miescie w kraju :kox::polew: :polew:

[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 08:44_________________________________________________

mam tutaj specyfikacje pewnego oleju:

Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC (mm2/s, cSt) 14,2

Wskaźnik lepkości, min 96

Temperatura płynięcia, max (ºC) -24

Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 270

TBN, min (mg KOH/g) 6,5

Klasa lepkości SAE 30

Klasa lepkości SAE 40

Klasa lepkości SAE 50

Klasa jakości API CC

nazwy na razie nie zdradzę ale czy

ktos moze cos powiedziec na jego temat, bo bardzo jestem ciekaw :mysli: :mysli: :mysli:

nie bardzo sie nadaje do eksploatacji w polskich warunkach zimowych. temperatura płynięcia -24C.

TBN bez szału.

brak podanej lepkosci kin. w 40C

brak podanego HTHS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej to Marinol SC6

pytam bo leja cos takiego do kutrow rybackich

ale Motul tez jest do tego jakis ale nie znam nazwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej to Marinol SC6

pytam bo leja cos takiego do kutrow rybackich

ale Motul tez jest do tego jakis ale nie znam nazwy

na morzu czy oceanie, temperatura nie spada do tak niskich wartosci. wiec moze byc.

silniki okretowe maja nizsze cisnienie sprezania i sa niskobrotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...