Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Mobil się zatrzymał 10 lat temu... :gwizdanie:

Nie na darmo Castrol jest lany na pierwszy montaż, a za Motulem jest jakiś taki owczy pęd.

Ludzie bez przesady.

Jak pewne źródło to i Motul, Castrol i LM jest dobre.

Zresztą każdy decyduje sam i dzięki Bogu za to, bo niektórzy to wręcz by kazali lać tylko jedną markę... podejrzane :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanie mam zalany AVB Mobilem niewiem dokladnie jakim jaki Mobil powinienem wlac do AVB ?

Czy moge teraz zmienic olej na inna firme np. Castrol jaki dokladnie do AVB.

Z gory dziekuje za odpowiedz .

Pozdrawiam!!

AVB to PD-ek czyli norma 505.01

zalej Castrol-em EDGE lub Motul-em Specific

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

jak każdy z nas jestem przed wymianą oleju. Kupujac autko dowiedziałem sie że ma wlany olej BP Visco 3000. Miał wtedy przejechane na nim ok 200 km wiec taki już został. To jest poł syntetyk. Teraz mam przejechane na nim ok 11 tyś i w między czasie dolałem ok 1 l. mam przejechane ok 191 tyś i korci mnie zastosować pełny syntetyk.Autko dośc głośmno chodzi , głosniejh niż na poczatku. Czy ktos może mi powiedzieć ile litrów do AFN - a 1,9 wchodzi oleju i czy stosować preparat do czyszczenia silnika? Goście w sklepie w moim miescie wciskają mi castrola magnatec semi do mojego silnika. Radzą dobrze czy wciskają to co sie im nie sprzedaje? :) doradzcie jaki olej i gdzie najkorzystniej kupić.

bedę wdzieczny za podpowiedź.

przeleciałem ten temat ale jest tu juz tak naćkane że ciężko coś z tego wywnioskować. każdy chwali swoje i tak naprawdę dla laika jest to powoli bełkot bez żadnego przekazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poradzcie w sprawie doboru oliwy. Mam a4 z 97r. 240k nalatane, silnik to AFN. Dotychczas zalany półsyntetykiem mobila. Nogę teraz bez żadnego ryzyka zalać go pełnym syntetykiem Motula?

Kamil masz wszystko napisane w podwieszeniu .... spokojnie lej Motula :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesny olej w dłuższym okresie zrobi to samo (płukanki to nic innego jak skondensowany roztwór tych samych dodatków myjąco-płuczących, które znajdują się w nowoczesnych olejach) ale niepotrzebnie przejmie w siebie cały syf. Koszt nieduży (http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5012-Pro-Line-Engine-Flush-Liqui-Moly-2427-Opakowanie-0-5L-.html , u mnie jeszcze taniej, nie wiem ile Motulowski ale na pewno też podobnie) a efekt bez porównania. Mam akurat skan pomiaru ciśnień na cylindrach - widać jak uwolniło zasyfiałe/zapieczone pierścienie i ciśnienia wróciły do normy (to jest 9 letnia Meganka 1.6 benz, przebieg ok 160tys, ale to bez znaczenia, skutek jest podobny w każdej marce)

kompresja1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhhh nie mogę się doczekać aż zmienię "Płynną technologie" na Motul'a. Skoro wszyscy tak chwalą to musi coś w tym być :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę tylko pamiętać, że regularne płukanie silnika powoduje zwiększone zużycie oleju nie tylko poprzez pierścienie, ale i

uszczelniacze turbiny. Poza tym silnik zaczyna głośniej chodzić.

Ja regularnie płukałem auto 300 tys. przebiegu TDI 110PS przyrost mocy był minimalny a zużycie oleju szczególnie pod obciążeniem nagle się zwiększyło. 100 - 200 ml na 500 km

Dlatego koledzy przeanalizujcie sobie na co się decydujecie.

Ja przedtem o tym nie wiedziałem.

Teraz auta nie płuczę wcale, bo chodzi miękko i równo, a olej wymieniam co 10 tys. km

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadna norma nie uściśla podziału w nazewnictwie, jest to wyłącznie kwestia marketingu i rzetelności danego producenta. Niektórzy wielcy i znani pozwalają sobie nazywać półsyntetykiem coś co ma 10% bazy syntet., a powyżej 50% to już jest u nich syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem na stronie castrola czy mobila to fiutki piszą że syntetyczny to w pełni olej rafinerii i z ich produktów jest wytwarzany i takie tam mydliny i ze zawiera do ok. 20% dodatków myjacych przeciwpiennych itp. a konkretów żadnych co do proporcji . jak niechcem lac l np. fulla to kupuje semi myśląc zę jest tam tylko niewielka ilośc tego minerała ktury jak wiadomo na turbine nie wskazany takwięc czy ktoś wie bo najlepiej chyba przechodząc z fulla na semi to lepiej zmieszac np. motula 8100 z 6100 i wtedy masz kawa na ławe ( oczywiście to tylko przykład) :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytam te wszystkie posty i już sam nie wiem co z tym olejem. Na stronie Motul-a wyszło, że najlepszy olej do mojej A4-ki to Motul 8100 X-cess 5W-40. Natomiast z pierwszego posta nie wychodzi, że to ten olej. Upewnijcie mnie czym zalać A4-ke 1,9 TDi [AJM] 115km?

Z góry dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytam te wszystkie posty i już sam nie wiem co z tym olejem. Na stronie Motul-a wyszło, że najlepszy olej do mojej A4-ki to Motul 8100 X-cess 5W-40. Natomiast z pierwszego posta nie wychodzi, że to ten olej. Upewnijcie mnie czym zalać A4-ke 1,9 TDi [AJM] 115km?

Z góry dziekuję

AJM jest na pompowtryskach więc koniecznie norma 505.01 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...