Filemonl Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 odebrałem dzisiaj zamówiony olej i naszło mnie pytanie.. czy przy wymianie oleju, przed zalaniem nowym stosujecie jakies środki do "przepłukania" silnika?
endriuu Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 odebrałem dzisiaj zamówiony olej i naszło mnie pytanie.. czy przy wymianie oleju, przed zalaniem nowym stosujecie jakies środki do "przepłukania" silnika? ja raz zastosowalem Motul Engine Clean. jak stosoujesz dobry olej - nie musisz tego robic.
artek04 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam kolegów. Pozwolę sobie na zadanie pytania w tym miejscu , otóż oprócz B6 mam toyotę yaris 4D4 z 2006 roku , czytam ten wątek i muszę się przyznać że chyba źle zrobiłem w październiku zeszłego roku , ale od początku. Kupiłem yarisa 1,4 w dieslu ,auto było firmowe , po wizycie w aso toyoty wiedziałem że silnik zalany był minerałem 15W/40 ( podobno firmowe auta wszystkie zalewają minerałami - instrukcja obsługi zaleca 5W/30) zalałem wiec też minerałem mobil 15W/40 (na fotkach) , nie wiem czy jak przyjdzie pora na wymianę ponownie wlać minerał czy inny ( pytałem chyba kilkunastu mechaników i każdy mówił coś innego ), poradźcie proszę
endriuu Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam kolegów. Pozwolę sobie na zadanie pytania w tym miejscu , otóż oprócz B6 mam toyotę yaris 4D4 z 2006 roku , czytam ten wątek i muszę się przyznać że chyba źle zrobiłem w październiku zeszłego roku , ale od początku. Kupiłem yarisa 1,4 w dieslu ,auto było firmowe , po wizycie w aso toyoty wiedziałem że silnik zalany był minerałem 15W/40 ( podobno firmowe auta wszystkie zalewają minerałami - instrukcja obsługi zaleca 5W/30) zalałem wiec też minerałem mobil 15W/40 (na fotkach) , nie wiem czy jak przyjdzie pora na wymianę ponownie wlać minerał czy inny ( pytałem chyba kilkunastu mechaników i każdy mówił coś innego ), poradźcie proszę oczywiście, że syntetyk. lepiej późno niż wcale...
artek04 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Więc jednak , a nie rozcieknie się ,jak sugerują niektórzy mechanicy , w aso toyoty mówili ,że po tym oleju po 300 tys.km silnik jest czysty , ale z tymi specjalistami w aso jest jak wiadomo różnie , a jaki konkretnie wlać ten 5W/30 ?
jacunio82 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam, mam pytanie czy dobrze zrobie zmieniajac olej z mobila super s pol syntetyk 10W40 na motula 8100xcess 5W40?? i czy uzyc przed wymiana MOTUL ENGINE CLEAN ??
groszek27 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam, mam pytanie czy dobrze zrobie zmieniajac olej z mobila super s pol syntetyk 10W40 na motula 8100xcess 5W40?? i czy uzyc przed wymiana MOTUL ENGINE CLEAN ?? Tak
jacunio82 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam, mam pytanie czy dobrze zrobie zmieniajac olej z mobila super s pol syntetyk 10W40 na motula 8100xcess 5W40?? i czy uzyc przed wymiana MOTUL ENGINE CLEAN ?? Tak Witam, mam pytanie czy dobrze zrobie zmieniajac olej z mobila super s pol syntetyk 10W40 na motula 8100xcess 5W40?? i czy uzyc przed wymiana MOTUL ENGINE CLEAN ?? Tak Ajakiej firmy kupic filtr oleju??
Piechol Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ajakiej firmy kupic filtr oleju?? Mann albo Knecht.
jacunio82 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Ajakiej firmy kupic filtr oleju?? Mann albo Knecht. ok, dzieki
Filemonl Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ja tak samo byłem u mechaników i mam sieczkę w głowie... kupiłem motul x cess 5w-40 , wczesniej auto jezdzilo na oleju 10w-40 (ale nie wiem jakiej firmy) . mechanicy twierdzą, ze syntetyk może wypłukać silnik i beda same problemy ... wiem ,ze ten temat byl juz poruszany ale patrzac na moj przebieg ~ponad 300tys mam watpliwosci
NYNA Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Zmieniaj na Motula i zmieniaj mechaników bo są jeszcze z innej epoki
Kowi87 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ja tak samo byłem u mechaników i mam sieczkę w głowie... kupiłem motul x cess 5w-40 , wczesniej auto jezdzilo na oleju 10w-40 (ale nie wiem jakiej firmy) . mechanicy twierdzą, ze syntetyk może wypłukać silnik i beda same problemy ... wiem ,ze ten temat byl juz poruszany ale patrzac na moj przebieg ~ponad 300tys mam watpliwosci zmieniaj bez obaw ja zalałem przy 307tys obecnie mam 311+ i żadnych wycieków itp
scuzz Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ja tak samo byłem u mechaników i mam sieczkę w głowie... kupiłem motul x cess 5w-40 , wczesniej auto jezdzilo na oleju 10w-40 (ale nie wiem jakiej firmy) . mechanicy twierdzą, ze syntetyk może wypłukać silnik i beda same problemy ... wiem ,ze ten temat byl juz poruszany ale patrzac na moj przebieg ~ponad 300tys mam watpliwosci Ja kolego zmieniłem przy 270kkm na 5w40 motula i co .... i nic się nie dzieje a jestem już po 20 tyś jak to zrobiłem. Nic nie cieknie, motornia pracuje jak należy ba powiedziałbym że ciszej. Tak więc wymieniaj i się nie zastanawiaj. Możesz profilaktycznie zastosować płukankę wcześniej, ja nie robiłem tylko pierwszą zmianę oleum wykonałem po 8kkm i teraz czeka mnie kolejna.
Filemonl Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 koledzy a wcześniej na czym śmigaliście?
Major83 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A koledzy jak dokładnie stosuje się ten motul engine clean bo wlasnie go zamowiłem. Chciałbym to zrobic poprawnie...
endriuu Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 lejesz na ciepły silnik do otworu olejowego. silnik pracuje na tym ustrojstwie wymieszanym z olejem przez 15 min na wolnych obrotach. gasisz - wymieniasz olej.
rikardo Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A koledzy jak dokładnie stosuje się ten motul engine clean bo wlasnie go zamowiłem. Chciałbym to zrobic poprawnie... Z tym płukaniem to dałbym sobie spokój czytałem artykuł gdzie był testowany taki środek LIQUI MOLY. Po zastosowaniu został rozebrany silnik i stwierdzono, że owszem środek dział tylko, że nie wyczyścił silnika do końca a grubsze warstwy zanieczyszczeń które znajdowały się w testowanym silniku zostały rozmiękczone. Wówczas dopiero powstaje problem bo jak się takie dziadostwo oderwie z nowym olejem i przytka jakiś kanał to kapitalka gotowa. Jak przechodziłem z półsyntetyk na pełen syntetyk to w ogóle silnika nie płukałem a jedynie spuściłem dobrze olej zalałem nowym i zgodnie z zaleceniem producenta oleju Motul, który podaje w specyfikacji, że olej jest mieszalny przyspieszę wymianę.
endriuu Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 jak jezdzisz na dobrym oleju - to nie masz zadnych zapieków itp. - anlogicznie jak z miażdżycą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się