Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

znaczy popytu nie bylo i stanial :decayed:

no 100euronow za 5ke oleju to lekka przesada bym powiedzial

w sumie 60tez nie malo ale ponoc najlepsiejszy :)) :polew:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

czy mobil jest dobry ?

jesli kupisz mobil esp formula full syntetic moze byc ale teraz z norma 50700 widzialem juz ze sa hc wiec nie za dobrze

Opublikowano

no 100euronow za 5ke oleju to lekka przesada bym powiedzial

w sumie 60tez nie malo ale ponoc najlepsiejszy :)

ten olej nadaje sie tylko do silnikow PD z okresu produkcji 2001-2004 ktore w fazie produkcji byly przeznaczone do trybu obslugi LL,prawdopodobnie posiadaja inne wymiary luzow roboczych silnika. ich wada jest niski wspolczynnik HTHS w ok.3.0

zupelnie inaczej niz oleje 507.00 oraz 505.01 ktorych HTHS wynosi powyzej 3,5

Opublikowano

ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy

Opublikowano

ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy

LL mozna lac ale nie 506.01. 507.00 tylko.

tak jak napisalem kiedys 507.00 to oleje low saps a te dajac mniej popopiolow po spaleniu maja korzystniejszewarunki pracy.[br]Dopisany: 09 Listopad 2010, 08:51_________________________________________________

jesli kupisz mobil esp formula full syntetic moze byc ale teraz z norma 50700 widzialem juz ze sa hc wiec nie za dobrze

kolejny - przeczytaj sobie w charakterystykach technicznych - jest jak wół napisane co to za olej :cool1:

Opublikowano

ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy

jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy

jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed: :decayed: :decayed:

nie nie no az tak to mi nie szkoda tej turbiny :)))

no przecie ja tylko i wylacznie o 50700 napisalem te inne mnie nie interesuja a 50700 jest kompatybilny z wszystkimi poprzednimi olejami -- tak bynajmniej podaje producent -- czyli na ten czas w sumie najlepszy ze smarowidel

to ze starsze silniki tego nie potrzebuja nie znaczy ze nie moga miec :)

Opublikowano

Lałem Castrola do BRD i dolewałem ok 300 ml co 3 tys. pomyślałem że jak żre to niech ma cos lepszego (tak zachwalanego przez niektórych :decayed:) i zalałem Motula. Jako, że kontrolka się nie zapalała to po 4 tys sprawdziłem poziom i jest tyle co wlałem, może max 1 mm mniej :shocked:

Opublikowano

to jest naoczny dowód wyższości Motula nad innymi.

Kiedy pytaja mnie:

"W czym Motul jest lepszy od innych"

Odpowiadam:

"

Lałem Castrola do BRD i dolewałem ok 300 ml co 3 tys. pomyślałem że jak żre to niech ma cos lepszego (tak zachwalanego przez niektórych :decayed:) i zalałem Motula. Jako, że kontrolka się nie zapalała to po 4 tys sprawdziłem poziom i jest tyle co wlałem, może max 1 mm mniej :shocked:

"
Opublikowano

ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy

jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed: :decayed: :decayed:

nie nie no az tak to mi nie szkoda tej turbiny :)))

no przecie ja tylko i wylacznie o 50700 napisalem te inne mnie nie interesuja a 50700 jest kompatybilny z wszystkimi poprzednimi olejami -- tak bynajmniej podaje producent -- czyli na ten czas w sumie najlepszy ze smarowidel

to ze starsze silniki tego nie potrzebuja nie znaczy ze nie moga miec :)

sa niewskazane, kazda konstrukcja silnika jest przewidziana pod katem lepkosci oleju, chodzi o luzy robocze wspolpracujacych powierzchni. im wieksze luzy robocze projektuje konstuktor tym o wiekszej lepkosci olej zaleca.

507.00 nie znaczy najlepszy. do jednych bedzie najlepszy dla innych bedzie niedostateczny.

Opublikowano

to spróbuj Millersa.... :) to olej w 100% PAO.

To zaleta?? toz to wada. Wszystkie Mobile, Castrole sa na bazie PAO robione. Tajemnica Motula tkwi własnie w estrach. To na ich bazach są robione 100% syntetyki Motula.

Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad:

- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,

- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,

- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno

dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

Pozdrawiam

Opublikowano

Czy to mozliwe ze zmienilem olej (byl LIQUI MOLY top tec 4200 5-30 ) na MOBILA 5-30 norma 505.00 i zaczal mi przerywac tak jakby padala skrzynia (multitronik) tzn. jak przyspieszam i przelacza na 2 lub 3 czuje szarpniecia . A jezeli to nie od tego to co mam zrobic zeby to sprawdzic . Jezeli mozecie to pomozcie od niedawna mam to autko

Opublikowano

to spróbuj Millersa.... :) to olej w 100% PAO.

To zaleta?? toz to wada. Wszystkie Mobile, Castrole sa na bazie PAO robione. Tajemnica Motula tkwi własnie w estrach. To na ich bazach są robione 100% syntetyki Motula.

Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad:

- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,

- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,

- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno

dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

Pozdrawiam

wreszcie post do rzeczy :good: :good: :good: :good: :good:

jezeli posiadasz wiecej tego typu informacji chetnie poczytam :hi:

Opublikowano

Czy to mozliwe ze zmienilem olej (byl LIQUI MOLY top tec 4200 5-30 ) na MOBILA 5-30 norma 505.00 i zaczal mi przerywac tak jakby padala skrzynia (multitronik) tzn. jak przyspieszam i przelacza na 2 lub 3 czuje szarpniecia . A jezeli to nie od tego to co mam zrobic zeby to sprawdzic . Jezeli mozecie to pomozcie od niedawna mam to autko

brak zwiazku.

podepnij VAG-a, to multitronic?

Opublikowano

tak multitronik , to mowisz ze wymiana oleju nie ma zwiazku .ok dzieki! To chyba bedzie skrzynia ?

wymiana oleju nie ma wplywu na skrzynie chyba ze wymiana oleju w skrzyni to tak!

zrob logi i wstaw w odpowiednim dziale to moze koledzy pomoga

-- bart-s zna sie troche na tym poleci warsztat w ktorym moga to ewentualnie za ludzkie pieniadze zrobic

Opublikowano

tak multitronik , to mowisz ze wymiana oleju nie ma zwiazku .ok dzieki! To chyba bedzie skrzynia ?

wymieniałeś olej z filtrem w skrzyni? takie objawy sa niepokojace. zaloz stosowny watek w dziale uklad napedowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...