Brysio Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 znaczy popytu nie bylo i stanial no 100euronow za 5ke oleju to lekka przesada bym powiedzial w sumie 60tez nie malo ale ponoc najlepsiejszy )
Brysio Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 czy mobil jest dobry ? jesli kupisz mobil esp formula full syntetic moze byc ale teraz z norma 50700 widzialem juz ze sa hc wiec nie za dobrze
Musashi Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 no 100euronow za 5ke oleju to lekka przesada bym powiedzial w sumie 60tez nie malo ale ponoc najlepsiejszy ten olej nadaje sie tylko do silnikow PD z okresu produkcji 2001-2004 ktore w fazie produkcji byly przeznaczone do trybu obslugi LL,prawdopodobnie posiadaja inne wymiary luzow roboczych silnika. ich wada jest niski wspolczynnik HTHS w ok.3.0 zupelnie inaczej niz oleje 507.00 oraz 505.01 ktorych HTHS wynosi powyzej 3,5
Brysio Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy
Musashi Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy LL mozna lac ale nie 506.01. 507.00 tylko. tak jak napisalem kiedys 507.00 to oleje low saps a te dajac mniej popopiolow po spaleniu maja korzystniejszewarunki pracy.[br]Dopisany: 09 Listopad 2010, 08:51_________________________________________________ jesli kupisz mobil esp formula full syntetic moze byc ale teraz z norma 50700 widzialem juz ze sa hc wiec nie za dobrze kolejny - przeczytaj sobie w charakterystykach technicznych - jest jak wół napisane co to za olej
Dev Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed:
Brysio Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed: nie nie no az tak to mi nie szkoda tej turbiny )) no przecie ja tylko i wylacznie o 50700 napisalem te inne mnie nie interesuja a 50700 jest kompatybilny z wszystkimi poprzednimi olejami -- tak bynajmniej podaje producent -- czyli na ten czas w sumie najlepszy ze smarowidel to ze starsze silniki tego nie potrzebuja nie znaczy ze nie moga miec
b3rs Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 Lałem Castrola do BRD i dolewałem ok 300 ml co 3 tys. pomyślałem że jak żre to niech ma cos lepszego (tak zachwalanego przez niektórych ) i zalałem Motula. Jako, że kontrolka się nie zapalała to po 4 tys sprawdziłem poziom i jest tyle co wlałem, może max 1 mm mniej
endriuu Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 to jest naoczny dowód wyższości Motula nad innymi. Kiedy pytaja mnie: "W czym Motul jest lepszy od innych" Odpowiadam: " Lałem Castrola do BRD i dolewałem ok 300 ml co 3 tys. pomyślałem że jak żre to niech ma cos lepszego (tak zachwalanego przez niektórych ) i zalałem Motula. Jako, że kontrolka się nie zapalała to po 4 tys sprawdziłem poziom i jest tyle co wlałem, może max 1 mm mniej "
olejowiec Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 to spróbuj Millersa.... to olej w 100% PAO.
Musashi Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 ja leje LL ale wymieniam i tak max co 15-17tys km bo szkoda mi turbawy jak szkoda Ci turbawy to wymieniaj co 8tkm :decayed: nie nie no az tak to mi nie szkoda tej turbiny )) no przecie ja tylko i wylacznie o 50700 napisalem te inne mnie nie interesuja a 50700 jest kompatybilny z wszystkimi poprzednimi olejami -- tak bynajmniej podaje producent -- czyli na ten czas w sumie najlepszy ze smarowidel to ze starsze silniki tego nie potrzebuja nie znaczy ze nie moga miec sa niewskazane, kazda konstrukcja silnika jest przewidziana pod katem lepkosci oleju, chodzi o luzy robocze wspolpracujacych powierzchni. im wieksze luzy robocze projektuje konstuktor tym o wiekszej lepkosci olej zaleca. 507.00 nie znaczy najlepszy. do jednych bedzie najlepszy dla innych bedzie niedostateczny.
endriuu Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 to spróbuj Millersa.... to olej w 100% PAO. To zaleta?? toz to wada. Wszystkie Mobile, Castrole sa na bazie PAO robione. Tajemnica Motula tkwi własnie w estrach. To na ich bazach są robione 100% syntetyki Motula. Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad: - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu, - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika, - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”. Pozdrawiam
aass Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 Czy to mozliwe ze zmienilem olej (byl LIQUI MOLY top tec 4200 5-30 ) na MOBILA 5-30 norma 505.00 i zaczal mi przerywac tak jakby padala skrzynia (multitronik) tzn. jak przyspieszam i przelacza na 2 lub 3 czuje szarpniecia . A jezeli to nie od tego to co mam zrobic zeby to sprawdzic . Jezeli mozecie to pomozcie od niedawna mam to autko
Musashi Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 to spróbuj Millersa.... to olej w 100% PAO. To zaleta?? toz to wada. Wszystkie Mobile, Castrole sa na bazie PAO robione. Tajemnica Motula tkwi własnie w estrach. To na ich bazach są robione 100% syntetyki Motula. Mowiac olej w pełni syntetyczny mamy na mysli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca wiele wad: - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu, - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika, - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”. Pozdrawiam wreszcie post do rzeczy :good: :good: jezeli posiadasz wiecej tego typu informacji chetnie poczytam
aass Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 I co ? wie ktos moze cos na ten temat ? z gory dziekuje
Musashi Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Czy to mozliwe ze zmienilem olej (byl LIQUI MOLY top tec 4200 5-30 ) na MOBILA 5-30 norma 505.00 i zaczal mi przerywac tak jakby padala skrzynia (multitronik) tzn. jak przyspieszam i przelacza na 2 lub 3 czuje szarpniecia . A jezeli to nie od tego to co mam zrobic zeby to sprawdzic . Jezeli mozecie to pomozcie od niedawna mam to autko brak zwiazku. podepnij VAG-a, to multitronic?
aass Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 tak multitronik , to mowisz ze wymiana oleju nie ma zwiazku .ok dzieki! To chyba bedzie skrzynia ?
Brysio Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 tak multitronik , to mowisz ze wymiana oleju nie ma zwiazku .ok dzieki! To chyba bedzie skrzynia ? wymiana oleju nie ma wplywu na skrzynie chyba ze wymiana oleju w skrzyni to tak! zrob logi i wstaw w odpowiednim dziale to moze koledzy pomoga -- bart-s zna sie troche na tym poleci warsztat w ktorym moga to ewentualnie za ludzkie pieniadze zrobic
Musashi Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 tak multitronik , to mowisz ze wymiana oleju nie ma zwiazku .ok dzieki! To chyba bedzie skrzynia ? wymieniałeś olej z filtrem w skrzyni? takie objawy sa niepokojace. zaloz stosowny watek w dziale uklad napedowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się