macieek Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Jednakze zauważyłem jedną rzecz po wymianie na ful syntetyk auto zaczęło pracować "kulturalniej" tak "miękko" same plusy wymiany Tylko ze ten Valvo to pol-syntetyk :> (zaraz pewnie ktos przyatakuje, ze motul tez)
g1zm0 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 a dlaczego twierdzisz że ten valvo to półsyntetyk?
Si?a Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 gizmo nie ma litości Twoja prawa noga a czy słyszałeś u siebie popychacze? Ja właśnie zbliżam się do wymiany i boje się, że po wymianie na Motula popychacze zaczną mi grać... Nie bać się nic i zmieniać na Motula 5w40 x-cess?
g1zm0 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Siła nie jestem mechanikiem. Przed wymianą oleju wymieniałem głowicę bo mi pękła i regenerowałem turbo i gra pięknie. Wcześniej nie było nic słychać teraz też nie słychać. Mój mechanik słuchał mego auta i stwierdził z zaskoczeniem że jak na diesla ładnie klekocze. Tak więc uważam ze nie ma się czego bać przy wymianie, chyba ze silnik jest już w agonalnym stanie to wtedy nie wiem co się będzie działo. Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 w agonalnym stanie to moga byc uszczelki, które smarowane cale zycie słabym olejem HC (nie mylic z olejem syntetycznym z dodatkiem HC) sa tak stwardniale, ze jak zastosujesz dobrej jakosci olej - zmiękną i zaczną puszczać przez szpary. Taze nie jest to kwestia szlamów w silniku tylko wlasnie niewlasicwego oleju i twardniejacych uszczelek. wymienic uszczelki najwyzej bedziesz musial. zalewaj x-cessem.
Carlos* Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Tylko o dziwo w serii X-cess jest od 50 do 100 % HC , wiec jak to nazwiesz , olej syntetyczny z dodatkami HC ?
endriuu Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Tylko o dziwo w serii X-cess jest od 50 do 100 % HC , wiec jak to nazwiesz , olej syntetyczny z dodatkami HC ? czemu rozpowszechniasz kłamstwa. daj dowody swoich słow.
Carlos* Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Endriuu jakie kłamstwa czytać nie potrafisz, juz o tym tu pisałem nie raz. proszę bardzo przykład : http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf
endriuu Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 Endriuu jakie kłamstwa czytać nie potrafisz, juz o tym tu pisałem nie raz. proszę bardzo przykład : http://www.buwar.pl/inc/motul/pdf/xcess5w40.pdf Więc sprowokowałem Cię abyś wkleił tego linka. Wytłumaczę Ci teraz co oznacza zapis: DESTYLATY CIEZKIE 50 <= x % < 100 PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA) abyś głupot nie powtarzał na forum zasłyszanych u innych "fachwoców": 50 <= x % < 100 To jest procentowa zawartość danego produktu ( o konkretnym indexie i WE tj złożonych ropopochodnych substancji niebezpiecznych) w produkcie. Ten zapis oznacza, że w oleju znajduje się powyżej 50% ale mniej niż 100% czyli jakieś 70% (by mogła się pojawić nazwa syntetyczny) oleju bazowego - pochodzącego z wysoko obrobionej wodorem ropy naftowej tzw grupy IV klasy baz olejowych czyli tzw. PAO - poli alfa olefinowe lub rzadziej PIO - poli izo olefinowe - czyli baza jakby nie patrzec pochodzenia naturalnego - żaden olej na bazie PAO nie bedzie uznany przez prawdziwego ortodoxa jako olej syntetyczny - dopiero Baza V - estrowa - zasługuje na miano pełnego syntetyka - nota bene to Motul pierwszy stworzył olej syntetyczny na świecie w 1971 roku - Century 300V - oparty na estrach. Musi być zapis w tej karcie pdf tego typu - bo to karta bezpieczeństwa - a są to substancje toksyczne. Reszta składników w X-cessie to baza estrowa + dodatki, bez których zaden obecny olej sie nie obędzie - wpływają na mycie silnika, przyleganie do metalu itp itd w tym dodatki HC: - Naturalną zaletą dodatków HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt (z tego powodu żaden olej do PD nie obejdzie sie bez tego dodatku). Ponadto HC lepiej tłumią hałasy. Baza V u Motula to przede wszystkim olej 300V oraz np. X-Lite 0W-30. Oczywiscie te oleje też zawierają dodatki HC bez których żaden nowoczesny olej się nie obejdzie. Tzw. III to oleje hydrokrakingowe ( Castrole, Mobile, Shelle itp) - Motul nie uzywa tej bazy do produkcji olejow syntetycznych - podobnie zreszta jak I i II, ktore sa bazami mineralnymi typowo. Oleje Motula bazy III sa oznaczone jako Technosynthese i są to oleje Hydrokrakowane - np. Synergie 6100. I jest to tak naprawdę lepszy olej niż niejeden tzw półsyntetyk - gdzie baza syntetyczna to 20% calości, a reszta to baza I lub II. Zauważ jedna rzecz- np. Liqiu Moly, który ma swoim programie 4 oleje w bez dodatków HC czyli baza PAO plus inne dodatki - czy którykolwiek z tych 4 olejów spełnia najnowszą normę 507.00 czy chociażby 505.01? - niestety - w grupie VAG taki olej nie przjedzie testów na normy.
Carlos* Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Endriuu z ropy naftowej niestety ,ale uzyskuję się przez obróbkę oleje typu HC a nie PAO. I abyś głupot nie powtarzał zasłyszany u innych" fachowców" to powiem Ci , że Polialfaolefi czyli grupa IV PAO jest wytwarzana z gazu ziemnego, wiec ni jak ma się twoje tłumaczenie. I tak jak napisałem X-cess to 50-100 % HC + dodatki i tego nie zmienisz.
endriuu Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 widzę, że nie ma sensu. podejrzewam, że jesteś trollem, ktory ma interes w tym aby po trupach dojść do celu. Mimo wszystko pozdrawiam.
sm402 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 patrząc na tak profesjonalną dyskusję pogubiłem się kompletnie, więc mam pytanie: czy Motul specyfic 5W30 (norma 507.00) jest syntetykiem, czy jedynie HC, a może to mineralny??\bardzo proszę wymieńcie full syntetyki 5W30 i bardzo proszę o fachową ocenę
P-U-M-A Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Siemka Jaki polecacie olej do toyoty d4-d 2008r. 150 tys przejechane? 2.0 TDI
endriuu Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 patrząc na tak profesjonalną dyskusję pogubiłem się kompletnie, więc mam pytanie: czy Motul specyfic 5W30 (norma 507.00) jest syntetykiem, czy jedynie HC, a może to mineralny??\bardzo proszę wymieńcie full syntetyki 5W30 i bardzo proszę o fachową ocenę Należy zacząć od pytania - co to jest 100% syntetyk w dzisiajszych czasach? Czy jest to olej oparty tylko i wyłącznie na bazie PAO bez dodatków? Czy na estrach bez dodatków? nie ma takich olejów. Olej bez dodatków nie istnieje. Podstwa to baza syntetyczna - wytwarzana w kilku miejscach na Świecie - nikt sie nie przyzna skad ją bierze - oraz dodatki. Najwazniejsza jest baza olejowa - to czy olej zostaje wyprodukowany na bazie III (pisalem wyzej o bazach) czy na bazie IV badź V - determinuje to czy jest olejem HC czy pełnym syntetykiem (niestety wg dzsiejszych przepisów oleje HC rowniez mogą byc nazywane pełnymi syntetykami). Na III bazie oparte są np Castrole, Shelle, Mobile. Na bazie IV bądź V - np. Motul, Liqui Moly, Amsoil. Niektórzy nie rozróżniają tego niuansu, że olej z dodatkiem HC to nie to samo co olej HydroCracking. Każdy olej do PD i DPF - musi mieć dodatki HC - bez tego nie uzyska normy VAG - VAG tego wymaga. Tak więc każdy olej 5W-30 507.00 to olej HC lub z dodatkiem HC - które są lepsze - to chyba jasne.[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 14:01_________________________________________________ Siemka Jaki polecacie olej do toyoty d4-d 2008r. 150 tys przejechane? 2.0 TDI oleje A5/B5 5W30 maja z reguly obnizony HTHS, taki toyota wymaga do wielu swoich silnikow. Dobrym i polecan olejem do Toyot w dieslu jest AMSOIL 5W-30 European Car Formuła (AEL). Możesz zalać też Motul 8100 Eco-clean 5W-30. Oczywiscie zakładam, że auto ma DPF.
endriuu Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Nie ta wersja nie ma DPF-a Jesli nie ma to mozesz lac coś Full SAPS: MOTUL 8100 Eco-nergy 5W30 lub Liqui Moly TOP TEC 4300 5W-30
Biszczan Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Przeczytałem tę dyskusję między carlosem i endriuu i już nie wiem co wlać do A4 B6 2002r bez DPF 1.9TDI 211 tyś przebieg;) z konieczności musiałem Motul po regeneracji turbo ale póki co nie wzięło ani deczka oleju:) natomiast Ja chciałem zalać LM lub Valvo ewentualnie Millers Oil.
endriuu Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Przeczytałem tę dyskusję między carlosem i endriuu i już nie wiem co wlać do A4 B6 2002r bez DPF 1.9TDI 211 tyś przebieg;) z konieczności musiałem Motul po regeneracji turbo ale póki co nie wzięło ani deczka oleju:) natomiast Ja chciałem zalać LM lub Valvo ewentualnie Millers Oil. Jesli silnik nie bierze oleju to chyba najlepsza rekomendacja co zalewac. Zalej nastepce Specifica - MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40
Dev Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 zwykły Motul Specyfic 505.01 spokojnie wystarczy ale jak ktos ma chec i kase moze zalac X-Clean-em
xlukk Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam Nie ukrywam, iz nie czytałem całych 255 stron tematu Ale po przejrzeniu pierwszego posta i paru stron w tym temacie (jak i innych forów) mam metlik w głowie. Otóz kupiłem parę dni temu A4 B6 (2001 rok) sedan 1.9 TDI 130KM przejechane jakieś 270.000 km. I chcę wymienic olej. W pierwszym poście czytam iż 10W40 sa niepolecane bo niszczą turbinę, a najlepiej lać 5W40. Z kolei czytając opinie w tym temacie (i na innych forach) ludzie leją go (10W40) a takowy chce także wlać mój mechanik. Ma byc to Mobil 10W40. Powiedzcie prosze czy to dobry wybór? A jeśli nie to dlaczego? Tak na chłopski rozum, bo zasięgnąłem nawet wiedzy z wikipedii odnosnie oznaczeń, ale nic mi to nie dało. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się