Gość 123miky Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 jaki olej polecacie zebym mogl sobie kupic na miejscu w sklepie ?? Lotos Trafic/Synthetic 5W/40 http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/oleje_dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_lotos_do_samochodow_osobowych/oleje_silnikowe_lotos , Orlen Platinum 5W/40 http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe.html , Castrol Edge 5W/40 (nie Magnate'c), Mobil 5W/40. Każdy z w/w powinieneś dostać bez problemu w pierwszym lepszym sklepie i za rozsądną cenę.
skrab Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Filtra nie wymieniaj filtr to ja wiem ze sie wymienia :polew: zabawny jestes sorry za ot... Na głupie pytania są głupie odpowiedzi
rikardo Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 jaki olej polecacie zebym mogl sobie kupic na miejscu w sklepie ?? Na stacjach Statoil jest dostępny też bardzo dobry olej LazerWay 5W40 ważne aby miał normę 505.00.
Bartek85 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Pany. zbliża mi się wymiana oliwy. obecnie leję Motul Specyfic, ale zmieniam go głośno chodzi na nim silnik. wezmę albo Liqui Moly albo Valvoline. który polecacie?
Biszczan Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o Valvoline to są dwa tylko do wyboru jeśli się nie mylę( polecane zresztą przez pewnego forumowicza:)): SynPower XL-III 5W30 lub DuraBlend Diesel 5W40. Tu masz link: http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html
antonio Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 co sądzicie o takim oleju z ASO??
Rapciuch-R1 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 jesli spelnia normy do Twojego auta to czemu nie... ale widze go po raz pierwszy
antonio Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 co sądzicie o takim oleju z ASO?? jesli spelnia normy do Twojego auta to czemu nie... ale widze go po raz pierwszy już kiedyś kolega mi proponował
Bartek85 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 zdecydowałem się na Liqui Moly. doradzcie tylko który zalać? preferuję raczej 5W40 niż 5W30 ten jest chyba odpowiedni http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 albo ten http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=48&category_id=22 tylko o co chodzi z tym że jest w dziale nie syntetyczne a "technologia syntetyczna"?
endriuu Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 co sądzicie o takim oleju z ASO?? to jest Castrol - czyli nic ciekawego. zdecydowałem się na Liqui Moly. doradzcie tylko który zalać? preferuję raczej 5W40 niż 5W30 ten jest chyba odpowiedni http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 albo ten http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=48&category_id=22 tylko o co chodzi z tym że jest w dziale nie syntetyczne a "technologia syntetyczna"? tzn ze jest to olej hydrokrakowany
ROBERT Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 zdecydowałem się na Liqui Moly. doradzcie tylko który zalać? preferuję raczej 5W40 niż 5W30 ten jest chyba odpowiedni http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 albo ten http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=48&category_id=22 tylko o co chodzi z tym że jest w dziale nie syntetyczne a "technologia syntetyczna"? TOP TEC nie ma specyfikacji VW 505.01 tylko LM go rekomenduje dla tej normy :gwizdanie: Według mnie spróbuj jeszcze Motul'a X-Clean + C3 5W40 ... poza tym na Specific'u gada głośno pierwszy raz się z tym spotkałem , zazwyczaj słyszałem ( nie tylko czytałem opinie ale i znajomi mi mówili , że klekot na tej na tej oliwie nieco lepiej gada )
rikardo Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 zdecydowałem się na Liqui Moly. doradzcie tylko który zalać? preferuję raczej 5W40 niż 5W30 ten jest chyba odpowiedni http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 albo ten http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=48&category_id=22 tylko o co chodzi z tym że jest w dziale nie syntetyczne a "technologia syntetyczna"? TOP TEC nie ma specyfikacji VW 505.01 tylko LM go rekomenduje dla tej normy :gwizdanie: Według mnie spróbuj jeszcze Motul'a X-Clean + C3 5W40 ... poza tym na Specific'u gada głośno pierwszy raz się z tym spotkałem , zazwyczaj słyszałem ( nie tylko czytałem opinie ale i znajomi mi mówili , że klekot na tej na tej oliwie nieco lepiej gada ) Bo trzeba skończyć z mitem, że olej wyciszy stukot. Prawda jest taka, że jeżeli są luzy w silniku to żadnym olejem tego się nie skasuje. Jakiś czas temu oglądałem Passata, miał zalany olej o lepkości 15W40, który podobno miał go wyciszyć i owszem jak był zimny to pod względem kultury pracy było OK ale jak znajomy pojeździł nim i silnik osiągnął temperaturę 90 to z silnika dochodził stukot słyszalny w odległości 10-15 metrów od niego. W przypadku każdego auta używanego pierwsza wymiana oleju pokazuje w jakiej kondycji jest silnik. Obecne marketingowe zapisy o przebiegu 30 tkm bez wymiany oleju powodują przyśpieszone zużycie silnika, który pracuje na przepracowanym oleju i jeśli kupujemy nowy pojazd i mamy zamiar przejechać nim 100-120 tys. km nie musimy się przejmować. Problemy mogą wystąpić po przebiegu 200 czy 250 tys. km i przy takim smarowaniu silnik może kwalifikować się już do remontu kapitalnego ale dotyczy to już następnego użytkownika.
Bartek85 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 No to sprecyzujmy: Audi A4 1.9 TDI 2004r. (AVF) przebieg 255.000 - 90% jazda miejska - czym go zalać: 1. Motul Specific 505.01 ( aktualnie na tym jeżdzę) http://www.motul.fr/pl/en/products/195?f[range]=25&f[viscosity]=34 2. Motul x-clean 5w40 http://www.motul.fr/pl/en/products/53?f[range]=25&f[viscosity]=34 3. Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40 http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 4. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=222&category_id=22 5. Valvoline SynPower MST 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2640.pdf 6. Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2654.pdf 7. Millers Oil XFE-PD 5w40 http://millersoils-online.co.uk/millers_oils_which_engine_oil.cgi?_name=XFE-PD_5w40&product_id=11&exact_match=on 8. FUCHS TITAN GT1 5W-40 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1238&no_cache=1&tx_pbfuchsprodlist_pi1[mode]=1&tx_pbfuchsprodlist_pi1[sort]=sorting%3A0 Proszę tylko o wypowiedzi specjalistów i poparcie to jakimś przekonującym dowodem. z góry dziękuję za zainteresowanie. myślę że wszystkim się przyda taka tabelka
Rapciuch-R1 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 No to sprecyzujmy: Audi A4 1.9 TDI 2004r. (AVF) przebieg 255.000 - 90% jazda miejska - czym go zalać: 1. Motul Specific 505.01 ( aktualnie na tym jeżdzę) http://www.motul.fr/pl/en/products/195?f[range]=25&f[viscosity]=34 2. Motul x-clean 5w40 http://www.motul.fr/pl/en/products/53?f[range]=25&f[viscosity]=34 3. Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40 http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22 4. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=222&category_id=22 5. Valvoline SynPower MST 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2640.pdf 6. Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2654.pdf 7. Millers Oil XFE-PD 5w40 http://millersoils-online.co.uk/millers_oils_which_engine_oil.cgi?_name=XFE-PD_5w40&product_id=11&exact_match=on 8. FUCHS TITAN GT1 5W-40 http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1238&no_cache=1&tx_pbfuchsprodlist_pi1[mode]=1&tx_pbfuchsprodlist_pi1[sort]=sorting%3A0 Proszę tylko o wypowiedzi specjalistów i poparcie to jakimś przekonującym dowodem. z góry dziękuję za zainteresowanie. myślę że wszystkim się przyda taka tabelka przyda sie przyda
martinus Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 5-ta pozycja jest zła, nie MST (bo to nie do VW/Audi jest tylko Ford i BMW z uwzględniemiem normy Euro IV) natomiast chodzi tu tylko i wyłącznie o XL-III jeżeli mowa o tej klasie i tej marce.
jacek83 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 parę tygodni temu zmieniłem na Motul 505,01 i silniczek chodzi znacznie głośniej i po wymianie turbinka zaczęła "gwizdać" przy zmianie biegów.
etrone98 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 moze dostales fejka ? i olej rzepakowy w srodku Gdzie mozna kupic oryginalny Motul ? Na forum ktos prowadzi sprzedaz ?
jacek83 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 347504 numer gg chłopaków ze szczecina (części i oleje MOTUL)
ROBERT Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Gdzie mozna kupic oryginalny Motul ? Na forum ktos prowadzi sprzedaz ? Chłopie z choinki się urwałeś Pisz do dzik'a
Bartek85 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 5-ta pozycja jest zła, nie MST (bo to nie do VW/Audi jest tylko Ford i BMW z uwzględniemiem normy Euro IV) natomiast chodzi tu tylko i wyłącznie o XL-III jeżeli mowa o tej klasie i tej marce. spełnia normę 505.01 więc pasuje też do pompowtrysków czy ktoś ze specjalistów może się wypowiedzieć jaki ten olej zalać...?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się