Carlos* Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 A coś się dzieje niepokojącego na tym Mobilu ,że chcesz zmieniać ?
MikeWawa Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Czas wymiany sie zblia . Od ostatniej mineło 11k . Z tego co widze to ludki na forum chwala motul wiec pomyślałem ze zmienię właśnie na ten . Własnie ktory bedzie lepszy jesli 80% mojej jazdy to miasto ?
Brysio Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 A coś się dzieje niepokojącego na tym Mobilu ,że chcesz zmieniać ? motul jest ponoc lepszy wiec pewnie kolega chce miec cos lepszego ale mnie sie powoli wydaje ze kazdy olej syntetyczny zmieniany co max 15tys nie moze zaszkodzic silnikowi - jesli jest z pewnego zrodla
gryfit Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 a co myslicie o tej aukcji? http://allegro.pl/olej-motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-megapromocja-i1833254459.html i jak tu sprawdzić czy to ori czy jakas podróba, gosc handluje różnymi olejami i nie wydaje mi sie zeby bawił sie w podrabianie różnych marek itp...
danu44 Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Witaj gryfit Po pierwsze, jak widze jestes ze Szczecina, wiec sie zastanawiam dlaczego nie chcesz kupic oleju u naszego kolegi z klubu "dzika" . Ktory rowniez mieszka w Szczecinie. Podjezdzasz i masz. Dobry i sprawdzony. Natomias jesli chodzi o tego sprzedawce ktorego podajesz w linku, to ja osobiscie nie moge powiedziec nic zlego. Dwa razy kupowalam u niego i jeszcze jezdze. Z tym ze ja mieszkam pare kilometrow od niego wiec nie place np. za kuriera. Jesli kupisz tu na Slasku to bedzie Ciebie to kosztowalo okolo 125 zl. Mysle ze za ta samo cene kupisz u siebie w Szczecinie np. u kolegi "dzik" Pozdrawiam Dana
SZYNKAR Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 No i jak zwykle po wejściu na forum podniosłem sobie ciśnienie. Mushasi na początku wątku wywieszczył mi rychłą awarię turbiny - zalałem ledwo co Castrol Magnatec 10W40 a zima tuż tuż. Sprawdziłem w instrukcji 10W40 jest jako jeden z wielosezonowych do TDI i jak mi lali (niestety nie wódkę) to na silniku i beczce się zgadzało 505.00 (nie pamiętam dokładnie). Razem z filtrem Bosch i wymianą tyle co za Motula 5l (Ceneo, 150zł). Nie podważam opinii moderatora, rzecz w tym że poprzednio właściciel zalał taki olej w styczniu, a ja się żonie nie przyznam że źle zrobiłem (obawa o życie i pożycie), a kolegom opowiem po zimie co i jak z turbiną. Mam FATALNE DOŚWIADCZENIE z przejściem na pełny syntetyk w Golfie2, 1.8 LPG. Zeszły osady (czytaj uszczelnienie) i silnik zaczął go brać 1l/500km. Silnik leciutko kopcił (na LPG) i "pocił się" na uszczelce głowicy i wałkach rozrządu i korbowodzie (wymiana oringów i uszczelek głowicy szacunkowo 450zł). Dolewki oczywiście na stacjach po drodze po 34zł/litr. Za trzecim razem kupiłem najtańszy mineralny żeby silnik miał jakiekolwiek smarowanie (niedozwolone mieszanie olejów) i tak po kilku dolewkach mineralnego przestał go brać. Na tym mineral/miksie przejechałem ze 4 lata bez większych dolewek i wymiany uszczelnień a następnie pochowałem samochód, jak sypali ziemie na szyberdach to silnik równo jeszcze pracował. czy ktos jeszcze jeździ dłużej na Castrol Magnatec 10W40? Żeby było jasne: mam niemłode autko i chudo w trzosie, jak bym miał nowsze to bym się stosował ściśle do zaleceń z pierwszej strony.
Musashi Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Mam FATALNE DOŚWIADCZENIE z przejściem na pełny syntetyk w Golfie2, 1.8 LPG. Zeszły osady (czytaj uszczelnienie) i silnik zaczął go brać 1l/500km. Silnik leciutko kopcił (na LPG) i "pocił się" na uszczelce głowicy i wałkach rozrządu i korbowodzie (wymiana oringów i uszczelek głowicy szacunkowo 450zł). Dolewki oczywiście na stacjach po drodze po 34zł/litr. Za trzecim razem kupiłem najtańszy mineralny żeby silnik miał jakiekolwiek smarowanie (niedozwolone mieszanie olejów) i tak po kilku dolewkach mineralnego przestał go brać. Na tym mineral/miksie przejechałem ze 4 lata bez większych dolewek i wymiany uszczelnień a następnie pochowałem samochód, jak sypali ziemie na szyberdach to silnik równo jeszcze pracował. czy ktos jeszcze jeździ dłużej na Castrol Magnatec 10W40? Żeby było jasne: mam niemłode autko i chudo w trzosie, jak bym miał nowsze to bym się stosował ściśle do zaleceń z pierwszej strony. 1. kolego zacytuje tytul niniejszego wątku [ALL TDI] Jaki olej do TDI powtórzę do TDI i prościej, nie do silników benzynowych. 2. jazda na polsyntetyku nie spowoduje natychmiastowego zajechania turbiny, skroci sie po prostu troche, jej zywot.
qerek Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 panowie, szybki post, gdzie moge kupic olej do swojej maszyny, chce zeby był pewny, podobno pare osób handluje pewnymi olejami. Podobno nie mam DPF. W serwisie chca mi zalac castrola longlife. Zima mało jezdze, auto stoi w nieogrzewanym garazu. Koledzy polecaja MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 jezeli tak to do kogo moge sie zwrócic po pewny olej? vin WAUZZZ8EX6A093353 (nie wiem czy dobre oznaczenie mam w podpisie Silnik: BRE 2.0 140PS??)
tom2009 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Co wypłucze? jakie uszczelnienia? chyba nagary i syf! I bardzo dobrze. A korzyści lepsze smarowanie, chłodzenie, trwałość itp, no nie wiem gdzie jeszcze można lepiej zainwestować w auto tak małą kwotę? No chyba że ktoś woli folię na szyby zamiast przez 5 lat lać full synt (po przeliczeniu różnicy-bo przecież i tak coś wlewać trzeba) A "magicy" z małych i dużych warsztatów niech się zajmą dokształcaniem w temacie olejów a nie powielaniem baśni. Pisałem już w moich postach o przejściu z minerała na full, a teraz jestem świeżo po trasie ok 2 tys autostrady, gaz cały czas na full choć z AHU za dużo nie wyciągnie (ok 180), auto nie zużyło oleju wcale! Tylko po zmianie przez pierwsze 2 tys poszło ok chyba 0,3 0,4 litra teraz mam spokój z dolewkami i wiem że silnik jest odpowiednio smarowany. Acha, a Valvoline też robi coś porządnego, ale w tej chwili nie pamietam dokładnie nazwy Może napisałem nie całkiem jasno- przed zmianą na full synt auto zużywało ok 0.3 na tysiąc, po zmianie na początku jeszcze trochę zużył a teraz już niezauważalnie - po prostu się uszczelnił a nie rozszczelnił (jakby chcieli niektorzy orędownicy dziwnych teorii)- i nie chodzi tu o jakieś lanie na zewnątrz przez simmeringi, uszczelki itp, po prostu oleje syntetyczne zapewniają lepszą szczelność m.in. na prowadnicach zaworowych i pierścieniach czyli tam gdzie są naturalne"wewnętrzne" drogi ubytku-spalania oleju, chociaż także oleje full synt dużo lepiej wpływają na elastyczność i trwałość uszczelnien i simmeringow Hihihih to chyba jakiś magik z kolegi. Sorki, że odgrzałem kotleta ale nie mogłem się powstrzymać ...
endriuu Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 panowie, szybki post, gdzie moge kupic olej do swojej maszyny, chce zeby był pewny, podobno pare osób handluje pewnymi olejami. Podobno nie mam DPF. W serwisie chca mi zalac castrola longlife. Zima mało jezdze, auto stoi w nieogrzewanym garazu. Koledzy polecaja MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 jezeli tak to do kogo moge sie zwrócic po pewny olej? vin WAUZZZ8EX6A093353 (nie wiem czy dobre oznaczenie mam w podpisie Silnik: BRE 2.0 140PS??) kolego - jak masz pompowtryki to lej X-clean 5W-40 - spełnia normę 505.01
SZYNKAR Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 [ALL TDI] Jaki olej do TDI [/b] powtórzę do TDI i prościej, nie do silników benzynowych. Podałem przykład zmiany oleju na "bardziej syntetyczny" z napisem do starych aut i oczyszcza silnik. Auto (benzyna) zaczęło bardzo brać olej. Dalsza eksploatacja ekonomicznie nie miała sensu. Wpadło mi ostatnio w oko na necie przy jakimś syntetyku "nie ma ryzyka rozszczelnienia silnika". I jestem skołowany. Czy to chodzi o dodatki czy o rodzaj paliwa. Zastanawiam się czy przejść na syntetyk i odstrasza mnie przygoda z rozszczelnieniem. Jakiekolwiek ekstra wydatki nie wchodzą w grę. PYTANIE: Czy po zmianie oleju z pół-syntetyka (np. 10W40) na full-syntetyk (np. 5W40 itd) w silniku TDI były negatywne konsekwencje? Jakie problemy były u was? Hołdów na temat syntetyków się naczytałem, problemy Panowie, tylko problemy!
qerek Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 widze ze co osoba to inne zdanie ma na temat oleju. Pytałem kto sprzedaje olej...
Pandzior Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 widze ze co osoba to inne zdanie ma na temat oleju. Pytałem kto sprzedaje olej... Uderz do Dzika.
hidden22 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Witam jestem przed wymiana oleju w mom audi a4 1.9TDi 130KM AWX. na dzien dzisiejszy mam zalany Castrol EDGE 5W30 i moje pytanie czy zalac ten sam olej czy zmienic na 5W40? i np jakiegos Motula :)c myslicie o ttej aulcji http://allegro.pl/motul-specific-504-00-507-00-5w30-5l-hurt-favat-i1840530691.html
yahoovip Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 [ALL TDI] Jaki olej do TDI [/b] powtórzę do TDI i prościej, nie do silników benzynowych. Podałem przykład zmiany oleju na "bardziej syntetyczny" z napisem do starych aut i oczyszcza silnik. Auto (benzyna) zaczęło bardzo brać olej. Dalsza eksploatacja ekonomicznie nie miała sensu. Wpadło mi ostatnio w oko na necie przy jakimś syntetyku "nie ma ryzyka rozszczelnienia silnika". I jestem skołowany. Czy to chodzi o dodatki czy o rodzaj paliwa. Zastanawiam się czy przejść na syntetyk i odstrasza mnie przygoda z rozszczelnieniem. Jakiekolwiek ekstra wydatki nie wchodzą w grę. PYTANIE: Czy po zmianie oleju z pół-syntetyka (np. 10W40) na full-syntetyk (np. 5W40 itd) w silniku TDI były negatywne konsekwencje? Jakie problemy były u was? Hołdów na temat syntetyków się naczytałem, problemy Panowie, tylko problemy! Witaj kolego Od czasu zakupu mojego AHU przez 50 000km lałem Mobil 1 Super S 10W40. Wcześniej jaki był lany olej? Nie mam zielonego pojęcia. Po ostatniej wymianie oleju (8 000km temu) na MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 nie pojawiły się żadne problemy z autem. Jak ładnie śmigało na 10W40, tak samo ładnie śmiga na syntetyku. Wkrótce znów zaleję MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 i zobaczę jak będzie spisywał się w warunkach zimowych Powiem Ci szczerze, że możesz śmiało przejść na syntetyk bez obaw o rozszczelnienie. Sam się tego obawiałem, ale na obawach tylko się skończyło. Dodam tylko, że na punkcie mojego jestem bardzo pedantyczny i zauważyłbym nawet minimalne, negatywne zmiany dotyczące rozszczelnień, czy dziwnej (twardszej) pracy silnika itepe itede Pozdrawiam
bartek.mod Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Mam 2.0 BLB TDI i przejechane 190tys jaki olej najlepiej wlac ?? prosze o podanie firmy z gory dzieki
Dev Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Mam 2.0 BLB TDI i przejechane 190tys jaki olej najlepiej wlac ?? prosze o podanie firmy z gory dzieki MASZ PROBLEM ZE WZROKIEM ????? wszystko jest na samej górze :wallbash: :wallbash:
Brysio Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Mam 2.0 BLB TDI i przejechane 190tys jaki olej najlepiej wlac ?? prosze o podanie firmy z gory dzieki w naglowku wszystko dokladnie opisane masakra a ja nieslusznie kropa zarobilem a tu slepota nie dostaje
bartek.mod Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 czyli mam filtr czasteczek stałych ??? to 507.00
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się