rtocki Opublikowano 3 Września 2007 Opublikowano 3 Września 2007 Może napisałem nie całkiem jasno- przed zmianą na full synt auto zużywało ok 0.3 na tysiąc, po zmianie na początku jeszcze trochę zużył a teraz już niezauważalnie - po prostu się uszczelnił a nie rozszczelnił (jakby chcieli niektorzy orędownicy dziwnych teorii)- i nie chodzi tu o jakieś lanie na zewnątrz przez simmeringi, uszczelki itp, po prostu oleje syntetyczne zapewniają lepszą szczelność m.in. na prowadnicach zaworowych i pierścieniach czyli tam gdzie są naturalne"wewnętrzne" drogi ubytku-spalania oleju, chociaż także oleje full synt dużo lepiej wpływają na elastyczność i trwałość uszczelnien i simmeringow 1
Gość Murzyn Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 jakby ktos chcial pewnego motula - nie musze juz posredniczyc http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16625.new.html#new
wloter Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 potrzebna ilość oleju to 5,4l (misa+ filtr oleju)
hipcio Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Czytam i czytam i doszedłem do wniosku takiego: A4 B5 2,5 TDI v6 rocznik 1999 olej Motul 8100 X-cess 5w-40 będzie odpowiedni? Czy trzymać się normy 505.01, bo mechanik handlując Castrolem poleca Castrol z normą 505.01. Bo na forum wszyscy piszą o silnikach 1,9 TDI.... Proszę o pomoc i radę, na razie jest w silniku półsyntetyk
lukaszr Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Czytam i czytam i doszedłem do wniosku takiego: A4 B5 2,5 TDI v6 rocznik 1999 olej Motul 8100 X-cess 5w-40 będzie odpowiedni? Tak, to jest olej do Twojego silnika. Czy trzymać się normy 505.01, bo mechanik handlując Castrolem poleca Castrol z normą 505.01. Jaki kur...de Castrol z 505.01 ?? Przecież ta norma tyczy się silników na pompowtryskach, a Ty masz pompę paliwa. Ja bym zmienił takiego mechanika i to natychmiast. Bo na forum wszyscy piszą o silnikach 1,9 TDI.... Proszę o pomoc i radę, na razie jest w silniku półsyntetyk Zalej Motul Engine Clean przed zmianą i zmień olej na MOTUL 8100 X-CESS 5W-40.
Fifer Opublikowano 7 Października 2007 Opublikowano 7 Października 2007 Czytam i czytam i doszedłem do wniosku takiego: A4 B5 2,5 TDI v6 rocznik 1999 olej Motul 8100 X-cess 5w-40 będzie odpowiedni? Czy trzymać się normy 505.01, bo mechanik handlując Castrolem poleca Castrol z normą 505.01. Bo na forum wszyscy piszą o silnikach 1,9 TDI.... Proszę o pomoc i radę, na razie jest w silniku półsyntetyk Dokładnie lej tego Motula i koniec, nie słuchaj się mechanika Ja własnie takiego zalałem i jestem bardzo zadowolony :>
lukaszr Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 miales wpisane przeciszow - czyli kilka km od KCH, a odemnie moglbys odebrac. Nie wiem kto w wawie ma motula, spytaj rogala Jakby co to w Warszawie ja mogę mieć Motula także walcie na PW.
luby1979 Opublikowano 17 Października 2007 Opublikowano 17 Października 2007 Wiam!!! Zalałem MOTUL 8100 ESTER do mojej a4 2.5 TDi AFB 1999 rok,czy dobrze zrobiłem?Spełnia on normę 505.00(w komorze silnika widnieje napis ze only vw 505.00).Wczesniej byl syntetyk,ale nie wiem jaki:( Pozdrawiam!!! ps:nie znalazłem osobnego tematu o oliwach,więc piszę tutaj:)
marvass Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 koledzy od niedawna mam a4 tdi AFN, nie wiedziałem jaki był olej a w takim "w kit" servisie powiedzieli, że "jak niewiadomo jaki był olej to najbezpieczniej minerał" no i zalali mobila 15W 40. czy to rzeczywiscie było najbezpieczniej, jesli chciałbym przejść na półsyntetyk mobila to na jaki? bo nie znam sie na tym http://motul.orfika.net/catalog/product_info.php?products_id=85&osCsid=ede24b0d3d3aff6a6293b1ff0188b342 czy moge to zastosowac i bez problemu zalac mobilem, czy sa moze tego typu preparaty firmy mobil ??
Gość Keżor Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 marvass, nigdy do diesla minerała nie lej :bicz3: :bicz3: jest preparat motula do czyszczenia silnika ze starego oleju , ja go użyłem i po półsyntetyku shella wlałem motula fullsyntetyka http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,5260.0.html <- polecam poczytać
marvass Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 ""Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie"". ...no tak zgrzeszyłem ...... jeszcze 7tys do wymiany i naprawie swoje zle czyny. dziekuje za pomoc !!
lukaszr Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 ""Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie"". ...no tak zgrzeszyłem ...... jeszcze 7tys do wymiany i naprawie swoje zle czyny. dziekuje za pomoc !! Ja bym nie czekał tych 7 tyś - olej i filtr nie jest drogi więc zrób to jak najszybciej.
vessago Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Witam!Widze, ze zdania na temat oleju są podzielone. Chciałem się czegoś dowiedzieć ponieważ ja też mam wątpliwości. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika ( miał zmienić olej, nie wiedziałem jaki był wcześniej lany, bo kupiłem auto tydzień temu)i powiedział, że wlał półsyntetyk BP, i że jak się okaże, że będzie mi brał olej, to przy następnej zmiane wleje mineralny. Z tego co czytam na forum to powinien tam być półsyntetyk albo syntetyk( tak też mówi 4 przykazanie ) zatem kto ma racje i i jak to faktycznie jest. Dodam,że auto ma przejechane wg licznika 190 000.
Irek41 Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Witam, czytam o olejach i dochodze do jednego wniosku,ile postow tyle opinii,poczytalem troche o olejach poniewaz tez mialem watpliwosci i tak naprawde dalej nic nie wiem,ale bedac w niemczech kupilem niemarkowy olej polsyntetyczny 5W40 i o dziwo przestal brac olej,nie tak calkiem ale o okolo 50 %mniej,jestem z tego zadowolony silniczek pracuje super a polecili mi go wlasnie w sklepie z czesciami,nastepna sprawa to ze Fa.Audi poleca polsyntetyk 10W40 normy 505.00 i tym nalezy sie kierowac,jedynie to,to ze nie ma roznicy czy jest to 5W czy 10 W to jest tylko nizsza temperatura plynnosci,nastepnie na rynku sa oleje dla silnikow powyzej 100tys.przebiegu sa pol i fullsyntetyki i mysle za nalezalo by takich oleii uzywac,o ile sie nie myle to sa ze wszystkich znaczacych firm.Waznym elementem oleju sa dodatki i lepkosc oleju,mozna znalesc dane dotyczace lepkosci na necie.Lepkosci sa w granicach 145 do 180 jest to temperatura zachowanie lepkosci,ale wiekszosc olejow dobrych ma w granicach 160-170 i mysle ze tymi wartosciami nalezy sie kierowac,a jesli chodzi o marke to ,to jest tylko dodatek cenowy,za logo sie placi.Tak naprawde to wiekrzosc olei jest rozlewana w jednym i tym samym miejscu,tylko opakowanie sie zmienia,tak samo jest z paliwem i jak wiekrzosc juz wie to z czesciami do Autek,za kartonik sie placi i to wszystko,oczywiscie nienalezy oszczedzac na oleju,ale czy tez przeplacac za Logo? Krotko mowiac ile ludzi tyle opinii a wyboru dokonujemy sami. Tak sobie mysle.
Gość Murzyn Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 co do uszczelniania silnika mineralna to podobala mi sie wypowiedz kolegi Co wypłucze? jakie uszczelnienia? chyba nagary i syf! I bardzo dobrze. A korzyści lepsze smarowanie, chłodzenie, trwałość itp, no nie wiem gdzie jeszcze można lepiej zainwestować w auto tak małą kwotę? No chyba że ktoś woli folię na szyby zamiast przez 5 lat lać full synt (po przeliczeniu różnicy-bo przecież i tak coś wlewać trzeba) A "magicy" z małych i dużych warsztatów niech się zajmą dokształcaniem w temacie olejów a nie powielaniem baśni. Pisałem już w moich postach o przejściu z minerała na full, a teraz jestem świeżo po trasie ok 2 tys autostrady, gaz cały czas na full choć z AHU za dużo nie wyciągnie (ok 180), auto nie zużyło oleju wcale! Tylko po zmianie przez pierwsze 2 tys poszło ok chyba 0,3 0,4 litra teraz mam spokój z dolewkami i wiem że silnik jest odpowiednio smarowany. Acha, a Valvoline też robi coś porządnego, ale w tej chwili nie pamietam dokładnie nazwy jak przeczytacie ten artykul to bedzie wszystko jasne http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
YATES Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Doradzcie mi krótko,bo nie chcę zakładać nowego tematu .Dziś zmieniłem olej z półsyntetyka Mobil 10W-40na full syntetyk MOTUL 5W-40 stosując przed wymianą preparat Motul-Clean.Zapaliłem autko,przejechałem kilka kilometrów i wszystko wydaje się być OK.Doradzcie mi na czym polega rozszczelnienie silnika,jakie są pierwsze objawy - czy jakby takie coś miało miejsce (odpukać) to wyszłaby jakaś usterka odrazu czy dopiero po przejechaniu znacznej ilości kilometrów ?? Poprostu uspokujcie mnie.
bartlo79 Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 Witam panowie...podlacze sie bo nie warto chyba zakladac nowego watku.Chodzi mi o to ze planuje przejscie na full syntetyka z polsyntetyka i teraz piszecie o tym preparacie czyszczacym do silnikow.Jak zrobic to plukanie ??Wydaje mi sie ze gdzies widzialem jak to zrobic ale juz nie moge znalezc tego watku.Bede wdzieczny za jasne info.
Gość Murzyn Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 wlewasz preparat na cieply silnik, ma pochodzic 15 min na wolnych obrotach. Wymieniasz oliwe i filtr - ot cala filozofia
krzysiek23 Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 ja mam podobnie tylko preparatu bede uzywal przechodzac z full syntetyka castrola na full syntetyk motula.mam przebieg 230tys.i w niemczech byl lany texaco fullsynt.ja znienilem na castrola ale pozniej wzbogacilem sie o wiedze klubowiczow i zalewam motula 8100 xcess zamowilem juz u lukasza 10l i preparacik do wtryskow i czyszczenia.zauwaze ze zbliza sie wymiana 13tys.i od max.zeszly mi 2 kreseczki te karbowane na bagnecie takze to prawie nic nawet niedolewalem.silnik niebieze oleju,a czyscil bede zeby pozbyc sie calego syfu z silnika bo po 230000 nazbieral tego napewno...
soolek Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 Czy może ktoś mi trochę doradzić, bo dostaję kręćka już o tych olejach. Mój konkretny przypadek. TDi AFN rocznik '98. Przebieg 273 000 km (raczej ori) Po sprowadzeniu samochód został zalany Motulem 300V Competizione 15w50 fullsyntetyk. (Rogalowy warsztat tak zalecił - nie wiem, co było wcześniej lane). Zrobiłem już prawie 15 tysi na nim i w tym czasie dolałem jakieś 1,5 litra. Samochód użytkowany spokojnie, ale z czasu dostanie po garach, żeby rozruszać kierownice w Turrrboooooo Cały czas się waham jakim olejem go teraz zalać: - zostać przy 15w50 fullsynt i dalej robić dolewki - zmienić na jakieś półsynt. 10w40 - zastanawiałem się także na przejściem na fullsynt 5w40, bo teoretycznie jest żadszy i samochodzik powienien mieć lżej w zimie (jest garażowany, ale pod chmurką też mu się zdarzy postać) Poradzcie coś, bo już sam nie wiem PS Czy ktoś może tak na chłopski rozum wytłumaczyć co oznacza 5, 10 lub 15 przed "w"? Teoretycznie 5w jest żadszy (większość to fullsynt), ale Motul, którego używam jest 15w, a jest fullsynt, więc nie do końca kumum o co tu biega.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się