Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oleju w nim nie było raczej będą spuszczać i chcę wlać syntetyk 5w40 kto mi zagwarantuję że turbo się na półsyntetyku zaraz nie spierdo...i turbo dmucha do max 1.4 trochę przy sporo z tego co czytam jak na serie afn no ale ktoś wiedział co robi czytałem już komentarze żeby zbierać na nowe turbo po sprawdzeniu kpl logów w tym przypadku dynamicznych więc bardzo mi zalezy na wypośrodkowaniu sprawy , z drugiej strony silnik ma już sporo ale na chipsa się nadał :decayed: jezdzi dalej do przodu, tyłu , nawet skręca w dwie strony :decayed:

jak tyle ci turbo dmucha to predzej powie papa od doladowania niz minerala
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie przeczytałem ten artykuł i mam pewne wątpliwości mianowicie pacjent to audi a4 b5 1.9 tdi 220000 przelatane czy realne nie wiem w serwisie który zajmuje się tylko i wyłącznie wymianą oleju od pokoleń w sumie znawcy w temacie zalali mi autko olejem fusch 10w40 syntetyk i jeżdzę już 2 lata na tym oleju czy jest on dobry czy oni go tylko tak wychwalają że z drobinkami molibdenu i w ogóle jest extra powiedziałem najlepszy to dali mi taki czy mogę na takim jeździć czy zmienić na coś innego jeśli na coś innego to co z góry dzięki za odpowiedź :>

Opublikowano
fusch 10w40 syntetyk
kto Cię tak okłamał że to syntetyk?
Opublikowano

pisze na opakowaniu syntetisse ale nie ważne czy do mojej niuni będzie taki dobry czy to totalny badziew znalazłem opinie na necie o nim piszą że ok ale czy się nadaje do mojego autka potrzebuje bardzo dobry olej zawsze zmieniam co 10.000 tyś i chcę mieć dobry czy ten może zostać czy zmienić na coś lepszego od oleju dużo zależy

Opublikowano

Dobry olej, wyjeździj te 10 tys. i zmień na Motula lub Liqui Moly 5W-40

Opublikowano

Dobry olej, wyjeździj te 10 tys. i zmień na Motula lub Liqui Moly 5W-40

A dlaczego ma zmieniac na inny olej.

Oleje firmy Fusch to bardzo dobre oleje.

I co najwazniejsze jeszcze nie sa robione podrobki, w przeciwienstwie do np. Motula.

A jesli chodzi o to czy 5W-40 czy 10W-40... no to wlasnie firma Motul poleca 10W-40...

A firma Fuchs, na swojej stronie poleca jednak 5W-40. Tak ze nad tym bym sie tylko zastanowila.

http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/dobierz-olej.html

I skoro kolega marionozzo jezdzi juz na tym oleju 2 lata i jest zadowolony, wiec po co ma zmieniac.

A tu link do Angielskiej strony internetowej sprzedajacej oleje. Na przykladzie jej mozna zobaczyc co Anglicy kupuja do swoich aut.

http://demonoils.co.uk/index.php/

A tu link dla ciekawych, do afery olejowej (paliwowej)

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/21-osob-oskarzonych-o-rozprowadzanie-falszowanego-,1,4960864,region-wiadomosc.html

Pozdrawiam :)

ps.marionozzo, napisz mi na PW, gdzie wymieniasz olej.

Opublikowano
pisze na opakowaniu syntetisse ale nie ważne czy do mojej niuni będzie taki dobry czy to totalny badziew znalazłem opinie na necie o nim piszą że ok ale czy się nadaje do mojego autka potrzebuje bardzo dobry olej zawsze zmieniam co 10.000 tyś i chcę mieć dobry czy ten może zostać czy zmienić na coś lepszego od oleju dużo zależy

Nic nie kombinuj tylko jeździj skoro dwa lata jeździsz i nic się nie dzieje to znaczy że jest ok, a tym bardziej jak wymieniasz co 10 tys.km to możesz na półsyntetyku jeździć, chociaż osobiście wlał bym 5W40 i wymieniał co 15 tys.km. W twoim serwisie pewnie Ci powiedzą że do starych silników leje się półsyntetyk bo pełny syntetyk rozszczelni Ci silnik itd. :naughty:

Opublikowano

a jak ktoś może mieć jakieś przedmuchy przebieg co za różnica 400czy 500 tyś (chyba po korekcjach ) zegar 230tyś chip 14okm historii przy sprawdzeniu okazało się że nie ma wogóle (od mc jakieś dziwne zmiany podobno w sprawdzaniu przebiegu) wcześniej lane nie wiadomo co pózniej 10w40 mobil rok przed modem 5w40 castrol jakies rozszczelnenia z jakiego powodu nie wiadomo nast po rozmowach z mechanikami i nie tylko w takim przypadku 10w40 by był wypośrodkowaniem problemu, o co ważniejsze turbo czy silnik ? może silnik jest już rozszczelniony i lać półsyntetyk czy generaln remont silnika i wtedy od nowa pełny syntetyk :mysli: ja się pogubiłem więc może i zle zrobiłem wybaczcie :confused4:

Opublikowano

mobil s3000 5w30 smigam na takim od roku i jak narazie wszystko ok

Opublikowano

Dobry olej, wyjeździj te 10 tys. i zmień na Motula lub Liqui Moly 5W-40

A dlaczego ma zmieniac na inny olej.

Oleje firmy Fusch to bardzo dobre oleje.

I co najwazniejsze jeszcze nie sa robione podrobki, w przeciwienstwie do np. Motula.

A jesli chodzi o to czy 5W-40 czy 10W-40... no to wlasnie firma Motul poleca 10W-40...

A firma Fuchs, na swojej stronie poleca jednak 5W-40. Tak ze nad tym bym sie tylko zastanowila.

http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/dobierz-olej.html

I skoro kolega marionozzo jezdzi juz na tym oleju 2 lata i jest zadowolony, wiec po co ma zmieniac.

A tu link do Angielskiej strony internetowej sprzedajacej oleje. Na przykladzie jej mozna zobaczyc co Anglicy kupuja do swoich aut.

http://demonoils.co.uk/index.php/

A tu link dla ciekawych, do afery olejowej (paliwowej)

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/21-osob-oskarzonych-o-rozprowadzanie-falszowanego-,1,4960864,region-wiadomosc.html

Pozdrawiam :)

ps.marionozzo, napisz mi na PW, gdzie wymieniasz olej.

kupujesz u Dzika lub w Niemczech i sprawa podróbek nieaktualna,

a zawsze można zalać coś lepszego i stwierdzić, że silnik chodzi ciszej i mniej pali.

Opublikowano

a zawsze można zalać coś lepszego i stwierdzić, że silnik chodzi ciszej i mniej pali.

Witam :)

rookie, jestes bardzo milym facetem i fajne posty piszesz na forum... ale.

Tak jak juz napisalam pare stron wczesniej. Auto kupilam 4 lata temu z Włoch.

W Polsce przejechalam nim juz ponad 100 tys. kilometrow. W pierwszym roku jezdzilam na Castrolu, gdyz z takim olejem auto przyszlo z Wloch. W nastepnym roku na Mobilu (olej zmieniam 2 razy w roku, co ok. 12.500 km) Od ponad 1,5 roku jezdze na Motulu (pod wplywem naszego forum).

I wiesz co Ci powiem, ze ani silnik ciszej nie chodzi niz na Castrolu i Mobilu, ani mniej nie pali

Pomiary spalania robie bardzo systematycznie od 4 lat. I jak auto 4 lata temu palilo 6L w trasie tak dzisiaj tez tyle pali. Oczywiscie mozesz powiedziec, ze na to czy silnik ciszej chodzi czy nie to trzeba fachowca, a ja nim nie jestem. Na moje usprawiedliwienie dodam, ze skonczylam szkole muzyczna I stopnia i sluch mam naprawde dobry.

Oczywiscie jest to tylko moje subiektywne odczucie.

Moze innym kolegom silniki na Motulu chodza ciszej i mniej pala. No to tylko pogratulowac.

Pozdrawiam :)

ps. a tu jeszcze link do strony gdzie mozna dobrac sobie olej do swojego autka.

http://www.opieoils.co.uk/

Opublikowano

danu44 a czy lałaś kiedyś Liqui Moly top tec 4100 5w-40? Przy tym LM słychać, że silnik ciszej pracuje.

Zastanawiam się, czy ten LM zalewać czy nie kombinować i nie szukać, tylko dalej zostać przy Motulu x-cess 5w40?

Czy głośniejsza praca silnika w pierwszych paru sekundach (po nocy) jest normalna? Czy może to mieć jakiś związek z rodzajem oleju i da się uniknąć tego głośnego klepania z rana?

Opublikowano

danu44 a czy lałaś kiedyś Liqui Moly top tec 4100 5w-40? Przy tym LM słychać, że silnik ciszej pracuje.

Zastanawiam się, czy ten LM zalewać czy nie kombinować i nie szukać, tylko dalej zostać przy Motulu x-cess 5w40?

Czy głośniejsza praca silnika w pierwszych paru sekundach (po nocy) jest normalna? Czy może to mieć jakiś związek z rodzajem oleju i da się uniknąć tego głośnego klepania z rana?

Niestety, ale jeszcze nie doszlam do LM. Zrobilam juz zmiane na zime na Motulu. Ale na wiosne sprobuje LM... albo

Fuchs.

Jak nie chcesz kombinowac, to zostan przy Motulu, jak sie chcesz bawic to zmien na LM.

W koncu to super olej. Tylko tez musisz uwazac, bo juz na forum Skody pisali o podrobkach.

Zawsze po nocy silnik pracuje glosniej niz po rozgrzaniu. 4 zimy, 3 rodzaje olei i zawsze na zimnym pracowal mi glosniej. Tak to maja nasze klekoty.

Ale Ty masz auto co ma 15 lat i nie wiadomo ile kilometrow, to co Ty chcesz zrobic z tego auta nowke?

Jak chcesz ciszy silnika to zmien na benzynowe, a jak nie to ciesz sie ze malo pali i jezdzi.

No i wazny jest tez kat wtrysku (50), jak mialam zawczesny to na cieplym silnik terkotal jak karabin maszynowy... :>

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

Opublikowano

danu44 a czy lałaś kiedyś Liqui Moly top tec 4100 5w-40? Przy tym LM słychać, że silnik ciszej pracuje.

Zastanawiam się, czy ten LM zalewać czy nie kombinować i nie szukać, tylko dalej zostać przy Motulu x-cess 5w40?

Czy głośniejsza praca silnika w pierwszych paru sekundach (po nocy) jest normalna? Czy może to mieć jakiś związek z rodzajem oleju i da się uniknąć tego głośnego klepania z rana?

Niestety, ale jeszcze nie doszlam do LM. Zrobilam juz zmiane na zime na Motulu. Ale na wiosne sprobuje LM... albo

Fuchs.

Jak nie chcesz kombinowac, to zostan przy Motulu, jak sie chcesz bawic to zmien na LM.

W koncu to super olej. Tylko tez musisz uwazac, bo juz na forum Skody pisali o podrobkach.

Zawsze po nocy silnik pracuje glosniej niz po rozgrzaniu. 4 zimy, 3 rodzaje olei i zawsze na zimnym pracowal mi glosniej. Tak to maja nasze klekoty.

Ale Ty masz auto co ma 15 lat i nie wiadomo ile kilometrow, to co Ty chcesz zrobic z tego auta nowke?

Jak chcesz ciszy silnika to zmien na benzynowe, a jak nie to ciesz sie ze malo pali i jezdzi.

No i wazny jest tez kat wtrysku (50), jak mialam zawczesny to na cieplym silnik terkotal jak karabin maszynowy... :>

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

Uśmiałem się do rozpuku. Dana jestes moją boginią :notworthy: Tak jak to zdanie jeszcze nic nie dosrało Motulowi. Chylę głowę :good:

Opublikowano

danu44 a czy lałaś kiedyś Liqui Moly top tec 4100 5w-40? Przy tym LM słychać, że silnik ciszej pracuje.

Zastanawiam się, czy ten LM zalewać czy nie kombinować i nie szukać, tylko dalej zostać przy Motulu x-cess 5w40?

Czy głośniejsza praca silnika w pierwszych paru sekundach (po nocy) jest normalna? Czy może to mieć jakiś związek z rodzajem oleju i da się uniknąć tego głośnego klepania z rana?

Niestety, ale jeszcze nie doszlam do LM. Zrobilam juz zmiane na zime na Motulu. Ale na wiosne sprobuje LM... albo

Fuchs.

Jak nie chcesz kombinowac, to zostan przy Motulu, jak sie chcesz bawic to zmien na LM.

W koncu to super olej. Tylko tez musisz uwazac, bo juz na forum Skody pisali o podrobkach.

Zawsze po nocy silnik pracuje glosniej niz po rozgrzaniu. 4 zimy, 3 rodzaje olei i zawsze na zimnym pracowal mi glosniej. Tak to maja nasze klekoty.

Ale Ty masz auto co ma 15 lat i nie wiadomo ile kilometrow, to co Ty chcesz zrobic z tego auta nowke?

Jak chcesz ciszy silnika to zmien na benzynowe, a jak nie to ciesz sie ze malo pali i jezdzi.

No i wazny jest tez kat wtrysku (50), jak mialam zawczesny to na cieplym silnik terkotal jak karabin maszynowy... :>

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

Tak, kąt wtrysku jest bardzo istotny, olej też, ale równie ważne jest też to czy ktoś mył silnik czy też nie.

Jak miałem Golfa III, 110 TDI z Niemiec przy sprowadzeniu miał 300 tys.km i silnik chodził cichutko i miękko. Auto był świeżo po przeglądzie za 1300 euro. Miałem fakturę.

Ale Qr!a mac zachciało mi się czystości i umyłem silnik. Woda weszła w łożyska i napinacze (klimy itd.) i moja mróweczka stałą się bąkiem.

No i d*pa.

Opublikowano

danu44 a czy lałaś kiedyś Liqui Moly top tec 4100 5w-40? Przy tym LM słychać, że silnik ciszej pracuje.

Zastanawiam się, czy ten LM zalewać czy nie kombinować i nie szukać, tylko dalej zostać przy Motulu x-cess 5w40?

Czy głośniejsza praca silnika w pierwszych paru sekundach (po nocy) jest normalna? Czy może to mieć jakiś związek z rodzajem oleju i da się uniknąć tego głośnego klepania z rana?

Kolego ja jeździłem na Liqui Moly,samochód jeździł tak samo jak teraz na motulu - żadnej różnicy nie zauważyłem :hi:
Opublikowano

:hi:

wstyd się przyznać ale poprzedni właściciel nie pamiętał jaki olej lał (chyba castrol z normą i tyle co mi powiedział)

jaki olej mam zalać do AJM'a bo nie wiem konkretnie jaki był lany wcześniej

wiem że musi być norma 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ale jaką wybrać ? i czy jeszcze na coś zwrócić uwagę ?

no i zapewne syntetyk ? :mysli:

i jaka jest różnica np 5w40 a np 5w30

ogólnie jaki mam wlać olej ? z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

mnie to interesuje....do silnika AFN na pompie wtryskowej trzeba zalać Matul X-Cess czy Motul Specyfic ? norma 505.00 czy 505.01???

Na początku wątku jest napisane że norma 505.00 czyli wychodzi na to że Motul X-cess...ale w powyższym cytacie jest napisane co innego...więc niech ktoś kumaty się wypowie w tej sprawie :decayed:

Opublikowano

zaleje tak jak napisał HUGO w pierwszym poście....Motulem X-cess 8100 5w40 :kox:

Dobry wybór , chociaż są lepsze oleje z normą 505.00 ( prawdziwe syntetyki ) :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...