Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O i shell helix dołączył do moich ulubieńców.... szkoda ,że nie ma nigdzie jego danych technicznych, bynajmniej ja nie mogę znaleźć :rolleyes:

A odnośnie normy C3 - TBN musi być => 6.0 , czego właśnie np. Mobil ESP nie spełnia i dlatego zapewne nie umieszczają nigdzie informacji o jego wartości ,żeby w naoczny sposób nie można było poddać wątpliwości tych norm które posiada.

@ Musashi - ja wcale nie uważam ,że oleje to jakaś nadzwyczajna technologia kosmiczna, żeby musiały być produkowane z dokładnością 0.001%, lecz jestem przekonany ,że Mobil specjalnie wymienia na swoim produkcie prawie wszystkie normy z powodu dopuszczalnej tolerancji w produkcji , lecz z chęci zysku, bo potencjalny nabywca tego oleju nie ma zielonego pojęcia o wymogach dla danej normy. Patrzy po prostu na opakowanie, widzi ,że jest OK , spełnia normę i bierze , a jaka jest prawda wiedzą nieliczni........

Kolego Ty sie zajmujesz jakos zawodowo sprzedarzą olejów?

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ze sprzedażą oleju nigdy nie miałem, nie mam i nie będę miał nic wspólnego - nie ta branża. Ja raczej kupuję spore ilości oleju a z racji tego ,że auta u mnie robią dużo km to i często zmieniam. :wink4:

Opublikowano

O i shell helix dołączył do moich ulubieńców.... szkoda ,że nie ma nigdzie jego danych technicznych, bynajmniej ja nie mogę znaleźć :rolleyes:

A odnośnie normy C3 - TBN musi być => 6.0 , czego właśnie np. Mobil ESP nie spełnia i dlatego zapewne nie umieszczają nigdzie informacji o jego wartości ,żeby w naoczny sposób nie można było poddać wątpliwości tych norm które posiada.

@ Musashi - ja wcale nie uważam ,że oleje to jakaś nadzwyczajna technologia kosmiczna, żeby musiały być produkowane z dokładnością 0.001%, lecz jestem przekonany ,że Mobil specjalnie wymienia na swoim produkcie prawie wszystkie normy nie z powodu dopuszczalnej tolerancji w produkcji , lecz z chęci zysku, bo potencjalny nabywca tego oleju nie ma zielonego pojęcia o wymogach dla danej normy. Patrzy po prostu na opakowanie, widzi ,że jest OK , spełnia normę i bierze , a jaka jest prawda wiedzą nieliczni........

pisalem juz, po to sa wlasnie stworzone normy, zeby nie trzeba sie bylo zastanawiac.

przeciez, oczywiste ze produkcja jest dla zysku, a nie z dobroci serca. :wink4:

sadzisz ze w przypadku innych olejow, w opisach ktorych nie odnalazles niezgodnosci wg swojej interpreatcji, parametry sa idealnie zgodne z karta katalogowa?

po raz kolejny pytam, co z silnikami wielu osob, ktore korzystaja ze spornego mobila i moim, ktore nie wykazuja problemow spowodowanych zlej jakosci olejem?

[br]Dopisany: 22 Luty 2012, 00:47_________________________________________________zerknalem na etykietke mobila, rowniez na strone US i DE, co ciekawe karta rozni sie od karty dotychczasowej, co jest zgodne z z etykieta na pojemniku.

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx tak to wyglada aktualnie.

Opublikowano

U innych producentów z całą pewnością parametry odbiegają nieznacznie od tych podanych oficjalnie w kartach , lecz nie przekłada się to pisaniem wszystkich norm na opakowaniu i pokaż mi np. jakiś olej Motula , który podaje tyle norm co Mobil ESP- chodzi mi przede wszystkim o te skrajne :wink4:

Na mobilu Esp ludzie jeżdżą to oczywiste bo to bardzo popularny olej, wiele osób jeździ także na xxx olejach 10W40 czego zwolennikiem już tak bardzo nie jesteś, a ludzie jeżdżą dalej i nic się nie dzieje... Widzisz tak to można podsumować w skrócie.

Różnice widać dopiero po szczegółowych badaniach oleju, które ja już od jakiegoś czasu robię. Ot tak dla świętego spokoju. Gdybym wcześniej takie coś robił nie doszło by do przedwczesnego zużycia panewek, bo na pewno bym w wynikach analizy oleju to zauważył.Po badaniach oleju widac bardzo dokładnie co i w jakim stopniu się zużywa , czy olej nadaje się jeszcze do dalszej eksploatacji , czy nie.

Zauważyłem rownież jeżdżąc kiedyś na Mobilu ESP ,że do ok 8kkm po wymianie było wszystko Ok ,lecz po przekroczeniu tego przebiegu znacząco coraz więcej zaczęło go ubywać,dziwne może , ale tak było. Wskazywało to na to ,że olej po prosty tracił swoje parametry. Z racji tego ,że posiada bardzo niski TBN nie był w stanie już zapewne neutralizować i wchłaniać zanieczyszczeń powstałych ze spalania ropy. Bardzo wiele osób na innych forach potwierdza jego sporą konsumpcję.Po przejściu na inny olej jak ręką odjął. Ja już z tego oleju się wyleczyłem, oczywiście kto jest z niego zadowolony niech śmiga dalej :wink4:

Opublikowano

no to zamiast sie spierac, o sprawy ktore na upartego mozna interpretowac. :wink4: lepieij opisz badania ktore przeprowadzasz i ich wyniki zamiast gadac po proznicy.

co do norm, pozostane przy swoim. ACEA sa nieprecycyjne i to daje producentom pewne mozliwosci marketingowe. co nie przeszkadza normalnej eksploatacji pojazdow. co ciekawe znam auta ktore byly/ sa ( czego nie potrafie zrozumiec) eksploatowane na tym oleju w trybie LL i maja sie swietnie.

natomiast nt badan chetnie poczytam, licze ze kolejny post bedzie na ten temat. :)

Opublikowano

Zauważyłem rownież jeżdżąc kiedyś na Mobilu ESP ,że do ok 8kkm po wymianie było wszystko Ok ,lecz po przekroczeniu tego przebiegu znacząco coraz więcej zaczęło go ubywać,dziwne może , ale tak było. Wskazywało to na to ,że olej po prosty tracił swoje parametry. Z racji tego ,że posiada bardzo niski TBN nie był w stanie już zapewne neutralizować i wchłaniać zanieczyszczeń powstałych ze spalania ropy. Bardzo wiele osób na innych forach potwierdza jego sporą konsumpcję.Po przejściu na inny olej jak ręką odjął. Ja już z tego oleju się wyleczyłem, oczywiście kto jest z niego zadowolony niech śmiga dalej :wink4

Dlatego zalecamy wszystkim wymianę po ok. 10 tys. km

Opublikowano
U innych producentów z całą pewnością parametry odbiegają nieznacznie od tych podanych oficjalnie w kartach , lecz nie przekłada się to pisaniem wszystkich norm na opakowaniu i pokaż mi np. jakiś olej Motula , który podaje tyle norm co Mobil ESP- chodzi mi przede wszystkim o te skrajne :wink4:

Na mobilu Esp ludzie jeżdżą to oczywiste bo to bardzo popularny olej, wiele osób jeździ także na xxx olejach 10W40 czego zwolennikiem już tak bardzo nie jesteś, a ludzie jeżdżą dalej i nic się nie dzieje... Widzisz tak to można podsumować w skrócie.

Różnice widać dopiero po szczegółowych badaniach oleju, które ja już od jakiegoś czasu robię. Ot tak dla świętego spokoju. Gdybym wcześniej takie coś robił nie doszło by do przedwczesnego zużycia panewek, bo na pewno bym w wynikach analizy oleju to zauważył.Po badaniach oleju widac bardzo dokładnie co i w jakim stopniu się zużywa , czy olej nadaje się jeszcze do dalszej eksploatacji , czy nie.

Zauważyłem rownież jeżdżąc kiedyś na Mobilu ESP ,że do ok 8kkm po wymianie było wszystko Ok ,lecz po przekroczeniu tego przebiegu znacząco coraz więcej zaczęło go ubywać,dziwne może , ale tak było. Wskazywało to na to ,że olej po prosty tracił swoje parametry. Z racji tego ,że posiada bardzo niski TBN nie był w stanie już zapewne neutralizować i wchłaniać zanieczyszczeń powstałych ze spalania ropy. Bardzo wiele osób na innych forach potwierdza jego sporą konsumpcję.Po przejściu na inny olej jak ręką odjął. Ja już z tego oleju się wyleczyłem, oczywiście kto jest z niego zadowolony niech śmiga dalej :wink4:

Co do Mobila 5W30 ESP potwierdzam obserwację kolegi, siostra użytkowała nową octavię 1,9 z silnikiem AXR na tym oleju i w serwisie miała go regularnie wlewany do przebiegu 90 tys. km. Silnik bardzo go zużywał a przy przebiegu około 10 tys. km po trasach 200 - 300 tkm należało go regularnie dolewać. Zmieniliśmy na motula specyfika 5W40 konsumpcja zużycia oleju spadła ponadto kultura pracy silnika uległa znacznej poprawie niezależnie od tego czy jest zimny czy rozgrzany i w porównaniu do kolejnej nowej oktavi II która jeździ na castrolu edge 5W30 miło go się słucha.

Opublikowano
Co do Mobila 5W30 ESP potwierdzam obserwację kolegi, siostra użytkowała nową octavię 1,9 z silnikiem AXR na tym oleju i w serwisie miała go regularnie wlewany do przebiegu 90 tys. km. Silnik bardzo go zużywał a przy przebiegu około 10 tys. km po trasach 200 - 300 tkm należało go regularnie dolewać. Zmieniliśmy na motula specyfika 5W40 konsumpcja zużycia oleju spadła ponadto kultura pracy silnika uległa znacznej poprawie niezależnie od tego czy jest zimny czy rozgrzany i w porównaniu do kolejnej nowej oktavi II która jeździ na castrolu edge 5W30 miło go się słucha.

My zawsze polecaliśmy 5W-40, najlepsza charakterystyka. A Castrol, no cóż piszemy do upadłego. SYF SYF SYF

Opublikowano

przeciez to naturalne ze silnik zuzywa wieksze ilosci oleju o mniejszej lepkosci. :cool1:

u mnie od wymiany do wymiany schodzilo ok. 1 litra. i dotyczylo to zarowno mobila jak i motula z grupy 5w30.

w przypadku motula 5w40 zuzycie spadlo do 0.5 L/10000km

Opublikowano

Pacjent 2.0 TDI BPW po usunięciu DPF-u czy jest sens zostania przy normie 507 ( autko porusza się w 90 % po mieście ) i czeka mnie wymiana hydrauliki , wytarty wałek i hydropopychacze , przebieg 195 tyś.

Opublikowano

mozesz jezdzic na 507.00 i mozesz na 505.01

Opublikowano

Nie jestem w temacie diesli wiec licze na w miare konkretna odpowiedz. Tata zmienia u siebie olej w AVB 1.9TDI ponad 250 tys km nalatane . Jezdzi na castrolu 5w40 ale chce mu zmienic jak najszybciej. Przez 10 tys km nie bierze oleju, a jak juz to prawie tego nie widac. Nie mam pojecia czy tak samo jak w benzynach ? Czy inaczej dobiera sie oleje ? Z gory dzieki za odpowiedz :)

Opublikowano

Jeżeli nie bierze to tylko się cieszyć:)

Zmieniaj jak do tej pory co 10 tys. Olej z normą 505.01.

Jak jest dobrze to nie ma co kombinować.

Opublikowano

Podziekowal :)

Opublikowano

Witam. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Audi A4 B7 1.9 TDI 116km silnik BKE bez PDF. Nie wiem jaki byl olej wczesniej lany a koniecznie musze wymienic olej. Mieszkam w Belgi i czy zastosowanie olejow z odpowiednimi normami takich marek jak Texaco, Q8, Liqui moly bedzie dobrym wyborem? Jesli macie jakies wiadomosci co do jakosci tych olejow prosze o odpowiedz. I czy ewentualnie moglbym zalac silnik olejem Castrol Edge 5W30 507.00??

Opublikowano
Witam. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Audi A4 B7 1.9 TDI 116km silnik BKE bez PDF. Nie wiem jaki byl olej wczesniej lany a koniecznie musze wymienic olej. Mieszkam w Belgi i czy zastosowanie olejow z odpowiednimi normami takich marek jak Texaco, Q8, Liqui moly bedzie dobrym wyborem? Jesli macie jakies wiadomosci co do jakosci tych olejow prosze o odpowiedz. I czy ewentualnie moglbym zalac silnik olejem Castrol Edge 5W30 507.00??

Witam kolego!!!

Lej olej zgodnie z normą i zmieniaj co około 10 tys. Marka nie ma już takiego ogromnego znaczenia.

Texaco i LM to na pewno dobre oleje. Q8 nie znam więc nie wiem.

Castrol Edge 5W30 z normą 507.00 będzie oki. Jest to norma kompatybilna dla wymaganej dla Twojego silnika normy 505.01.

Tylko po co przepłacać za 507.00 i nie daj się naciągnąć na wydłużone okresy między wymianami.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...