Chadury89 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Mam starego AFNa xD Po parametrach widze ze chyba lepszy x-cess bedzie:) dzieki za pomoc
Duras Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Właśnie już doczytałem, że masz AFN więc oba są oki do Twojego autka. Parametry podobne. Po prostu jak jest PD to X-Cess odpada z automatu. A tak to wg uznania.
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 xclean ma mniejsza lepkosc w niskiej temp. i nizsza temp zestalenia czyli zima lepiej. ale xcess ma wyzsza liczbe tbn czyli lepsze wlasnosci neutralizujace produkty zuzycia oleju oraz spalania. jezeli xcelan, lepiej go wymieniac czesciej.
Duras Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ale X-Clean też ma mniej popiołów siarczanowych (w końcu ma C3 ). Dlatego ma mniejszy TBN. Po prostu wymieniać co około 10 tys. i będzie ok:wink: Czy to X-Cess czy X-Clean. Ale fakt X-Clean zimą lepiej. Różnica nie wielka ale zawsze:)
Chadury89 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jak na castrolu 10w40 zime przezyl to juz chyba kazdy olej przezyje
Duras Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 No niby tak ale czemu mu nie ułatwić jeszcze bardziej:) Szczególnie ze względu na turbinę Ale tak czy tak przejście z 10W40 na X-Cess czy X-Cleana dobrze silnikowi i turbinie zrobi:)
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ale X-Clean też ma mniej popiołów siarczanowych (w końcu ma C3 ). Dlatego ma mniejszy TBN. Po prostu wymieniać co około 10 tys. i będzie ok:wink: Czy to X-Cess czy X-Clean. Ale fakt X-Clean zimą lepiej. Różnica nie wielka ale zawsze:) przeciez glowne zakwaszenie oleju nastepuje wskutek spalania ON
Chadury89 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Powiem ze duzo sie naczytalem na temat olejów, i jak w pracy kazdy lepek mowi o rozszczelnieniu silnika to nie wiem czy smiac sie czy plakac... ---------- Post dopisany at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany at 16:27 ---------- jaki filtr polecacie boscha, Manna czy wystarczy filtron?
Duras Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Fakt że głównie paliwo:decayed: Sam jeżdżę na Filtronie poza paliwem i nic złego mi się nie stało. Bardziej chyba ważne żeby regularnie wymieniać.
Chadury89 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Gdzies wyczytalem ze Bosch ma duzo wiecej bibulki filtracyjnej stad moje zastanowienie nad nim, ale zawsze bralem Filtrona i tez nie narzekam;)
Duras Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Nie wiem jak Bosch ale Mann ma grubszą warstwę niż Filtron ( na przykładzie HU 726/2x i OE 640/1) - tak na oko patrząc. Byle nie brać jakiś no name. Od Filtrona w górę to już nie jest źle:) - moim zdaniem
Chadury89 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze-100 tutaj o tym boschu przeczytalem
Tommy Gun Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Mam takie pytanie do was obecnie jeżdżę na Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40, nie mogę powiedzieć złego słowa (w porównaniu do Castrola 10w40 z którym kupiłem auto). Najbardziej jednak drażni mnie fakt że LM nie ma w ofercie 4 litrowych baniek, u mnie wchodzi ok, 3.6 litra i trzeba brac 5 litrowe... Za 5l bańkę płaci się ponad 215zł, litrowych nie opłaca się kupować bo stoją ponad 50zł. Myślałem nad przejściem na Mobila 0w40 New Life Turbo Diesel gdyż ma 4l opakowanie. Moje 1.9 nie bierze więcej jak 0,5 litra oleju na 10 tysięcy, większość uszczelek i uszczelnień mam wymienionych (były jak z kamienia - w końcu 18 rok auta idzie), a nie chce składować zapasu tego oleju bo to bez sensu. Co sądzicie o tym zabiegu, zostać przy LM czy skusić się na tego Mobila ?? Widziałem też dwie wersje tego oleju Mobila - na jednym jest Fully Synthetic a na drugim Super Syn Technology, czy ten pierwszy to faktyczny 100% syntetyk jak LM czy Motul ????
Tomek1979 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam Szanownych Forumowiczów. Będę wdzięczny za wypowiedzi na temat dwóch olejów do 1.9 TDI ahh 5w30. Mianowicie , który lepszy Vavoline czy Motul. Z góry dzięki za wypowiedzi
Musashi Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam Szanownych Forumowiczów. Będę wdzięczny za wypowiedzi na temat dwóch olejów do 1.9 TDI ahh 5w30. Mianowicie , który lepszy Vavoline czy Motul. Z góry dzięki za wypowiedzi niezbyt szczesliwy wybor lepiej silnikowi bedzie na 5w40, oczywiscie pamietajac o normie 505.00
dans1980 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 http://www.auto-swiat.pl/1-test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze-100tutaj o tym boschu przeczytalem jest tam jedno mądre stwierdzenie "ilość bibuły filtracyjnej nie musi świadczyć o jakości filtra"
Chadury89 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 prawda, ale Bosch ma ogolnie dobre czesci. wlasnie bylem w punkcie boscha i kupilem filtr oleju 0451103346, nie wiedzialem ze to takie wielkie, wczesniej kupowalem filtrona i byl o wiele mniejszy
Tomek1979 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Dlaczego niezbyt szczęśliwy wybór. 5w40 będzie lepszy? ---------- Post dopisany at 11:09 ---------- Poprzedni post napisany at 11:08 ---------- Będę wdzięczny za poradę jaki do silnika najlepszy do silnika w świetnym stanie z małym przebiegiem 90 km ahh
Spidan Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Zalej Motula X-Cess 5W40 z normą 505.00 i będzie git,ewentualnie Valvoline Durablend 5W40 505.00/505.01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się