Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda mi go teraz targać jak nic się z nim nie dzieje, ale jak padnie to odrazu wyleci i wycieczka do Rogala będzie:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

warto pozbyc sie tego ustronstwa juz teraz

kilka tygodni temu wycinałem DPF-a w passacie B6 170kM

juz nie chciał jezdzic, tak był "zasrany", po kastracji i programie wyszło 207kM

auto zapie....rdala jak wściekłe i mniej pali :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ale wiesz jak to jest a to nigdy czasu i chęci nie ma itd. a jak się wysra to już nie ma wyjścia:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie wlasnie myslalem ze mozna by bylo zalozyc temat w ktorym kazdy moglby napisac jakie ma auto, jaki silnik,przebieg, jaki olej i filtry stosuje i ewentualnie co ile wymiany. Jak ktos bedzie szukal oleju czy filtru, zobaczy ktory najczesciej jest wybierany, moze wtedy sam sie zdecuduje. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha, po 3 stronach bedzie pytanie: panowie co zalac?

myslisz ze komukolwiek bedzie sie chcialo przeczytac wiecej niz 2 strony? w tym watku nowi malo kiedy zagladaja na pierwsza strone gdzie jest wszystko wyjasnione...

pozatym druga sprawa, ekploatacja silnika nie ma nic wspolnego z demokracja, albo sie stosuje prawidlowe zasady mechaniki albo sie popelnia blad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ale wiesz jak to jest a to nigdy czasu i chęci nie ma itd. a jak się wysra to już nie ma wyjścia:decayed:

Ech kolego zmobilizuj się,po takim zabiegu autko nieźle zapina.

Ja po tygodniu jak kupiłem AVFa już miałem softa od Aligatora:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego motula mam właśnie zalanego ale Carlos kiedyś pisał że zalewa silnik olejem który nie spełnia normy dla DPF-a ale za to lepiej chroni silnik, a z DPF-em nic mu się nie dzieje.

Posłuchaj , pisalem zawsze ,że olej jaki obecnie zalewam nie spelnia żadnych norm VAGA a także 504/507 ,który to VAG wymaga do DPF-a a nie ,że nie spełnia norm dla DPF-a a to duża różnica.:wink:

Moja krotka historia stosowanych olei .

Od nowości wiadomo to co fabryka zaleje, później Mobil 1 ESP do przykrej historii, następnie Motul Specific 504/507, kolejny olej już nie spełniał normy 504/507 i był to Amsoil AFL 5W40 o taki: http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx

rewelacyjny olej saps 0.8 spokojnie dawal radę z DPF-em, spelnia normy mercedesa i BMW z DPF-em to niby dlaczego w AUDI ma nie dawać rady. Z racji tego ,że lubię eksperymentować przyszła pora na jeszcze coś grubszego i było zalane AMSOIL DEO o taki : http://www.amsoil.com/storefront/deo.aspx

i do teraz na nim jeżdżę i na nic innego bym już nie zmienił do czasu jak nie dojrzałem Millersa XFS 0W40, co prawda nie spełnia także normy 504/507 , ale myślę że będzie very good :cool1:

A i mam jeszcze w planie zalac w celach testu olej Mobil 1 delvac LE 5W30 ponoc ostatni z mobili na bazie PAO . Oba oleje juz oddane do analizy jako jeszcze nowe , bo producenci nie chwalą się za bardzo danymi , które mnie interesują....

NYNA śmiało mogę Ci polecić Amsoil AFL saps 0.8 i Millers XFS 0W40 są to oleje , ktore nie spełniają normy 504/507 , ale w 100 % nie zrobią krzywdy DPF-owi a i silnik na pewno będzie lepiej chroniony w porównaniu co prezentują sobą oleje z normą 504/507.

Sprawdź przetestuj i jak na tych będzie Ok to możesz probować grubiej coś zalać ......

Oczywiście jeśli chcesz mogę Ci pomóc w przeprowadzeniu analizy oleju i będziesz widział gołym okiem co i w jakim stopniu w silniku się zużywa na jakim oleju i czy jest poprawa ,czy nie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie wlasnie myslalem ze mozna by bylo zalozyc temat w ktorym kazdy moglby napisac jakie ma auto, jaki silnik,przebieg, jaki olej i filtry stosuje i ewentualnie co ile wymiany. Jak ktos bedzie szukal oleju czy filtru, zobaczy ktory najczesciej jest wybierany, moze wtedy sam sie zdecuduje. Co wy na to?

To jest bardzo dobry pomysł popieram kto jest za łapę w gore c011.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jeśli chcesz mogę Ci pomóc w przeprowadzeniu analizy oleju i będziesz widział gołym okiem co i w jakim stopniu w silniku się zużywa na jakim oleju i czy jest poprawa ,czy nie :cool:

o ile pamietam, miales wrzucic wyniki czas jakis temu juz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie wlasnie myslalem ze mozna by bylo zalozyc temat w ktorym kazdy moglby napisac jakie ma auto, jaki silnik,przebieg, jaki olej i filtry stosuje i ewentualnie co ile wymiany. Jak ktos bedzie szukal oleju czy filtru, zobaczy ktory najczesciej jest wybierany, moze wtedy sam sie zdecuduje. Co wy na to?

Są na forum już takie wątki. Gdy kupiłem auto szukałem takich postów o tym jakiej marki filtry czy olej ludzie stosują i co ile wymieniają. Ten wątek "Jaki olej do TDI" zawiera na pierwszej stronie wszystkie podstawowe informacje o tym co zalać, a jednak ludziska chyba nie zwracają na niego uwagi i tak mamy już 200 stron tego wątku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale sie nie dziwie ze nie zwracaja, bo nie maja pewnosci ile osob leje takie oleje, duzo osob szuka odpowiedzi na temat taki czy w samochodach kilkunastoletnich ludzie uzywaja olei syntetycznych, jakby duza czesc osob wypowiedziala sie w jednym temacie i tylko opisala o swoim aucie te informacje to by bylo dobre rozeznanie. To tak jak np sie slyszy o roszczelnieniu silnika po zmianie oleju na gorszy, kazdy w realu powtarza mi ze rozszczelnie silnik a na forum ze mozna lac, a tak naparwde nie wiem ile osob tak zrobilo z naszego forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat rozszczellniania silnika jest rodem z PRL gdzie do silników fiata 125p i poloneza zaczeto lac

pseudosyntetyki i półsyntetyki, uszczelnienia w tych silnikach nie były przystosowane do obsługi

takich olei i lało sie z silników jak z kaczej du...py, po wymianie na normalne uszczelki wszystko było ok

kolejna sprawa to taka żea olej w tym przypadku Selektol 20W-40, był tak zaje....bisty że od razu zapychał osadami wszystlko co sie dało w silniku

opinie o cieknacych silnikach po przejsciu na full krążą od ludzi którzy w latach 90-tych przeżywali transformacje ustrojową i w tym przypadku "olejową" a młodzież powiela ta głupotę

jak ma sie rozszczelnic to sie rozszczelni to tylko kwestia czasu

mój ojciec tez miał taką głupawke i lał semi do PD-ka :facepalm::facepalm:

mówiłem mu żeby przestał to robic bo zaje....bie silnik, ale on był uparty

nie musiałem długo czekac, silnik odmówił posłuszeństwa, poleciały PD-ki, wałek, popychacze

wywalił kilka tysięcy które skutecznie "wyleczyły" go z głupoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladal ktos ten filmik ?:)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1P2G20lddCI#!

---------- Post dopisany at 09:27 ---------- Poprzedni post napisany at 09:23 ----------

Duzo czytalem o olejach i ich wlasciwosciach, i patrzac logicznie kazdy olej ma srodki myjace, czy to syntetyk, semi czy mineral, wiec nawet mineral rzekomo wypukal by silnik, tlumaczac tak koledze, on i tak uparty "nie lej syntetyka bo masz 200000k przebiegu". Ludzie to maja gleboko zakodowane w glowie i powtarzaja z pokolenia na pokolenie xD

---------- Post dopisany at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany at 09:27 ----------

Swieta prawda:) =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może ktoś mi powiedzieć i wytłułaczyć, który olej będzie dobry do ahh 90km w świetnym stanie 5w30 czy 5w40. Myślałem o LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 czy 5w30. Który będzie lepiej chronił silnik. Czy dobra marka?
5w30 chroni lepiej od 5w40 pomimo cieńszego filmu olejowego,jeśli masz zdrowy silnik to śmiało lej 5w30,gdyby było inaczej to jak chroniłby silnik 0w20?? osobiście u siebie zalałem 0w30 wcześniej był 5w40 i teraz czuć różnice zwłaszcza przy porannym rozruchu i jeździe na zimnym silniku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku ze zbliżającą się wymianą oleju proszę o radę do tej pory od dwóch wymian jak kupiłem auto stosuję Motul Specific 5w30 z normą 504.00/507.00 zmieniany max co 10kkm, z racji że wywaliłem DPF czy jest sens zmiany na MOTUL SPECIFIC z normą 505.01 albo MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40, silnik 2.0 tdi BPW po kastracji wałków i napędu pompy oleju, czyli praktycznie niczym nie różniący się konstrukcyjnie od PD AWX/AVF. Zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika więc może polecicie inną firmę chociaż osobiście na MOTUL nie narzekam.

Kolejne pytanie odnośnie filtrów która firma będzie lepsza Mann czy Knecht obecnie jeżdżę na produktach tej drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym został przy 5w30 jeśli chcesz zmienić producenta to ewentualnie valvo MST 5w30 baardzo dobry olej,filtr możesz zapodać Hengst,Mann,Knecht myślę że to I liga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym został przy 5w30 jeśli chcesz zmienić producenta to ewentualnie valvo MST 5w30 baardzo dobry olej,filtr możesz zapodać Hengst,Mann,Knecht myślę że to I liga

właśnie czytałem o tym oleju i rzeczywiście bardzo polecany przy zmodzonych silnikach i do tego opakowanie 4L również przemawia za nim. Ciekawe czy jeździ na nim ktoś od nas z forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymienilem olej z Castrola 10w40 na Motula x-cess 5w40, gdy zdjalem oslone zobaczylem spocony silnik od oleju, ale sporo oleju przy dolewaniu rozlalem na silnik, pewnie od tego, pojedzilem troche, nic nie cieknie, nie saczy sie, nic nie ubywa, mam nadzieje ze bedzie git. Autko wczesniej wzielo mi jakies 0,75l na 13 tysiecy, z czego z 0.2 rozlalem, moze wiecej. Nic nie kopci z rury. Narazie zauwazylem ze autko lepiej wkreca sie na obrotach i szybciej sie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie to jak ty żeś nalewał ten olej żeby tyle rozlać?

PS. Na pewno lepsze rozwiązanie niż półsyntetyczny Castrol który sam w sobie jest kupa i którego przede wszystkim nie powinno się zalewać do tego typu silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...