Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Parametry podobne ale ja bym wziął X-Cess. Ma większy TBN, lepiej sobie będzie radził z powstającym kwasem siarkowym. A wiadomo że u nas z paliwem różnie więc lepiej mieć zapas neutralizatora kwasu:)

Opublikowano

No niby tak ale różnica jest niewielka i myślę że aż takiego znaczenia nie odegra. Nie mamy aż takich srogich zim. A paliwo mamy różne;/

Opublikowano

Witam,

Nie chcę zaczynać nowego wątku więc się podepnę. Aktualnie czeka mnie wymiana oleju oraz filtrów mam pytanie poprzedni właściciel lał 10w40 chciałbym zalać go syntetykiem czy mogę? jakie są ewentualne nie pożądane skutki :D?

pozdrawiam

Opublikowano
Witam,

Nie chcę zaczynać nowego wątku więc się podepnę. Aktualnie czeka mnie wymiana oleju oraz filtrów mam pytanie poprzedni właściciel lał 10w40 chciałbym zalać go syntetykiem czy mogę? jakie są ewentualne nie pożądane skutki :D?

pozdrawiam

A co Ty Artur masz za auto... kod silnika...

Opublikowano

AJM... zapomniałem :D

Opublikowano

To jak najbardziej zmień na syntetyka z normą 505.01. Na 10W40 PD nie powinny jeździć. Zmiana nie powinna nić zmienić. Zmień na 5W40.

Co osiągniesz to:

- lepszą ochronę dla pompowtryskiwaczy

- lepsze smarowanie turbiny

- lepszy rozruch na zimno

W temp roboczej olej 10W40 i 5W40 podobnie się będzie zachowywał, więc przez to na pewno nie spowodujesz że zacznie palić olej.

Opublikowano

Hmm... dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Zapytałem bo straszyli mnie, że uszczelki pójdą, że silnik mi zaleje i wiele innych jeszcze gorszych rzeczy :)

Opublikowano

Może i kiedyś tak było:) Ale uszczelki, od połowy lat 90, są odporne na oleje syntetyczne i nic im syntetyk nie zrobi:)

Więc to stara, nie prawdziwa już wiedza:P Ale u mechaników nadal istnieje. Niestety;/ Tak samo jak konieczność zmiany na 10W40 bo już taki przebieg;/

W Twoim silniku tylko olej z normą 505.01 a to daje lepkości 5W30, 5W40.

Opublikowano

Dobrze posłuchać kogoś mądrego. Dziękuję bardzo!!!

Opublikowano
Może i kiedyś tak było:) Ale uszczelki, od połowy lat 90, są odporne na oleje syntetyczne i nic im syntetyk nie zrobi:)

Więc to stara, nie prawdziwa już wiedza:P Ale u mechaników nadal istnieje. Niestety;/ Tak samo jak konieczność zmiany na 10W40 bo już taki przebieg;/

W Twoim silniku tylko olej z normą 505.01 a to daje lepkości 5W30, 5W40.

nie do konca prawda - slabe oleje polsyntetyczne nie maja dodatkow chroniacych uszczelki. w momencie zalania dobrej jakosci polsyntetyka czy syntetyka - spekane uszczelki "nabieraja" oleju i zaczynaja przeciekac. wtedy nie pozostaje nic innego jak wymiana uszczelek.

Opublikowano

No to naprawdę słaby olej by musiał być. Nie wiem czy taki jeszcze robią chyba, że ktoś leje olej o ACEA A2/B2:P, albo jakiś inne oleje "no name".

Opublikowano

Pozwolcie Panowie ze podłącze sie do waszych wypowiedzi... :hi:

ok ja mam 1.9 tdi tez go zalałem 15w-40. Wlamem tam olej orginalny CAT wyczynowy do koparek, ale silniczek ładnie na nim chodzi:))

Pozdrawiam

Dana

Opublikowano

Ladnie chodzi czyli ciszej klekocze, ale lanie delvaq od ciezarowek mineralnych moze skutkować zlym wplywem termicznym na hydro popychacze ect, ect zywotnosci elementow smarnych...

ten temat, jest jak nie konczaca sie opowiesc... matko Boska.

Opublikowano

witam dzis zmienilem 10w40 na 5w40 z mocnym bolem serca wiedziony przesadami ale wlalem odpalilem audzie przejechalem 150km wyciagam bagnet a olej czysciutki kolor miodowy :naughty:bede obserwowac co sie dzieje na pasie przednim mam wlepke z aralem 0w30

Opublikowano
witam dzis zmienilem 10w40 na 5w40 z mocnym bolem serca wiedziony przesadami ale wlalem odpalilem audzie przejechalem 150km wyciagam bagnet a olej czysciutki kolor miodowy :naughty:bede obserwowac co sie dzieje na pasie przednim mam wlepke z aralem 0w30

zawsze przed taka zmiana warto zastosowac plukanke. wtedy szlam wyleci od razu, a nie bedzie mielony przez 15 tys z nowym olejem. proponuje wymienic olej po 7 tys teraz.

Opublikowano

endriu ja nie mam szlamu w silniku:wink:wymienie go jak wroce z wakacji ja zawsze zmieniam olej po 10000 rzecz swieta dla mnie termin nie przekraczalny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...