b00ster Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Duras jaka oliwa będzie lepsza do silnika na VP Motul X-cess 5W40 czy X-clean 5W40?
Duras Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Parametry podobne ale ja bym wziął X-Cess. Ma większy TBN, lepiej sobie będzie radził z powstającym kwasem siarkowym. A wiadomo że u nas z paliwem różnie więc lepiej mieć zapas neutralizatora kwasu:)
b00ster Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 z 2 strony "MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess"
Duras Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 No niby tak ale różnica jest niewielka i myślę że aż takiego znaczenia nie odegra. Nie mamy aż takich srogich zim. A paliwo mamy różne;/
Cyrkiel Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam, Nie chcę zaczynać nowego wątku więc się podepnę. Aktualnie czeka mnie wymiana oleju oraz filtrów mam pytanie poprzedni właściciel lał 10w40 chciałbym zalać go syntetykiem czy mogę? jakie są ewentualne nie pożądane skutki ? pozdrawiam
danu44 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam,Nie chcę zaczynać nowego wątku więc się podepnę. Aktualnie czeka mnie wymiana oleju oraz filtrów mam pytanie poprzedni właściciel lał 10w40 chciałbym zalać go syntetykiem czy mogę? jakie są ewentualne nie pożądane skutki ? pozdrawiam A co Ty Artur masz za auto... kod silnika...
Duras Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 To jak najbardziej zmień na syntetyka z normą 505.01. Na 10W40 PD nie powinny jeździć. Zmiana nie powinna nić zmienić. Zmień na 5W40. Co osiągniesz to: - lepszą ochronę dla pompowtryskiwaczy - lepsze smarowanie turbiny - lepszy rozruch na zimno W temp roboczej olej 10W40 i 5W40 podobnie się będzie zachowywał, więc przez to na pewno nie spowodujesz że zacznie palić olej.
danu44 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 AJM... zapomniałem To chlupnij mu.... LIQUI MOLY i bedzie super.... I nie wzoruj sie na tej ankiecie w 100% Niektore wybory nie sa najlepiej trafione. http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/ankieta-jakim-oleju-jezdzi-239455/ PS. A co to byl za olej ten 10W-40...?
Cyrkiel Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Hmm... dziękuję za szybkie odpowiedzi. Zapytałem bo straszyli mnie, że uszczelki pójdą, że silnik mi zaleje i wiele innych jeszcze gorszych rzeczy
Duras Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Może i kiedyś tak było:) Ale uszczelki, od połowy lat 90, są odporne na oleje syntetyczne i nic im syntetyk nie zrobi:) Więc to stara, nie prawdziwa już wiedza:P Ale u mechaników nadal istnieje. Niestety;/ Tak samo jak konieczność zmiany na 10W40 bo już taki przebieg;/ W Twoim silniku tylko olej z normą 505.01 a to daje lepkości 5W30, 5W40.
Cyrkiel Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Dobrze posłuchać kogoś mądrego. Dziękuję bardzo!!!
endriuu Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Może i kiedyś tak było:) Ale uszczelki, od połowy lat 90, są odporne na oleje syntetyczne i nic im syntetyk nie zrobi:) Więc to stara, nie prawdziwa już wiedza:P Ale u mechaników nadal istnieje. Niestety;/ Tak samo jak konieczność zmiany na 10W40 bo już taki przebieg;/ W Twoim silniku tylko olej z normą 505.01 a to daje lepkości 5W30, 5W40. nie do konca prawda - slabe oleje polsyntetyczne nie maja dodatkow chroniacych uszczelki. w momencie zalania dobrej jakosci polsyntetyka czy syntetyka - spekane uszczelki "nabieraja" oleju i zaczynaja przeciekac. wtedy nie pozostaje nic innego jak wymiana uszczelek.
Duras Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 No to naprawdę słaby olej by musiał być. Nie wiem czy taki jeszcze robią chyba, że ktoś leje olej o ACEA A2/B2:P, albo jakiś inne oleje "no name".
danu44 Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Pozwolcie Panowie ze podłącze sie do waszych wypowiedzi... ok ja mam 1.9 tdi tez go zalałem 15w-40. Wlamem tam olej orginalny CAT wyczynowy do koparek, ale silniczek ładnie na nim chodzi:)) Pozdrawiam Dana
grejf Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Ladnie chodzi czyli ciszej klekocze, ale lanie delvaq od ciezarowek mineralnych moze skutkować zlym wplywem termicznym na hydro popychacze ect, ect zywotnosci elementow smarnych... ten temat, jest jak nie konczaca sie opowiesc... matko Boska.
tomx Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 witam dzis zmienilem 10w40 na 5w40 z mocnym bolem serca wiedziony przesadami ale wlalem odpalilem audzie przejechalem 150km wyciagam bagnet a olej czysciutki kolor miodowy :naughty:bede obserwowac co sie dzieje na pasie przednim mam wlepke z aralem 0w30
endriuu Opublikowano 20 Lipca 2012 Opublikowano 20 Lipca 2012 witam dzis zmienilem 10w40 na 5w40 z mocnym bolem serca wiedziony przesadami ale wlalem odpalilem audzie przejechalem 150km wyciagam bagnet a olej czysciutki kolor miodowy :naughty:bede obserwowac co sie dzieje na pasie przednim mam wlepke z aralem 0w30 zawsze przed taka zmiana warto zastosowac plukanke. wtedy szlam wyleci od razu, a nie bedzie mielony przez 15 tys z nowym olejem. proponuje wymienic olej po 7 tys teraz.
tomx Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 endriu ja nie mam szlamu w silniku:wink:wymienie go jak wroce z wakacji ja zawsze zmieniam olej po 10000 rzecz swieta dla mnie termin nie przekraczalny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się