pastaldo Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 I na tym poście kolegi endriuu zamknąłbym ten temat,gdyż naqpisano w nim chyba wszystko,a może i więcej. Niestety tego typu postulaty padały wielokrotnie ale nie da rady bo ludzie typu kolegi Ccartmanek jest na pęczki i zaczną zakładać nowe wątki z takim samym pytaniem i tak będzie burdel i tak więc niech się wypytuja tu. Chociarz ja podziwiam kolegę endriuu że ma jeszcze siłę odpowiadać na te ciągłe pytania jednej treści. Mimo to że nawet na tej samej stronie jest pytanie o ten sam silnik i jest odpowiedź to ludzie i tak zapytają bo może to że przebieg różni się o 10tys km to może podpowie mu ktos coś innego Odpowiedź jest jedna: NIE Każdy dostanie te same oleje do wyboru i nikt jednego słusznego mu nie poda.
matikemk Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Afton_Lube_Spec_Handbook_2012.pdf Polecam przejrzeć ten dokument. Pytanie czemu nie mogę nalać do silnika PD olejów syntetycznych: 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW. Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 przecież one lepiej chronią przed zużyciem??
Dev Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Pytanie czemu nie mogę nalać do silnika PD olejów syntetycznych: 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW. Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 przecież one lepiej chronią przed zużyciem?? a kto Ci powiedział że nie możesz ???? nikt Ci nie zabroni, Twoje auto, Twój silnik, Twój olej Twoje zmartwienie a dokument ciekawy, owszem
Carlos* Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Afton_Lube_Spec_Handbook_2012.pdfPolecam przejrzeć ten dokument. Pytanie czemu nie mogę nalać do silnika PD olejów syntetycznych: 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW. Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 przecież one lepiej chronią przed zużyciem?? Wiesz czemu nikt z forum nie poleci Ci oleju nie spełniającego norm VAGA , bo nikt nie chce brać odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie silnika. Nikt nie zna stanu twojej motorowni i żeby później nie było domysłów ,że to właśnie przez zły dobór oleju. Moje prywatne zdanie jest takie , że Śmiało możesz zalać dobry olej Full Syntetyk 5/30 , 5/40 do auta z PD, i nic nie ma prawa się stać. Dla mnie większość norm to wymysł księgowych danego koncernu do zarabiania kasy...... Ja już od bardzo dawna jeżdżę swoim Audi 3.0 tdi z DPF-em na oleju nie spełniającym kompletnie żadnych norm Vaga i nic z DPF-em ani z silnikiem się nie dzieje , a według teorii i zaleceń vaga powinno być inaczej , a jeżdżę już na tym oleju 80kkm. A to olej na którym jeżdżę Amsoil DEO i sam możesz śmiało taki zalać i nic się nie stanie. AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)
matikemk Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Wiesz czemu nikt z forum nie poleci Ci oleju nie spełniającego norm VAGA , bo nikt nie chce brać odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie silnika. Nikt nie zna stanu twojej motorowni i żeby później nie było domysłów ,że to właśnie przez zły dobór oleju.Moje prywatne zdanie jest takie , że Śmiało możesz zalać dobry olej Full Syntetyk 5/30 , 5/40 do auta z PD, i nic nie ma prawa się stać. Dla mnie większość norm to wymysł księgowych danego koncernu do zarabiania kasy...... Ja już od bardzo dawna jeżdżę swoim Audi 3.0 tdi z DPF-em na oleju nie spełniającym kompletnie żadnych norm Vaga i nic z DPF-em ani z silnikiem się nie dzieje , a według teorii i zaleceń vaga powinno być inaczej , a jeżdżę już na tym oleju 80kkm. A to olej na którym jeżdżę Amsoil DEO i sam możesz śmiało taki zalać i nic się nie stanie. AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO) Właśnie o to mi chodziło. Przeglądając ten dokument z Afton Chemicals do którego link podałem wyżej, można zauważyć że normy VAGA mają podobne wymagania. Norma 505.01 nie odstaje jakoś szczególnie od normy 505 pod względem zabezpieczenia przed zużyciem. Co niby w normie 505.01 jest takie magiczne, że chroni te krzywki przed zużyciem? Na to pytanie chyba nie uzyskam odpowiedzi. Norma 507 niby dla DPF-a a ma do 1,5% popiołu siarczanowego tak samo jak VW 505. To wskazuje tylko na marketingowy chwyt. W testach zużycia wszystkie normy mają takie same wartości zużyć granicznych. HT/HS również wszystkie mają na poziomie min 3,5 mPas.
DiAMOND Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Niedługo będę miał 15000 km przejechanych od ostatniego lania MOTUL 8100 x-cess 5w40 syntetyk i teraz pytanie jaki teraz olej zamówić?
trepek Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Taki sam jak masz. Albo jakieś 0w-40 bo zima idzie.
DiAMOND Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Ok, u kogo teraz najlepiej zamówić olej Motul może jakiś nick sprzedającego Allegro?
tomx Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 panowie silnik ahh zmiana z 10 w na 5 w po 7 tys nie zaobserwowalem zadnych mitycznych rozszczelnien rano hydraulika po przekreceniu kluczyka cichnie a na 10 troche byla ja slychac znikanie oleju sie nie pojawilo rannego dymienia na zimnym brak klekocik klepoce dalej 248000
endriuu Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 panowie silnik ahh zmiana z 10 w na 5 w po 7 tys nie zaobserwowalem zadnych mitycznych rozszczelnien rano hydraulika po przekreceniu kluczyka cichnie a na 10 troche byla ja slychac znikanie oleju sie nie pojawilo rannego dymienia na zimnym brak klekocik klepoce dalej 248000
Dev Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 a ja tylko na "Kujawskim" i nie mówcie że ch...ujowy bo właśnie smażyłem tłustą fląderkę prosto z morza :decayed::decayed: Endriu, Ty masz jeszcze cierpliwość żeby tutaj zaglądać ??? bo mi sie juz powoli kończy... dzisiaj wymieniałem łańcuch, popychacze i uszczelnienia na zaworach w mojej padaczce :facepalm::facepalm: szkoda że padła mi bateria w handy bo wrzuciłbym foty ze środka silnika, jak wygląda po przejechaniu 15000 km po dwóch wymianach na Motul najpierw był wlany 5W-40 a potem za namową Endriuu poszło 0W teraz tez bedzie 0W bo zima idzie powiem jedno, silnik w środku wygląda jakby miał przejechane 30000km a nie 300000 :decayed:
elmo814 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 prosze o podpowiedź ktory olej liqui moly bedzie właściwy(norma) do tdi VP ( AHU ) ,zamiast motula synergie 6100
jihaad Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 prosze o podpowiedź ktory olej liqui moly bedzie właściwy(norma) do tdi VP ( AHU ) ,zamiast motula synergie 6100 Sporo wyjaśnia pierwszy post, powieszony, powiekszone i pogrubione litery, wyróżnienia na czerwono.
elmo814 Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 kolego jihaad tyle to i ja wiem ale ktory z tyych bedzie własciwy ? OLEJ LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40 1301 5L (2600586802) - motoAllegro Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W40 1386 1L SKLEP (2601652782) - motoAllegro Liqui Moly MoS2 LEICHTLAUF 10W40 2626 1L SKLEP (2601652784) - motoAllegro teraz mi podpowiesz?
jihaad Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 zaden Dev, ty chyba nie powinieneś już tu zaglądać.
Dev Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 chyba masz racje, bo kiedys dostane wylewu.... :facepalm:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się