damylek Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Koledzy podpowiedzcie jaki olej na zime?. Dotychczas byl lany castrol 5w30. A4 b7 1.9 tdi bez pdf. Moze x-clean 5w30? Bo jest w tej samej cenie co 5w40...
Duras Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Jak autko bez DPF i wymiany co 15 tys. to to samo co kolega wyżej coś z normą 505.01. Czy to będzie 5W30 czy 5W40 to parametry zimowe są podobne. Mogą być też normy wyższe 506.01 lub 507.00 ale to jak nie ma DPF i/lub nie jeździsz w trybie LL to bez sensu. A w sumie tryb LL to zawsze zło. Ten Motul o którym piszesz to pasuje ale jedynie dokładnie ten X-Clean C3+ 5W30. Już Motul 8100 X-Clean C3 5W30 nie pasuje. Musi być ten z plusem. ( ma on normę 507.00)
wojthass Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Witam, będe wymieniał teraz olej w silniku i skrzyni na motula i wszystkie filtry na knechta. Jak zrobić płukanke zeby jak najmniej syfu zostało w silniku i skrzyni ? Nie znalazłem żadnych tematow jak to zrobić..
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Witam, będe wymieniał teraz olej w silniku i skrzyni na motula i wszystkie filtry na knechta. Jak zrobić płukanke zeby jak najmniej syfu zostało w silniku i skrzyni ?Nie znalazłem żadnych tematow jak to zrobić.. Osobiście dałbym sobie spokój z płukankami a tym bardziej w przypadku skrzyni. Rozgrzej silnik i wypuść stary olej tak samo w skrzyni. Po tym jak wszystko ścieknie wlej nowy olej. Zalewając taką płukankę do silnika w 100 % tego nie wypuścisz a sam producent w instrukcjach przestrzega przed dolewaniem czegokolwiek do oleju. Obecne oleje są mieszalne ze sobą a płukanki to dodatkowa kasa dla ich producentów ale każdy robi jak uważa.
endriuu Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Ja jestem zwolennikiem plukanek. dobry zaklad wymiany oleju kazda reszte potrafi odessac - zarowno z filtra jak i z miski.
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Ja jestem zwolennikiem plukanek. dobry zaklad wymiany oleju kazda reszte potrafi odessac - zarowno z filtra jak i z miski. Endriuu nie obraź się ale tak ci się tylko wydaje, że usuniesz to w całości, silnik ma za dużo zakamarków gdzie ten specyfik najnormalniej w jakiejś ilości pozostanie. W zadbanym silniku nie ma co zalewać płukanek a najnormalniej terminowo wymieniać olej.
endriuu Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 eee bez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem?
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 eeebez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem? W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać.
endriuu Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 eeebez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem? W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać. zrob test oleju kiedys przepracowanego i sprawdz ile jest metali w nim pochodzacych z tarcia.
rikardo Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 eeebez przesady - lepiej aby pozostal stary olej przepracowany z mikroopilkami metali i szlamem? W tym celu wymieniasz filtr oleju którego zadaniem jest to wyłapywać. zrob test oleju kiedys przepracowanego i sprawdz ile jest metali w nim pochodzacych z tarcia. Tak głęboko w strukturę się nie zagłębiałem ale naturalną konsekwencją braku wymiany oleju w terminie następuje utrata jego właściwości. Z moich obserwacji wynika np, że jazda w koło komina to przebieg 9-10 tys. km i olej nadaje się do wymiany.
Dev Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 to zalezy co wlejesz do silnika
Blachu Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Więc krótko mówiąc warto zrobić płukankę silnika przed wymianą oleju...?? Czy mogą wystąpić jakieś nieporządane skutki? Rok temu po zakupie auta zalałem full syntetyk motul specyfic 505.01 5w40 (poprzedni właściciel jezdził na półsyntetyku castrola)... Czy przy następnej wymianie zostać przy tym motulu, czy jest może jakiś lepszy olej spośród wymienionych w pierwszym poście dla mojego silnika, 1.9 tdi awx pd ??
endriuu Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 plukanka nie zaszkodzi. PD 505.01 polecane oleje: Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Amsoil AFL 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W-30 lub Top Tec 4100 5w40 Millers XFE PD 5W40 lub oleje 0W-30 506.01 Motul Specific 506.01
Musashi Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Za tydzien wymiana oleju, zalany jest Millers XFE PD 5W40 a teraz mysle nad:- Amsoil AFL 5W/40 - Amsoil AEL 5W-30 Ktory bedzie lepszy, jakim byscie zalali? DPF nie posiadam. Jezeli nie masz DPF-a lej 5W40. jezdzilem na 5w30 i nie zauwazylem zadnych korzysci, a wiekszy wydatek. Dodatkowo zuzycie 5W30 jest troche wieksze niz 5W40.
trepek Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Więc krótko mówiąc warto zrobić płukankę silnika przed wymianą oleju...?? Czy mogą wystąpić jakieś nieporządane skutki? Krótko odpowiadając: tak, nie.
Dev Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Nnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
danu44 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Witam Panów... Po mojej dłuzszej nieobecnosci na forum, spowodowanej pewna sytuacją (wyjazd-choroba itd.) znowu tu jestem. Moze sie ktos ucieszy, a jak nie to trudno. Poniewaz nie jestem na biezaco w aktualnym temacie, wiec pozwalam sobie wrzucic link z artykułem (oczywiscie o olejach - zeby nie bylo OT) z pewnej strony motoryzacyjnej. Po przeczytani go, najpierw łzy popłyneły mi ze smiechu, a potem zrobiło mi sie smutno. Nad ignorancją i nieswiadomosci ludzi. Prosze przczytac artykuł, a potem... komentarze... oj, zle sie w tej Polsce dzieje. Pozdrawiam, jak zawsze serdecznie... Dana Tego nie wiedziałeś o olejach. Rozwiewamy mity! - Motoryzacja w INTERIA.PL - auta używane, testy samochodów używanych, ocena stanu auta, opinie
Duras Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 hej Danu:) A się ostatnio zastanawiałem co z Tobą Generalnie artykuł kilka mitów obala i dobrze ale kilka to masakra co piszą;/ Po prostu załamać się idzie. Najlepszy z tym silnikiem benzynowy co ma prawo 1L oleju na 1000 km palić. A poczytaj sobie komentarze:) Ludzie wierzą że w ogóle nie trzeba wymieniać. No nowoczesne silniki wtedy na pewno długo pociągną. Jeździ jakimś 30 letnim Bóg wie czym i może tam rzeczywiście nie ma konieczności wymiany:) Miło że wróciłaś. Pozdrawiam:)
danu44 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Miło że wróciłaś. Pozdrawiam:) Dziekuje Macku.... Pozdrawiam A komentarze ludzi... do artykułu sa ZAŁAMUJACE...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się