Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sam jeżdżę na Motolu i jestem zadowolony.

cabanmat juz Ci kiedys pisałem zmien motto zyciowe nad reklamom Motula bo rece opadaja i czytaj a nie doradzaj bo to nastepny etap zyciowy

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mateusz... o co Ty do cholery masz za auto...?

Jest to Audi z roku 2001 na pompie rotacyjnej, a nie na pompo-wtryskach...?

Jesli tak... to norma 505.00 jest ok. Ale rowniez specyfik z norma 505.01 bedzie dobry.

Tak ze mozesz uzywac obu tych olei. Napewno specyfik bedzie moze troche lepszy, ale i drozszy.

Reszta zalezy od Ciebie.

Jezdzisz na specyfiku to zostan na nim.

Albo zalej do silnika calkiem cos innego. Np. AMSOIL 5W40

Pozdrawiam :hi:

Cena X-Cessa i Specyfika są identyczne :hi:

Opublikowano

Cena X-Cessa i Specyfika są identyczne :hi:

Parametry techniczne; X-cess 5w40

Gęstość 20°C ASTM D1298 0.850

Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D445 86.2 mm2/s

Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 14.2 mm2/s

HTHS at 150°C ASTM D4741 3.73 mPa.s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 170

Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C

Temperatura zapłonu ASTM D92 230°C

TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

Parametry techniczne; Specific 5w40

Gęstość 20°C ASTM D1298 0.848

Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D445 84.9 mm2/s

Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 13.9 mm2/s

HTHS at 150°C ASTM D4741 3.66 mPa.s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 167

Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C

Temperatura zapłonu ASTM D92 215°C

TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g

Parametry techniczne; C3 Clean 5w40

Gęstość 20°C ASTM D1298 0.845

Lepkość kinematyczna 40°C ASTM D445 84.7 mm2/s

Lepkość kinematyczna 100°C ASTM D445 14.1 mm2/s

HTHS at 150°C ASTM D4741 3.64 mPa.s

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 172

Temperatura płynięcia ASTM D97 -39°C

Temperatura zapłonu ASTM D92 234°C

TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

Ja mam takie dane... minimalne roznice sa. Ale czy uzytkownik jestr wstanie je zaobserwowac...? Chyba nie.

Roznica w cenie na tych 3 olejach, to około 10-15 zl. Ja brałbym najtanszy. Zawsze to 15 zł zostanie na paliwo... :wink:

Opublikowano

Xcess ma przede wszystkim wyzszy HTHS i TBN.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

ja jak zawsze polecam:

613c6f95bdbcac48med.jpg

spełnione wszystkie normy :wink:

Opublikowano

ja jak zawsze polecam:

spełnione wszystkie normy :wink:

Piekny kolorek... lałbym go litrami (nawet ponad stan), jesli ktos nie wie co wybrac.... super :thumbup1::hi:

Opublikowano

mmmm... ori Kujawki...

Jakie 15zł... jak widać... 2 zł różnicy :wink:

Podaję jeszcze ceny naszych trzech spornych motulków od kolegi z Oil-Land :

X-Cess 5W40 - 142,99 zł

Specyfic 5W40 - 142,99 zł

X-Clean 5W40 - 144,99 zł

Oil-Land - najtańsze oleje w sieci!!!

Ceny (nie dla przyjaciół) na forum np. Specyfik czy X-Cess sprzedaje po 135zł + wysyłka.

Dla forum jest 5% rabatu.

Opublikowano

bierz X-Cess-a i nie zawracaj wiecej d... głowy

Opublikowano

Ja zawsze pertraktuje z kolegą Dzik z www.pro-choice.pl i cene robi jeszcze lepsza. :D

Wysłane z prodiża

Opublikowano
Ja zawsze pertraktuje z kolegą Dzik z www.pro-choice.pl i cene robi jeszcze lepsza. :D

Wysłane z prodiża

taaaaa.... słyszałem, jak razem na d.... chodzicie :polew::polew::polew:

Opublikowano

Możliwe... ja kupowałem u niego Specifica po normalnej cenie 145zł.

Oczywiście zapytałem się czy jest jakiś rabat, to dzik odpowiedział że w tańszych pieniądzach to są fakei na allegro :wink:

W Oil-landzie masz też wysyłkę paczkomatem za 8,99zł. (jakbyś szukał taniej dostawy)

Opublikowano

Możliwe... ja kupowałem u niego Specifica po normalnej cenie 145zł.

Oczywiście zapytałem się czy jest jakiś rabat, to dzik odpowiedział że w tańszych pieniądzach to są fakei na allegro :wink:

Ja zawsze pertraktuje z kolegą Dzik i cene robi jeszcze lepsza. :D

taaaaa.... słyszałem, jak razem na d.... chodzicie :polew::polew::polew:

Mateusz... bo to sie tak robi jak kolega endriuu i wteczas masz super rabat.... :wink:

Opublikowano

Ale panowie co zyskam jak przesiądę się ze Specyfica na X-Cessa ?

X-Cess ma większy TBN więc będzie lepiej "czyścił" ?

Opublikowano

Tak

Wysłane z prodiża

Opublikowano
Ale panowie co zyskam jak przesiądę się ze Specyfica na X-Cessa ?

X-Cess ma większy TBN więc będzie lepiej "czyścił" ?

cabanmat nic nie zyskasz bo to sa tak zwane wartości niemierzalne zwłaszcza w silnikach tak starych i z takimi przebiegami. Popros laboratorium Motula by zrobili dla Ciebie test w warunkach zbliżonych do Twoich wymagań. Strzel sobie browara i wyluzuj szkoda degradacji Twoich szarych komórek.

Opublikowano

Tak

Ty masz zdrowie kolego endriuu... :hi:

Opublikowano
Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej

w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,

nie czytam bo nie mam za bardzo czasu.

Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu.

Opublikowano

Znam z autopsji jeden przypadek, który potwierdza że rozszczelnienie silnika to wierutna bzdura. W poprzedniej A4 na początku był zalany 10w40 - nie miałem bladego pojęcia o olejach. W zimie zostawiał plamki oleju. Wyglądało jakby ciekło z filtra oleju, ale po dokręceniu problem pozostał. Później wyglądało to na puszczającą uszczelkę miski olejowej. Zaznaczam, że działo się to tylko w zimie kiedy uszczelki twardnieją. Po zimie zmiana oleju na pełny syntetyk 5w40. Następna zima, problem powrócił. Co się okazało, uszczelka chłodniczki oleju była jak z kamienia. Wymieniłem to sam i problem zniknął... Oleje 5w40 są tak samo gęste w temperaturze roboczej, a cudotwórcy wlewając mineralny przy przebiegu ~300, 400 tys, dążą do tego, aby szybciej wrócić na warsztat. Owszem jak dowali -20 to nie będzie wycieków na 15w40, bo zrobi się z niego galareta. Jeżeli cieknie z uszczelki to trzeba ją wymienić, a nie wlewać gęściejszy olej w fazie rozruchu.

Kuracja na pełnym syntetyku co 10 tys. daje świetne efekty, olej ma zupełnie inną konsystencję i nie przypomina smoły. Niestety ale najgorszą smołę widziałem kilka razy po Castrolu...

Opublikowano
Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej

w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,

nie czytam bo nie mam za bardzo czasu.

Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu.

Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz.

Opublikowano

Koledzy jako, że czeka mnie niedługo wymiana oleju mam pytanko.

Mój samochód to B7 1.9 TDI (BKE) bez DPF, przebieg 165tys. (pewny;)

Aktualnie jeżdżę na Castrolu EDGE Turbo Diesel 5w40 (norma 505.01) czy jest sens przesiadki na EDGE 5w30 z wyższą normą (507.00)

Polska strona Castrola pokazuje ten olej jako zalecany, niemiecka również na pierwszym miejscu, ale czy będzie rzeczywiscie jakaś zmiana na plus po takiej przesiadce???

Pytanie zadaję grzecznie i raczej ogólnie propo norm i lepkości więc o takie odpowiedzi tez prosze bez pokazywania wyższości Motula nad Castrolem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...