Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dodam ze rocznik autka to 2003r i m 133tys km przejechane

No raczej nikt nie kupuje Audi i dopłaca za silnik dieslowski żeby stał w garażu...

Więc kolego przebiegi rzędu 150tyś w 10letnim dieslu to w między bajki...

Sprawdzałeś przebieg przy ostatnim serwisie w ASO ?

Chodź aktualnie wynajmuję pokój u dziadka który ma Toyote Avensis 2.0TDI D4D i dziadek na prawdę jeździ tylko w niedziele do kościoła

(1km w jedną stronę) :decayed:

A do Ciebie wedle uznania :

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40?f

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzieki wam kupilem juz motula Specific 505.01 5W-40 mysle ze bede zadowolony ;p

Pozdrowienia :)

Opublikowano

Witam,

A4 2.0TDi, 143KM, silnik CJCA, przebieg 30.000km

1. Jaki olej: MOTUL Specific 504.00 507.00 5W30, MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30

2. Jaki filtr oleju: MANN HU7008z, Filtron (?), inne.

Z góry dziękuję.

Opublikowano

1. Wedle uznania... który wybierzesz będzie dobry..

2. MANN, Knecht/MAHLE.

Opublikowano

Witam

Panie i Panowie zmieniłem niedawno olej z Castrol Edge 5W30 na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 i zaobserwowałem większe spalanie :( o co chodzi?

Czy lepiej wrócić do starego oleju? Szkoda by było gdyż zapłaciłem 160 zł za motula :(

Opublikowano

O ile? Co jeszcze zmieniałeś?

Opublikowano

ok 1.5 litra na 100km. Zmieniałem standardowo również filtr oleju. Dodam że olej kupiłem w hurtowni, który ma przedstawicielstwo na sprzedaż motula - porównywałem później z prezentowanymi na forum podróbkami i wygląda że oryginał.

Opublikowano

Hmm...

Castrol Edge 5W30 to oliwa typu Low Saps, Specific 5W40 to Mid Saps...

Opublikowano
ok 1.5 litra na 100km. Zmieniałem standardowo również filtr oleju. Dodam że olej kupiłem w hurtowni, który ma przedstawicielstwo na sprzedaż motula - porównywałem później z prezentowanymi na forum podróbkami i wygląda że oryginał.

Szukaj przyczyny gdzie indziej, nie ma takiej możliwości żeby po zmianie oleju 5W30 --> 5W40 spalanie wzrosło tak drastycznie.

Opublikowano
ok 1.5 litra na 100km. Zmieniałem standardowo również filtr oleju. Dodam że olej kupiłem w hurtowni, który ma przedstawicielstwo na sprzedaż motula - porównywałem później z prezentowanymi na forum podróbkami i wygląda że oryginał.

Szukaj przyczyny gdzie indziej, nie ma takiej możliwości żeby po zmianie oleju 5W30 --> 5W40 spalanie wzrosło tak drastycznie.

Dokładnie wymieniałem w dwóch octawiach olej castrola 5W30 na motula specyfika i zużycie oleju wręcz ustało ustało do momentu kiedy olej tracił właściwości.

Opublikowano

Tu nie chodzi o zużycie oleju tylko ON, bo raczej ciężko sobie wyobrazić ,żeby zużycie oleju wzrosło o ok 1.5 litra na 100 km. :wink:

Opublikowano

Pany, to i ja się zapytam, pomimo, że super wszystko opisane, ale im dłużej czytam te forum, tym co raz więcej wątpliwości:D

Wg. tematu mam lać:

MOTUL SPECIFIC VW 505.01 bdb wlasnosci smarne (szczególnie w temperaturze roboczej) i ochronne silnika, niska cena,

(Mam 1.9 TDI AJM 115).

Ale czytam tutaj, że jak był inny olej (no właśnie nie mam nigdzie napisane jaki mam obecnie, nie mam karteczki czy cuś), to lepiej nie zmieniać. Pytanie, czy kupić po prostu ten 5w40 505.01 i nie szukać dziury w całym tym zamieszaniu, czy lepiej lać coś innego na wszelki wypadek? A jak tak to co? Czy jeżeli jakimś cudem dojdę do tego, że był lany 10w40 albo 15w40 albo cokolwiek innego, to lepiej już lać jak było?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Do niczego nie dochodź i nie drąż. Lej 505.01 5W40.

Opublikowano

Wiecie, że przeszedłem z 10W40 Mobil na 5W40 Motul Specific 505.01,używając płukanki Millers. Przejechałem na razie ponad 100 km. Wymiana w sobotę 18.05, efekt póki co jest taki, że na "mojej" trasie spalanie spadło o 0,3 na 100 km. Jest to moja pierwsza wymiana oleju, ale mam wrażenie, jakby samochód po wymianie oleju i wszystkich filtrów dostał nowego ducha. No i bądź co bądź, gdy silnik był rozgrzany to ciągnąłem go czasami do prawie 4 tys, obrotów, a moje dwie N1-90RS wręcz czyściutkie, gdzie na Mobilu to były czarne.

Dzięki Wam:banan:

Opublikowano
Witam

Panie i Panowie zmieniłem niedawno olej z Castrol Edge 5W30 na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 i zaobserwowałem większe spalanie :( o co chodzi?

a wymiana oleju nie zbiegła się czasem ze zmianą opon zimowych na letnie (szersze) ? :decayed:

Opublikowano
Witam

Panie i Panowie zmieniłem niedawno olej z Castrol Edge 5W30 na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 i zaobserwowałem większe spalanie :( o co chodzi?

a wymiana oleju nie zbiegła się czasem ze zmianą opon zimowych na letnie (szersze) ? :decayed:

:thumbup1:

---------- Post dopisany 30-05-2014 at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany 19-05-2014 at 21:23 ----------

Nowy Castrol z tytanem, co sądzicie ?

Olej z tytanem. Co to tak właściwie znaczy? - antymoto.com blog motoryzacyjny

antymoto_castrol_olej.jpg

Opublikowano

Witam czyli po płukaniu z castrola magnatec 5W-40 zalewam tym MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ,wystarczy jak takim zaleje ? mój motor to 2,5 v6 163 ps 261 tys nabite.

Opublikowano

Bedzie git

Opublikowano

Kupilem b7 1.9 tdi bez filtra pdf jaki olej polecacie.... wczesniej mialem b6 to zalewalem motulem czy ten sam lac czy cos innego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...