Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Karta specyfikacji dla Motula Turbolight i Valvoline Durablend z tego testu pokazuje że oba mają niemal identyczne parametry, Motul ma tylko dużo lepsze własności myjące, ciekawe z czego wynika tak odmienny efekt finalny.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Durablend już nie ma, teraz jest odmiana Durablenda o nazwie All-climate, z tego co dzik mówił, że ten all-climate to lipa.

Opublikowano

Panowie, a LiquiMoly Top Tec 4200 5W-30? Naprawdę taki słaby? Bo cena jest wygórowana ?

Opublikowano
3 godziny temu, k232 napisał:

ten all-climate to lipa.

nie prawda, to dobry olej

Opublikowano

Marcin zawsze lansował Motula

 

Opublikowano

Witam.. zmieniam często olej ponieważ robię 40tys w roku. I co 11-12 zmieniam .

Oczywiście auto bierze olej nie ma wyciekow ale od wymiany do wymiany nie musze dolewać. 

Jeżdżę po autostradach niemieckich prędkość 140-160

Auto ma najechaniu 260tys.

I powiem szczerze zastanawiam się nam zmiana oleju obecnie:MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40

 

a myślę na liqui molly top tec 4100 5w40

czy będą jakieś różnice? Czy będzie auto paliło mniej oleju? Dodam że trochę dymisji na czarno np jak wcisnąć pedały gazu mocno do 3.5tys na postoju  (zrobiłem tak raz i się przerazilem bo na chodniku zostały czarne kropki)

przyczyny ? Może turbo siada ? 

niekiedy mam wrażenie że silnik jak by oddaje odgłosy metaliczne nasluchalem się o panewkach ale nie wiem jaka może być przyczyną.  

dodam że auto ma moc i nie sprawia żadnych problemów . Spalanie auta jest też bardzo dobre bo około 6l. Na trasie. 

nie wiem czy jest sens kombinować z olejem ? Ten motul niby jest bardzo dobry i polecany. 

dodam że kokega z którym pracuje ma ten sam silnik i jeździ na Castro EDGE to on musi dolewać litr oleju od wymiany do wymiany i kopci mu o wiele bardziej już po samym odpaleniu widać u niego czarny dym .

 

tak więc nie wiem w która stronę iść czy zmieniać olej czy moze porządnie sprawdzić silnik i turbo plus wtryski?

 

dzięki za przeczytanie lektury, męczy mnie ten temat także musiałem gdzieś zapytać. 

 

Audi a4 b6 1.9 131ps.

awx

kombi 2002r.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy kupisz lepszą oliwę, żeby zmiana była zauważalna...

Na polu bitwy pozostaje Motul Specific 505.01 5W40, Valvoline SynPower 505.01, ...

Ewentualnie jakiś 5W50 :)

Gdzieś może troszkę turbo przepuszcza olej i pcha do komory spalania, może wtryski troszkę podlewają.. może po prostu trzeba coś wyregulować ?

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Seria TopTec od LM jest słaba. Odpuść.

Opublikowano

Witam , przeczytalem pare nascie stron i nie wiem juz sam jaki zalac, jezdze audiczka 1.9 130 awx i ostatnio zalewalem castrola edge 5w 40 , jakos inaczej silnik pracuje i cos po turbinie slychac jakies chrobotanie , wczesniej teho nie bylo, moze powiedziec na co najlepiej wymienic ?

Opublikowano

Posiadam auto od 2 lat  zawsze marzyłem o tym żeby pojechać do gościa który podobnie auto pod komputer sprawdzi o ile to możliwe stan silnika parametry itd. Wtryski, jak podaje paliwo itd.ale w moim mieście gdzie mieszka 60tys  ludzi nie słyszałem żeby ktoś robił takie rzeczy. Jest 90km ode mnie bez reklamy w Krotoszynie auto skrzyp tuning itd.  Hamowania. Itd  no ale nigdy nie mam czasu.  Czy wybrać serwis do starego auta? Chętnie tylko kto mi poleci 

 

Jeśli coś wyczytacie znajdziecie i dla waszego oka przypadnie jakąś reklama z mojej miejscowości chętnie zadzwonię i się umówię do takiego mechanika 

 

Leszno wielkopolska 

Opublikowano
2 godziny temu, gonzalez09 napisał:

Witam , przeczytalem pare nascie stron i nie wiem juz sam jaki zalac, jezdze audiczka 1.9 130 awx i ostatnio zalewalem castrola edge 5w 40 , jakos inaczej silnik pracuje i cos po turbinie slychac jakies chrobotanie , wczesniej teho nie bylo, moze powiedziec na co najlepiej wymienic ?

Nie wiem czy na chrobotanie turbiny pomoże inny olej :)

Jak chcesz zmienić markę, to Valvoline SynPower MST 505.01 5W40, Motul Specific 505.01 5W40,....

Opublikowano
5 hours ago, Minerseth said:

Witam.. zmieniam często olej ponieważ robię 40tys w roku. I co 11-12 zmieniam .

Oczywiście auto bierze olej nie ma wyciekow ale od wymiany do wymiany nie musze dolewać. 

Jeżdżę po autostradach niemieckich prędkość 140-160

Auto ma najechaniu 260tys.

I powiem szczerze zastanawiam się nam zmiana oleju obecnie:MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40

 

a myślę na liqui molly top tec 4100 5w40

czy będą jakieś różnice? Czy będzie auto paliło mniej oleju? Dodam że trochę dymisji na czarno np jak wcisnąć pedały gazu mocno do 3.5tys na postoju  (zrobiłem tak raz i się przerazilem bo na chodniku zostały czarne kropki)

przyczyny ? Może turbo siada ? 

niekiedy mam wrażenie że silnik jak by oddaje odgłosy metaliczne nasluchalem się o panewkach ale nie wiem jaka może być przyczyną.  

dodam że auto ma moc i nie sprawia żadnych problemów . Spalanie auta jest też bardzo dobre bo około 6l. Na trasie. 

nie wiem czy jest sens kombinować z olejem ? Ten motul niby jest bardzo dobry i polecany. 

dodam że kokega z którym pracuje ma ten sam silnik i jeździ na Castro EDGE to on musi dolewać litr oleju od wymiany do wymiany i kopci mu o wiele bardziej już po samym odpaleniu widać u niego czarny dym .

 

tak więc nie wiem w która stronę iść czy zmieniać olej czy moze porządnie sprawdzić silnik i turbo plus wtryski?

 

dzięki za przeczytanie lektury, męczy mnie ten temat także musiałem gdzieś zapytać. 

 

Audi a4 b6 1.9 131ps.

awx

kombi 2002r.

Coś z Millers'a może? 

Opublikowano

Pomoze czy nie ale widze ze ten co leje to calkiem inaczej auto chodzi, a dodam jeszcze ze auto ma 290 tys, turbina byla regenerowana wiec nie wiem o co kaman

Opublikowano

Witam,

Jestem świeżo po zakupie auta i potrzebuję wymienić olej na nowy.

Przeczytałem wszystko i widze różne wytyczne. Co powinnienem wlać do 1.9 TDI BRB (bez DPFa fabrycznie, z opcja doposażenia)?

Do wszystkich BRB generalizuja żeby lać 507.0 ale do wersji bez DPF chyba 506.1 będzie lepsze czy się mylę?

Opublikowano

Zalej Motul Specific 505.01. Najlepiej sie sprawdzi u Ciebie

Wysłane z prodiża

Opublikowano
22 godziny temu, endriuu napisał:

Zalej Motul Specific 505.01. Najlepiej sie sprawdzi u Ciebie

Wysłane z prodiża
 

Kolego a dla mojego awx 1.9 130 z przebiegiem 290 tys jaki bys polecil, bo tutaj widzialem ze polecaja tez ten wolverin czy cos takiego

Opublikowano

Da dużo X-Mena kolego :decayed: Valvoline SynPower MST C3 5W40.

Opublikowano
Dnia 3.09.2017 o 22:09, endriuu napisał:

Zalej Motul Specific 505.01. Najlepiej sie sprawdzi u Ciebie

Wysłane z prodiża
 

Rozumiem że mówimy o 5W40? Czy lepiej 5W30? Bo do poprzedniego starego 1,9 tdi kazano mi lać 5W30

Opublikowano
Godzinę temu, Mariusz6 napisał:

kazano mi lać 5W30

A jak by Ci kazano wsadzić palca w ogień to byś wsadził? :facepalm:

Tak, chodzi o 5W40, masz napisane jak byk.

23 godziny temu, nitroo napisał:

Valvoline SynPower MST C3 5W40.

Widzisz teraz?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, k232 napisał:

A jak by Ci kazano wsadzić palca w ogień to byś wsadził? :facepalm:

Tak, chodzi o 5W40, masz napisane jak byk.

Widzisz teraz?

Pytam o radę - jeśli nie chcesz odpowiadać to nie musisz. Uwaga nie na miejscu odnośnie osoby pytajacej o radę. 

Nie czytasz dokładnie, że to była odpowiedz nie do mojego pytania a do kolejnego zadanego przez gonzalez09:

 

W dniu 4.09.2017 o 20:14, gonzalez09 napisał:

Kolego a dla mojego awx 1.9 130 z przebiegiem 290 tys jaki bys polecil, bo tutaj widzialem ze polecaja tez ten wolverin czy cos takiego

 

 

Edytowane przez Mariusz6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...