Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Nic się nie stanie, ważne by olej spełniał normę do pompowtrysków. Przeczytaj z uwagą ten temat i będziesz dużo wiedział.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

1 minutę temu, machina napisał:

Nic się nie stanie, ważne by olej spełniał normę do pompowtrysków. Przeczytaj z uwagą ten temat i będziesz dużo wiedział.

 Niby prawda, jednak wolę używać do PD oleje  5W40. Po pierwsze ciszej chodzi silnik po drugie te silniki mają już przebiegi grubo powyżej 200 tyś a może więcej więc nie ma potrzeby lania 5W30.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, PavloRTS napisał:

Przejrzałem, wiem, że ten olej spełnia normy, ale sens mojego pytania tkwi w tym, że nie wiem jaki był olej, jak dajmy na to ktoś w Holandii zalał olejem dajmy na to 5W40 a ja teraz zaleje 5W30 to czy nic złego się nie podzieje...

Nic się nie dzieje,ale docelowo pomyśl o 5W40 (Molul,LM,Millers,Amsoil,Valvoline)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2017 o 16:30, PavloRTS napisał:

Witam Was, jestem tutaj nowy i jeśli popełnię jakąś gafę - napiszcie ;)

Kupiłem swój samochód Audi A4 B6 1.9 TDI 130 KM, w lipcu 2017 r. i niestety nie było nigdzie informacji o oleju. Serwis wyświetla wymianę dopiero za kilka tysięcy, ale chcę zmienić przed zimą, przy okazji wymiany rozrządu.  Do tej pory na małą dolewkę stosowałem Castrol Edge 5W30 do pompowtrysków, bo tak radzili mi wszyscy mechanicy, których pytałem o zdanie. 

Koledzy, jaki zatem olej doradzicie (marka i czy 5W30?), żeby wszystko było ok?

Poza tematem, co ile wymieniacie?

Z góry dzięki za każdą odpowiedź :) Pozdrawiam. 

23549840_1237865452980976_703859776_n.jpg

Kolego do Ciebie olej 5W40 z normą VW dla pompo-wtryskiwaczy 505.01

http://pro-choice.pl/specific-50501-5w40-5l-p-13.html

http://pro-choice.pl/synpower-mst-c3-5w40-5l-p-1340.html

Edytowane przez cabanmat
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 1.9 TDI AVF.

https://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/all_45_climate/cid(9508)/all-climate_diesel_c3_5w-40

 

Podany na olej będzie odpowiedni dla danego motoru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(9497)/synpower_mst_c3_5w-30

A ten względem tamtego,  który będzie lepszy wg parametrów,  czy podobne są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, shendi007 napisał:

czy ten olej 10W40 Mobil(vw501 01/505 00) będzie pasował do mojego silnika AVB?mam przejechane 340 tys km

Do Ciebie olej 5W40 z normą dla pompo-wtryskiwaczy VW 505.01

http://pro-choice.pl/specific-50501-5w40-5l-p-13.html

http://pro-choice.pl/synpower-mst-c3-5w40-5l-p-1340.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kamil1197 napisał:

ja polecam motul 8100 X-CLEAN 5W-30

 

Ciekawe po co 5W30 do silnika PD:fool:

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, wyzyk83 napisał:

jeden ciul co wleje czy 5w30 czy 5w40 najważniejsze norma 505.01 i terminowa wymiana

 

Z grubsza tak.. ale książkowo powinno być 5W40

5W30 jest uboższy w związki chroniące silnik... aby mniej zapychać DPF.

Edytowane przez cabanmat
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2017 o 21:57, cabanmat napisał:

A tak naprawdę który lepszy do AVB ?

Ja mam  zalewany od niemca do dziś Motul 8100 X-CLEAN 5W-40 czy zmieniać na w/w ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Wotek2 napisał:

Ja mam  zalewany od niemca do dziś Motul 8100 X-CLEAN 5W-40

A masz jakieś problemy z silnikiem od tego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie.

Czemu do silników AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD,  wszyscy polecają Specyfica skoro według opisu z pierwszej strony ,cyt.

  • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ma lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

 

Pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie.

Czemu do silników AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD,  wszyscy polecają Specyfica skoro według opisu z pierwszej strony ,cyt.

  • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ma lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

 

Pytam z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fido napisał:

Pytanie.

Czemu do silników AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD,  wszyscy polecają Specyfica skoro według opisu z pierwszej strony ,cyt.

  • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ma lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

 

Pytam z ciekawości.

bo nie ma u nas niskich temperatur i na razie się nie zanosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...