YOGI3000 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Ja zalałem do A4 1.9TDI 2004r 131KM 215tys km Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 VW 502 00/ 505 00/ 505 01 Czy to dobry wybór?
manny90 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Jeżdżę na tym oleju i nie narzekam, nie pije, chodzi ładnie... Co prawda silnik inny, ale olej spełnia normę 505 01, którą musi spełniać dla twojej motorowni. Moim zdaniem dobry wybór.
skrab Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Pewnie ze dobry wybór YOGI3000 ja też jeżdżę na Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 jest super :good: :good:
macieek Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Potwierdzam, olejek przyzwoity - zalewalem go 3 razy z rzedu i byl ok. Teraz zapodalem motula i wlasnie go docieram - jak narazie tez ok. Kupilem motul z racji tego ze koledzy na forum polecili poza tym za cene 4l castrola mam 5l motula. pozdrawiam
Paaweell1988 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy olej Motul 4100 Turbolight 10W40 nie jest już produkowany a zastąpił go olej Motul 6100 synergie plus 10W40? czy ktoś mógłby to potwierdzić lub zaprzeczyć na 100%?
Armi Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 A właśnie, ile czasu dociera się olej? Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam.
Dev Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 A właśnie, ile czasu dociera się olej? Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam. dociera sie olej ???? :polew: :polew: w tym przypadku wazne jest rozgrzanie oleju dla właściwej pracy silnika i jego podzespołów w tym najwazniejszego, turbiny
Armi Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 A właśnie, ile czasu dociera się olej? Właśnie zmieniłem z pół - syntetyka na syntetyk i tak się zastanawiam. dociera sie olej ???? :polew: :polew: w tym przypadku wazne jest rozgrzanie oleju dla właściwej pracy silnika i jego podzespołów w tym najwazniejszego, turbiny No właśnie w jakim czasie to następuje? Wcześniej jeździłem na oleju o trochę innych parametrach, dodatkowo zalałem motul engine cleaner. Nie rozumiem skąd ten polew ze mnie skoro kolega wyżej napisał, że właśnie dociera mu się olej w silniku. Najłatwiej jest kogoś wyśmiać zamiast normalnie wytłumaczyć.
Dev Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Kolego, oleju sie nie dociera, tylko eksploatuje im dłuzej tym gorsze ma parametry, tym gorzej wpływa to na silnik i jego prawidłowe działanie dlatego tez ja wymieniam olej co 8tm
bulimar Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Witam Temat oleju chyba nigdy się nie skończy i pewnie dyskusje na ten temat bedą jeszcze długo prowadzone, dlatego tez i ja zwracam sie z prośbą o pomoc. Nadszedł czas na wymianę oleju, ale z kim nie rozmawiam kazdy mówi mi co innego i juz jestem cały głupi od tych sugestii. No ale od poczatku: Rok temu kupiłem pięknego Audika 1.9 TDI 130 koni, był sprowadzony z niemiec nie wiem jaki olej był zalany. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i płyny w tym olej. Pojechałem do firmy gdzie w sklepie doradzono mi że skoro nie wiadomo jaki był olej należy zalać półsyntetyk, myślę to oni się znaja więc chyba ok. No i tak miało być, samochód poszedł na farsztat. Teraz się okazuje że mechanicy stwierdzili że półsyntetyk się nie nadaje i zalali mi minerał Castrol GTX 15W40. Przejechałem oko 12.000 km na tym oleju. Pytanie czy moge teraz przejść na półsyntetyk, czy istnieje ryzyko oderwania się jakiś nagarów i narobienia sobie problemów. Dodam że jestem zielony w tych sprawach. Będę wdzięczny za każda rade. Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Witam Temat oleju chyba nigdy się nie skończy i pewnie dyskusje na ten temat bedą jeszcze długo prowadzone, dlatego tez i ja zwracam sie z prośbą o pomoc. Nadszedł czas na wymianę oleju, ale z kim nie rozmawiam kazdy mówi mi co innego i juz jestem cały głupi od tych sugestii. No ale od poczatku: Rok temu kupiłem pięknego Audika 1.9 TDI 130 koni, był sprowadzony z niemiec nie wiem jaki olej był zalany. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i płyny w tym olej. Pojechałem do firmy gdzie w sklepie doradzono mi że skoro nie wiadomo jaki był olej należy zalać półsyntetyk, myślę to oni się znaja więc chyba ok. No i tak miało być, samochód poszedł na farsztat. Teraz się okazuje że mechanicy stwierdzili że półsyntetyk się nie nadaje i zalali mi minerał Castrol GTX 15W40. Przejechałem oko 12.000 km na tym oleju. Pytanie czy moge teraz przejść na półsyntetyk, czy istnieje ryzyko oderwania się jakiś nagarów i narobienia sobie problemów. Dodam że jestem zielony w tych sprawach. Będę wdzięczny za każda rade. Pozdrawiam minerał do TDI!!!??? :thumbdown: czlowieku musisz zalewać syntetykiem z normą VW 505.01 - musisz. padną ci pompowtryski i turbina to audik juz nie bedzie taki piekny...
bulimar Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 no dokładnie tez się wku... tacy fachowcy jak to teraz zobaczyłem to myślałemże zawału dostane Czyli proponujesz od razu przejść na syntetyk czy zalać półsyntetyk a dopiero za jakis czas syntetyk
macieek Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 no dokładnie tez się wku... tacy fachowcy jak to teraz zobaczyłem to myślałemże zawału dostane Czyli proponujesz od razu przejść na syntetyk czy zalać półsyntetyk a dopiero za jakis czas syntetyk Od razu i tylko i wylacznie pelny syntetyk. Np Motul specific 505 01 Ogolnie kazdy olej bedzie dobry z norma 505 01 a o ile sie orientuje to nie ma takich polsyntetykow o mineralach niewspominając. Poza tym dokladnie jest wszystko napisane na samej gorze tej strony. Masz silnik AVF to tam pisze jakie oleje wymaga. pozdrawiam
yesfan Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 A ja znam 1.9 TDI które jeździ na mineralnym lotosie. Gdy pierwszy raz zostało nim zalane powiedziałem właścicielowi, że niedługo pochodzi, później była druga zmiana, trzecia itd. Auto jeździ tam i z powrotem do Niemiec i tak już na mineralu przejechało ok. 200 tys. Jak tylko się rozleci dam znać.
macieek Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 A ja znam 1.9 TDI które jeździ na mineralnym lotosie. Gdy pierwszy raz zostało nim zalane powiedziałem właścicielowi, że niedługo pochodzi, później była druga zmiana, trzecia itd. Auto jeździ tam i z powrotem do Niemiec i tak już na mineralu przejechało ok. 200 tys. Jak tylko się rozleci dam znać. Czy to PD czy VP? No i co wy na to "cwaniaki" ?
yesfan Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 To VP, czyli mniej wrażliwy na olej, ale turbina jest
Dev Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 dla mnie moze jezdzic nawet na rzepakowym, wisi mi to i powiewa problem bedzie miał właściciel jak cos sie rozleci, a na to nie trzeba bedzie długo czekac
skrab Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Raczej będzie długo czekał bo przejechał już 200 tys i nic a wy tylko motul i motul :chytry:
endriuu Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Raczej będzie długo czekał bo przejechał już 200 tys i nic a wy tylko motul i motul :chytry: a jaka mam pewnosc, ze nie sciemniasz - hę?
macieek Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Nie rozumiem skąd ten polew ze mnie skoro kolega wyżej napisał, że właśnie dociera mu się olej w silniku. Najłatwiej jest kogoś wyśmiać zamiast normalnie wytłumaczyć. Powiedzialem tak w "cudzysłowiu" Zalałem jakies 500km temu olej i narazie ok. Nawet mogłbym rzec, że klepanie popychaczy ucichło znacznie ale to może być tylko placebo Sorry za użycie złego sformuowania - niektóre osoby zostały wprowadzone w błąd. Oczywiście oleju sie nie dociera tylko użytkuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się