Musashi Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 po zaslepieniu EGR silnik bedzie sie dluzej rozgrzewac. szczegolnie da sie to odczuc zima. Co powoduje że silnik się dużej będzie nagrzewał po zaślepieniu zaworu EGR ???? Jak sie nie myle to juz wszystkie 2,0 TDI maja rowniez dogrzewanie silnika spalinami , co jest oczywiscie polaczone z EGR. Zaslepiajac EGR zaslepiasz ten uklad pozbawiajac ten konwerter przeplywu goracych spalin. EGR ma oczywiscie inna funkcje- dopalanie spalin- czyli ekologia. W moim przypadku samochod w lato dochodzil jakies 5 minut dluzej do temperatury pracy. (Ale mam tu na mysli tylko temperature wody, bo temperatury oleju nie mam mozliwosci monitorowania) Roznice w zuzywaniu sie silnikow podczas jazdy na "zimnym" a na "cieplym" sa dosc zaczace. Kiedys sie mowilo: Zanim sie silnik nagrzeje, zuzywa sie tak jak cieply silnik ktory przejedzie 5000km Dzisiaj zimne fazy silnika nie sa juz tak dlugie jak dawniej, wlasnie dzieki m.in. temu konwenterowi ciepla. (lub jak to sie na to mowi: chlodniczka spalin- chociaz ona nie ma za zadania chlodzic spaliny tylko przekazywac cieplo ze spalin do cieczy normalnie chlodzacej silnik, ale w zimnej fazie dogrzewajacej silnik) Wiec to co prawda "tylko" 5 minut, ale dla mnie "az" 5 minut. biorac pod uwage miejskie przebiegi, czasami sprowadza sie do jazdy zawsze na niedogrzanym silniku. 2.0 tdi 16V ze sprawnym termostatem i ukladem EGR przy wylaczonym ogrzewaniu osiaga 90C w temp -10C w warunkach miejskich po 4km. po zaslepieniu EGR wydluza sie do 8 km. np. do centrum mam 7 km. tak jak to wyjasniles w ukladzie EGR znajduje sie chlodnica spalin ktora do czasu nagrzania silnika odbiera cieplo ze spalin i oddaje je do plynu chlodzacego. w przypadku kiedy marzniemy, warto wlaczyc ogrzewanie siedzen, jezeli wciaz zimno, nadmuch powietrza na przednia szybe ale z wlaczonym ogrzewaniem tylnej szyby. zalacza sie wtedy dodatkowa grzalka elektryczna w nagrzewnicy klimy i zamiast grzac nas silnik samemu sie ochladzajac, grzeje nas prad elektryczny.
RS Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Musashi, a orientujesz sie moze czy ta elektryczna grzalka w nagrzewnicy byla w kazdej A4?
ALBINEK Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Myślę że u nas ona jest. W B7 ponieważ jak rano włącze ogrzewanie tylnej szyby i mocny nadmuch na przednią szybę to 2-4 minut szyba jest oczyszczona.
wrclaguna Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Musashi, a orientujesz sie moze czy ta elektryczna grzalka w nagrzewnicy byla w kazdej A4? elektryczna grzalka byla w kazdym TDI oprocz aut wyposazonych w fabryczne webasto tutaj wyjasnilo sie co i jak http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t114274.0.html;highlight=nagrzewnica+elektryczna
rakud29 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 koledzy a jak sprawdzic czy moj egr nie jest zaslepiony bo mi auto sie wolno nagrzewa dzisiaj przy -5 stopni w aucie ustawione 22 przejechalem 10 km dopiero osiagnal temperature
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Jak ustawisz 22 st. C i mocny nawiew to możliwe. P.S. Jeździsz w podkoszulce ? Ja na krótkich trasach ustawiam 16, na długich bez kurtki 18 Sorry za OT
pAsasel Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Witam Mam podobne problemy z EGRem i zastanawiam się czy zaślepić czy kupić nowy. Najpierw jednak zdecydowałem się wyczyścić EGR plus kolektor. Byłoby fajnie tylko nie mogę szpeja zlokalizować. Nie ma go przy turbinie ani przy chłodniczce spalin jak w BRD. Miałem kiedyś AVF i EGR też był na górze silnika widoczny. W moim BLB nie widzę. Ciemno teraz a mogę szukać tylko z latarą po zmroku w deszczu - lipna to frajda. No i jeszcze jedno - nie bardzo wiem jakiego kształtu szukać bo wyrocznia google podaje dwie opcje: 1. http://allegro.pl/zawor-egr-n75-audi-a4-a6-1-9-tdi-2-0tdi-8e0906627c-i1982195971.html z tego co wyczytałem sterowany podcisnieniem, oraz 2. http://allegro.pl/zawor-klapa-egr-a4-a6-2-0-tdi-bre-blb-03g131501b-i1964401343.html sterowany elektronicznie Z opisów obydwa pasują do Audi A4, 2,0, TDi, BLB z 2005r Pomóżcie proszę, które toto i gdzie tego szpeja szukać pod machą? Dzieki
Sztomel Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 W BLB masz ten drugi - sterowany elektronicznym N18 i znajduje się przed kolektorem ssącym z przodu silnika zaraz nad klapą gaszącą (również sterowaną elektronicznie silniczkiem V157). Zawsze dziwiło mnie stwierdzenie, że z wyłączonym programowo lub mechanicznie EGR silnik nagrzewa się wolniej. Przecież bez aktywnego EGR zwiększa się EGT w komorach spalania a chłodnica spalin (jeśli jest podłączona) aktywuje się dopiero przy około 50*C temperatury płynu chłodzącego zwłaszcza, że większość użytkowników wywala chłodnicę spalin z powodu ciągle powstających nieszczelności na niej w układzie chłodzenia. Ktoś poparł te wyniki ze słabym nagrzewaniem się silnika bez aktywnego EGR bo jakoś nie widzę. U jednego kolegi (grupa śląska - nick w zasadzie nie istotny) w BLB EGR był zdupcony mechanicznie (błąd - malfunction - kodu błędu nie pamiętam bo nie mam łba jak sklep) a mimo to nie było trybu awaryjnego. Wywaliliśmy jedno z trybów pośrednich (mechanicznych oczywiście) bo N18 było wyrobione i zdupcone mechanicznie i trochę kłopoty ustały. Należy również pamiętać, że w BLB jak i innych silnikach aktywny jest kolektor ssący a raczej klapy, które w nim sterowane są podciśnieniowo - klapy dolotu powietrza w kolektorze ssącym, którym steruje kolejny elektrozawór (podobny do N239).
pAsasel Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 W BLB masz ten drugi - sterowany elektronicznym N18 i znajduje się przed kolektorem ssącym z przodu silnika zaraz nad klapą gaszącą (również sterowaną elektronicznie silniczkiem V157). Wilkie dzieki Poszukam z latara po pracy
marcin_o23 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 sam w wakacje zaślepiłem egr i programowo go miałem wyłączonego, różnica w nagrzewaniu jest widoczna nawet w lecie, obecnie zdecydowałem się na zakup nowego egr i na zime to rozwiązanie napewno zostaje, najbardziej irytujące jest telepotanie budą przy gaszeniu samochodu, jeśli chodzi o jakieś odczuwalne lepsze zachowanie samochodu po zaslepieniu egr nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy na plus
Sztomel Opublikowano 21 Grudnia 2011 Opublikowano 21 Grudnia 2011 najbardziej irytujące jest telepotanie budą przy gaszeniu samochodu To Ty zmodyfikowałeś chyba sterowanie klapy gaszącej czyli V157 a nie EGR. Nie mam niestety fotek z rozbiórki elektronicznie sterowanego N18 w BLB a pisząc o kolektorze ssącym miałem na myśli to rozwiązanie : często i gęsto brak jest (z powodu nieszczelności) podciśnienia dochodzącego na siłownik regulujący otwarciem klap :
Sztomel Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Problemy z dynamiką silnika, momentami robi się słaby jakby jechał w trybie awaryjnym.
radi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Witam Ja mam troche inny problem z egr u kolegi w aucie z silnikiem BLB,po rozebraniu i wyczyszczeniu egr teraz swieci sie kontrolka,wczesniej jej nie bylo tylko klapka sie nie domykala bo bylo duzo syfu,teraz wszystko lekko chodzi ale ta kontrolka denerwuje,mozliwe jest ze jak rozebralem do tych trybikow w plastikowej obudowie,cos sie przestawilo i teraz swieci kontrolka
Sztomel Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Tam się nie ma co przestawić samo. Musiałeś chyba źle złożyć. Trybiki swoją drogą ale trzeba pamiętać o krańcówkach - niestety foty nie posiadam. Jaki pokazuje kod błędu ?
radi Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 niewiem jaki byl kod bledu,wiem ze tylko egr,podjade po swietach na kompa wtedy napisze,a o jakich krancowkach piszesz?
ALBINEK Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Sprawdź czy wtyczki dobrze wskoczyły i czy po czyszczeniu czy też myciu EGR nie jest mokro we wtyczkach.
RS Opublikowano 23 Grudnia 2011 Opublikowano 23 Grudnia 2011 W Problemy z dynamiką silnika, momentami robi się słaby jakby jechał w trybie awaryjnym. Bo mam taki dziwny problem ( opisywalem niedawno w dziale diesla I tam typowalem na wtryski) Co ciekawe to problem pojawil sie po półrocznym użytkowaniu auta na zaslepionym EGRze, w momecie jak założyłem nowy. Samochód podczas przyspieszania szarpie i na wolnych obrotach telepie silnikiem. Podczas montażu egr zwróciłem uwagę na dosyć dużo nagaru smolistego w dolocie. Dzisiaj jechałem do polski i pod koniec drogi miałem problem z przeladowujaca turbina i już niesamowite szarpania. Właśnie zastanawiające jest to ze po tym zabiegu z egr to sie stało...
michail55 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Opublikowano 24 Grudnia 2011 jak wylaczyc programowo egr i czy trzeba pozniej jeszcze zaslepiac czy juz programowo wystarczy usunac??
ks Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 W Problemy z dynamiką silnika, momentami robi się słaby jakby jechał w trybie awaryjnym. Bo mam taki dziwny problem ( opisywalem niedawno w dziale diesla I tam typowalem na wtryski) Co ciekawe to problem pojawil sie po półrocznym użytkowaniu auta na zaslepionym EGRze, w momecie jak założyłem nowy. Samochód podczas przyspieszania szarpie i na wolnych obrotach telepie silnikiem. Podczas montażu egr zwróciłem uwagę na dosyć dużo nagaru smolistego w dolocie. Dzisiaj jechałem do polski i pod koniec drogi miałem problem z przeladowujaca turbina i już niesamowite szarpania. Właśnie zastanawiające jest to ze po tym zabiegu z egr to sie stało... Nie bierze za dużo oleju? Może turbo siada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się