Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obniżanie zawieszenia w Audi A4 B6 i B7 sprężynami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prośba o podpowiedź, czym i jak zdejmujecie/ściskacie tylne sprężyny?
Zwykłe ściągacze nie chcą podejść, na tyle aby skutecznie ścisnąć sprężynę.

Opublikowano

Z tyłu sorry ale łom na belkę lekko odgiąć i śrubokrętm wyjąłem. Montaż podobnie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź ale nie ma czasem ściągaczy do audi pod te sprężyny? Coś jak do mercedesa ściągacze talerzowe? chce wymienić gumy plus dołożyć podkładki co w przypadku wciskania ich na siłę może się nie udać.

 

Opublikowano
4 godziny temu, Bknz napisał:

Dzięki za podpowiedź ale nie ma czasem ściągaczy do audi pod te sprężyny? Coś jak do mercedesa ściągacze talerzowe? chce wymienić gumy plus dołożyć podkładki co w przypadku wciskania ich na siłę może się nie udać.

 

Ja w B6 jak wymieniałem to z tyłu dorabiałem blachy i po obu stronach sprężyny śruby i dało radę ,tylko trzeba uważać żeby sprężyna nie wystrzeliła z tych blach.

Opublikowano

Dzięki za podzielenie się Twoim sposobem :)

a wie ktoś jak to w serwisach ogarniają? chyba muszą mieć jakieś rozwiązanie na wymianę?

Opublikowano

Tak samo. Napinając belkę i wkładają. Ciężko jest tam dojść ze ściągaczem

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Zawsze, możesz podnieść cały tył do góry, odkręcić, poluzować mocowanie sanek z jednej strony, mocowanie amora i jedna osoba napiera druga wkłada ;) Wchodzi jak ta lala ;D

Edytowane przez Bilder
Opublikowano

Dostałem namiar na taki ściągacz może ogarnie temat i uda się założyć nowe gumy.

Opublikowano

Nie da rady. Chyba ze tylko jedna strone. Bo druga bedzie za dluga jesli bedziesz chcial ja zalozyc. Tak z autopsji.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
36 minut temu, Bilder napisał:

Nie da rady. Chyba ze tylko jedna strone. Bo druga bedzie za dluga jesli bedziesz chcial ja zalozyc. Tak z autopsji.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
 

To raczej zakładasz od środka sprężyny a śrubę prowadzisz przez otwór w wahaczu. Jeden ściągacz na jedną sprężynę.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.02.2018 o 21:19, Bknz napisał:

a wie ktoś jak to w serwisach ogarniają? chyba muszą mieć jakieś rozwiązanie na wymianę?

w ASO używaja podobnego ściągacza jak tenimage.png

image.png

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Jeździ ktoś na zestawie bilstein b8+ eibach sportline?macie jakieś foty?najlepiej na feli 17"?jak jeest z komfortem na tych amorkach?całkowity beton czy ujdzie?skłaniam się raczej do eibach pro-kit -30, ale jestem ciekaw tych sportline

 

Opublikowano (edytowane)

Przy 17tu calach lepiej wizualnie będzie na prokicie, chyba, że to jedynie okres przejściowy i później planujesz większe koło, to sportline będą oki. Forumowicz @Blachu z tego co pamiętam ma B8 + sportline.

Mam B8 i prokit + przedni stabi 1BE, tylny 22mm rs4 i na ujowych wiejskich (i nie tylko) drogach, jest mocno słabo. Na dobrej drodze wiadomo śmiga się na tym zestawie super :) Taka jest moja subiektywna ocena.

Edytowane przez staniek
Opublikowano

Hej :) czy springi z B6 cabrio są takie same jak w avancie? :) 

Opublikowano

Oznaczenia barwne najlepiej porównać, ale ogólnie cabrio jest ciężkie i zazwyczaj z  tyłu ma sprężyny takie jak w avancie/avancie quattro.

Opublikowano

Okej :) dzięki, o oznaczeniach wiem, pytałem raczej o rozmiar/mocowanie tego typu sprawy :P 

Opublikowano

wszystko pasi, sprężyny są identyczne :)

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem Audi A4 B7 Avant. Autko zostało sprowadzone z Niemiec.

Jest to wersja S-line. Z książki serwisowej wyczytałem iż z fabryki wyjechało na zawieszeniu 1BV z klasami wagowymi 0YJ i 0JH. Po głębszych oględzinach autka okazało się że poprzedni właściciel wyposażył je w sprężyny EIBACH Sportline (takie czerwone). Amortyzatory zostały oryginalne od 1BV. Wysokość mierzona od podłoża przez środek koła do nadkola to ok63cm. Ze względu na nierówności, po których się poruszam, dla mnie trochę za nisko. 

No i pojawia się problem gdyż w miejscu gdzie mieszkam te zawieszenie kompletnie nie nadaje się do moich dróg. Na równych drogach jest super. Autko pięknie klei sie w zakrętach. Chciałbym zatem przejść na zawieszenie 1BE. I tu prośba o informacje co mam założyć. Czy klasa wagowa w 1BV jest ta sama co 1BE?

Z tego co wyczytałem to potrzebuje:

Na przód: Amorki 8E 413 031 DG i springi ZIELONY BIAŁY BIAŁY (8-ma klasa wagowa)

Na tył: Amorki (i tu problem) 8E0 513 036 AF czy 8E0 513 036 T, springi (9-ta klasa wagowa) NIEBIESKI RÓŻOWY RÓŻOWY RÓŻOWY czy SZARY BRĄZOWY.

Proszę o potwierdzenie bądź poprawienie mnie.

Edytowane przez Debegod
Opublikowano

Klasy wagowe dla 1BE i 1BV są takie same, jedynie amorki są inne. 

Opublikowano (edytowane)

Mam 1BA, OYJ, OJH. Felgi 18 rs6, opony 225/40/18. Planuję założyć same sprężyny EIBACH -30, czy na tył będzie trzeba dokupić podkładki? Na ten moment tył jest niżej niż przód. Będę wdzięczny za podpowiedź.

Edytowane przez Logi_cwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...