Zakupiłem (jako rezerwę) fabrycznie nowy, nigdy nie montowany sterownik z indxem G, który jest następcą sterowników z indexem D, a te z kolei zastąpiły index B. Oznacza to, że w pierwszych generacjach zbiorników, można wymienić tylko sam sterownik, bez konieczności wymiany także zbiornika wraz z zintegrowaną pompą.
Sterownik został oczywiście od razu zabezpieczony membraną.
Po podłączeniu do auta i sczytaniu danych sterownika okazało się, że sterownik nie posiada wgranego zestawu danych
tak ja stary sterownik. Być może nie zostaje tylko sczytany.
Na auto-scanie także widoczne, że brak zestawu danych.
Postanowiłem jednak dalej przetestować działanie.
Na VC nie pojawiil się żaden błąd czy komunikat.
Po wykonaniu auto-scanu w sterowniku silnika (i także innych pozostałych) nie było także zapisanych błędów.
Przyszedł czas na jazdę testową.
W ciągu pokonania ok. 20 km mogłem stwierdzić, że układ AdBlue pracuje jak należy.
Żadnych błędów czy komunikatów.
W obserwowanych blokach pomiarowych wszystkie ważne wartości są takie, jak być powinny.
IDE03129 Wysterowanie pompy AdBlue 50% (takie ma być)
IDE03131 Wtryskiwacz AdBlue zostaje także cyklicznie uruchamiany
IDE03132 Ciśnienie w układzie AdBlue stałe ok. 5 Bar (też tak jak ma być)
IDE03144 Zużycia AdBlue od ostatniego serwisu także maleje, czyli zostaje wtryskiwany i zużywany.
IDE05520 Prędkość obr. pompy AdBlue (też tak jak ma być)
Moim zdaniem można tak pozostawić bez zestawu danych, ale może się mylę i należy go wgrać, gdyż jest specyficzny pod dany model (A4, Q5, Q7) lub silnik (2.0 TDI lub 3.0 TDI).
Dlatego ponawiam prośbę do kolegi @dekiel 13, wrzuć proszę pełny auto-scan jak możesz, bo montowałeś sterownik w ASO i sprawdzimy, czy wgrywali Ci zestaw danych. Jeżeli tak, to będzie widniało jaki.