turzol Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Mam wytartą mocno jedną krzywkę na bodajże 3 cylindrze. Czy zużycie wałka może powodować też drastyczny spadek mocy?
lukaszooo Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 zależy czy jest porysowana gładź czy wałek nie trzyma wymiarów, jesli to pierwsze to nie ma takiej opcji, zreszta aby były odczuwalne straty mocy musiał by byc skrajny przypadek. Ostatnio jezdziłem ARL z dziurami w szklankach i wydartym wałku, po wymianie oprócz większej kulturze pracy nie zmieniło sie nic
sylwestro_k Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 ten filmik pierwszy: dokładnie jak bym słyszał swój silnik
Pretor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Turzol u Ciebie w sumie trzy krzywki miały ślady zużycia (nie pamiętam już które to były dokładnie). Jedna ledwo widoczne zużycie, druga już zauważalne ale bez tragedii, "trzecia" była bardzo wyraźnie wytarta (brakowało ok 1.5-2mm wierzchołka krzywki). U mnie było przed wymianą prawie tak samo i na takim wałku wypluło mi w serii 144KM i 342 Nm. Sony Xperia
feti Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Turzol u mnie po wymianie to zauważyłem tylko że lepiej się ruszało. Był zrywniejszy na niskich obrotach. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
turzol Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Turzol u Ciebie w sumie trzy krzywki miały ślady zużycia (nie pamiętam już które to były dokładnie). Jedna ledwo widoczne zużycie, druga już zauważalne ale bez tragedii, "trzecia" była bardzo wyraźnie wytarta (brakowało ok 1.5-2mm wierzchołka krzywki). U mnie było przed wymianą prawie tak samo i na takim wałku wypluło mi w serii 144KM i 342 Nm.Sony Xperia Widzisz, ja się skupiłem na tej trzeciej która najbardziej była wytarta. O tych dwóch mniej liźniętych nie pamiętałem. Mimo wszystko skoro spadek mocy nie ma związku z wałkiem to co go powoduje? Autem jeździ się mało komfortowo teraz... Buczenie jest tak silne, że nie da się w środku usiedzieć - efekt jakbym miał dziure w tłumiku albo gorzej. Poza tym nie jedzie wcale , uciekło ponad połowe mocy, przyśpieszenie żadne... Na VAG-u błędów brak, sztanga turbo pracuje, nie kopci, pali od strzała ale mam wrażenie że pracuje na 3 cylindrach zaraz po odpaleniu.
lukaszooo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł.
turzol Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł. Nie sądze, że to wina pompek... Korekcje mam nawet teraz lepsze niż na screenie bo czyszczone były preparatem LM z ominięciem filtra paliwa BIPy
Pretor Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Co do mocy to może jest to tylko Twoje subiektywne odczucie po powrocie do seryjnego softu. Masz quattro (dodatkowe opory i masa auta) więc w serii szału z przyśpieszania nie będzie. Najlepiej daj się przejechać komuś kto ma AVF najlepiej w Q bez zrobionego softu (może być ciężko znaleźć) a Ty się przejedz jego autem i będziesz mógł porównać. Nie upieram się że wszystko jest ok ale warto porównać, posprawdzać zanim zacznie się kupować części. Sony Xperia
juby_p Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 pompki w jakiej kondycji ???? miałem bardzo podobnie w ARL, szklanki i wałek były zużyte, po wymianie poprawiła sie kultura silnika ale kucy ze 150km była jakas połowa. Po wsadzeniu nowych pompek inne auto, na starych vag niby pokazywał srednie zużycie bo korekcje były +- 1.30 a bipy do 40 więc nie było tak złe a po wymianie auto dopiero zaczęło ciagnąć tak jak na 150km przystało, więc vag tez nie jest wyrocznią. Jesli chcesz mam gdzies na forum logi tego arl przed wymiana wałka i szklanek i po wymianie, niestety po zmianie pompek juz nie robiliśmy logów bo problem znikł. Nie sądze, że to wina pompek... Korekcje mam nawet teraz lepsze niż na screenie bo czyszczone były preparatem LM z ominięciem filtra paliwa http://i.imgur.com/8gRJyMR.png BIPy http://i.imgur.com/0ahywQI.png Tak tylko ze korekcje dają informacje o pompkach przy małych wydatkach na biegu jałowym nie gwarantuje to że moc wyjdzie, wina może jeszcze leżeć po stronie pompy tandemowej, albo nawet softu
gorasul Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Witam Wszystkich mam problem z moją A4 B6 objawy są nastepujące: -na postoju na wolnych obrotach od czasu do czasu trzęsie buda - bardzo duże wibracje. Dziwne jest to raz częsciej to wystepuje raz rzadziej. -często przy przyspieszaniu czuje drgania i nierówną prace silnika -obroty na obrotomierzu są zawsze stałe i nie falują nie spadają. Byłem na diagnozie w serwisie Diesla sprawdzili, że mam złe korekcje wtrysku mianowicie wyszły: -0.89 -0.94 -1.27 +2.98 Diagnoza: zepsuty jeden pompowtryskiwacz (lub więcej). Ostatnio odkręciłem pokrywe rozrządu aby zobacz jak z tymi pompowtryskami i moim oczom ukazał się wałek rozrządu. Miałem mało czasu więc tylko sprawdziłem go wzrokowo. Jedna krzywka od zaworu (nie wiem dokładnie jakiego) nie miała już w większej powierzchni tej polerowanej powierzchni tylko taką chropowata. Dziwne to jest, że jedna krzywka tylko tak wyglądała. Dziś zamierzam zrobić zdjęcia jak rozbiore ponownie i wrzucić na forum byście mogli to ocenić. Moje pytanie jest takie (może na zapas): Co powinienem przy tym remoncie wymienić dodatkowo oprócz: -wałek rozrządu -popychacze hydrauliczne -simering wałka rozrządu -panewki wałka rzorządu -nowe śruby mocujące podpory wałka rozrzadu Czy posiada ktoś momenty dokrecenia podpór mocujących wałek rzorządu? Nie mogłem znaleśc żadnycvh informacji na temat wymianty wałka rzorządu. Prosze o pomoc i pozdrawiam P.S. Szczesliwego nowego roku!
artek_bartek Opublikowano 1 Stycznia 2014 Opublikowano 1 Stycznia 2014 Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy
elmer80 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Przy okazji uszczelniacze zaworowe zmień. Koszt niewielki a będziesz miał spokój. wysłane z Commodore 64
Duch^ Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka. Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz... Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia. wysłane z Commodore 64 a ja widziałem dzisiaj na własne oczy rozklepaną krzywkę na końcu na pirwszym cylindrze jest rozpłaszczona i w kierunku wałka się schodzi Jeżeli potrzeba wrzucę foto jak będę wymieniał. Może był już wymieniany na jakiś szajs ale zobaczymy czy oryginał czy nie.
Duch^ Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Śrub od pompowtrysków nie trzeba odkręcać z tego co pamiętam więc lepiej nie dotykaj bo to prawda że są jednorazowego użytku i się urywają.
elmer80 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka. Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz... Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia. wysłane z Commodore 64 a ja widziałem dzisiaj na własne oczy rozklepaną krzywkę na końcu na pirwszym cylindrze jest rozpłaszczona i w kierunku wałka się schodzi Jeżeli potrzeba wrzucę foto jak będę wymieniał. Może był już wymieniany na jakiś szajs ale zobaczymy czy oryginał czy nie. Wrzucaj wrzucaj... porównamy... niedowiarki też sobie popatrzą wysłane z Commodore 64
BoskiMario Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy Witam A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
elmer80 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy Witam A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Jaką pompę? O PD się rozchodzi... Można ich nie wyciągać przy wymianie wałka ale lepiej wyjąć, wymienić oringi i podkładkę termiczną i założyć na nowych srubach. Koszt do całości niewielki a będzie spokój. Pamiętając oczywiście o ustawieniu PD wg suwmiarki. wysłane z Commodore 64
BoskiMario Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Wymien tez sruby trzymajace wtryski jesli bedziesz je odkrecal. bo potrafia sie ukrecic, oczywiscie nie zapomnij o uszczelce pokrywy zaworow i metalowej uszczelce vacum pompy Witam A po co ruszac pompę? Walek da się wyciągnąć bez ruszania pompy, a tym samym wymiany uszczelki. Jest na tym forum fajny temat "dziwne odbijanie w filtrze powietrza" gdzie można znaleźć sporo cennych informacji. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Jaką pompę? O PD się rozchodzi... Można ich nie wyciągać przy wymianie wałka ale lepiej wyjąć, wymienić oringi i podkładkę termiczną i założyć na nowych srubach. Koszt do całości niewielki a będzie spokój. Pamiętając oczywiście o ustawieniu PD wg suwmiarki. wysłane z Commodore 64 Miałem na mysli pompę tandemowa. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
machina Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Jak nie ma potrzeby to lepiej nie wyjmować PD, zazwyczaj właśnie po ich wymontowaniu, wymianie uszczelnień i ponownym montażu później zaczynają się problemy związane ze zużytym gniazdem PD.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się