Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05/03/18 uwzględniając wszystkie działy
-
Jak zapewne wielu z Was wie układ zapłonowy w naszych V6 nie jest układem idealnym. A jeśli coś się w nim popsuje to hmmm kable 300, cewka 1200, świece itd. także tani też nie jest. Dlatego warto pomyśleć nad przerobieniem go na pojedyncze cewki [emoji2] Temat inspirowany tematem na forum A6, zatem pozwolę sobie na pożyczenie kilku fotek [emoji6] Co potrzebujemy: Cewki, pasują od kilku siników(koszt używanych nawet podobno od 5 zł za sztukę) 2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI 06D 905 115 06D 905 115 A 06D 905 115 C 06D 905 115 D 06D 905 115 F 06D 905 115 G 06D 905 115 J 06D 905 115 K 06E 905 115 06E 905 115 A 06E 905 115 B 06E 905 115 C 06E 905 115 D 06E 905 115 E BERU ZSE 032 1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN 06C 905 115 A 06C 905 115 B 06C 905 115 D 06C 905 115 E 06C 905 115 F 06C 905 115 G 06C 905 115 H 06C 905 115 K 06C 905 115 L 06C 905 115 M BERU ZSE051 1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI 06F 905 115 06F 905 115 A 06F 905 115 B 06F 905 115 C 06F 905 115 D 06F 905 115 E 06F 905 115 F 07K 905 715 07K 905 715 A 07K 905 715 B 07K 905 715 C 07K 905 715 D 07K 905 715 E 07K 905 715 F BERU ZSE 033 Natomiast raczej NIE PASUJĄ 1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V. 06A 905 115 06A 905 115 A 06A 905 115 B 06A 905 115 C 06A 905 115 D 06B 905 115 G 06B 905 115 H 06B 905 115 J 06B 905 115 L 06B 905 115 M 06B 905 115 N 06B 905 115 P 06B 905 115 Q 06B 905 115 R 06B 905 115 S 06B 905 115 T 06B 905 116 J 06B 905 117 L 06C 905 115 C BERU ZSE 043, ZSE 034 Im wyższa litera na końcu tym nowsza cewka, tak vag oznacza swoje cewki. 6x 4pin wtyczki cewek 1J0973724 1x 5pin wtyczka główna 6X0973825 Przewody(FLRY-B, plus i masa 2,5mm², sygnał 0,5-1mm²), lutownica, ewentualne dodatkowe narzędzia mile widziane, dwie sprawne ręce i trochę czasu wolnego [emoji6] nie podaję długości przewodów, bo różne cewki różnie się układają, przez co długość może być różna. Teraz wystarczy wymontować starą cewkę, oraz stworzyć od 0 nową wiązkę. W głównej wtyczce mamy 5 pinów plus, masa i 3 sygnały. Sygnały sterują parami cewek 1/6, 2/4, 3/5. 1 4 2 5 3 6 NIE pomylić z łączeniem 1-4, 2-5, 3-6!!! We wtyczkach przy cewkach jest po 4piny więc brakuje nam 1. Tym ostatnim jest masa sinika, łapiemy ją z jakiejś śrubki [emoji6] Kolejność pinów przy cewkach to plus, masa (z wtyczki głównej), sygnał, masa (sinika). Tu bardzo ładny schemat Gdy już mamy wiązkę, należy zająć się cewkami, gdyż nie do końca pasują. W cewkach jest gumowy kołnierz, który nie pozwala nam wsunąć jej do końca. Należy wziąć ostry nóż i najzwyczajniej usunąć ok 1 cm gumy(w różnych cewkach może być różna wysokość, dlatego najlepiej obcinać po kawałku i sprawdzać czy wchodzi na świecę, a zapewniam że będzie czuć opór). Cewki same na miejscu nie chcą siedzieć i powoli się wysuwają, trzeba je docisnąć plastikową osłoną pokrywy zaworów. W zależności od cewek i ich ułożenia, możliwe że będzie trzeba podciąć wzmocnienia w osłonie pokrywy żeby udało się ją zamocować, ja tak musiałem zrobić. No ale cewki siedzą pewnie i sinik nie traci na wyglądzie [emoji6] Mając przygotowane cewki i wiązkę możemy wyrzucić stary układ i cieszyć się nowym [emoji2] Na forum A6 niektórzy pisali o problemie z palącym się bezpiecznikiem. Czasami zamontowany jest 20A(pozycja 29) i nie zawsze daje radę uciągnąć cewki, należy wtedy zastąpić go 5-10A mocniejszym. Podobno w autach z seryjnymi pojedynczymi cewkami od razu montowane są bezpieczniki 30A. Z zauważalnych zmian to równa praca silnika bez przerywania zwłaszcza na lpg, jakby lepiej się z dołu zbierał, inni piszą o cichszej pracy i lepszej reakcji na pedał gazu. Negatywów brak [emoji6] Jeśli się zdecydujesz, robisz to na własną odpowiedzialność. Nie testowane na 2.6 Na koniec moja wiązka i montaż1 punkt
-
witam po małej przerwie - wrociłem właśnie z DE - ale tym razem niestety z rodzinnego wyjazdu a nie z nową furą Tak czy siak 2 tyś km przebiegu przybyło - fajnie było znowu furke przegonić po normalnych drogach 1000km w jedną strone - prędkości 160-220km/h - spalanie w jedną 7,8 w drugą 8,4 - znowu się zakochałem w tym silniku bo dopiero w trasie wychodzą wszystkie jego zalety A pomyśleć że już pare razy miałem myśli że może jednak 2.0l też jest wystarczające - nie ma opcji1 punkt
-
1 punkt
-
Pamietam jak moj szef zaszalal i kupil rsa c5 Pojezdzil 3 mce wlozyl 6k i pogonil dalej bo juz nie mial siana na robote. Ale fakt zapierdzielalo to zajefajnie.. Do autora. Poszukaj silnika ktory Cie interesuje tzn jaki dokladnie chcesz i wtedy szukaj jego bolaczek. Ogolnie roznie moze byc jeden trafi na zadbany drugi na zaniechany i potem roznie bywa..1 punkt
-
Do b5 idzie ten sam zestaw co do b6, siłowniki od A6 C6 + spręzynka niebieska 32mm + podkładka Działa to ok, z tym ze klapa zaciaga sie nizej niż fabryka przewidziała(kombinacja z gruboscią podkładki). Zamykanie klapy zdecydowanie nie dla kobiety, naprawde trzeba przywalić, co jest o tyle ryzykowne że klapa po zamknieciu zapiera sie praktycznie na lampach1 punkt
-
1 punkt
-
Ja ze swojej strony dodam tylko tyle że trudno pogodzić "tuning" z ekonomią, jedno z drugim za uja nie idzie w parze:) 2.7BiT bardzo dobry motor z perspektywą na gruuubbeeee moce przy odpowiednim zasobie portfela!!!! po 2 do tego co koledzy już wymienili dorzuć jeszcze z 1500zł. na jakis SA albo inna świnkę bo ze starym ecu tego motora nie ożenisz nie ma opcji:) a po 3 kupić motor Bit to żadna szt. policz jeszcze pakiet startowy + jakieś inne kwiatki które wyjdą po drodze a napewno wyjdą, a dopiero teraz możesz pomyśleć o podnoszeniu mocy, czyli ten wkład jaki już wydałeś to jeszcze może razy 3 i dopiero będziesz miał moc:)1 punkt
-
Według mnie tam gdzie ruszałeś kablami, czyli przy kierownicy i nad pedałami1 punkt
-
Ekhm. Czas biegnie, a ludzie nadal lecą na marketingowe różnice ze słowami "kwarcowa", "ceramiczna", albo ostatnio popularne "szklana". Praktycznie wszystkie powłoki są oparte na krzemie z małymi wyjątkami, ale różnicy w użytkowaniu nie widać. Nawet jak byk stoi na etykiecie tego 'talona' - "product developed containing SiO2. [...] Silica based coating". Czyli to samo co Gyeon Rim, tylko on akurat jest trwalszy, bo trwałość 6-9 miesięcy nic specjalnego, inne nie eksponujące "ceramiczna" w nazwie wytrzymują spokojnie 1,5 roku1 punkt
-
1 punkt
-
Szukaj z tyłu za silnikiem jak na tym filmiku. To jest 1.8 ale może będzie podobnie. U mnie w 3.0 jest tez z tyłu z tym że zielony.1 punkt
-
1 punkt
-
Czujnik powinien być w każdej hurtowni z częściami, ale gdyby nie mieli to znalazłem ten czujnik na pierwszej lepszej stronie: http://www.ad-ko.pl/czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego-179.html1 punkt
-
Dokładnie , podepnij pod komp i zobacz jekie temp pokazuje na zimnym. Ja miałem w mrozy 60stopni na plusie i za cholerę nie mogłem odpalić bo autossania nie załączał.1 punkt
-
1 punkt
-
Musisz wystąpić do leasingodawcy o zgodę na wykonanie takiej zmiany i to pewnie rejestrator albo osoba upoważniona (być może Ty) musi zgłosić zmianę w WK by otrzymać adnotację w Dowodzie Rejestracyjnym. Generalnie raczej nie powinno być problemu, ale to zależy od regulaminów i polityki leasingodawcy, u każdego może być inaczej więc lepiej zadzwonić zanim zaczniesz coś robić na własną rękę.1 punkt
-
napisałes koledze że bex w STANDARDZIE przy 6b ma sprzęgło 240 a co gdyby się okazało że jego auto nie "wyszło spod Twoich rąk" lub innych które włozyły 240 i jest zwykłą serią a on za Twoja nakierunkowana poradą (bo mozliwe że ma skrzynie 6b) próbowałby kupić sprzęgło 240 którego w katalogach nie ma do BEX? napisałem to dlatego że niektórzy robią sprzęgła na własna kieszeń w seryjnych autach i dlatego się dopytuja na forum a ktoś ich wprowadza w błąd, jeśli chodzi o mody to jest to inny temat w którym możesz się wywyższać bo to na forum nie jest chyba zabronione też mam ulepa którego ETKA nie uwzględnia i wolę się Etką podpierać bo Ty mi auta nie wyprodukowałeś pomimo tego że w tym temacie zabłysłeś1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00