Krzysiek mam Cię naprawdę za kumatego w te klocki ale nie wiem jak mam ci to już tłumaczyć.
Może tak...
W fizyce jest coś takiego jak termodynamika ciał stałych w której jedno z twierdzeń w uproszczeniu brzmi prędkość +tarcie = wytworzeniu energii cieplnej.
Czyli w skrócie duża prędkość obrotowa + mniej oleju = wyższa temp. tarczek
wyższa temp. tarczek + mniej oleju = krótsze życie tych elementów
Czas trwania wyhamowania skrzyni to raczej dobre kilkadziesiąt sek. a nie kilka sek. i sam podałeś , że robi się to kilkukrotnie.
Powtarzam - ja nie twierdzę , że robi to spustoszenie w skrzyni.
Ja twierdzę , że wpływa to w mniejszy lub większy sposób negatywnie na jej stan techniczny w zależności od jej stanu i przebiegu i na pewno skraca żywotność tarczek. Nie bez powodu wszyscy którzy serwisują i sprzedają auta ze skrzynią ASB ostrzegają , żeby nie wrzucać trybu N podczas jazdy bo to szkodzi skrzyni.
Tutaj Krzysiek nie bardzo rozumiem co chciałeś przekazać tym przykładem ? Tryb P wrzuca się tylko i wyłącznie gdy auto jest zatrzymane. Ciśnienie oleju jest minimalne ale bebechy praktycznie stoją w miejscu lub ledwo co się kręcą ten sam stan będzie na postoju przy wrzuconym N ale na rolkach przy 200k/h w skrzyni wszystko kręci się z kosmicznymi prędkościami a przy wrzuceniu N magistrala olejowa jest pod minimalnym ciśnieniem więc nie wiem do czego ma być to twoje porównanie z tym wrzucaniem na P ?
Krzysiek rozumiem twój upór bo bronisz metod pracy w swojej branży ale przedstawianie argumentu , że wszyscy tak hamują i nic się nie dzieje mnie nie przekonuje bo nie znalazłem żadnej wiarygodnej publikacji na to co mówisz a wręcz przeciwnie zawsze gdy pojawia się hasło na temat ASB i wrzucania N w czasie jazdy od razu jest ostrzeżenie że tak nie wolno robić. Chcesz mi powiedzieć że oni wszyscy pieprzą głupoty?
Napisze jeszcze raz . Aby zrobić chipa ze strojeniem potrzebna jest hamownia. Niestety dla strojenia silnika z ASB trzeba się pogodzić z tym , że ten proces niesie za sobą jakieś ryzyko pogorszenia stanu skrzyni. Gdy skrzynia będzie w dobrym stanie z małym przebiegiem to można domniemywać , że hamowanie nie da o sobie od razu znać lub w najbliższej przyszłości ale w przypadku skrzyni która ma już grubo nalatane to takie hamowanie może uruchomić reakcję łańcuchową.
Ogólnie posiadaczom aut z ASB polecam przeczytanie poniższego artykułu na 10 pkt. , 3 dotyczą błędów z wyborem nastawu N
https://www.motofakty.pl/artykul/10-najczestszych-bledow-ktorymi-kierowcy-psuja-automatyczne-skrzynie-biegow.html